Re:Onze maatschappij

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Smittie

Bericht door Smittie » wo feb 04, 2004 4:43 pm

Bij mij op school was het helemaal raar. Een jongen nam steeds zijn jas mee in het lokaal en toen de decaan zijn jas op de gang wilde hangen viel er een mes uit zijn zak. Die werd toen ingenomen, en aan het einde van de dag ging die jongen naar de decaan om te vragen of hij hem terug mocht want hij was er toch niets mee van plan. :?
Hij moet nu naar de Rector gaan om hem op te halen, maar dan krijgt hij hem echt niet op mijn streng Christelijke school.

ps het was een Nederlandse jongen uit de 2e klas dus dan hoef je niet te zeggen dat het altijd de allochtonen zijn

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » wo feb 04, 2004 5:03 pm

Ik ben het volledig eens met het mislukken van het integratiebeleid in Nederland. Even een paar illustraties voordat ik van wal steek:

*** Een nederlandse vrouw die in Amsterdam woont, gaat wel eens naar haar broer in Amsterdam Oost. Lopend, is het het snelst om door een buurt te gaan waar veel Marrokanen wonen. Zoals veel Nederlandse dames vind ze het prettig om een rok aan te hebben. Minder prettig is dan als je de hele straat met Marrokanen alleen maar HOER! hoort schreeuwen als je langsloopt. Potdomme zeg! In welk land leef ik nu helemaal!?

*** Een lerares op een basischool met veel buitenlandse kinderen kan niet met hun communiceren omdat ze nog geen Nederlands kunnen. Ze moet ze eerst Nederlands leren voordat ze les kan geven.

*** Tijdens de film shouf shouf habibi werden 7 beveiligingsmensen opgesteld. Op een bepaald punt in de film wordt een Marrokaans meisje in elkaar geslagen door haar vriend omdat ze zich hoerig gekleed zou hebben.

Achterin de zaal zitten Marrokaanse jongens die plotseling beginnen te joelen van: Goedzo goedzo, dood aan die hoer!

Voorin de Marrokaanse meisjes: Oooh hou je bek toch! Je maakt ons ten schande!

*** Marrokaans kereltje (ja sorry, alweer) zit een Nederlands gastje te bedreigen van: Pas op jij, ik haal zo iedereen op, enz. Ik kijk hem eens aan van waar ben jij in godsnaam mee bezig? :? Komt ie opeens op me af...zoek je problemen ofzo, wat dan, wat dan he, walla, walla.

Eh....jij hebt een probleem ik niet.

De integratie gaat slecht in Nederland. Dat is een feit. Is dit gevaarlijk, JA!

Door slechte intergratie krijg je een groepenvorming met als gevolg versnippering van de maatschappij. Dit uit zich onder andere in conflicten zoals in het voorbeeld. Als we het artikel dat Benjamin postte moeten geloven zitten we tegen 2010 zwaar in de shit.

De BUITENLANDERS die niet intergreren vormen een groot probleem. Dat probleem zit hem in het cultuurverschil. Die cultuurverschillen zijn dusdanig groot dat ze niet naast elkaar kunnen leven zonder aanpassing. We zitten nu al met een 3e generatie van asielzoekers/gastarbeiders. Dat sommigen van hun nog niet fatsoenlijk Nederlands kunnen is een schande.

Ik weet nu al dat er mensen zijn die denken dat ik een rechtse rakker ben...Zeer zeker niet. Ik probeer enkel bepaalde punten onder de aandacht te krijgen. Ik weet dat er veel Nederlanders naar Canada zijn geëmigreert (o nu is het in een keer emigreren? ;)) en dat ze daar ook als een groep bij elkaar wonen en de Nederlandse gebruiken in stand houden. Zelfde als bij de allochtonen in Nederland? Néé, Canada is een westerse cultuur evenals ons land. Van mij mogen Turkse meisje best een hoofddoek praten, ook wel thuis hun moedertaal praten, als ze maar in staat zijn met ons mee te doen, net zoals de emigranten met de Canadezen mee kunnen doen.

