zak

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Z-Blocker
zak

Bericht door Z-Blocker » do feb 21, 2008 10:20 am

Heeft er vanmorgen op stubru nog iemand gehoord dat mountainbiken heel slecht zou zijn voor het scrotum?
Blijkbaar heeft 96% van de mountainbikers kalkafzetting of cystes.
Ik laat dit toch elke week een paar keer controleren en ik heb er nog niks van gemerkt.

Z.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do feb 21, 2008 2:16 pm

Ik zou het niet weten. Gebruik m'n zadel nooit met dirten. Dat ding staat zo laag dat ik niet eens in de buurt kom :D

Gène

Bericht door Gène » do feb 21, 2008 3:27 pm

oud nieuws

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Z-Blocker

Bericht door Z-Blocker » vr feb 22, 2008 10:35 am

Gène schreef:oud nieuws

mzzl
Gène
toch geen oud nieuws

Chicago Tribune
Health24

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » vr feb 22, 2008 10:42 am

daarom GEEN xc :arms:
TS

Gène

Bericht door Gène » vr feb 22, 2008 11:29 am

Ik bedoelde te zeggen dat het probleem al langer bekend is. Dat het nu nog een keer bevestigd wordt is voor mij oud nieuws. Ik kan me herinneren dat Specialized een van de eerste merken was die zich bezig hield met het scrotum probleem. Het bekende gat in het zadel zijn daar gevolgen van. Dat gat zie je nou bij ieder merk terug komen. Het gat moest ervoor zorgen dat de doorbloeding goed bleef functioneren.
Biking may injure the scrotum schreef:If you're in the saddle for more than two hours a day, six days a week, consider extra padding, say Austrian researchers, who have found that hard-core mountain biking may injure the scrotum.
Overigens moest je volgens het onderzoek iedere dag meer dan 2 uur in het zadel zitten en dit zes dagen in de week. Dan zouden de problemen het grootst zijn. Ik denk dat er weinigen op het forum zijn die zoveel op hun bike zitten.
Biking may injure the scrotum schreef:They're not sure whether this can lead to infertility but to protect yourself, pad the bike seat, wear padded bike shorts, make sure the bike fits correctly-- the seat is high enough and at the right angle-- and take frequent rests. (And if you're really worried, don't put your cell phone in your pocket or balance a laptop on your lap.)
Een dikkere zeem en goede afstelling zou al problemen kunnen voorkomen, maar wie doet er aan XC en heeft een mobiele telefoon dag in dag uit in zijn broekzak zitten en werkt dagelijks met een laptop op zijn schoot? :angelnot:

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Z-Blocker

Bericht door Z-Blocker » vr feb 22, 2008 12:28 pm

Gène schreef: maar wie doet er aan XC en heeft een mobiele telefoon dag in dag uit in zijn broekzak zitten en werkt dagelijks met een laptop op zijn schoot? :angelnot:
Ja inderdaad, gelukkig doe ik geen XC :o

Z.

Plaats reactie