GYPZYBYKZ

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jhost
GYPZYBYKZ

Bericht door Jhost » ma feb 13, 2006 9:12 pm

Hallo,

na lang zoeken heb ik eindelijk de bike gevonden die bij mijn budget past en die als upgrade voor mijn TREK 4100 moet dienen (verkoop ik trouwens - interesse?).
Het is een GHOST SE 7003 geworden en ik vond deze op GYPZYBIKZ.de voor 200 € minder dan in de fietswinkel in de buurt.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met dit bedrijf en zo ja welke.
Kan ik mijn fiets daar bestellen of betaal ik beter 200 € meer in de winkel?
Hoe zit het met onderhoud, want ik hoor dat fietsdealers hier bij ons niet happig zijn om zo'n fietsen te onderhouden.
Wat als er iets moet afgesteld worden of bijgesteld, of er iets anders mee mis is?

MAW is het een goed idee om mijn fiets daar online te kopen of toch maar niet?

Greetz Jhost.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » ma feb 13, 2006 9:32 pm

Waarom zou je LBS er niet blij mee zijn? Goed, hij had liever gehad dat je de fiets bij hen had gekocht maar nu rekent hij gewoon uurloon als er iets aan je fiets moet gebeuren.
Als je die fiets bij hem koopt zijn kleine reparaties vaak service maar ook niet overal dus...

200euro is een groot verschil!!!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma feb 13, 2006 11:38 pm

Die 200 euro gaat je LBS wel terug verdienen op jouw!
Komen z'n inkomsten niet uit de lengte dan maar uit de breedte!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

GTLTS

Bericht door GTLTS » di feb 14, 2006 9:57 am

Persoonlijk hecht ik veel aan een goede 'relatie' met mijn LBS; ik zou het daarom helemaal niet erg vinden om, indien de eigenaar een sympathiek persoon is, iets meer te betalen (Daar moet ik bij zeggen dat ik vaak zelfs minder betaal bij de Born Boys).
Maar het kan wel heel handig zijn om veel zelf te kunnen aan je fiets, dat scheelt je een hoop geld.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di feb 14, 2006 1:13 pm

ik zou online een fiets kopen als je online garantie geen probleem vindt Inclusief het terug sturen van een onderdeel inclusief de portokosten. De tijd die je kwijt bent omdat je dan geen fiets hebt. Een goede LBS leent je een fiets als de jouwe stuk is. Bij een online fiets zou ik zelf al het onderhoud doen. Anders blijft er weinig over vna de besparing.

Hou je niet van onderhoud aan je fiets of kun je het niet. Gun dan je LBS die 200euro extra en ruil je oude fiets bij hem in. Dan kost je nieuwe minder. Moet je wel een goede LBS hebben, er zijn er zat die enkel een fiets willen verkopen en daarna niet thuis zijn.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » di feb 14, 2006 5:00 pm

Welke LBS leent jou een bike op het moment dat de jouwe daar staat voor reparatie dan?? Die ken ik er hier helemaal geen terwijl ik toch op goede voet sta met m'n Lbs. Die Lbs moet dan ook diverse maten op voorraad hebben staan, maar het kan natuurlijk maar hier niet :cry:

Jhost

Bericht door Jhost » di feb 14, 2006 6:09 pm

Kent er iemand iets over die GYPZYBIKZ?
Is dat wat te vertrouwen, of zou ik hier een MTB krijgen waar nog vanalles aan mis is.
Heb al gebruikers gelezen die problemen hadden met bike.

DESL

Bericht door DESL » di feb 14, 2006 7:31 pm

Jhost schreef:Kent er iemand iets over die GYPZYBIKZ?
Is dat wat te vertrouwen, of zou ik hier een MTB krijgen waar nog vanalles aan mis is.
Heb al gebruikers gelezen die problemen hadden met bike.
Alleen maar goede ervaringen met deze knakkers.

Ik heb er m'n Ghost rt dual ook gekocht 2 jaar terug, niet's mis mee.
Goede service (ze mailen teminste terug met zinnige info) en netjes
verzonden.

Na een jaartje door m'n achterbrug gesprongen en zonder poeha een nieuwe achterbrug gekregen, dat noem ik nou service.

Gewoon doen dus, Ghost maakt goede en betaalbare bikes en GYPZYB.
verkoopt ze 't voordeligst naar mijn weet.

Watbetreft het onderhoud bij je LBS, moet zeker geen probleem zijn
want al verkopen ze het niet (Ghost) de techniek blijft hetzelfde als
bij andere (beter bekende) merken.

