Definitie Mountainbiken

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Hotsnail
Contacteer:
Definitie Mountainbiken

Bericht door Hotsnail » di feb 15, 2011 10:22 pm

Wel in het Engels, maar o-zo waar!

Mountain Biking: This is riding a bike on singletrack that contains rocks, ledges, roots, stumps, jumps, drops, berms and steep pitches (both up and down) or some combination thereof. It also entails actually riding said features and not simply walking everything that intimidates you or, worse yet, changing the trail so you don’t have to dismount. Mountain biking requires a tremendous amount of upper body, hip and core strength as well as technical skills, balance and anaerobic endurance.

- Road Riding on Dirt: Road riding on dirt is characterized by long, uneventful miles on double track or jeep roads/ fire roads. All you really need to be able to do is keep your legs spinning – just like on the road. Technical features are avoided and seen as an annoyance in the quest to get from point A to point B as fast as possible. Road riding on dirt requires more “sit and spinâ€￾ endurance and doesn’t require the core strength, upper body strength or technical skills needed on a mountain bike trail.
Ijzeren paarden eten geen haver....

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di feb 15, 2011 10:37 pm

Helaas in NL meestal een combi van beide, met de neiging naar Road Riding :(

Woei, maar wat klinkt dat MTB-ing toch heerlijk, heb er weer zin in!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

cHoc

Bericht door cHoc » wo feb 16, 2011 6:44 am

JJ schreef:Woei, maar wat klinkt dat MTB-ing toch heerlijk, heb er weer zin in!!

JJ
Anders ik wel! laatst ook nog eens een dergelijke MTB waardige trail gezien op Extreme sports channel, een trail ergens in Canada, ik had de neiging om direct te emigreren!!!

Dacht later nog, waarom kan dat zo in Nederland ook niet, maar ja, das vragen naar de bekende weg hier in Nederland.... :bandana:
shoot me again, I ain't dead yet

maarten.verhoeven

Bericht door maarten.verhoeven » wo feb 16, 2011 11:18 am

Jammer dat je dit niet op het 'andere' forum post, dat zal me een discussie geven :)

nut-case

Bericht door nut-case » wo feb 16, 2011 1:59 pm

doen;)
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » wo feb 16, 2011 3:10 pm

JJ schreef:Woei, maar wat klinkt dat MTB-ing toch heerlijk, heb er weer zin in!!

Ik kijk naar buiten zie een lekker zonnetje......Morgen maar een kort rondje trainen en dan zaterdag in soest 50km "Road Riding"?

Idd het kriebelt
:)

Plaats reactie