stage atb branche?
Moderator:Beheerders
-
ik ga in september 2004 afstuderen als werktuigbouwkundig ingenieur, nu leek t me leuk om te proberen of ik mijn scriptie misschien over een atb gerelateerd onderwerp kan schrijven, bij een fabrikant van atb"s of onderdelen. ik ben dus op zoek naar bedrijven in nederland die op dat gebied werkzaam zijn. wie heeft er tips. ik weet dat t moeilijk zal zijn omdat in nederland de markt niet groot genoeg is voor mtb"s en dat er daarom ook niet veel merken hier bestaan, maar toch.
Re:stage atb branche?
WTB? (oftewel: werktuigbouw...? )
Ga ergens anders kijken, desnoods bij toeleveranciers die meer doen, want in NL kom je met fietsenfabrikanten niet ver genoeg
Ga ergens anders kijken, desnoods bij toeleveranciers die meer doen, want in NL kom je met fietsenfabrikanten niet ver genoeg
ik wist niet dat die in NL zaten.Steelboy schreef:
WTB?wildernes trail bikes

ik denk dat de fietsindustrie te laag gegrepen is voor wtb.
als ik kijk naar mn eigen afstudeer project zou een frame ontwikkelen peanuts geweest zijn.
workscumbuildknowledge
Bij AXA zoeken ze wel mensen ;D bij IO worden we overladen met opdrachten van ze, zet een zijtakje op: extreem urban dual slalom sloten, ik weet het, het is een niche markt ;D
Binnen NL kun je denken aan Giant, Koga, Gazelle, Santos, Accel groep, europese kantoren van Cannondale, Trek, Specialized...
Voor stage moet dat meer dan genoeg zijn. (Voor mij wel, WB, UT)
Als je in Duitsland gaat kijken heb je nog veel meer.
Ik heb daar ook rond gekeken. Bij Nicolai deden ze niet moeilijk, alleen wilden ze me wel in onderdelen uitbetalen...
Misschien heb ik thuis nog wel wat op de PC staan. Als hij een keertje aan gaat kan ik er misschien aan denken. Aangezien dit niet vaak gebeurt kan het even duren. Mij via mail helpen herinneren helpt natuulijk altijd
Voor stage moet dat meer dan genoeg zijn. (Voor mij wel, WB, UT)
Als je in Duitsland gaat kijken heb je nog veel meer.
Ik heb daar ook rond gekeken. Bij Nicolai deden ze niet moeilijk, alleen wilden ze me wel in onderdelen uitbetalen...
Misschien heb ik thuis nog wel wat op de PC staan. Als hij een keertje aan gaat kan ik er misschien aan denken. Aangezien dit niet vaak gebeurt kan het even duren. Mij via mail helpen herinneren helpt natuulijk altijd

- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Maar mogen alle bedrijven stagair(e)s aannemen? Ik heb dan op mbo niveau stagegelopen. En had zelf ook al een bedrijf gevonden waar ik stage wilde lopen en kon lopen. Maar dat bedrijf was niet geacrediteerd. (of te wel: bevoegd om een stagaire rond te mogen hebben lopen en te begeleiden.)
Rinse
Rinse

Maar als je werktuigbouw aan een technische universiteit hebt gedaan, hoef je niet zo bang zijn of zo"n bedrijf "geacrediteerd" is je stage te laten lopen, ze hoeven je echt niks meer te leren, alleen over het bedrijf zelf en specifieke processen / technieken, maar dat kunnen ze bij elk bedrijf even goed, over zichzelf lullen ;D
- PinoMEISSIE
Wytze schreef:
ze hoeven je echt niks meer te leren, alleen over het bedrijf zelf en specifieke processen / technieken
Je loopt toch juist stage om méér en andere dingen te leren dan die je tijdens je studie krijgt aangeboden?
ja duh,
bedoel alleen te zeggen dat je niet als die lui die hier bij de fietsenmaker stage lopen, aan het handje hoeft gehouden te worden door een of andere speciaal getrainde stagebegeleider
bedoel alleen te zeggen dat je niet als die lui die hier bij de fietsenmaker stage lopen, aan het handje hoeft gehouden te worden door een of andere speciaal getrainde stagebegeleider

Vriend van me heeft stage gelopen bij batavus, doet ook werktuigbouw op HBO niveau. misschien ook een optie, natuurlijk niet 100% atb, maar toch iets met 2 wielen

-
mm, zijn toch al meer reactie sdan ik verwachtte. maar wat is de accel groep?
-
-
Gozâh ! praat eens met Sander (Ron Jeremy). Hij heeft op bike motion met gerard rond gepraat (van de voorvorken) . misschien heeft hij nog tips. Verder is Footwork een fabrikant van onderdelen alhoewel ik niet zeker ervan ben of dat merkje nog bestaat.
Succes!
Succes!
-
he chiellos, dat zijn idd goede plannen, moet ik t toch weer dicht bij huis zoeken!
-
En bij Mammoet Rijwielen dan? Die hebben toch ook eigengemaakte fietsen? hehehe ;D ;D ;D
-
Footwork bestaat nog steeds (Thanks GOD) maar Pedro runt het zaakje (qua oppervlakte dan) vanuit zijn achtertuin/schuur in zijn eentje samen met zijn gepensioneerde papa. Als ie al hulp nodig heeft dan zal het parttime zijn denk ik.
Gerard Rond is aan het rentenieren van zijn verkochte aandelen van de verkoop van zijn voorvorken aan Magura (tenminste dat werd mij laatst ingefluisterd door een bevriend MX-er...) Die zal dus ook weinig voor je te doen hebben.
Suc6 anyway.
TB
Gerard Rond is aan het rentenieren van zijn verkochte aandelen van de verkoop van zijn voorvorken aan Magura (tenminste dat werd mij laatst ingefluisterd door een bevriend MX-er...) Die zal dus ook weinig voor je te doen hebben.
Suc6 anyway.
TB
De nu al legendarische Guy Pannekoek loopt op het moment stage bij Pedro.
Plons schreef:
De nu al legendarische Guy Pannekoek loopt op het moment stage bij Pedro.
Aha! Vandaar dat de logo"s er verkeerd om opgelaserd worden

JA
Guy is een beetje dislectisch, een beetje...
Guy is een beetje dislectisch, een beetje...