Why wait for the Japanese...?
Moderator:Beheerders
Ik schreef er al eerder over; op basis van 'gut feeling' en voorzichtige woordkeuze van enkele insiders die ik recentelijk sprak, is voor mij persoonlijk het niet zo zeer de vraag of Shimano binnenkort uitkomt met een Di2 variant van de XTR groep, maar vooral wanneer...
Voor hen die niet meer kunnen wachten;
http://www.bikeradar.com/news/article/i ... bike-27855
Zoals dit systeem is uitgelegd, heeft het mijn inziens ook wel z'n toegevoegde waarde. Combineer de elektrische bediening met wat 'hersencapaciteit' en je kunt een mooi systeem krijgen. Op (digitaal) papier klinkt het best OK, de praktijk moet dat nog maar uitwijzen. Ook al minimaliseer je het schakelen van de voorderailleur tot slechts 1x per volledige transmissie-doorloop; als gebruiker moet je wel weten wanneer dit gebeurd. Kracht zetten tijdens het schakelen vooraan werkt nu eenmaal niet, in tegenstelling tot achteraan (al hoewel dat ook niet altijd even prettig overkomt).
Voor hen die niet meer kunnen wachten;
http://www.bikeradar.com/news/article/i ... bike-27855
Zoals dit systeem is uitgelegd, heeft het mijn inziens ook wel z'n toegevoegde waarde. Combineer de elektrische bediening met wat 'hersencapaciteit' en je kunt een mooi systeem krijgen. Op (digitaal) papier klinkt het best OK, de praktijk moet dat nog maar uitwijzen. Ook al minimaliseer je het schakelen van de voorderailleur tot slechts 1x per volledige transmissie-doorloop; als gebruiker moet je wel weten wanneer dit gebeurd. Kracht zetten tijdens het schakelen vooraan werkt nu eenmaal niet, in tegenstelling tot achteraan (al hoewel dat ook niet altijd even prettig overkomt).
Ik was in die winkel (Fairwheels, Tucson) afgelopen winter! Toen hadden ze een eerste versie van deze al gemaakt.
Wát een winkel trouwens. Meer een toonzaal van de meest exclusieve fietsen en custom-builds. Fietsfreaks daar. Heb meer dan een uur staan kletsen in hun storage over allerhande EU en US parts.
Wát een winkel trouwens. Meer een toonzaal van de meest exclusieve fietsen en custom-builds. Fietsfreaks daar. Heb meer dan een uur staan kletsen in hun storage over allerhande EU en US parts.
- [HEAD]MarxNL
- Berichten:210
- Lid geworden op:za dec 26, 2009 7:33 am
- Locatie:gouda
- Contacteer:
Bij deze offer ik me graag als EU (meerdaagse) marathon-tester. Hier wil ik dual-control graag verlaten. Wel lullig als je fiets in de rivier valt, iets wat wel kan gebeuren tijdens een rit. Hoe waterproof is zo'n "brain" stuurpen? Valt me trouwens tegen dat ze er niet Cannondale's S.I.M.O.N. aan gekoppeld hebben, de lefty hebben ze al.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- [HEAD]MarxNL
- Berichten:210
- Lid geworden op:za dec 26, 2009 7:33 am
- Locatie:gouda
- Contacteer:
Het zal me niet verbazen als we in de toekomst een artikel over s.i.m.o.n. op tweakers tegenkomen.Gène schreef:Straks zitten we ook nog op een gedeeld forum met tweakers.nl om de beste processor voor je Di2 systeem te kiezen naast de tandwiel verhouding.
Ik vraag me wel af of deze elektronische hulpmiddelen wel goed zijn voor de fiets beleving?
't Is wel doel je voor ogen hebt. Eén van de grote pluspunten van Di2 is (naar mijn idee iig) dat je op een tijdritfiets de kabels bijna helemaal weg kan werken voor de aerodynamica. Dat heeft voor een deel van ons clubje, waar kabels achter takken en stenen blijven hangen, ook wel voordelen. Kan me ook zo voorstellen dat - als de connectoren van Di2 makkelijk aan te sluiten zijn - de hele boel erg makkelijk inelkaar te frotten is. En clean is het sowieso. Als ze met XTRi2 Shadow derailleurs uitkomen ga ik wel in de wachtrij staan.[HEAD]MarxNL schreef:Ik vraag me wel af of deze elektronische hulpmiddelen wel goed zijn voor de fiets beleving?
S.I.M.O.N. is een ander verhaal. Ik vind al die regelectro wel stoer (ik blijf een vakidioot

- [HEAD]MarxNL
- Berichten:210
- Lid geworden op:za dec 26, 2009 7:33 am
- Locatie:gouda
- Contacteer:
Ik doel eigenlijk meer op de vergrijzing in Nederland.
Het viel mij laatst op toen ik een lang weekeinde rondom harderwijk aan het fietsen was. Meer dan de helft van de 65+ers die ik recreatief zag "fietsen" deed dit met elektrische ondersteuning. Hoe gaat dit zich verder ontwikkelen?
Drukte op de mtb routes met voorgeprogrammeerde fietsen van 65+ers? Mag je het dan nog wel fietsen noemen?
Maar ik dwaal af.......
Hoe werkt overrulen van het Di2 schakelsysteem? en wat zijn dan verkeerde schakelmanieren?

Het viel mij laatst op toen ik een lang weekeinde rondom harderwijk aan het fietsen was. Meer dan de helft van de 65+ers die ik recreatief zag "fietsen" deed dit met elektrische ondersteuning. Hoe gaat dit zich verder ontwikkelen?
Drukte op de mtb routes met voorgeprogrammeerde fietsen van 65+ers? Mag je het dan nog wel fietsen noemen?
Maar ik dwaal af.......
Hoe werkt overrulen van het Di2 schakelsysteem? en wat zijn dan verkeerde schakelmanieren?
