Egmond Pier Egmond afgelast

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
Egmond Pier Egmond afgelast

Bericht door BOSS » za jan 09, 2010 7:57 am

DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

willem12

Bericht door willem12 » za jan 09, 2010 9:35 am

Lekker op tijd :)

Wel goed dat de lokale helden gewoon gaan rijden. Je hebt geen organisatie en 4000 recreanten nodig om te laten wie NH langste heeft :)

Vet je camera goed in BOSS !! ik kijk uit naar de platen.

Willem
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Lautje

Bericht door Lautje » za jan 09, 2010 10:21 am

Ik denk dat met de aangekondigde kou en wind de langste ook wat korter gaat worden ;-)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za jan 09, 2010 5:55 pm

Best jammer,mijn jaarlijkse sportweekend onder gesneeuwd.
Ik hoop maar dat ik mijn zuur verdiende centen die ik heb uitgegeven aan de inschrijving weer terug krijg van LeChampion.
Best lekker warm hier in huis trouwens.
:lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo jan 10, 2010 9:53 pm

Het TUIG schreef:Best jammer,mijn jaarlijkse sportweekend onder gesneeuwd.
Ik hoop maar dat ik mijn zuur verdiende centen die ik heb uitgegeven aan de inschrijving weer terug krijg van LeChampion.
Best lekker warm hier in huis trouwens.
Daar kan je naar fluiten vrees ik, ik zag net de directrice van Le Champion op RTVNH en van terugbetalen kon geen sprake zijn volgens de voorwaarden. :whistle: :whistle:

dusssssss©
DE site

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo jan 10, 2010 10:09 pm

Dat stond ook netjes in de voorwaarden gemeld die bij de startnummers zaten.
Maar ik heb vertrouwen in de organisatie dat ze de deelnemers niet in de kou laat staan,uhm,uhm,uhm.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 11, 2010 8:08 am

Hierbij het bewijsmateriaal.

dusssssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 11, 2010 8:10 am

Het TUIG schreef:Dat stond ook netjes in de voorwaarden gemeld die bij de startnummers zaten.
Maar ik heb vertrouwen in de organisatie dat ze de deelnemers niet in de kou laat staan,uhm,uhm,uhm.
Ik gok dat je binnenkort een mailtje krijgt waarin staat dat je korting krijgt voor 1 of andere niet zo populaire racefietstocht georganiseerd door Le Champion....

dussssssss©
DE site

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jan 11, 2010 8:17 pm

Vandaag in de mailbox:

11-1-2010, editie nr 4, jaargang 2010

In deze nieuwsbrief:
- Gevolgen afgelasting Egmond-Pier-Egmond
Gevolgen afgelasting Egmond-Pier-Egmond
Helaas hebben we vrijdagavond rond de klok van 24.00 uur het besluit genomen om de 12e Egmond-Pier-Egmond af te lasten. Een enorme domper voor de 3.600 deelnemers die de zaterdagmiddag van start wilden gaan in deze barre winterse weersomstandigheden.

We hadden een prachtig topveld bij de heren en bij de dames, het beloofde een fantastische strijd te worden tussen de top van Nederland! Zware winterse omstandigheden die bij Egmond horen in januari.

De organisatie was er ook klaar voor, met 300 vrijwilligers en medewerkers waren alle voorbereidingen gedaan om de mountainbikes van start te laten gaan op de zaterdagmiddag. Op de persconferentie van vrijdagochtend, was er nog geen aanleiding om het evenement af te gelasten.

Helaas hebben we toch vrijdagavond moeten om het evenement af te blazen. Graag willen wij je nader uitleg geven waarom we als organisatie tot dat besluit zijn gekomen.

1) Waarom is Egmond-Pier-Egmond afgelast?

Het KNMI heeft vrijdagavond 8 januari een voorwaarschuwing extreem weer afgegeven. In het hele land werd zware sneeuwneerslag voorspeld in combinatie met een krachtige noordoostenwind 6 tot 7 en een grote kans op het ontstaan van sneeuwjacht (opstuivend sneeuw) en het ontstaan van sneeuwduinen. Door de wind werd een gevoelstemperatuur voorspeld van – 15 graden. Daarnaast werd aangegeven dat iedereen werd verzocht om zoveel mogelijk thuis te blijven, vanwege de slechte begaanbaarheid die werd verwacht op de wegen en de spoorwegen. Dit advies werd gegeven voor geheel Nederland, maar vooral ook voor Noord Holland omdat daar een sterke wind werd verwacht.