Alhoewel ik er wel enige introspectie voor moest doen, kan ik wel stellen dat ik vind dat ook wij ons wel aan mogen passen. Dit is een punt dat door sommigen als zeer logisch wordt ervaart, maar door anderen niet begrepen. Dit is toch "ons" land? Aan de mensen die dit punt niet begrijpen vraag ik om nog eens na te denken over de definitie van het woordje "ons". Allochtonen moeten intergreren, maar hoeven hun normen en waarden niet totaal te verliezen. Tolerant, dat is wat wij moeten zijn.

Aangezien het blijkbaar nogal moeilijk is om vluchtelingen en gastarbeiders direct te laten intergreren, pleit ik voor een verplichte (her)intergratiecursus. Ik ben mij bewust van het gevaarlijke karakter dat in deze uitspraak zit. Daarom vind ik dat ook emigranten uit bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk (noem maar wat) deze cursus moeten volgen. Het schijnt dat veel buitenlanders hierzelf ook positief tegenover staan.

Goed, mijn ei van Columbus. Ik ben minder rechts dan sommigen misschien vermoeden. Ik ben alleen politiek geëngangeerd.

Jurriën Dijkstra

edit: is het nou intergreren of integreren? Ik ben bang dat het de laatste is? ::)

Smittie

Bericht door Smittie » wo feb 04, 2004 5:16 pm

JD JD JD schreef:
:? Komt ie opeens op me af...zoek je problemen ofzo, wat dan, wat dan he, walla, walla.

Eh....jij hebt een probleem ik niet.

wat is het toch ook een aardig volk, komen ze met ze"n allen op je af en vragen ze of je problemen heb.

En dan maar vreemd vinden dat veel mensen hun haten

DOc

Bericht door DOc » wo feb 04, 2004 5:30 pm

Ja dat vragen buitenlanders heel vaak, moet je problemen, " neuh heb er al zat " ow ik geef je zo klappen hoor, " nou beste turk zo goed heb ik dat ook weer niet gezegt hoor" en dan moet je ze eens zien koken ::)

Als je een Nederlander aanspreekt met goeden dag Nederlander ,dan gebeurt er niks.

Maar waag dat niet bij een turk.
van de buitenlanders vind ik vooral de turken die steeds meer de baas willen spelen hier.
En dan zeggen ze ook nog van, jullie respecteren ons niet

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo feb 04, 2004 5:50 pm

De oplossing: We worden allemaal moslimfundamentalist! Dan zijn wij in hun ogen weer broeders.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo feb 04, 2004 6:02 pm

DOc schreef:
Als je een Nederlander aanspreekt met goeden dag Nederlander ,dan gebeurt er niks.

Maar waag dat niet bij een turk.
van de buitenlanders vind ik vooral de turken die steeds meer de baas willen spelen hier.
En dan zeggen ze ook nog van, jullie respecteren ons niet

Heh???

Is dit als een serieus argument bedoeld?
Ik zou op z"n minst vreemd opkijken als mensen me letterlijk zo gaan groeten, dat een allochtoon ook wat vreemd reageert kan ik hem of haar dat moeilijk kwalijk nemen. Mocht je het nog steeds niet door hebben dan hoef je maar het topic te lezen om te weten dat er nogal wat spanning is...

verder:
Nederland is geen schoolvoorbeeld van intergratie nee, dat is geen nieuws. Maar dat ligt niet uitsluitend aan de immigranten. Intergratie kan alleen wanneer daartoe de mogelijkheid word gegeven. Met het huidige (net als het oude) asielbeleid is het voor een asielzoeker niet eens toegestaan te werken ook al zitten ze vijf jaar in een kansloze procedure. En maar zeuren dat ze allemaal op kosten van de staat leven...
Mijns inziens gaat intergratie van asielzoekers meteen al mis bij de binnenkomst in Nederland, de IND (immigratie en neutralisatie dienst, het Nederlandse oprotkorps zeg maar, voor de belgen die dit misschien ook lezen) behandeld de asielaanvragen zo absurd dat ik het werkelijk respect heb voor de asielzoekers die géén afkeer krijgen voor het Nederlandse rechtssysteem. Bovendien worden pietluttige verdragen als die voor de rechten van de mens, of die van het kind met voeten getreden. Minister Verdonk verzwijgt dit keihard, ook al heeft ze rapporten (van the likes of amnesty international, de vn) die mijn beweringen hier volledig ondersteunen en als ze een afspraak heeft met één van de speerpunten van haar oppositie wordt ze "plotseling onwel."
Ik snap niet dat die vrouw nog kan slapen "s avonds....
Het probleem is dat een héél groot deel van de Nederlanders geen benul heeft van wat er allemaal werkelijk met asielzoekers en de procedure gebeurt.

