Gazelle...neerlands trots?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
Gazelle...neerlands trots?

Bericht door BOSS » do feb 18, 2010 12:16 pm

Al jaren rij ik trouw op Gazelle fietsen, op de MTB(M-bike Goldline) en ook op de stadsfiets(Toer populair) prima fietsen, oerhollands en eigenlijk best wel trots op het merk uit Dieren.
Gisteren begaf het knopje van het achterlicht van de Toer populair het. Dit is een "ouderwets" gevormd achterlicht met daarin een LED lampje die je dmv een klein knopje aan/uit zet.
Ik naar de LBS gereden om een nieuw knopje/binnenwerkje/complete lamp te halen.

Gek genoeg waren de losse onderdelen niet los leverbaar, de enige optie wat een compleet nieuw achterlicht. Dat stemde mij al ontevreden aangezien het glas nog helemaal intact is.
Dan maar een nieuw achterlicht. Was niet op voorraad dus de LBS keek in het grote Gazellebestelboek..........€ 31,95!!!!!!!!!!!

Voor dit:
Afbeelding

Persoonlijk vind ik dit gewoonweg oplichting, bij navraag bij Gazelle bleek deze prijs dus ongeveer te kloppen. Zonder blikken of blozen werd mij dit gemaild door de klantenservice.

€ 31,95, we hebben het dus wel over ruim 70 oudhollandse guldens.

Ik ben erg teleurgesteld in zo'n oerhollands merk!

dussssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

JS

Bericht door JS » do feb 18, 2010 12:33 pm

Dat ben ik helemaal met je eens!
Ik rijd al jaren op een Gazelle Medeo. Op een gegeven moment was de ketting'kast' kapot (dat is niet zo'n compleet gesloten ding, maar meer een afdekschermpje).
Prijs bij Gazelle: 55 euro!
Gelukkig bestond er ook een kloon-merk en heeft de lbs die laten komen. Toen was het met 20 euro klaar...

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do feb 18, 2010 1:32 pm

en zelf iets bedenken om licht te 'creeren" op je fiets ?

5 euro voor setje lampjes
en die op de bagagedrager zetten ?
Afbeelding

kan begrijpen dat het niet zo mooi is als het origineel..
maar die kan je voor de looks erop laten zitten ?

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do feb 18, 2010 1:50 pm

cyberhawk schreef:en zelf iets bedenken om licht te 'creeren" op je fiets ?

Tgaat in dit geval niet om een andere oplossing.. Tis meer dat het gewoon niet normaal is dat je gewoon 31.95 moet betalen voor zo'n complete lamp. Onvoorstelbaar!
Kooz

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do feb 18, 2010 1:58 pm

oh nee dat snapte ik al ..
maar das de reden dat ik alles zelf doe.. niet alleen fietsen btw..
als ik zie wat er soms gerekend word voor dingen in ons bedrijf .. dan ga je je meer vragen stellen.. :|

tis gewoon dat het betaald wordt nog ook dat die prijs stand houd..
ik gok met transport erbij dat t lampje niet meer hoeft te kosten dan 7-12 euro ofzo..
en dan nog is het duur vind ik..

ik hab een tijdje bij een fietsenwinkel gestaan.. en dan zien dat er een doos uit taiwan staat met 300 Bbanden erin.. a 27 cent stuk.. en dan gewoon 5,50 rekenen..
de een naait de ander.. en als het even kan nog harder ook :P
de wereld gaat kapot !

en het begint bij de LBS..

nederland is fiets land... probeer dast eens je LBS of een toerist uit te leggen met deze prijzen :lol:

mateis

Bericht door mateis » do feb 18, 2010 5:18 pm

Trots is duur.

De eschatologische wereldvisie van Cyberhawk deel ik niet, maar zijn idee dat je het misschien allemaal beter zelf kan doen zeker wel. En als je dan zo'n hip geintegreerd stadsapparaat hebt (een fiets, wel te verstaan), loop je nogal snel tegen moeilijkheden aan. De werkelijk anti-duurzame houding van zo'n bedrijf is trouwens stuitend naar mijn mening. Fietsen mag dan groen zijn, fietsenmaken bepaald niet.

Sneeck

Bericht door Sneeck » do feb 18, 2010 5:23 pm

En het leuke is zolang de consument die prijzen nog betaald ook zal het niet beter worden. Maar ondertussen vragen huidige fietsenwinkels zich wel af waarom hun omzet daalt terwijl internetshops het met de dag drukker krijgen.

Het zijn een opstapeling van veel dingen, duur uurloon(be-la-che-lijk duur), dure winkel, gas-water-electra, beetje showroom inrichting. En de betere shop heeft wat mooi spul staan wat meestal inhoud een contract met een minimale afname per jaar wat ook bekostigt moet worden. Én er moet natuurlijk winst gemaakt worden, veel winst.

Allemaal leuk en aardig als je een degelijke shop hebt die je wat service wilt verlenen, maar ga het niet te gek maken met je prijzen anders ga je d'r zelf aan.

ps. trouwens kan je dat knopje niet gewoon diy fixxen? Of gewoon een tuimelschakelaartje ertussen plaatsen.

