Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Manitou Dorado 2009!!!!
Bericht
door Trekrules » di jul 24, 2007 7:54 pm
Sicklines.com:
It looks like Hayes/Manitou have been working on a new Dorado (rumored to be a 2009 product).
TheyÂ’ve disguised it with old stickers to throw off your typical sleuths but despite its wolf in sheepÂ’s clothing appearance, its supposed to be an air fork, have 36mm stanchions, and weigh in at 6lbs.
Tyler over at pinkbike also has a few snaps of it in their Crankworx gala writeup.
http://www.sicklines.com/
http://www.pinkbike.com/news/Gala-set-u ... -2007.htmlDownhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Djamgils - Berichten:1244
- Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
- Locatie:Breda
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » wo jul 25, 2007 8:20 am
op een ander forum werdt er gezegd dat het een geintje moest zijn. Het is echter door meerdere mensen gepost op verschillende fora dus misschien is het wel waar.
Het feit dat sommige mensen het niet serieus nemen geeft mij toch wel twijfels over de herintroductie van de dorado. Ik zie zelf het nut niet echt van dit type vork en vind het zeker een stomme zet als er spv in komt.
zoals ook gezegd wordt in het commentaar op de website van sicklines. Als het zoiets speciaals en nieuws is van manitou waar zitten er dan gustavs op?
-
Steelboy - Berichten:8100
- Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » wo jul 25, 2007 8:34 am
Ik denk ook dat het gewoon een oude X-works MRD is, met wat custom stickertjes... de casting is iig niet heel veel anders zo op het eerste oog.
-
cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Bericht
door cHoc » wo jul 25, 2007 9:08 am
Hadden de laatste dorado's dan op de onderste kroon dan een kabelgeleiding??
En werd in alle gevallen de onderste kroon niet met 3 bouten per kant vast gemaakt, er zitten er nu 2.
shoot me again, I ain't dead yet
-
jojo
- Berichten:4092
- Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
- Locatie:Groningen
Bericht
door jojo » wo jul 25, 2007 11:36 am
custom gemaakte kronen
laten we een paar weken wachten en we krijgen het antwoord vanzelf!
oud of nieuw, stukken beter dan die travis vorken!!
keybone collector!!!
-
Steel Farmer
- Berichten:447
- Lid geworden op:zo apr 18, 2004 3:14 pm
- Locatie:den hoorn
-
Contacteer:
Bericht
door Steel Farmer » wo jul 25, 2007 3:43 pm
Die onderpoten zijn wel degelijk wel dikker. Dit zal de stijfheid in iedergeval wel ten goede komen. Verder ziet hij er wel anders uit dus het zou mij niets verbazen als dit een prototype dorado is. Of hij daadwerkelijk ook in 2009 in productie gaat?
-
bart-fmx
- Berichten:571
- Lid geworden op:vr okt 29, 2004 6:07 pm
Bericht
door bart-fmx » do jul 26, 2007 9:53 am
jojo schreef:oud of nieuw, stukken beter dan die travis vorken!!
Dat zowieso. 2.7 kilo voor een ups vork is ook niet vrij veel.
nothing beats cubic inches
-
Jurriaan
- Berichten:5742
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 8:44 pm
Bericht
door Jurriaan » za jul 28, 2007 8:52 am
en voor de looks ook een enkel kroons uitvoering
-
Mech
- Berichten:440
- Lid geworden op:vr aug 17, 2001 5:09 pm
Bericht
door Mech » do aug 02, 2007 6:43 pm
Ik geloof er niet zo in. Waarom?
Ten eerste dit type dorado was lang zo goed niet als de eerste, veel problemen met de buitenpoten, dus waarom zouden ze daar mee verder gaan?
Ten tweede als dit al een test fiets zou zijn waarom rijdt hij dan met Magura remmen terwijl Hayes eigenaar is van Manitou?
Bovendien denk ik dat ze bij Hayes wel meer te doen hebben op dit moment, eerst spul waar ze veel van verkopen op orde maken en dan pas het exclusive spul waar bijna niks van verkocht wordt.
-
Plons - Berichten:5447
- Lid geworden op:wo jul 11, 2001 8:56 am
Bericht
door Plons » do aug 02, 2007 7:17 pm
word !
-
Loeky
- Berichten:1509
- Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm
Bericht
door Loeky » za sep 01, 2007 9:19 am
tja, als ie bij eurobike aan de muur hangt lijkt het me sterk dat het nog om een geintje gaat...

