Re:behoefte aan..........

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
behoefte aan..........kleedruimte etc.

Bericht door BOSS » di jul 06, 2004 10:20 am

even een vraagje mbt een mogelijk projekt waar Duinberaad en Scorlewald over aan het brainstormen zijn.

Duinberaad kennen jullie. www.duinberaad.tk

Scorlewald www.scorlewald.nl

Op Scorlewald worden volwassen mensen met een ontwikkelingsstoornis (een verstandelijke handicap) ondersteund in hun individuele ontwikkeling.
Scorlewald is een erkende, van overheidswege toegelaten algemene instelling te Schoorl (NH). Er wonen en werken 133 bewoners. In feite is Scorlewald een dorpsgemeenschap die gemeenschapsvorming in het vaandel schrijft.
De woongroepen variëren in grootte van zeven tot elf personen. Ze zijn ondergebracht in elf woonhuizen binnen en buiten het terrein.
Scorlewald heeft ook zeventien werkplaatsen en doet daarnaast veel aan culturele activiteiten. In de werkplaatsen beoefent iedereen een beroep.
Er werken circa 200 medewerkers met een dienstverband.
Scorlewald maakt deel uit van de Raphaëlstichting

Op Scorlewald wil men faciliteiten voor MTBers realiseren. Scorlewald ligt dicht bij het parcours, ± 1,5 km.
Je kunt dan, als je van ver komt, parkeren en je omkleden. Als je terugkomt kun je douchen, omkleden, iets eten, je fiets afspuiten, enzovoorts. Ze kunnen ook bikes gaan verhuren, klieine reparaties verrichten etc.

De vragen zijn:
# Wat vinden jullie van het idee?
# Zouden jullie er gebruik van gaan maken?
# Denken jullie dat het Schoorlse parcours genoeg draagvlak bied voor deze faciliteit?

alvast bedankt, namens Scorlewald & Duinberaad.

dusssss©

Giedo

Bericht door Giedo » di jul 06, 2004 10:53 am

Idee is heel mooi, meestal weerhouden routes ver van huis mij ervan om erheen te gaan omdat je dan kilometers smerig in je auto moet zitten..
Gezien de naam die die route heeft zou het voor mij zeker aantrekkelijk maken om erheen te gaan!!
Op de laatste vraag kan ik niet reageren want ik ken de situatie niet maar de naam Schoorl heeft ondertussen wel landelijke bekendheid.

Zane!

Bericht door Zane! » di jul 06, 2004 11:48 am

klinkt goed, ik denk alleen wel dat de stap om van zulke faciliteiten gebruik te maken laagdrempelig moet zijn... dat je je niet moet "aanmelden" "inschrijven" of wat dan ook, dan zou t mij wel de moeite waard lijken..

zane

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di jul 06, 2004 12:31 pm

Leuk plan, maar zal er gebruik van worden gemaakt? Het is natuurlijk erg handig dat er een faciliteit is voor de DP-meeting, maar ik ben bang dat er niet zo veel (of liever gezegt: te weinig) mensen komen met de auto om daar te gaan mountainbiken. Bovendien, als er kosten aan verbonden zijn dan is het vaak al te veel voor de gemiddelde Hollander.

Loet

Bericht door Loet » di jul 06, 2004 9:12 pm

Hoi,
Wellicht is het goed om te weten dat gebruik maken van de faciliteit gratis is. Je kunt je dan omkleden en eventueel douchen. Er zijn kluisjes waar je je spullen in kunt opbergen en je fiets kan op slot. Water drinken is ook gratis, net als je fiets afspuiten en parkeren. Wil je koffie of iets eten, dan kost dat wel iets. Een van de doelen is integratie! Scorlewald wil de "gewone wereld" iets aanbieden, waardoor het instituut minder afgesloten is van de buitenwereld. Zo"n vorm van integratie blijkt effectief. Er zijn weinig van zulke faciliteiten in het land, meestal moet je in je zweterige hansopje terug in de auto. ;)
Groet,
Loet

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di jul 06, 2004 9:50 pm

Kijk, dat klinkt goed! Het is misschien lullig, maar het is denk erg belangrijk dat deze service dus gratis is. Veel mensen zullen hierdoor wel gebruik maken deze service.

Ik vind het wel een goed idee, nu ik er zo wat langer over na denk. En, als ik naar Schoorl toe zou gaan zou ik zeker hier gebruik van maken. Maar of er genoeg draagvlak voor is betwijfel ik. Is er een schatting naar het aantal gebruikers op een mooie zondag?

Don

Bericht door Don » di jul 06, 2004 10:09 pm

darned, dacht dat we hier onze echte behoeftes konden posten...

zal ik bij nader inzien maar niet doen ::)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jul 08, 2004 11:39 am

Don Diablos schreef:
darned, dacht dat we hier onze echte behoeftes konden posten...

zal ik bij nader inzien maar niet doen ::)

Er komt waarschijnlijk ook een toilet bij jah.

dussssss©

Cloxxki

Re:behoefte aan..........kleedruimte etc.

Bericht door Cloxxki » do jul 08, 2004 12:03 pm

Uitstekend plan!
Ik heb al eens met mn blote voeten in de sneeuw me om staan kleden achter de auto, daar bij de manage achter op de parking. Voor zo"n mooie route had ik dat wel over, maar overdekte kleed- en doucheruimte zou ongekende luxe zijn, en wellicht een unicum wereldwijd.
Integreer er maar op los, en vergeet vooral niet goede reclame te maken voor dit initiatief als het eenmaal daadwereklijk loopt. Als iedereen voortaan naar Scorlewald verwijst als officiële startplaats voor de Schoorlroute, met de bijbehorende extra"s, zullen er weinigen wegblijven, denk ik.
Gaan de verstandelijk gehandicapten ook mee een rondje fietsen, of zit dat er voor hen niet in? Lijkt me wel tof als er talent tussen zou zitten, integreren to da max!!

bruud

Bericht door bruud » do jul 08, 2004 9:53 pm

Ik vind het juist lekker om vies in de auto te stappen ::)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr jul 09, 2004 7:46 am

Volledig met Cloxxki eens, GO!

Mischien motiveert het mij om dan toch maar eens in Schoorl te gaan kijken, ik hoor van alle kanten dat het een leuke route is, maar de lengte houdt me toch nog een beetje tegen om er helemaal heen te rijden.

JJ

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jul 09, 2004 7:58 am

JJ schreef:
Volledig met Cloxxki eens, GO!

Mischien motiveert het mij om dan toch maar eens in Schoorl te gaan kijken, ik hoor van alle kanten dat het een leuke route is, maar de lengte houdt me toch nog een beetje tegen om er helemaal heen te rijden.

JJ

nou nou nou 15 km valt toch wel mee, zeker met jouw konditie ;) ;)

Als je nou zorgt dat je zaterdags rond 8 uur hier bent, dan begin je met 2,5 uur PWN gebied.
Dit sluit naadloos aan op Schoorl, om 10:30 moet je het PWN gebied weer uit zijn en dan pak je nog een rondje Schoorl. Dat zet toch al snel zo"n 60 km op de teller.

Verder word er aan uitbreiding van het Schoorlse parcours gewerkt:www.duinberaad.tk

dusssss©

Plaats reactie