Als organisatie hadden we reeds rekening gehouden met de harde windkracht (NO6) en de zeer koude gevoelstemperatuur die in de weerberichten werden voorspeld. Wij gingen er vanuit dat de deelnemers in staat zouden zijn om in deze barre omstandigheden te kunnen fietsen.
Wat nieuw was, was de hernieuwde voorspelling van sneeuw, die we eerder pas zaterdagavond verwachtten. Doordat de voorspelling nu was gedaan voor grote sneeuwval tegen 14.30 uur in Noord Holland, met de daarbij behorende verkeersproblemen door gladheid door sneeuwjacht en sneeuwduinen, zou een onveilige situatie kunnen ontstaan voor de deelnemers tijdens het evenement (zichtbaarheid en onderkoeling) en na afloop (weggebruik). Ook voor de vrijwilligers die erg lang op het strand staan zou grotere kans ontstaan op onderkoeling en veiligheid.

Door de voorwaarschuwing extreem weer die gedaan werd, waarin ook gesproken werd over sneeuwval en sneeuwjacht en ontstaan van sneeuwduinen én door het advies thuis te blijven heeft ertoe geleid dat we het evenement hebben moeten afgelasten voor de 3.600 deelnemers.

2) Wordt er een nieuwe datum vastgesteld voor deze editie van Egmond-Pier-Egmond?

Er zal helaas geen nieuwe datum worden vastgesteld voor de 12e editie van Egmond-Pier-Egmond. De organisatie van zo’n grootschalig evenement vergt maanden voorbereidingstijd en veel inzet van vrijwilligers. Zonder hen is dit evenement niet te organiseren. Daarnaast zijn alle organisatiekosten reeds gemaakt. Volgend jaar, op 8 Januari 2011, staat de 13e editie van Egmond-Pier-Egmond op het programma, waarvan de inschrijving 1 augustus 2010 van start gaat op www.egmondpieregmond.nl.

3) Krijgen deelnemers hun inschrijfgeld retour?

In de algemene voorwaarden, zie ook website, is beschreven wat er gebeurt met de inschrijvingsgelden bij afgelasting bij overmacht. Restitutie zal in dit geval niet plaatsvinden bij individuele inschrijving.

Daar wij als organisator ook erg teleurgesteld waren over deze afgelasting en meevoelen met de teleurstelling van de deelnemers, willen we de deelnemers een beetje tegemoet komen. Dit willen we doen door jullie 25% korting te bieden op het inschrijfgeld bij de 13e Egmond-Pier-Egmond. Hiervoor krijg je een unieke code, die eenmalig verstrekt wordt en gebruikt kan worden bij de inschrijving van volgend jaar. Hierover worden de deelnemers later geïnformeerd.
Voor meer informatie over Egmond-Pier-Egmond kunt u contact opnemen met egmondpieregmond@lechampion.nl of kijken op www.egmondpieregmond.nl.

Wilt u uw reactie kwijt over deze nieuwsbrief of wilt u iets anders kwijt, bezoek dan het gastenboek van onze website en plaats daar uw bericht.

PS. Als deelnemer aan de laatste en/of komende editie van Egmond-Pier-Egmond ontvangt u deze nieuwsbrief. Wilt u dit niet meer, laat dat dan weten door u hier af te melden.

Stichting Sportevenementen Le Champion, Postbus 5029, 1802 TA Alkmaar
Bezoekadres: Berenkoog 54, 1822 BZ Alkmaar (openingstijden: 8.30 - 17.00 uur van maandag t/m vrijdag)

Telefoon: 072-5338136, Fax: 072-5339398, E-Mail: info@lechampion.nl
Website: www.egmondpieregmond.nl en www.lechampion.nl

En:

11-1-2010, editie nr 5, jaargang 2010

In deze nieuwsbrief:
- Gevolgen afgelasting PWN Egmond Halve Marathon
- Ruim EUR 8.000,- voor watervoorziening in Rwanda
- Op zoek naar een volgende uitdaging?
Gevolgen afgelasting PWN Egmond Halve Marathon
Helaas heeft de 38e PWN Egmond Halve Marathon niet kunnen doorgaan. Voor de 17.500 ingeschreven deelnemers natuurlijk een zeer grote teleurstelling. Bij dit barre winterse weer hadden vele mensen de heroïsche strijd willen aangaan op het strand tussen Egmond en Castricum aan Zee. We weten dat er vele trainingsuren aan vooraf zijn gegaan.

