Mega Avalanche
Moderator:Beheerders
Hallo ik zit er over te denken om eens mee te doen aan de Mega Avalanche . Zoals het er nu naar uitziet zal dat dit jaar niet meer gaan gebeuren maar mischien volgend jaar.(ps wanneer is het eigenlijk ??)
Ik vroeg me even af, of er mensen op Dirty-Pages zijn die hier al eens aan meegedaan hebben. En wat hun ervaringen zijn.
En wat voor materiaal zij gebruikten , en of er nog aanpassingen aan de fiets zijn gemaakt.
Ik rij zelf met een S-Works Enduro uit 2004 , en het enigste wat ik volgens mij eventueel zou kunnen veranden zijn de wielen (Crossmaxx sl) die kan ik omwisselen met een set mavic 321 velgen en king naven
breder en sterker!
En de banden mischien ,gezien je in de sneeuw start . is het mischien een optie om bijvoorbeeld DH Modderbanden te nemen . Maar heb ik daar dan geen nadeel van op de rest van de afdaling .
De voorvork van de Enduro is een Fox Talas RLC , dat lijkt me stevig genoeg . dus zowel voor als achter 130 mm veerweg .
Ik ben benieuwd wat voor reacties en tips er komen .
alvast bedankt Groetjes Amigo
Ik vroeg me even af, of er mensen op Dirty-Pages zijn die hier al eens aan meegedaan hebben. En wat hun ervaringen zijn.
En wat voor materiaal zij gebruikten , en of er nog aanpassingen aan de fiets zijn gemaakt.
Ik rij zelf met een S-Works Enduro uit 2004 , en het enigste wat ik volgens mij eventueel zou kunnen veranden zijn de wielen (Crossmaxx sl) die kan ik omwisselen met een set mavic 321 velgen en king naven
breder en sterker!
En de banden mischien ,gezien je in de sneeuw start . is het mischien een optie om bijvoorbeeld DH Modderbanden te nemen . Maar heb ik daar dan geen nadeel van op de rest van de afdaling .
De voorvork van de Enduro is een Fox Talas RLC , dat lijkt me stevig genoeg . dus zowel voor als achter 130 mm veerweg .
Ik ben benieuwd wat voor reacties en tips er komen .
alvast bedankt Groetjes Amigo
Laatst gewijzigd door amigo op di mei 29, 2007 6:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mega Avalanche
Naar mijn weten mag je fiets niet ouder als 2 jaar zijn om mee te doen met de Mega Avalanche.amigo schreef:
Ik rij zelf met een S-Works Enduro uit 2004
Ik zou ook graag mee willen doen maar ja, ik heb een 2003 Woodbumble...
Grtz
- Xircuit
- Contacteer:
Re: Mega Avalanche
tHe shArk schreef:
Naar mijn weten mag je fiets niet ouder als 2 jaar zijn om mee te doen met de Mega Avalanche.

Ich Heisse Super Fantastisch!
Check hier. Als je bike meer dan 3 jaar oud is moet je voor een technische inspectie verschijnen en dan kun je á la de Rooy afgekeurd worden (of goed gekeurd natuurlijk, maar we kennen die Fransen natuurlijk beter dan vandaag). Je mag toruwens niet eens met een Hardtail aan de start verschijnen....
De race in Frankrijk is trouwens 28 en 29 Juli op de Alpe d'Huez
De race in Frankrijk is trouwens 28 en 29 Juli op de Alpe d'Huez
...er stonden vorig jaar zelfs 10 jaar oude "downhill" bikes aan de start, maar je materiaal moet wel in orde zijn uiteraard. Modderbanden voor de sneeuw; nee hoor, richt je banden op de rest van het parcous, high rollers zijn (bij redelijk tot goed weer) een goede keus. Stevigere velgen is een goed plan, evenals wat dikkere bandjes...anti lek.
bedankt voor alle reacties , ik weet al een stuk meer nu.
ik rij een enduro model 2004 maar hij komt uit 2005 (ooit eens aangereden en toen dus nieuw gekregen van verzekering).
dus opzich is de fiets wel in goede staat
nu alleen nog de band breedte , is dat gewoon zo breed mogelijk nemen ?
en kan je protection ook huren . ik heb zelf bijvoorbeeld geen full face en knie en elleboog beschermers
ik rij een enduro model 2004 maar hij komt uit 2005 (ooit eens aangereden en toen dus nieuw gekregen van verzekering).
en kan je protection ook huren . ik heb zelf bijvoorbeeld geen full face en knie en elleboog beschermers
De oude enduro is perfect. Paar jaar geleden reden er veel rond. Ik rijd in Alpe d'Huez met vooraan een high roller, achteraan een Larssen TT. Beide 2.35. Enkel als het vettiger wordt doordat het de vorige dagen wat geregend wordt geeft dat wat weinig grip. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik achterop ga leggen als het natter is.amigo schreef:bedankt voor alle reacties , ik weet al een stuk meer nu.
Voor bescherming: http://www.rocky-sports.com/ete.htm Kan je ook eens een andere bike proberen moest je dat willen. Als je bescherming wilt huren bij hem, contacteer mij dan ff. Dan zorg ik er evt. voor dat het voor je gereserveerd wordt.
Gaat misschien ook wel beter dan je denkt.. je moet niet denken dat de megavalanche een hell is.
Natuurlijk heb je met een ht voordeel als je stukken omhoog moet (die er opzich best wel zijn).
Winnaars rijden met ongeveer 130 mm voor en achter en een triple
Natuurlijk heb je met een ht voordeel als je stukken omhoog moet (die er opzich best wel zijn).
Winnaars rijden met ongeveer 130 mm voor en achter en een triple

Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
Ja, Nico Vouilloz met zn Lapierre enzo, maar waarom? gaan ze harder dan vorige jaren (behalve Vouilloz zelf dan)?les alpes schreef:Vroeger wel, nu gaat het toch eerder richting de 160mm (Lapierre X-160, RM Slayer, SC nomad,...).woodbimbo schreef:Winnaars rijden met ongeveer 130 mm voor en achter en een triple
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..