Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
les alpes - Berichten:375
Bericht
door les alpes » wo mei 19, 2004 12:13 pm
Tommy schreef:
ik hoop wel dat ze nog iets aan de styling gaan doen want zo ziet het er niet uit. Net zo"n lelijke BMW C1
-
Sven
Bericht
door Sven » ma mei 24, 2004 4:56 pm
Ik heb me altijd afgevraagd bij die dingen of er ook aan gewicht wordt gedacht.
Ik vind het anders wel mooi...
-
Mave - Berichten:301
Bericht
door Mave » ma mei 24, 2004 8:00 pm
Prachtig ontwerp die Honda. Enig idee hoeveel versnellingen hij heeft, en wat het gewicht is? Als ze dat in orde weten te krijgen, EN een hoge efficientie, dan heeft dit in mijn ogen de toekomst.
(okee, nog wat meer carbon in het frame)
-
Fast - Berichten:607
Bericht
door Fast » ma mei 24, 2004 9:04 pm
Back to basic kan ook best wel eens een "nieuwe" ontwikkeling worden.
Stalen frame zonder poespas met starre vork. Flex in frame vangt ergste schokken op.
Lichter uitgevoerd dan een tiental jaren geleden door voorsprong in technologie. Gecombineerd met een 2 x 10 groep, zeer lichte wielen en verder geen enkele poespas.
Ongeveerde stalen fietsjes van rond de zeven kg die ook nog betrouwbaar zijn.
Zal me niet verbazen als dit hot gaat worden als tegenhanger van de crossmotoren zonder motor (huidige full suspensions).
-
Caramba
Bericht
door Caramba » wo mei 26, 2004 3:07 pm
Boite (fles?) vijzen? Die laatste woorden snap ik niet helemaal, maar je bedoelt dus dat die Honda bikes een soort van automatische versnellingsbak hebben net zoals oude Dafjes een Van Dooren transmissie hadden.
Lijkt me zeer interessante ontwikkeling, nadeel is wel dat het op geen enkel bestaan frame past en laten we hopen dat er dus ook andere frame fabrikanten hier aandacht aan gaan besteden.
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » wo mei 26, 2004 7:52 pm
Hebbie de nieuwe Lx groep gezien in een ander topic.
Let op mijn woorden over enkele jaren weet niemand nog wat shimano is of was ;D. Net zo als Campagnolo ooit mtb groepen maakte.
mzzl
Gène
-
koenstantijn - Berichten:169
Bericht
door koenstantijn » do mei 27, 2004 2:27 pm
ik wil helemaal geen onderhoud vrije spullen en alles computergestuurd afstellen en heel de muk... waarom moet ik dan nog fietsen??
tis allemaal zo fucking overdreven..
gewoon lekker wat spul verbeteren enzo.. maar ik wil wel blijven hobbyen en niet een of ander pc aansluiten op mn fiets om te lezen dat hij vies is... dat zie ik zelf ook wel.. en als de ketting vies is dan worden mijn handen dat ook want hij moet gepoetst worden.. dat hoeft niet automatisch...
zoals ik nu rijd met nieuwste xt disc groep, sid team lockout vork.. vind ik het lekker.. kun je zelf nog genoeg aan hobbye en niet alles is zo makkelijk..
Greetzzz Koenie... ps denk ook nog aan onze fietsenmaker.. das iemand die met materiaal om moet kunnen gaan niet een of ander icter
-
Caramba
Bericht
door Caramba » do mei 27, 2004 5:23 pm
koenstantijn schreef:
ps denk ook nog aan onze fietsenmaker.. das iemand die met materiaal om moet kunnen gaan niet een of ander icter
Waar haal jij computers en ICT vandaan? Ik heb nog geen ontwikkelingen gezien waar die kennis voor nodig zou moeten zijn.
Verder vind ik het een slecht argument dat een fietsenmaker "met het materiaal om zou moeten kunnen gaan" het is niet verboden om als fietsenmaker eens een cursusje te volgen hoor
Nou weet ik niet of het in de fiets industrie gewoon is om technische cursussen te geven over nieuwe technieken, maar in de auto industrie krijgen automonteurs jaarlijks 1 of meerdere cursussen vanuit de fabrikant.
-
Bracket - Berichten:425
Bericht
door Bracket » zo mei 30, 2004 10:41 pm
Carama je geeft zelf al als voorbeeld de auto industrie, daarom is de gedachte van koen ook niet zo vreemd, de kans is groot dat dingen gedigitaliseerd gaan worden, zoals veering, auto versnellingsbak en misschien iets als bandendruk.
Zelf denk ik dat de frame"s nog grote veranderingen gaan ondergaan, dan denk ik aan flex op plaatsen waar het nodig is om zo ook controle te houden in omstandigheden waar vering niet echt zin heeft zoals snelle bochten.
Eenzijdige ophanging van de wielen, ook achter omdat het makkelijk te verwisselen is en waarschijnlijk ook lichter te maken dan de conventionele ophanging, met gebruik van nieuwe materialen uiteraard.
Ook heb ik al patent achtige dingen gezien van Shimano voor een 14speed cassette, al een poos geleden trouwens, wie weet daar meer van ???
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » ma mei 31, 2004 8:36 pm
Hmm tijdje terug schreven ze anders dat het bij 12 zou ophouden. Aanders zou de ketting te smal worden waardoor de kracht niet goed overgebracht wordt. Wat moet je trouwens met 14 speed aanvangen? Vele mensen kunnen nog niet eens 9 rijden. Vandaag marathon gereden en als je ziet hoe het gesteld is met het tweewielige verlengde wordt je bang. Je vraagt je dan ook af hoe mensen 80 km kunnen fietsen op zo"n afgetrapte fiets. Maar goed.
Vanmij mogen ze de prijzen wat eens omlaag halen. Ik weet het ze moeten geld hebben om te ontwikkelen, maar dat kan ook wat langzamer. Als ze nou de sprot wat betaalbaarder maken kunnen misschien meer mensen genieten van Mountainbiken.
En verdienen ze weer evenveel omdat meer mensen kopen.
mzzl
Gène