my €0.02

aab

Bericht door aab » wo feb 04, 2004 6:34 pm

JD JD JD schreef:
Door slechte intergratie krijg je een groepenvorming met als gevolg versnippering van de maatschappij. Dit uit zich onder andere in conflicten zoals in het voorbeeld. Als we het artikel dat Benjamin postte moeten geloven zitten we tegen 2010 zwaar in de shit.
hee dr is er eentje die het doorheeft.
Heeft dat nu zo lang moeten duren?!

Mathijs

Bericht door Mathijs » do feb 05, 2004 8:00 pm

De allochtonen zijn idd vaak zwaar opgefokt, zelfs de brugpieper-allochtoon geeft grote bek tegen eindexamen leerlingen. :?

Laatst bij mij in de gang op school was het een beetje druk, loop ik per ongeluk tegen zo"n mini-turk aan (niet dat ik nou een Inzane-size reus ben, maar toch) en die begint direct ook weer zo van; Wat had je nou dan?? Echt dik te aggressief.

waarom zijn ze eigenlijk VAAK zo, ik zeg niet altijd. Maar er zijn maar weinig die rustig zijn.

DOc

Bericht door DOc » do feb 05, 2004 10:29 pm

::)

vandaag weer bijna ruzie met een turk, ik loop in de gang bij school, roepen wat turken me na, ik reageer niet komen ze op me af wat moet je nou enzo ? ik zo wat heb ik nu weer gedaan enzo, ze weten geen redenen enzo en beginnen zo maar met schoppen ?

wat moet je ermee :S

Gast

Bericht door Gast » do feb 05, 2004 11:28 pm

Terug schoppen ::)

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » do feb 05, 2004 11:52 pm

Haha, tegenwoordig als ze zeggen "Heb je een probleem ofzo >:(" ga ik het meestal omdraaien. Ik? Nee JIJ hebt een probleem! Eh...en nu optapp"n, ik ben oe gedram zat. Wat? Bek houd"n smoettie.

:P

Sensei

Bericht door Sensei » do feb 05, 2004 11:59 pm

aap met een B schreef:
[
Jurriaan schreef:
ter aanvulling op wat Kofi Annan heeft gezegd. De bevolkingsgroei in europa neemt zonder migratie af met 50miljoen tot 400miljoen.(over een x aantal jaren gezien)
mooi toch, zitten we wel even een jaar of 30 met vergrijzing, maar uiteindelijk zal het wel weer beter gaan.

Ja daar ben ik het helemaal mee eens, lijkt of altijd alles moet groeien economie bevolking etc. Natuurlijk kan dat niet en strand dat een keertje.
We zitten met een overbevolking op aarde, maar het is een ramp als er hier ineens te weinig mensen zijn om de economie draaiende te houden. Maar in china wordt er gelukkig wel wat aangedaan, en dat schijnt toch belangrijker te zijn :D. anders is straks de helft chinees.

DOc

Bericht door DOc » vr feb 06, 2004 12:50 pm

Dude© schreef:

wil je soms feest ?

1 turk schoppen is hele groep achter je aan ::)
Maar goed, negeren is ook nog een optie

Frapp

Bericht door Frapp » vr feb 06, 2004 12:52 pm

DOc schreef:
[
Dude© schreef:

wil je soms feest ?

negeren heeft geen zin... de enigste optie... het land er uit ermee! (geld nie voor alle turken)
maar die turken die denken hier alles ff te kunnen bepalen duidelijk wel!!!

