Re:Het moment nadert.....
Moderator:Beheerders
het moment nadert .... dat de fietsenmarkt W E I N I G op zijn gat gaat.
Er stond laatst een mooi artikel in mba.
"Hoe kan het dat de mountainbikes duurder zijn dan een motocross motor ?
Je moet weten dat een honda CRF 450 (duurste crosser) ongeveer te koop is voor 6500 euro. Weet je hoeveel mtbs duurder zijn ?
Maakt honda verlies per motor ? OF maakt specialized (als voorbeeld) zo veel winst op een S works Enduro ?
Ik ken veel jongens hun dh bike verkocht hebben en zich een tweedehands crosser hebben gekocht en heel VEEL geld besparen daardoor, raar maar waar...
Hoe komt het volgens jullie dat mtb"s zoooooo freaking duur zijn ?
Volgens mij : te veel modellen te koop bij de mtb, ze zouden beter 1 hardtail 1 enduro 1 dh
en niet 1 hardtail, hardtail race, hardtail jump, xc fully, enduro fully, light freeride fully, freeride fully en dh fully
Wat denken jullie ?
Er stond laatst een mooi artikel in mba.
"Hoe kan het dat de mountainbikes duurder zijn dan een motocross motor ?
Je moet weten dat een honda CRF 450 (duurste crosser) ongeveer te koop is voor 6500 euro. Weet je hoeveel mtbs duurder zijn ?
Maakt honda verlies per motor ? OF maakt specialized (als voorbeeld) zo veel winst op een S works Enduro ?
Ik ken veel jongens hun dh bike verkocht hebben en zich een tweedehands crosser hebben gekocht en heel VEEL geld besparen daardoor, raar maar waar...
Hoe komt het volgens jullie dat mtb"s zoooooo freaking duur zijn ?
Volgens mij : te veel modellen te koop bij de mtb, ze zouden beter 1 hardtail 1 enduro 1 dh
en niet 1 hardtail, hardtail race, hardtail jump, xc fully, enduro fully, light freeride fully, freeride fully en dh fully
Wat denken jullie ?
Elevation12,000 schreef:Ik probeer immer respectvol te blijven. Anderen houden daar wellicht een andere, lossere definitie van op na.
Blijven proberen, dan lukt "t misschien

[
Elevation12,000 schreef:Ik vind het aso (..knip..) een aantal stomme veronderstellingen.
[
yo-eddy schreef:
De bodem, boomwortels en rotsen zijn anno 2005 natuurlijk kompleet anders dan 17 jaar geleden toen ik begon met fietsen.
Nee, maar de techniek is wel vooruit gegaan. Dus waarom daar geen gebruik van maken? Niet iedereen fietst om er moe van te worden....
[
yo-eddy schreef: MTB-en doe je om te hobbelen, Geeft heel veel voldoening
Mening, geen feit ::)
Ik fiets zelf ook op en starre SS, maar ook op een fiets met voor vering. Wie weet, misschien in de toekomst wel een fully. Who cares? Gaat om de fun.
Als je als snelste de berg af wilt, moet je maar zien dat je vooraan in het veld zit.... Misschien zit een fully rijder zich wel aan jou te ergeren als je "als bijna 100 kilo zware en trage klimmer" langzaam naar boven fietst.
Heren, lighten up!
Feit: men wil meer... en fabrikanten maken daar graag gebruik van... (gat in de markt)
Steelboy schreef:
Feit: men wil meer... en fabrikanten maken daar graag gebruik van... (gat in de markt)
Ik denk dat de fabrikanten meer willen verkopen en de (nietsvermoedende) consument denkt ook dat hij het daadwerkelijk nodig heeft. Marketing heet dat volgens mij.
Als je rationeel gaat nadenken; je wordt gek gemaakt met produkten die volledig overbodig zijn, en niet alleen op fietsgebied, en mensen trappen er in dus fabrikanten blijven maar doorontwikkelen.
dussssss©
Het artikel van Cunnningham was inderdaad goed. Dus; fabrikanten dénken aan de wens van de consument toe te komen door te blijven door ontwikkelen en de consument blijft kopen omdat nieuw altijd beter lijkt
?! Vind de motorwereld fascinerend, hoeveel geld daarin om BLIJFT gaan, hoeveel motomagazines elke maand in het schap liggen, propvol met reclame...