Al met al nog steeds dik tevreden met m'n Ghost.

Doe er je voordeel mee !!

Mijn Ghost :

Afbeelding

Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

BLRacing

Bericht door BLRacing » di feb 14, 2006 10:12 pm

Pogo schreef:Welke LBS leent jou een bike op het moment dat de jouwe daar staat voor reparatie dan?? Die ken ik er hier helemaal geen terwijl ik toch op goede voet sta met m'n Lbs. Die Lbs moet dan ook diverse maten op voorraad hebben staan, maar het kan natuurlijk maar hier niet :cry:
Toen mijn remmen van mijn enduro stuk waren heb ik van mijn dealer (Bikeshop Amersfoort) een Specialized Epic te leen gehad. Perfect natuurlijk 8)

doubleK

Bericht door doubleK » wo feb 15, 2006 6:03 pm

BLRacing schreef: Bikeshop Amersfoort
Die verlenen idd goede service. Kom er hoog enkele keer omdat kameraad van me daar werkt.
Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » wo feb 15, 2006 6:11 pm

Dat is waarschijnlijk een winkel die de Epic als testfiets hebben staan, ik ga zelf van het weekend ook een Epic uitproberen tijdens een toertocht.
Maar de meeste dealers lenen zomaar geen fiets uit volgens mij!

Jhost

Bericht door Jhost » wo feb 15, 2006 10:05 pm

Heb fiets toch maar bij LBS gekocht, ook prima service daar, vandaag gaan kijken en kreeg Gratis SPD pedalen en schoenen twv 130€ samen erbij. + 2 gratis onderhoud
Dit afgetrokken van de kostprijs komt ie goedkoper dan GYPZYBIKZ.

Jhost

Bericht door Jhost » wo feb 15, 2006 10:06 pm

nice

DESL

Bericht door DESL » do feb 16, 2006 6:17 pm

Jhost schreef:Heb fiets toch maar bij LBS gekocht, ook prima service daar, vandaag gaan kijken en kreeg Gratis SPD pedalen en schoenen twv 130€ samen erbij. + 2 gratis onderhoud
Dit afgetrokken van de kostprijs komt ie goedkoper dan GYPZYBIKZ.
Jammer jammer jammer, spd pedalen en schoenen ligt er maar aan welke het zijn.

Onderhouds beurt = banden oppompen, boutje vast draaien, olie op de
ketting, en je adviseren dat je weer nieuwe shit nodig hebt (van hun).

Stelt dus niets voor en is alleen makkelijk als je 2 linker handen hebt,
maar een mooie list om je aan hun te binden en onderdelen te pushen.

Dus of je uitendelijk wel zo veel goedkoper uit bent betwijfel ik.

Maar des al niet te min veel plezier er mee.
--Cranked Crusaders--

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » zo feb 19, 2006 12:44 pm

Ik zou hem bij de LBS kopen. Je zal geen 200 euro korting krijgen, maar reken er maar op dat je incl reiskosten/verzendkosten en eventueel garantiegedoe zeker duurder uit zal zijn in Duitsland.

Mijn ervaring is dat de LBS best wel meevalt in prijs, zeker als je een goede relatie met ze opbouwd. Ik heb hier 4 goede LBS-sen in de buurt met wie ik allemaal goed overweg kan. Om de beurt mog en ze iets leveren (prijzen zijn vaak hetzelfde!).

Goedkoop is op langere termijn duurkoop...

Succes met je beslissing!

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo feb 19, 2006 8:15 pm

Goed van je dat je toch bij je lokale fietsenboer bent langsgeweest. Gratis paar schoenen en pedalen en 2xonderhoud is altijd mooi meegenomen.

Als je denkt dat je met 80 euro korting zoveel voordeliger uit bent door het in Duitsland te bestellen, verklaar ik hem of haar voor gek. Er komen ook nog verzendkosten bij he en je mist het contact met een dealer als er wat mis is met de fiets. Of je moet een wel heel erge vorm van lbsfobie hebben.
Krijgt minister Zalm ook nog wat erbij :roll:

DESL

Bericht door DESL » ma feb 20, 2006 12:23 pm

Sounds like fear of the unknown to me!

Maar het zij zo, als je geld genoeg hebt is lbs groupie
zijn wel leuk ja.
--Cranked Crusaders--

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » ma feb 20, 2006 2:58 pm

Heeft niets met "fear" te maken.

