Tweede kleur aanbrengen op kader ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ExOMaNiaC
Tweede kleur aanbrengen op kader ?

Bericht door ExOMaNiaC » zo jun 28, 2009 11:51 am

Hello,

Ik heb een kader die ik voor een klein prijsje heb gekocht net binnen gedaan in de lakkerij waar hij gezandstraalt en gepoedercoat wordt voor een zacht prijsje. Het enigste "nadeel" is dat ze enkel met één enkele RAL kleur werken.

Nu zou ik graag een klein stukje (balhoofd tot halweg kader) willen voorzien van een tweede kleurtje. Zou dit gewoon gaan door de kader mooi af te plakken en met MOTIP autolak de kader van deze tweede kleur te voorzien over de kleur van de lakkerij ?

Iemand hier ervaring met ? Tips ? ... Of hoe pak ik dit het beste aan ? Ik kan moeilijk een deel van de pas gecoat verf al gaan afkrabben ? :shock: ;)

Mvg Maarten

Koets

Bericht door Koets » zo jun 28, 2009 2:13 pm

Moet goed gaan poedercoat kan je zo overheen opzich maar of die lak dan lang blijft zitten zou ik niet weten :)

Niels Veldhoven

Bericht door Niels Veldhoven » ma jun 29, 2009 11:15 pm

Ontvetten, afplakken, schuren, weer ontvetten, spuiten en daarna hele frame in blanke lak spuiten met zelfde voorbehandeling.
Op deze manier blijft hij langer mooi en spuit dunne lagen maar kijk niet op een bus meer of minder.. een frame gaan zomaar 2 bussen blanke lak op. En schuren met een Scotchbirte (staalwol) is al meer dan genoeg. als de onderlaag maar "dof" word.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Grt Niels

ExOMaNiaC

Bericht door ExOMaNiaC » wo jul 01, 2009 10:30 pm

Ik ga het riskeren om over de powdercoat te spuiten :) ... Bedankt voor de replies ;)

Mvg

amigo

Bericht door amigo » za okt 10, 2009 12:27 pm

En is het gelukt?

Plaats reactie