ook het feit dat het elk jaar anders moet....
anders rij je met een Oude Fiets
anders rij je met een Oude Fiets
... en dat elk jaar aan het eind van het seizoen de oude modellen voor een dumpprijs de deur uitmoeten omdat de nieuwe modellen eraan komen. Toen ik het zo in een verhaaltje las, vond ik het niet vreemd dat het een moeilijke business is.
-
@rene
Dit topic is al tot een "draak" verworden. Ik laat het geen draak in het kwadraat worden.
Ik ben het wel eens met Boss. Ik heb een haat/liefde verhouding met Marketing. Ik vind het interessant -ik ben sowieso dol op concepten- en ik heb het dan ook gestudeerd. Een "cliche" negatieve attitude tov commercie heeft mij echter, ondanks pogingen van velen mij hiervan af te brengen, nimmer losgelaten.
Dit topic is al tot een "draak" verworden. Ik laat het geen draak in het kwadraat worden.
Ik ben het wel eens met Boss. Ik heb een haat/liefde verhouding met Marketing. Ik vind het interessant -ik ben sowieso dol op concepten- en ik heb het dan ook gestudeerd. Een "cliche" negatieve attitude tov commercie heeft mij echter, ondanks pogingen van velen mij hiervan af te brengen, nimmer losgelaten.
Waarom zou je je storen aan mensen die graag het beste en het nieuwste willen en niet de passende vaardigheden hebben bij hun apparatuur? De enige die er last van hebben zijn zij zelf omdat zij veel geld uitbesteden. Volgens mij kopen genoeg mensen dingen veelal om de looks, anderen die dat meer doen dan jezelf moet je ook wat ruimte geven toch?
ik maak effe een nieuwe topic over mijn vraagstelling

-
Ducktrip schreef:
Waarom zou je je storen aan mensen die graag het beste en het nieuwste willen en niet de passende vaardigheden hebben bij hun apparatuur? De enige die er last van hebben zijn zij zelf omdat zij veel geld uitbesteden. Volgens mij kopen genoeg mensen dingen veelal om de looks, anderen die dat meer doen dan jezelf moet je ook wat ruimte geven toch?
Nou, praktisch gezien stoor ik mij er in dit concrete geval niet bepaald aan. Ik misgun mijn o zo sympathieke fietshandelaar zijn brood niet en zelf spin ik er ook garen bij daar ik op Marktplaats alle "afdankertjes" (beter: raspaarden van weleer) voor een appel en ei kan verkrijgen

JJ schreef:
[yo-eddy schreef:
stond 3 weken terug aan de start v/d Grand Raid in der Schweiz
Heb je hem uitgereden? Schijnt nogal slecht geweest te zijn. Geneutraliseerd bij Eison?
Vertel!
JJ
Nee, heb "m niet uitgereden, zijn er uiteindelijk maar 59 geweest die dat wel hebben gered ( toppers! , respect)
Was zelf om 13:15 in Evolene , alwaar de race werd stilgelegd (is na zo"n 85km), Erg slecht weer werd "t (voor mij ) pas op de top/afdaling v/d Mandelon, race is terecht geneutraliseerd, te veel sneeuw op de pas de Lona en te slecht zicht voor de choppers om te vliegen.
Ben er volgend jaar zeker weer bij, moet toch "s kijken of ik die pas de Lona op (en af ) kom op mijn rigide fietsje

Respect, alleen al voor het feit dat je op een F*T rijdt!!!!
yo-eddy schreef:
Nee, heb "m niet uitgereden, zijn er uiteindelijk maar 59 geweest die dat wel hebben gered ( toppers! , respect)
Waarschijnlijk reden die 59 wél op een fully..... :P
Erikje
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
yo-eddy schreef:
Was zelf om 13:15 in Evolene , alwaar de race werd stilgelegd (is na zo"n 85km), Erg slecht weer werd "t (voor mij ) pas op de top/afdaling v/d Mandelon, race is terecht geneutraliseerd, te veel sneeuw op de pas de Lona en te slecht zicht voor de choppers om te vliegen.
Ben er volgend jaar zeker weer bij, moet toch "s kijken of ik die pas de Lona op (en af ) kom op mijn rigide fietsje![]()
Vandaar dat ik het vroeg, als je bij die 59 had gezeten

Pas de Lona op met je rigid gaat sowieso, zelfs beter omdat je toch moet schuiven/duwen/tillen en wrs is jouw bike lichter dan de gemiddelde fully. Eraf al wel wat pijn opleveren, veel remmen en een aantal rock gardens die zelfs met een fully met schijven pijn kunnen doen.
Misschien ben ik er ook weer bij volgend jaar, maar dan wel de korte.
JJ