Iemand ervaring met Bikestudio Benny Brouwer.
Moderator:Beheerders
Iemand ervaring met Bikestudio Benny Brouwer uit Zwolle.
Ik ken hem sinds gisteren via z'n website.
De prijzen voor Trek fietsen zijn laag, erg laag......
Maar hij heeft een gewone winkel, dus veel risico hoef je niet te lopen.
dusssss©
Ik ken hem sinds gisteren via z'n website.
De prijzen voor Trek fietsen zijn laag, erg laag......
Maar hij heeft een gewone winkel, dus veel risico hoef je niet te lopen.
dusssss©
Hij heeft een Trek Pilot 2.1 staan voor € 975,-

Technische details:
frameset
frame ZR 9000 Alloy
vork Bontrager Satellite Plus, carbon
banden Bontrager Race Lite, 700x25c
schakelsysteem
shifters Shimano 105 STI, 10 speed
voor_derailleur Shimano Ultegra
achter_derailleur Shimano Ultegra
achtertandwielen Shimano 105 12-25, 9 speed
remsysteem
remmen Cane Creek 3 long reach w/Shimano 105 STI levers
remhendels Shimano 105 STI, 9 speed
onderdelen
zadel Bontrager Race Lux
zadelpen Bontrager Carbon
stuur Bontrager Select w/BzzzKill, 31.8mm
stuurpen Bontrager Select, 17 degree, 31.8mm
pedalen Shimano 505, clipless
crank Bontrager Race 52/39/30
balhoofdstel Aheadset integrated w/cartridge bearings, sealed
lijk mij een goede deal
dussssssss©

Technische details:
frameset
frame ZR 9000 Alloy
vork Bontrager Satellite Plus, carbon
banden Bontrager Race Lite, 700x25c
schakelsysteem
shifters Shimano 105 STI, 10 speed
voor_derailleur Shimano Ultegra
achter_derailleur Shimano Ultegra
achtertandwielen Shimano 105 12-25, 9 speed
remsysteem
remmen Cane Creek 3 long reach w/Shimano 105 STI levers
remhendels Shimano 105 STI, 9 speed
onderdelen
zadel Bontrager Race Lux
zadelpen Bontrager Carbon
stuur Bontrager Select w/BzzzKill, 31.8mm
stuurpen Bontrager Select, 17 degree, 31.8mm
pedalen Shimano 505, clipless
crank Bontrager Race 52/39/30
balhoofdstel Aheadset integrated w/cartridge bearings, sealed
lijk mij een goede deal
dussssssss©
Wat MarinTi al zegt, een andere Trek dealer ziet je al aankomen. "ja, ik heb deze op internet besteld omdat ik veel korting krijg, en nu wil ik dat jij jouw kostbare tijd erin stopt om voor mijn garantie te zorgen..."MarinTi schreef:[
Moet niks!
Ik zou in ieder geval niet vreemd opkijken als een willekeurige dealer niet blij zal zijn als je bij hem aanklopt... Maar dat merk je wel als je iets aan de fiets wilt laten sleutelen

- didadunlop
Als de dealer daar geen zin in heeft moet ie geen Trek verkopen. Zo makkelijk is dat. En als er iets op internet wordt verkocht en bij een "normale" fietsenzaak wordt aangeboden ter reparatie dan is dat toch gewoon business? Oftwel inkomen en werk? Kijk in dit geval is het gewoon onderdeel van de garantievoorwaarden maar als ik ergens iets koop en tegen regulier tarief laat repareren bij de fietsenhandel is het gewoon een zakelijke deal. Het staat de fietsenmaker vrij om te zeggen dat doen we niet. En het staat mij vrij om een willekeurige fietsenmaker te kiezen. Als ik een auto koop kan ik hem toch ook overal laten onderhouden?Wat MarinTi al zegt, een andere Trek dealer ziet je al aankomen. "ja, ik heb deze op internet besteld omdat ik veel korting krijg, en nu wil ik dat jij jouw kostbare tijd erin stopt om voor mijn garantie te zorgen..."
Ik zou in ieder geval niet vreemd opkijken als een willekeurige dealer niet blij zal zijn als je bij hem aanklopt... Maar dat merk je wel als je iets aan de fiets wilt laten sleutelen
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Garantieafwikkeling moet in principe altijd via een dealer gaan en logischerwijs bij de dealer waar je het produkt gekocht hebt! Het kan zijndidadunlop schreef:
Kijk in dit geval is het gewoon onderdeel van de garantievoorwaarden...
dat een willekeurige LBS die het betreffende merk voert je wel helpt, maar ik zou niet gek staan te kijken als hij voor de afwikkeling ook wat berekend. Jij hebt tenslotte die LBS ook niet de verkoop gegund en tijd is tenslotte geld, ook bij die LBS