Frank Z

Bericht door Frank Z » do feb 18, 2010 5:24 pm

Hopen dat de (nieuwe) product managers van Gazelle dit ook lezen en er iets aan gaan doen...

didadunlop

Bericht door didadunlop » do feb 18, 2010 5:49 pm

Ik zou even kijken hoe dat knopje eruitziet en op conrad ofzo lijken of die gewoon los leverbaar is en zelf ertussen solderen.

Maar ja het is idd de tijdgeest.

Vroeger waren de onderdelen duur en arbeid niet. Nu is het exact andersom en is het goedkoper om een nieuwe unit erop te zetten dan om de oude te repareren. (goedkoper voor de LBS dan).

En wij blijven idd gewoon betalen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JS

Bericht door JS » do feb 18, 2010 5:56 pm

Ik denk dat hier nu twee dingen door elkaar spelen: de prijs van een fietsonderdeel en dat wat de lbs er voor vangt. Wat BOSS aangeeft is dat een lampunit voor een gazelle takke duur is (en dat gesjekt bij gazelle zelf). Ik denk dat de lbs daar dan weinig aan kan doen, aangezien er geen losse parts voorhanden zijn. Het verhaal zou anders zijn als de lbs een nieuwe dure lamp aansmeert terwijl er wel parts beschikbaar zijn.

Mijn praktijkervaring is vaak dat de lbs echt wel met je meedenkt naar een fasoenlijke (prijsbewuste) oplossing. Hoeveel hij/zij daar dan alsnog aan verdient dat weet ik niet. (Interessert me ook niet, zolang ik me niet gepakt voel...)

hubertje

Bericht door hubertje » do feb 18, 2010 8:08 pm

Regel 1 in't zakendoen:
Doe nooit zaken met Nederlanders.

Als je niet in't zak gezet bent is't omdat ze't vergeten zijn.

Doen jullie jezelf aan, dus :P :lol:

willem12

Bericht door willem12 » do feb 18, 2010 8:24 pm

Oerhollands merk = gezonde blonde blanke mannen op de loonlijst = minimaal 25 E / h kostprijs.
Back-order lampie op voorraad houden en indidueel versturen kost tijd, dus duur.
Daarnaast een gezonde marge voor de LBS en die verdienen veul op onderdelen.

Lampje is/was 1E kostprijs maximaal :)

Zoals Opa al zei bij de vorige crisis: Steun elkaar, koop Hollandsche waar !!!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » do feb 18, 2010 8:54 pm

Ik kijk er niet vreemd van op dat dat lampje zoveel kost.

@BOSS: Ik denk dat heeeeel veeeeel fietsmerken je zullen teleurstellen met prijzen van originele onderdelen. :surprice:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do feb 18, 2010 10:16 pm

oude lampje weer gemonteerd zonder batterijen(gewichtsbesparing!!!!!)
En voor het sportieve bedrag van € 6,99 een compleet nieuwe reflectorunit met LED gekocht.(incl. batterijen)
Hoe kunnen ze het er voor maken :lol: :angelnot:

Ik durf te wedden dat de kostprijs van de reflectorunit hoger ligt dan die van het Gazellelampje................

dussssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

marten

Bericht door marten » do feb 18, 2010 10:24 pm

BOSS schreef:oude lampje weer gemonteerd zonder batterijen(gewichtsbesparing!!!!!)©
Als ik het goed gezien heb, had je ook voor een paar kwartjes een houdertje voor een lampje kunnen aanschaffen. Draadje naar de koplamp en er is licht.

Wel geniaal van Gazelle trouwens, eerst besparen op het niet hoeven aanleggen van een draadje, en dan nog een keer de hoofdprijs incasseren :roll:
/Marten

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do feb 18, 2010 11:45 pm

marten schreef:Als ik het goed gezien heb, had je ook voor een paar kwartjes een houdertje voor een lampje kunnen aanschaffen. Draadje naar de koplamp en er is licht.

Wel geniaal van Gazelle trouwens, eerst besparen op het niet hoeven aanleggen van een draadje, en dan nog een keer de hoofdprijs incasseren :roll:
Dat heb je helaas niet goed gezien.

Wat het meeste gebeurt bij dat type achterlicht is dat het plastic afbreekt waarmee de geleideplaatjes voor de batterijen vast zitten.
Je heb gekozen voor de beste oplossing als je het mij vraagt.

Zijn je originele Gazelle spatborden al door geroest? :lol:
Vervang ze dan voor exemplaren van Batavus,die zijn wel redelijk normaal geprijsd en roesten stukken minder hard dan die van Gazelle.

Gazelle weet hun onderdelen wel flink te prijzen inderdaad,als ze al dezelfde onderdelen kunnen leveren.Vaak krijg je iets dat er een beetje op lijkt.
Ik hou op,mijn bloeddruk gaat weer omhoog.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr feb 19, 2010 9:24 am

mateis schreef:
De eschatologische wereldvisie van Cyberhawk deel ik niet, .
mateis je hoeft hem niet te delen ..als je t maar ook niet ontkent .. ?

wij kunnen de wereld nog wel veranderen voor het te laat is :(
:guns:

geen gestress.. schiet je LBS :angelnot:

b1wb

Bericht door b1wb » vr feb 19, 2010 4:13 pm

cyberhawk schreef:en zelf iets bedenken om licht te 'creeren" op je fiets ?

Afbeelding

soms zelfs gratis bij de ANWB, en anders voor 2,50 euro bij dezelfde.

Plaats reactie