Ook voor de organisatie, de ongeveer 1.000 vrijwilligers en medewerkers is het ook een enorme teleurstelling. Maanden van voorbereiding is hieraan vooraf gegaan en de laatste week zijn de meeste mensen al op locatie actief met de voorbereidingen geweest. We stonden gereed om van start te gaan.

Tijdens de persconferentie van de vrijdag ervoor, was er nog geen aanleiding om de PWN Egmond Halve Marathon af te gelasten. Wel hebben we toen door de verwachtte weersomstandigheden en samenspraak met de burgemeester van de gemeente Bergen en de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (GHOR) nog extra maatregelen getroffen op geneeskundig gebied en warmteopvang op het strand. Hierbij is uitgegaan van extra uitval door de zwaarte van het parcours en de weersomstandigheden die verwacht werden. Iedereen ging er echter vanuit dat deze maatregelen voldoende zouden zijn om het evenement gewoon plaats te kunnen laten vinden.

Helaas hebben we tijdens de persconferentie op zaterdagmiddag moeten aangeven dat we het evenement alsnog moesten aflasten. Graag willen we je nader uitleggen waarom wij als organisatie tot deze beslissing hebben moeten komen.

1) Waarom is de PWN Egmond Halve Marathon afgelast?

Op zaterdagochtend ontvingen wij vanuit de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (GHOR) zeer onverwacht alsnog een negatief advies ten aanzien van de voortgang van ons evenement. De GHOR is de autoriteit die adviezen geeft t.a.v. de medische zorgverlening tijdens grotere ongevallen en rampen. Daarnaast adviseren zij B&W van gemeenten en organisaties die grotere (sport)evenementen organiseren in die gemeenten.

De GHOR gaf aan nu niet meer in staat te zijn om voldoende medische inzet te kunnen garanderen t.a.v. de PWN Egmond Halve Marathon. Mochten er mensen uitvallen die moeten worden afgevoerd richting ziekenhuis en de hulpverlening geïntensiveerd moeten worden, dan kon men dat niet waarborgen met de inzet / beschikbaarheid van ambulances. Door de weersomstandigheden vreesde de GHOR dat ambulances niet goed af en aan zouden kunnen rijden, hetgeen natuurlijk essentieel is voor goede hulpverlening. Ondanks onze extra hulpverleningsinzet van Le Champion, zou de GHOR haar dienstverlening niet kunnen waarborgen.

Voor burgemeester mevrouw Hafkamp en ons als organisatie betekende dit dat de veiligheid van deelnemers, vrijwilligers en bezoekers niet meer gewaarborgd zou kunnen zijn en is er helaas dan maar één besluit te nemen: afgelasting van het evenement.

2) Wordt er een nieuwe datum vastgesteld voor deze editie van de PWN Egmond Halve Marathon?

Er zal helaas geen nieuwe datum worden vastgesteld voor de 38e editie van de PWN Egmond Halve Marathon. De organisatie van zo’n grootschalig evenement vergt maanden voorbereidingstijd en veel inzet van vrijwilligers. Zonder hen is het evenement niet te organiseren. Daarnaast zijn alle organisatiekosten reeds gemaakt.
Volgend jaar, op 9 januari 2011, staat de 39e editie van de PWN Egmond Halve Marathon op het programma, waarvan de inschrijving 1 augustus 2010 van start gaat op www.pwnegmondhalvemarathon.nl.

3) Krijgen deelnemers hun inschrijfgeld retour?

In de algemene voorwaarden, zie ook website, is beschreven wat er gebeurt met de inschrijfgelden bij afgelasting door overmacht. Restitutie zal in dit geval niet plaatsvinden bij individuele inschrijving.

Daar wij als organisator ook erg teleurgesteld waren over deze afgelasting en meevoelen met de teleurstelling van de deelnemers, willen we de deelnemers een klein beetje tegemoet komen. Dit willen we doen door jullie 25% korting te bieden op het inschrijfgeld bij de 39e PWN Egmond Halve Marathon. Hiervoor krijg je een unieke pincode, die eenmalig wordt verstrekt en gebruikt kan worden bij de inschrijving van volgend jaar. Hierover worden de deelnemers later geïnformeerd.

4) Krijgen deelnemers hun bestelde T-shirt nog?