Ik woon in een dorp waar iedereen gaat huilen als de bank het "dorpsfiliaal" sluit, dat hoofdzakelijk nog dienst deed als geldloket voor bejaarden. Zo zal het ook gaan met de supermarkt, met de fietsenmaker en verzin maar verder...

Straks dus niet huilen als je straks een remkabel en twee binnenbanden via internet moet gaan bestellen, omdat je LBS ermee gestopt is en je voor garantie weer terug moet naar Duitsland, laat staan als je derailleurs afgesteld moeten worden, of je remmen ontlucht, vorkrevisie en ga zo maar door, of moet de LBS dat doen onder het mom van garantie?

Serieus, maar goedkoop wordt op de langere termijn duurkoop...

SUPPORT YOUR LBS!

Brum.

Bericht door Brum. » ma feb 20, 2006 3:08 pm

Eddy_the_Eagle schreef:Heeft niets met "fear" te maken.

Ik woon in een dorp waar iedereen gaat huilen als de bank het "dorpsfiliaal" sluit, dat hoofdzakelijk nog dienst deed als geldloket voor bejaarden. Zo zal het ook gaan met de supermarkt, met de fietsenmaker en verzin maar verder...

Straks dus niet huilen als je straks een remkabel en twee binnenbanden via internet moet gaan bestellen, omdat je LBS ermee gestopt is en je voor garantie weer terug moet naar Duitsland, laat staan als je derailleurs afgesteld moeten worden, of je remmen ontlucht, vorkrevisie en ga zo maar door, of moet de LBS dat doen onder het mom van garantie?

Serieus, maar goedkoop wordt op de langere termijn duurkoop...

SUPPORT YOUR LBS!
Onzin. Als je totaal niets zelf kunt (iedereen kan derailleurs afstellen en ontluchten stelt ook niet voor, vorkrevisie sturen bijna alle LBS'n de vork ook voor op) misschien ja. S-TEC enzo hebben ook gewoon perfecte service, en als je het op- en neer rijden meerekent ben je daar (bij complete fietsen) vaak nog een paar honderd euro goedkoper uit. Maar niets tegen LBS'n, ik probeer er zo vaak mogelijk langs te gaan, kleding, schoenen en helmen koop ik sowieso daar omdat ik ze wil passen (en nee, ik ga niet bij LBS passen en dan op i-net bestellen, dat is écht kansloos). Alle kleine spulletjes koop ik er ook, maar ik ben niet dief van m'n eigen portemonnee, dus de rest word via i-net besteld. Nooit problemen mee gehad, wel eens het verkeerde ontvangen, maar bij terugsturen werden de portokosten gewoon vergoed.

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » ma feb 20, 2006 3:20 pm

Wat jullie willen, maar niet huilen als de LBS stopt omdat hij niet kan leven van twee truien en een paar schoenen.

Overigens gebeurt het tegenwoordig dat men bij de LBS gaat passen en vervolgens op internet bestellen. De LBS blijft met zijn spullen zitten zodat hij al snel de naam heeft dat hij niet de nieuwste spullen op voorraad heeft komt er op den duur ook niemand meer...

Retail is echt bikkelen als zelfstandig ondernemer (ik bedoel niet de filialen die in het bezit zijn van de keten). Ik werk zelf één dag in de week in een MusicStore (over een hopeloze branche gesproken!) en daar is gewoon geen boterham in te verdienen, ook al ben je monopolist in een straal van 7 kilometer... Iemand zin in een bezoekje van de stichting BREIN?

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo feb 22, 2006 9:10 pm

DESL schreef:Sounds like fear of the unknown to me!

Maar het zij zo, als je geld genoeg hebt is lbs groupie
zijn wel leuk ja.
Ik heb er erg om moeten lachen om deze reactie :D . Helaas heb ik geen angst voor het onbekende, heb ik ook geen geld en als ik geld heb koop ik meestal online incl. mijn cube laserline frameset(B2B & 15% korting) . Maar je zult toch moeten bekennen dat Jhost een goede beslissing heeft gemaakt door het in de buurt te kopen. Trouwens tegenwoordig krijg je zowat bij elke fietsenzaak wel 2 keer gratis onderhoud. Dat noemen ze nou klantwerving. Onderhoud stelt idd meestal niet veel voor maar toch. Overigens ga ik zeker niet het volle pond betalen voor een product bij de LBS. Ik ding altijd af bij alles, normaalste zaak van de wereld en bij sommige bevolkingsgroepen in Nederland is het zelfs asociaal als je niet gaat afdingen :lol:
:greedy:

Plaats reactie