Re:Nightride

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rinuz
Nightride

Bericht door Rinuz » vr feb 20, 2004 3:52 pm

Worden er wel eens nightrides ondernomen door DP-ers? Zie op het web dat het in America wel gebeurd. In Nieuw Zeeland, waar ik 6 maanden heb gezeten, werden wekelijks trips ondernomen en waren ook veel 12 en 24 uurs races/estafettes.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr feb 20, 2004 4:03 pm

Nightrides zelden, zo"n 24 of 12 uurs endurance lijkt me ook wel vet. In GB worden ze wel vrij veel georganiseerd, hier nooit :(

Rinuz

Bericht door Rinuz » vr feb 20, 2004 4:16 pm

Ik vraag me af of dat je gezeik krijgt met staatsbosbeheer? Is het niet zo dat je eigelijk alleen van zonsopgang tot zonsondergang in het bos mag zijn???

En als je iets wil organiseren, dan kan dat natuurlijk altijd! Als er genoeg animo voor is moet zoiets wel te doen zijn. Je hoeft niet heel groot te starten. Hmmm eens even wat reacties afwachten. Is natuurlijk voor de komende maanden weer wat minder interessant, maar zoiets heeft toch tijd nodig.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » vr feb 20, 2004 5:13 pm

In de engelse Mountainbike tijdschriften staat in iedere editie wel iets over 24-uurs of nacht ritten. Ook verlichting wordt regelmatig besproken. Het lijkt er op dat het in GB een populaire tak van sport aan het worden is.

Heb ook wel eens gedacht om "s avonds/ "s nachts te fietsen, maar in de Loonse en Drunese Duinen mag je in ieder geval niet na zonsondergang fietsen.

Een nachtelijke rit lijkt me wel wat, maar dan wel in de zomer als de tempratuur niet te veel daalt bij het vallen van de nacht.

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » vr feb 20, 2004 5:48 pm

In België zijn er de 24U van spa ergens in juni en in september is er de 24 van Louvain-la neuve maar dat is op de weg.
Er zijn op vrijdagavond (meestal rond Haloween) soms nachtochten....
De "sleeples in de sadle van shimano" is het grootste 24U event in de UK.
het begint hier aan bekendheid te winnen....
Maareuuuu... Gooi hier maar eens een datum neer....
Ik heb lampen net zoals een stuk of vijf andere gasten die ik ken...
2uurtjes fietsen in het bos is leuk en technisch!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr feb 20, 2004 10:35 pm

ik ben ook voor!

probleem als je een hele nacht wil doorrijden is alleen de capaciteit van je accu...

niaboc

Bericht door niaboc » za feb 21, 2004 12:59 am

ik heb vanacht nog gereden:D best wel chil.. zag alleen niet zo veel

roadkill

Bericht door roadkill » za feb 21, 2004 8:24 am

Ik heb toevallig van de week gehoord dat er hier in Noord Holland af en toe night rides zouden zijn,die worden georganiseerd door leden van een bekende fietsclub hier(zal de naam erc maar niet bijzetten ;D ;D)En was er laatst niet een topic over Groningen?nou ja laatst al ff terug,iets met alley cat ofzo?????

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za feb 21, 2004 11:20 am

Alley cat was niet echt off road (ook niet echt on road trouwens :?) anyway, dat was an-ders.
@Steelboy, meestal doe je dat in estafette vorm, dan is dat probleem ook makkelijk opgelost, bovendien kan ik je verzekeren dat nightrides zonder noemenswaardige verlichting ook heel leuk zijn. Trouwens, als "t een 12uurs zou zijn zou ik er nog wel over na willen denken om solo te rijden...

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za feb 21, 2004 2:16 pm

Toch waren we in Grunn maar wat blij met onze dubbele koplampjes :), maar ja, wij zaten dan ook in de hardrijgroep (ok, we hingen een beeeeetje aan een elastiek..)

Gast

Bericht door Gast » za feb 21, 2004 5:26 pm

crash en ik streeten altijd in het donker, s"avonds dus

roadkill

Bericht door roadkill » za feb 21, 2004 6:34 pm

@ Legion :ok van Groningen weet ik het niet maar het schijnt dat ze dus wel s,nachts door de bossen scheuren hier in NH.....Vraag mij er verder niets over want ik slaap s"nachts gewoon,en ik weet er verder niets van,maar het schijnt te gebeuren

aab

Bericht door aab » za feb 21, 2004 9:30 pm

een night street meeting mischien?
voldoende licht van lantarenpalen, genoeg kroegen die open zijn en geen last van winkelende mensen.

Gène

Bericht door Gène » za feb 21, 2004 9:54 pm

Moet het percee buiten,
Je zou ook een tocht in Maastricht kunnen organiseren. En wel in de grotten van de Sint Pietersberg. Is ook leuk. Heb ik al een keer gedaan. Je moet wel een paar keer je hoofd bukken.
Maar ik heb zelf geen grotten kennis en die is wel vereist.
mzzl
Gène

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za feb 21, 2004 11:14 pm

Steelboy schreef:
Toch waren we in Grunn maar wat blij met onze dubbele koplampjes :), maar ja, wij zaten dan ook in de hardrijgroep (ok, we hingen een beeeeetje aan een elastiek..)