De deelnemers die een shirt besteld hebben en nog niet ontvangen hebben, krijgen natuurlijk hun bestelde shirt toegestuurd. Deze T-shirts zullen dan ook deze week per post worden toegezonden, naar het adres dat deelnemers bij hun inschrijvingen hebben opgegeven. Het is niet nodig hiervoor de T-shirtbon naar Le Champion op te sturen. Heb je dit wel gedaan, met daarbij postzegels meegezonden, dan zullen wij deze postzegels retour zenden. Deelnemers die hun T-shirt afgelopen weekend in Sportcentrum De Watertoren hebben afgehaald, krijgen uiteraard geen T-shirt meer toegestuurd. Dit geldt ook voor deelnemers die hun inschrijfgeld nog moesten voldoen.

5) Wat moeten deelnemers met hun Champion Chip doen, die zij hebben gehuurd?

Deelnemers die een Champion Chip hebben gehuurd voor de PWN Egmond Halve Marathon, worden gevraagd deze in de reeds toegestuurde antwoordenveloppe op te sturen naar Le Champion, Postbus 5029, 1802 TA Alkmaar. Heeft de deelnemer bezwaar tegen de portokosten, dan kan de chip gratis worden verzonden naar Le Champion, Antwoordnummer 143, 1800 VB Alkmaar. Deze chip kan alleen gebruikt worden bij de PWN Egmond Halve Marathon, maar is nog van waarde voor de organisatie.

Het was een weekend om nooit te vergeten en waarschijnlijk ben er eigenwijs genoeg voor om volgend jaar weer in te schrijven.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do jul 29, 2010 5:42 pm

Vandaag in de mailbox:

Beste Tuig Pantsman,

Hierbij willen wij je graag persoonlijk uitnodigen voor deelname aan de 39e PWN Egmond Halve Marathon op zondag 9 januari 2011.

Helaas moest de 38e editie in januari van dit jaar afgelast worden. Voor de 17.500 ingeschreven deelnemers, maar ook voor de organisatie was dit natuurlijk een zeer grote teleurstelling.

We zijn nu een half jaar verder en op zondag 1 augustus gaat de inschrijving open voor de 39e PWN Egmond Halve Marathon. Samen met alle instanties werken we er hard aan om deze editie succesvol te laten verlopen zoals je dat al jaren van ons gewend bent. Wij hopen dat je volgend jaar weer wilt deelnemen aan deze winterklassieker.

Graag willen wij als organisatie alle deelnemers van 2010 tegemoet komen bij de inschrijving voor de editie in 2011. Zoals al eerder gecommuniceerd, willen wij dit doen door je een korting aan te bieden van 25% op het inschrijfgeld. Daarnaast willen we je ook één gratis buskaartje aanbieden en een gratis huurchip. Je ontvangt hierbij een unieke pincode, die eenmalig wordt verstrekt en gebruikt kan worden bij de inschrijving.

Je persoonlijke pincode is: 297201.

De online inschrijving bestaat uit vijf stappen. In stap twee wordt gevraagd de pincode in te vullen. Vervolgens kun je in stap drie aangeven of je gebruik wilt maken van het gratis buskaartje en de huurchip. In stap vier worden de kosten en kortingen getoond. Let op! Als je in stap vier op verzenden drukt, is je inschrijving definitief. Ben je vergeten je pincode in te vullen, dan is het niet meer mogelijk de korting te verrekenen.

Inschrijven is mogelijk via de website www.pwnegmondhalvemarathon.nl. De inschrijving is open tot en met 5 december of tot het moment dat de deelnemerslimiet van 17.500 is bereikt.

Indien je in 2010 ook hebt deelgenomen aan de Egmond Pier Egmond en dus aan het combiklassement, dan ontvang je twee pincodes in twee aparte e-mails: een pincode voor de inschrijving PWN Egmond Halve Marathon en een pincode voor de inschrijving Egmond Pier Egmond.

Wij hopen dat ondanks de teleurstelling over de afgelasting begin dit jaar, wij je in januari 2011 weer aan de start te mogen verwelkomen op de Boulevard in Egmond aan Zee.

Met vriendelijke groet,

Stichting Sportevenementen Le Champion

Simone Richardson,

Directeur

Ik heb er tot op heden nog geen zin......

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jul 29, 2010 6:16 pm

Handig die pincode openbaar......... 8)
Toch sympatiek van Le Champion :angelnot: :roll:

dusssssss©
DE site

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do jul 29, 2010 6:34 pm

Volgens mij zijn wij de enige die dit topic lezen.
En jouw mening is duidelijk dus ik verwacht niet dat jij die code gaat gebruiken.

Plaats reactie