Hoe verzeker ik mijn mountainbike?
Moderator:Beheerders
- Gran Torino
- Contacteer:
Even een vraagje aangaande verzekeringen, ik heb mijn 3 fietsten ondergebracht in een kostbaarhedenverzekering, omdat mijn verzekeraar geen fietsen meet verzekerd.
Hoe doen jullie het met je fietsjes?
Ik vraag dit aangezien mijn vriendin graag wil weten hoe ze haar Kona Lisa 120 kan verzekeren zonder het Nederlandse idiote gedoe met een slot op het frame en spatborden etc..
Alle info welkom!
Hoe doen jullie het met je fietsjes?
Ik vraag dit aangezien mijn vriendin graag wil weten hoe ze haar Kona Lisa 120 kan verzekeren zonder het Nederlandse idiote gedoe met een slot op het frame en spatborden etc..
Alle info welkom!
-
Via een normale fietseverzekering kan je ook mountainbikes verzekeren.
Om hem te verzekeren heb je een ART goedgekeurd slot nodig.
Dit hoefd geen vast slot te zijn, het mag ook een hangslot zijn als hij maar ART is goedgekeurd.
Ik heb mijn FR bike diefstal en casco verzekerd en daarvoor heb ik er een los chipslot bijgekocht. Omdat de premie dan minder is.
Er schijnen ook verzekering te zijn die schade dekking opgelopen tijdens het fietsen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
En die zullen ook een tsuk duurder zijn!
Om hem te verzekeren heb je een ART goedgekeurd slot nodig.
Dit hoefd geen vast slot te zijn, het mag ook een hangslot zijn als hij maar ART is goedgekeurd.
Ik heb mijn FR bike diefstal en casco verzekerd en daarvoor heb ik er een los chipslot bijgekocht. Omdat de premie dan minder is.
Er schijnen ook verzekering te zijn die schade dekking opgelopen tijdens het fietsen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
En die zullen ook een tsuk duurder zijn!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
In O2 bikers stond enkele maanden terug een advertentie over die verzekeringen, helaas zit die bij mij al bij het oud papier en ik weet niet of je die ergens online kan opdiepen. Maar ik denk dat google je beste vriend is. Ik zal nog eens kijken of ik hem nog heb. Ik weet nu niet of dat enkel een Belgische verzekering was.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
er is een nieuwe speler, vraag bij je bike shop, die hebbe zeker info. ze zijn erg actief met promotoie, gister in eerbeek de flyer op mijn auto. helaas weggegooid. zal vandaag nog eens navragen.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- Gran Torino
- Contacteer:
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
- Gran Torino
- Contacteer:
- cyberhawk
- Contacteer:
idem.. de maatschappij weet ik nietamigo schreef:Ik heb mijn fiets verzekerd bij eagon als extra op mijn inboedel verzekering.
Dat is speciaal voor sportspullen . niet specifiek voor fietsen . Die vergoeden bij diefstal maar ook bij schade . In binnen en buitenland.
Ze hebben mij al een aantal keer goed geholpen

maar bij mij zitten ze ook in de inboedel.. op vakantie is het de vakantie verzekering van cenrtaal beheer achmea.. met extra dekking op bagage.. en sport ongelukjes

helaas dekt mn woonlasten verzekering niets als ik tijdens de mega op me smoel ga want dat is een race

je kan je beter inschrijven bij de maffia..ipv een verzekerings maatschappij
wordt je fiets ook niet gejat ook

-
Als je hem bij je inboedel verzekerd en hij word gestolen, dan moeten er ook braaksporen zijn.
En je krijgt nooit de volledige nieuw waarde terug.
Het is veel voordeliger om de fiets apart te verzekeren...
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
- cyberhawk
- Contacteer:
tuurlijk zijn er dan braaksporen , woon wel in dordt maar ben geen verz. oplichterMichielvanosch schreef:Als je hem bij je inboedel verzekerd en hij word gestolen, dan moeten er ook braaksporen zijn.

maar ik ben oververzekerd voor die rede.. want je krijgt NOOIT met NIETS de volledige waarde trug
7 bikes maal een x bedrag was iets van 15K en bij inbraak krijg ik dat gewoon uitgekeerd.. incl dekking van de inbraak schade
en voordeliger om apart te verzekeren geloof ik nooit ,.,. want t zit nu voor nog geen paar euro in de woonverz. en ik betaal 12-16 euro voor de vakantie per keer..

en een dure DH/4x/FR bak zet je niet in de stad neer neem ik aan

en als ie wordt gejat is het altijd als ie net FF niet op slot staat bij een trail ofzo.. of met de auto erbij.. en we weten van een eerdere post dat er dan ook niks wordt uitgekeerd