-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » ma sep 17, 2007 9:00 pm
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Loeky
- Berichten:1509
- Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm
Bericht
door Loeky » di sep 18, 2007 8:48 am
zie ik daar nou lockout staan op de 3e foto??

-
hubertje - Berichten:1262
- Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am
Bericht
door hubertje » di sep 18, 2007 8:53 am
Ja. Eigenlijk ist gewoon een superlichte XC vork.
-
les alpes - Berichten:375
- Lid geworden op:zo jan 11, 2004 4:37 pm
Bericht
door les alpes » di sep 18, 2007 10:11 am
Mike@HBG
schreef:I have been looking over the posts and thought I would clear up some of the errors in the info about the upcoming new Dorado. I do know what the "real" info is as I work for the Hayes Bicycle Group doing development and testing, the Yeti pictured with the fork, is my personal bike and I have been riding the prototype for several months now. The fork will be a 2009 model rather than an '08. You will more than likely start to see the fork on the pros bikes early in next yearÂ’s race season, with a release to the public, hopefully early in the summer of 2008. So here is the scoop on the goods, the fork has 36mm stanchions (not 34mm), will have 200mm of travel (only travel that will be offered) and weighs a bit under 7lbs (6.4 to be exact) It uses a new style, low pressure air spring system which also has an air negative spring, both air chambers are adjusted through a common air valve. The damping system is also a new design. It has high and low speed compression adjustments, hydraulic dampened bottom out and top out and rebound adjustment. It does NOT have a lockout nor does it use any type of SPV system. Keep in mind that all of the forks are currently prototypes, we use parts (knobs, stickers, ect.) from other forks in our line up at times early in the ride test period, so that is why you see stickers that say SPV or knobs that mention features that donÂ’t exist in the actual fork. It also allows us to test new designs for quite a while before the public figures things out.
Best interessant.
-
hubertje - Berichten:1262
- Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am
Bericht
door hubertje » di sep 18, 2007 12:27 pm
Hoe kan ik die kerel contacteren? Ik heb ook een Manitou prototype en heb er een paar vraagjes over..
-
Loeky
- Berichten:1509
- Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm
Bericht
door Loeky » di sep 18, 2007 12:29 pm
haha das een hele 'opluchting' dan... klinkt goed verders

-
Pieter en zijn V10
- Berichten:1784
- Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm
Bericht
door Pieter en zijn V10 » di sep 18, 2007 12:48 pm
hubertje schreef:Hoe kan ik die kerel contacteren? Ik heb ook een Manitou prototype en heb er een paar vraagjes over..
www.ridemonkey.com
Dit was zijn 1e post daar.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
-
hubertje - Berichten:1262
- Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am
Bericht
door hubertje » di sep 18, 2007 1:05 pm
Ok, Thx.
Zal dan wrsch wel niet reageren, maar de moeite waard.
-
Mech
- Berichten:440
- Lid geworden op:vr aug 17, 2001 5:09 pm
Bericht
door Mech » di sep 18, 2007 9:18 pm
hubertje schreef:Hoe kan ik die kerel contacteren? Ik heb ook een Manitou prototype en heb er een paar vraagjes over..
Wat voor een prototype?? Hayes heeft weinig of niks te doen met al het oude manitou ex-race of proto materiaal. Als je iets specifieks zoekt kan ik misschien wel helpen.
-
Christiaan - Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
Bericht
door Christiaan » di sep 18, 2007 10:46 pm
En als Mech het niet heeft, ben je F*CKED