Mijn oude fiets gestolen

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Mijn oude fiets gestolen

Bericht door BLRacing » do sep 23, 2004 7:45 pm

Tja heb je je Cannondale Jekyll 1.5 jaar geleden ingeruild voor een Specialized enduro. Word die jekyll genicked. En de eigenaar is een medewerker van Bikeshop Amersfoort, Tim. Helaas heb ik en Tim het framenummer niet meer ( :?)

Dus als iemand de fiets ergens heeft gezien of ziet staan, mail me dan of bel direct Bikeshop Amersfoort tel. 033 4651321. Probleem is wel dat ik niet 100% zeker weet of Tim alle onderdelen die ik had nog op mijn fiets had zitten nu nog erop heeft zitten, ik ken die jongen verder ook niet. Ik probeer het gewoon.

Beschrijving. Is redelijk opvallend. Het gaat om een puur witte Cannondale Jekyll uit 2001 met een zwarte Rond/magura Quake CP 110mm voorvork.
Zwarte Chris King headset.
Hope Enduro4 185 mm schijfremmen.
Thomson spulletjes.
Wielset was Rolf Dolomyte discwielen maar ik dacht dat hij deze al niet meer heeft maar dit weet ik niet 100% zeker.

Als je hem ziet neem dan contact op met bovenstaand telefoonnummer of mij.
Je bent gewaarschuwd. Als je je framenummer nergens opschrijft en je hebt verder geen bewijzen en je fiets wordt uit je schuur of slaapkamer gestolen, dan kan je inboedelverzekering er niks mee aanvangen.
;)

@sph@ltdude
Contacteer:

Re:Mijn oude fiets gestolen

Bericht door @sph@ltdude » do sep 23, 2004 8:21 pm

[me=@sph@ltdude]heeft gelukkig alles mogelijke framenummers en andere kenmerken genoteerd en heeft zelfs op tactische plaatsen in de fietsen briefjes met naam en adres verstopt....[/me]

BLRacing

Bericht door BLRacing » do sep 23, 2004 8:36 pm

En ik heb toen ik de fiets inruilde alle garantiekaarten en bonnen afgegeven. Wat er mee gebeurd is weet ik niet :(

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » do sep 23, 2004 10:29 pm

Wanneer is die fiets gejat dan? Verhaal had ik overigens nog niet gehoord ;).

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr sep 24, 2004 8:05 pm

Vorige week is dat gebeurd. Van zolder gejat :?

Sven

Bericht door Sven » za sep 25, 2004 3:58 pm

Leerink schreef:
Vorige week is dat gebeurd. Van zolder gejat :?

Als ie uit het huis wordt gejoept, valt het dan niet onder de inboedelsverzekering, ff btw?

Zand er over

Bericht door Zand er over » za sep 25, 2004 5:03 pm

valt onder je inboedel. zeker als je bij een lbs werkt is dat toch easy man.. gewoon ff een nieuwe bon maken waarop het bedrag staat en het type enzo.. frame nummer verzin je ter plekke.. deze bon inleveren bij de verzekeraar en je krijgt gewoon een deel uitbetaalt. maak de bon niet te hoog anders gaan ze spetteren dat dat niet onder "nomale fietsen" valt.. De verzekeraar zeurt natuurlijk altijd omdat geld dat niet hoeft te worden uitgekeerd het eerst verdient is natuurlijk... er is nog wel een andere truc natuurlijk om je geld terug te krijgen maar die kost wat geld en is niet zo geschikt voor op dp... ;D ;D

Sven

Bericht door Sven » za sep 25, 2004 5:32 pm

Das een beetje afzet dus... Ik bedoel, kun je niet bij de verzekering opgeven dat je fiets is gestolen, met als bewijs de inbraakschade en eventueel een foto waar de fiets stond?

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » ma sep 27, 2004 6:26 am

Nog even voor de duidelijkheid, de (rechtmatige) eigenaar heeft niets aan de fiets veranderd, dus de staat is net zoals Leerink het in zijn post meld. Deze bike moet iig op zijn minst opvallend zijn, al is het maar door de quake vork icm canondale.

@Leerink: Heb jij misschien nog een foto van die bike? Tim niet iig.

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma sep 27, 2004 8:13 pm

Zand er over schreef:
valt onder je inboedel. zeker als je bij een lbs werkt is dat toch easy man.. gewoon ff een nieuwe bon maken waarop het bedrag staat en het type enzo.. frame nummer verzin je ter plekke.. deze bon inleveren bij de verzekeraar en je krijgt gewoon een deel uitbetaalt. maak de bon niet te hoog anders gaan ze spetteren dat dat niet onder "nomale fietsen" valt.. De verzekeraar zeurt natuurlijk altijd omdat geld dat niet hoeft te worden uitgekeerd het eerst verdient is natuurlijk... er is nog wel een andere truc natuurlijk om je geld terug te krijgen maar die kost wat geld en is niet zo geschikt voor op dp... ;D ;D

Nou zo simpel gaat dat niet hoor kan ik je vertellen. De vezekering gaat namelijk alles controlleren. Aan het framenummer hangt namelijk de hele specificatie van productiedatum, onderdelengroep, vork, wielset. De verzekering gaat met cannondale europe de lijsten nakijken of alles klopt. Als er ook maar een ding niet in orde is bijvoorbeeld een cijfer, dan is het gewoon fout. Dan gaat de hele rataplan opnieuw beginnen. Dan is wat mij verteld werd door de dealer waar ik de jekyll gekocht had omdat ik daar ook vroeg om een framenummer. En die zegt dat men tegenwoordig hele computerbestanden gewoon met elkaar gaan vergelijken om te zien of de cliënt niet fraudeerd. Lang leve de ICT.
In dit geval gaat het om een enkel frame vanwege een garantiegeval (raven II frame gebroken in Tsjechië).

Helaas heb ik geen enkele foto uit die tijd dat ik hem had. Ik zal anders aan die jongen vragen of die wat heeft.

Zand er over

Bericht door Zand er over » di sep 28, 2004 12:21 am

dat is naar mijn mening onzin.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di sep 28, 2004 10:53 am

Gewoon claimen bij de inboedelverzekeraar, dit valt onder de dekking.
Je zult alleen aannemelijk moeten maken dat jij in het bezit was van de fiets. Dit kan met uiteraard een aankoopbon, maar ook met foto"s, evt. getuigenverklaringen. Bij een dergelijke schade zal door de verzekeraar een schade expert worden ingeschakeld deze zal in een vertrouwlijk rapport aan de verzekeraaar doorgeven of de schade aannemelijk is.
Dit kan door foto"s, evt. fietskleding e.d.
Als je een dergelijke fiets claimt, maar je hebt nul fietskleding/ helm komt dat op zijn zachst gezegd niet erg geloofwaardig over.
En over het koppelen van bestanden en opvragen bij de dealer/ importeur dat wordt pas gedaan als men denkt dat het om fraude gaat.
Les voor de volgende keer laat op je inboedel polis aantekenen dat er bij de inboedel meeverzekerd moet worden een fiets evt. merk/ type en nieuwwaarde. Scheelt je bij een vogende schade een hoop ellende.

Plaats reactie