Armstrong dit jaar toch de Tour

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Armstrong dit jaar toch de Tour

Bericht door Sven » wo feb 16, 2005 9:31 pm

Armstrong naar Tour

Uitgegeven: 16 februari 2005 11:43
Laatst gewijzigd: 16 februari 2005 13:12

WASHINGTON - Lance Armstrong neemt komende zomer deel aan de Ronde van Frankrijk. Dat heeft zijn ploeg Discovery Channel woensdag op de website bekendgemaakt.

De Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik laat de Amerikaan schieten

Armstrong begint het seizoen in Parijs-Nice (6-13 maart) en start op 3 april in de Ronde van Vlaanderen. Daarna keert hij terug naar de Verenigde Staten voor de Ronde van Georgia (19-24 april). De Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik laat de Amerikaan schieten. Vanaf 2 juli gaat hij op jacht naar zijn zevende Tourzege.

In 2004 leverde Armstrong een unieke prestatie door de eerste wielrenner te worden die de Tour zes keer won. Hij deed dat op overtuigende wijze met liefst vijf ritzeges. "Ik ben Discovery Communications dankbaar voor de kans die ze onze ploeg geeft en kijk uit om mijn doel, een zevende Tourzege, te realiseren", liet Armstrong weten.

"Ik kijk ernaar uit weer wedstrijden te rijden, hoewel mijn conditie nog verre van goed is. Johan (Bruyneel, ploegleider) en ik zullen later dit voorjaar mijn fitheid evalueren en eventueel nog wat wedstrijden aan mijn kalender toevoegen", meldde Armstrong.

Speculaties
Door zijn mededeling komt een einde aan de vele speculaties over zijn deelname aan de Tour. Bekend was inmiddels dat Discovery Channel, zijn nieuwe sponsor, contractueel had laten vastleggen dat Armstrong in 2005 dan wel 2006 in de Ronde van Frankrijk zou starten. Armstrong (33) liet tot dusverre in het midden of hij komende zomer naar Frankrijk zou komen en zei steeds pas na het voorjaar daarover te zullen beslissen.

Woensdag nog liet Dan Osipow, spreekbuis van de ploeg, in de krant USA Today echter weten dat Armstrong in februari een besluit zou nemen. Dat kwam nog sneller dan verwacht.

De Lars Cuevas

Re:Armstrong dit jaar toch de Tour

Bericht door De Lars Cuevas » do feb 17, 2005 12:33 pm

ik ben wel een armstrong fan (fout woord, oke), maar ik vind het jammer dat hij toch weer de tour gaat rijden. 6 was erg cool, 7 vind ik over the top.

Had het erg leuk gevonden als hij zich dit jaar op de klassiekers had gericht

Aan de woorden "mijn conditie is verre van goed" til ik niet te zwaar. Da"s gewoon toneelspel. Lance gaat never nooit niet de tour rijden als hij niet 100% is. Dikke kans op lucky number 7 dus!

Overigens: Wat zou Mart Smeets hiervan vinden? :-)
In zijn interview met Lance, pasgeleden op TV, melde Lance nog met een uitgestreken kop dat hij de tour niet meer wil rijden en dat hij een klassiek seizoen wilde draaien... :-)

Groet, Lars

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » do feb 17, 2005 12:50 pm

De 7de maal, maar nu met een 20 4 7 ?

Erikje

Bericht door Erikje » do feb 17, 2005 2:39 pm

De Lars Cuevas schreef:
Overigens: Wat zou Mart Smeets hiervan vinden? :-)
In zijn interview met Lance, pasgeleden op TV, melde Lance nog met een uitgestreken kop dat hij de tour niet meer wil rijden en dat hij een klassiek seizoen wilde draaien... :-)

Had ik ook tegen Smeets gezegd als hij mij een "nice asshole" had genoemd.

Erikje

Sven

Bericht door Sven » do feb 17, 2005 4:45 pm

Leuk of niet dat ie meegaat, waar ik mij op zit te verheugen is de staat van Jan Ullrich... Ik denk dat ie het niet krijgt geregeld om weer mee te doen.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do feb 17, 2005 8:38 pm

EL PERRO schreef:
De 7de maal, maar nu met een 20 4 7 ?

??

Lars

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do feb 17, 2005 8:41 pm

Erikje schreef:

Had ik ook tegen Smeets gezegd als hij mij een "nice asshole" had genoemd.

Erikje

:-) :-) :-)

Mart is erg fan van Lance, en denkt dan bijlkbaar gelijk dat Lance ook fan van Mart is, hahaha. Maar ze kunnen het wel aardig vinden samen, geloof ik :-)

Lars

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do feb 17, 2005 9:05 pm

Aan de ene kant supercool en ik hoop dat hij nummer 7 gewoon ook pakt.

Maar ik had hem toch ook wel eens Luik & Amstel willen zien winnen.

Gène

Bericht door Gène » do feb 17, 2005 9:32 pm

Als Lance de Tour wil rijden moet hij dat vooral doen. Waaarom zou hij dat niet mogen doen? Omdat hij al zes keer gewonnen heeft?
Ik vind het gewaagt als hij zegt dat hij de zevende keer wil winnen. Ik denk dat hij het wel moeilijk gaat krijgen. Maar ja, we zullen zien. Ik heb er in ieder geval al weer zin in. Eerst het voorjaar met al zijn klassieres en dan de zomer.
Laat maar komen,
mzzl
Gène

Igor

Bericht door Igor » vr feb 18, 2005 11:02 am

als hij wil mag hij natuurlijk meedoen, maar op je hoogtepunt stoppen is soms erg goed. als hij nu stopt en af en toe nog wat klassiekers rijdt ofzo blijft hij "de held" die 6 keer de tour won, als hij de zevende keer niet wint is dat imago er natuurlijk helemaal af.
een tamelijk grote gok.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr feb 18, 2005 1:30 pm

Bull, er zijn heel wat Tour helden die de Tour ook verloren hebben. Bovendien zou ik me ergens lullig voelde als ik bijv. Basso heette, dit jaar zonder Armstrong zou winnen en volgend jaar, mét Armstrong weer 2de zou worden. Wat voor waarde heeft die eerste plaats dan?
Het mooiste zou zijn Armstrong te verslaan in een jaar dat hij zijn seizoen opbouwt zoals een normale klassementsrijder dat ooit deed...

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr feb 18, 2005 1:41 pm

Nee het mooiste zou zijn dat een in bloedvorm verkerende armstrong tegen een andere rijder de hele tour moet knokken en wie er dan wint maakt niet uit :)

Plaats reactie