Dubbele koplampen zijn voor helderzienden, ik doe mijn "nightrides" met 3 lampen (diodes om precies te zijn)

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » za feb 21, 2004 11:42 pm

aap met een B schreef:
een night street meeting mischien?
voldoende licht van lantarenpalen, genoeg kroegen die open zijn en geen last van winkelende mensen.

dat is top, wij waren laatst nog in grun met z"n 3-en "s nachts aan het rond fietsen,
geen kip op straat en toch wel fun

ik zou zeggen regel iets :)

Rinuz

Bericht door Rinuz » di feb 24, 2004 1:56 pm

Ik rij zelf regelmatig een nachtrit in de buurt van Eindhoven. Uurtje of 2 op de trails met zelf gefabriceerde lichtset. Zo kun je ook als je 40 uur+ werkt nog een beetje aan je trekken komen door de week en het geeft ook wel een extra kik in het donker. We zijn echter maar met z"n 2en en ik vroeg me dus af of er meer bikers waren/zijn die de trails "s nachts onveilig maken.

Voor die zelf knutsel setjes bestaan trouwens diverse sites dus die 750 euro"s die elders gevraagd worden voor een nightride set vind ik toch wel redelijk hoog. We zitten trouwens al wel op versie 3.2 want het is ff zoeken voor het juiste resultaat.

Eens kijken of iemand een voorstel doet voor een nachtrit op een mooi route. In NZ waren er overigens wel kleine reflectors gemonteerd in haakse bochten, wellicht een goede tip.

coccobill

Bericht door coccobill » wo feb 25, 2004 4:27 pm

we rijden regelmatig (lees om de paar weken) met wat lichten op de kop/stuur door de wouden ergens in gelderland ..erg koel (lett. en fig.). Man of 3-4..allemaal zelfgebouwde halogeenlampensets& loodaccus in de backpacks..erg lachen.. kan je een uurtje of 2 mee rijden denk ik

Rinuz

Bericht door Rinuz » wo feb 25, 2004 6:30 pm

Klinkt bekend. Ik heb zelf een 7,2 A/h accu, beetje zwaar maar wel lang licht. Een 5 W en een 20 W schakelbaar. Misschien kunnen we een keertje ervaring uitwisselen en samen een rit maken. Maar misschien moeten we het een beetje low profile houden, ik weet nog steeds niet of het nou legaal is of niet. Mail anders maar eens.

Hoe voeg ik hier trouwens een fototje in?

Don

Bericht door Don » do feb 26, 2004 5:26 am

Yo Rinuz, waar heb je ergens pesies gezeten in NZ?

Enne afgelopen jaar wel vaker wezen streeten na sonzondergang, erg aan te raden! Vooral op zaterdagavond!

wed nou dat je daar melig van wordt :P

Afbeelding

Afbeelding

Rinuz

Bericht door Rinuz » do feb 26, 2004 11:12 am

Heb in Vegas (Rotorua) gewoond en gewerkt bij Pack & Padel (was voorheen Pins Cycles). De trails in de Redwoods heersen! Echt super en dat op 4 minuten fietsen van mijn huis, mis het nu nog dagelijks..... Hard fietsen, een coffie and chocolad cake bij Zippy"s en daarna lekker chillen in een van de hotpools met een koud biertje. Kut wat is het soms erg om in Nederland te wonen...

Don

Bericht door Don » vr feb 27, 2004 2:13 am

Rinuz schreef:
Heb in Vegas (Rotorua) gewoond en gewerkt bij Pack & Padel (was voorheen Pins Cycles). De trails in de Redwoods heersen! Echt super en dat op 4 minuten fietsen van mijn huis, mis het nu nog dagelijks..... Hard fietsen, een coffie and chocolad cake bij Zippy"s en daarna lekker chillen in een van de hotpools met een koud biertje. Kut wat is het soms erg om in Nederland te wonen...

haha tell me about it! ben een paar weken geleden in de buurt van rotorura geweest. erg mooi, wel n beetje dooie boel maar t went wel he. wrom heb je dr maar n half jaar gewerkt dan?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr feb 27, 2004 9:25 am

Ben ook een dagje wezen fietsen in het Bos rondom Rotorua. Disneyland was het toch? Heel wat tochten uit het Kenneth Bro"s boekje gefietst daar, werelds. Zeker als je daar in een bike shop kunt werken op zo"n spot zou ik denk ik nooit meer terug komen. MTB scene in NZ rules big time!!!

Rinuz

Bericht door Rinuz » vr feb 27, 2004 3:43 pm

Rotorua aka Ro-da-Vegas aka Vegas, zo is het bekend bij de locals. Er is toch best een hoop leuks te doen. Lava bar, vol met backpack chicky"s, veel buitensporten (kajakken, raften, strand en surfen op 45 min. rotsklimmen 1 uurtje, extreem vette trails, jumppark, 4x baan, national downhill track etc.). Mooie meren om te zeilen, waterskien etc. Hotpools in de vrij natuur. Leuke restaurantjes, super coffee and food at Zippy"s, pubquiz at Pig &Wistle, nog meer weten.....

Kut, ik lijk wel het Tourist Office. Over mijn persoonlijke motivatie om daar te wonen moeten we maar een keertje zeveren tijdens een nightride.

Zo nu zitten we weer "on-topic"! Gaat er nog iemand iets plannen? Als het droog is wil ik wel wat mensen uitnodigen voor een donker ritje in het Brabantse land. We hebben zelfs een leensetje voor de beginnende nachtrijder die nog twijfeld aan de investering in wat lichten.

royal

Bericht door royal » za feb 28, 2004 6:19 pm

stichting bike-festival hebben al lopen nadenken over een 24-cross
en dan denken we over een 24 uurs 4-cross je schrijft je in als team om die 24 uur door te komen ,op een uitverlichte 4-cross baan lijkt het jullie wat?????

Plaats reactie