Frapp

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr feb 06, 2004 1:19 pm

doe dat dan meteen met die kl*te klanten van het bedrijf waar ik werk die denken dat ze zelf regels kunnen stellen. oja dat zijn overwegend hollanders...

DOc

Bericht door DOc » vr feb 06, 2004 2:37 pm

Hehe... Ik weet nog niet hier op het forum, hoe ver ik kan gaan dus,
Ik wou nog net niet zeggen deruit met hun. :?

Sven

Bericht door Sven » vr feb 06, 2004 3:21 pm

Ik del de mening dat er sommige Buitenlanders het land uit mogen worden gezet. Maar je zal ook aan de gevolgen moeten denken.
Ik persoonlijk denk dat we dan namelijk best wel een racistische burgeroorlog krijgen hier in Nederland, als je kijkt naar het aantal buitenlanders...

Maja, my 2 cents...

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr feb 06, 2004 4:14 pm

Kom op zeg...

Als ik op school rondloop stoot ik geregeld wat volk omver als "t wat druk is, so be it. Maar ik heb er nog nóóit ruzie om gehad en dat is zeker niet om mijn imposante voorkomen. Jullie lopen hier te klagen dat mensen (jaaaaa...) opgefokt reageren zonder enige aanleiding, dat is je goed recht. Maarrrrr.... Is het niet hypocriet als je vervolgens wel fijn gaat lopen happen op zo"n "opgefokte turk"??
Als iemand mij vraagt of ik problemen heb op een toon die mij niet aanstaat dan hóór ik dat niet eens meer, want ik héb geen problemen met mensen, "t laat me koud. Jammer genoeg hebben jullie kennelijk de neiging om op precies "t zelfde niveau te happen, maar vervolgens wel verwijten naar "die agresieve turken" uiten, want "zij begonnen."
Note: gedwongen niet reageren zegt alleen dat dat niet de reactie is waar je van nature toe geneigd bent.
Kritiek is prima, maar mag niet uitsluitend op anderen zijn gericht!

Hehe... Ik weet nog niet hier op het forum, hoe ver ik kan gaan dus,
Ik wou nog net niet zeggen deruit met hun.

Dat is natuurlijk een héle goede reden om het zo veel mogelijk uit te proberen, lo-gisch...

Gast

Bericht door Gast » vr feb 06, 2004 4:24 pm

DOc is net zo slim als dat hij er uit ziet!

Gast

Bericht door Gast » vr feb 06, 2004 6:10 pm

DOc schreef:
[
Dude© schreef:

wil je soms feest ?

Ja ik wil feest. Gewoon terugschoppen en hopen dat er een hele groep komt. Vooral goede herinneringen aan, ook een paar slechte. Kleinigheidje blijf je houden.

aab

Bericht door aab » vr feb 06, 2004 8:12 pm

o, o ,o er zijn er blijkbaar een paar los.
er moeten er eerst een paar voor raccist uitgemaakt worden voordat de rest iets durft te zeggen.

trouwens zijn marocanen nog iets erger.
ik heb ze horen zeggen: we plunderen heel jullie land en dan gaan we weer verder, dat zit in ons bloed, we zijn van oorsprong nomaden.

surfstad

Bericht door surfstad » zo feb 08, 2004 4:28 am

Boeiend...

Gast

Bericht door Gast » zo feb 08, 2004 12:16 pm

surfstad schreef:
Boeiend...

Zeker!

Vertel, vertel, niet te snel want we schrijven mee.

Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat hij me dood ging maken. Al die kutBrabo"s ook, je zou ze allemaal het land uit moeten schoppen!

DOc

Bericht door DOc » zo feb 08, 2004 2:49 pm

dat heb ik al zovaak gehoord ik begin er altijd bij te lachen :P

TumTum

Bericht door TumTum » di feb 10, 2004 7:25 pm

Vertel, vertel, niet te snel want we schrijven mee.
[offtopic]

Bertje Visscher owned!

[/offtopic]

Plaats reactie