Wat betreft reparaties, denk niet dat het een probleem is bij de meeste.
Tenzij je met een Gaytany Doberman aan komt zetten

Alleen zal er hier gewoon een rekening aanhangen, terwijl je vaste LBS misschien ook eens iets voor je kan betekenen zonder dat er gelijk een nota aanhangt!
- didadunlop
Ik weet niet exact hoe die garantievoorwaarden in elkaar zitten. Maar als Trek erin zet dat iedere Trek bij iedere dealer ter garantie aangeboden kan worden dan dient die dealer het als een eigen verkoop te zien en er zodoende niks voor te rekenen als het geval voldoet aan de voorwaarden waar het bij de originele dealer kosteloos gerepareerd zou worden.
Maar wel idioot dat zo een dealer verschillende keren opnieuw zijn zaakje kan opstarten. Daar zou ik als belastingdienst eens goed naar kijken want het lijkt me geen zuivere koffie. Ook idioot dat Trek dus iedere keer weer hem spullen levert. Daar zouden ook bellen moeten gaan rinkelen. Want het is natuurlijk geen goede reclame.
Maar wel idioot dat zo een dealer verschillende keren opnieuw zijn zaakje kan opstarten. Daar zou ik als belastingdienst eens goed naar kijken want het lijkt me geen zuivere koffie. Ook idioot dat Trek dus iedere keer weer hem spullen levert. Daar zouden ook bellen moeten gaan rinkelen. Want het is natuurlijk geen goede reclame.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Als die lbs, wat beschreven wordt, geen zin om je garantie te verlenen dan gaat er toch een telefoontje naar het hoofdkantoor van dat merk. Ens kijke wie hier dan garantie krijgt.
Je hebt toch ook voor die garantie betaald, plus we hebben te maken met een normale fietswinkel, geen internetshop. Trouwens de reden dat veel internetshops goedkoop kunnen werken is: ze hoeven geen duur pand in winkelgebed te kopen. Ze kunnen vanuit een industrie terrein werken. Daarnaast hoeven ze geen inventaris e.d. aan te schaffen.
maar daar ging het niet, de vraag was of de betreffende lbs betrouwbaar is. Nou ik zou alleen cash betalen, als dit twijfelachtig is. Daarnaast geen afspraken maken over langere termijn, aanbetalingen etc.
mzzl
Gene
Je hebt toch ook voor die garantie betaald, plus we hebben te maken met een normale fietswinkel, geen internetshop. Trouwens de reden dat veel internetshops goedkoop kunnen werken is: ze hoeven geen duur pand in winkelgebed te kopen. Ze kunnen vanuit een industrie terrein werken. Daarnaast hoeven ze geen inventaris e.d. aan te schaffen.
maar daar ging het niet, de vraag was of de betreffende lbs betrouwbaar is. Nou ik zou alleen cash betalen, als dit twijfelachtig is. Daarnaast geen afspraken maken over langere termijn, aanbetalingen etc.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- didadunlop
Ik zit momenteel zelf ook met een garantie geval van een trek , die dus bij een andere dealer gekocht is.
En deze dealer zegt dan ook .
"Als de fiets bij ons is aangeschaft , dan word u gratis geholpen."
Komt de fiets echter ergens anders vandaan dan word er 50 euro in rekening gebracht voor het behandelen etc.
en zou je dan je nieuw frame daar willen laten op bouwen komt er nog eens 50 euro bij .
dus het valt wel mee.
Als ze bij trek ook opletten en uit hun doppen kijken
dat valt dus weer wat minder mee
En deze dealer zegt dan ook .
"Als de fiets bij ons is aangeschaft , dan word u gratis geholpen."
Komt de fiets echter ergens anders vandaan dan word er 50 euro in rekening gebracht voor het behandelen etc.
en zou je dan je nieuw frame daar willen laten op bouwen komt er nog eens 50 euro bij .
dus het valt wel mee.
Als ze bij trek ook opletten en uit hun doppen kijken
dat valt dus weer wat minder mee