Vol geveerd is beter dan hardtail
Moderator:Beheerders
Ik ken zelfs een idioot die op een dh fiets met 17 cm veerweg 540"s doet in een halfpipes and er nu aan denkt om een 900 te doen ermee.
En ik denk dat hem ook gaat lukken ook.
Re:Vol geveerd is beter dan hardtail
Zoals hier al gezegd werd, voor street, dirt enz. is een hardtail gewoon beter, omdat het wendbaarder is en er gewoon minder kapot kan gaan.
Ik zie mezelf binnen 20 jaar wel dirten op een fully, maar dan om te voorkomen dat mijn lijf uit elkaar valt...
Als het terrein de moeilijkheid vormt (rotsen, wortels, remputten, enz.) heeft een fully natuurlijk heel wat streepjes voor.
Ik zie mezelf binnen 20 jaar wel dirten op een fully, maar dan om te voorkomen dat mijn lijf uit elkaar valt...
Als het terrein de moeilijkheid vormt (rotsen, wortels, remputten, enz.) heeft een fully natuurlijk heel wat streepjes voor.
dobbel o -zero schreef:
"t maakt helemaal niet uit als je een vol geveerde of hardtail hebt,
de rijder maakt "t verschil![]()
Idd, vriend van me reed op een veel te grote (19" XC frame) HT de DH wedstrijd in Namen mee en was 2sec trager dan mij, hij is gewoon veel zotter, want meer ervaring met DH heeft hij zeker niet.
Ik 2"20", en hij dus 2"22" (voor degene die "t parcour kennen) vind ik verdomd rap voor een onervaren HT DH rijder
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Firefly schreef:
[dobbel o -zero schreef:
Idd, vriend van me reed op een veel te grote (19" XC frame) HT de DH wedstrijd in Namen mee en was 2sec trager dan mij, hij is gewoon veel zotter, want meer ervaring met DH heeft hij zeker niet.
Ik 2"20", en hij dus 2"22" (voor degene die "t parcour kennen) vind ik verdomd rap voor een onervaren HT DH rijder
mooi voorbeeld. maar gaat niet overal op.
voor downhill ga je sneller zijn op een fully. maar de yannick kent zijne fiets al goe, en gij die van u nog ni. verder is hij totaal geschift, maar toch als freerider ervaren.
ik moet trouwes de eerste nog zien die een double backflip doet met een fully. :-*
Frischknecht reed voor zeker niet met 125mm veerweg. Op de foto"s die ik gezien heb reed ie met die Fox Float F100X. Dus 100mm veerweg. Achter wel 125mm, denk ik. Misschien hebben ze t frame wat aangepast dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat dit een perfecte reclame is om deze fiets te kunnen verkopen. Je weet in ieder geval dat het concept goed is anders gaan top rijders er echt niet op rijden. Zie Giant, ze beweren dat de NRS een super fiets is maar geen enkele XC rijder die door Giant gesponsord wordt rijd er op. (Bij Cannondale zijn ze trouwens verplicht om op de Scalpel te rijden, zo kan t ook :P)
Maar een mooie overwinning voor Frischknecht en over de vraag wat sneller is kun je nog lang discussieeren, het ligt vooral aan het gevoel en aan het parcours.
Wat ik wel weet is dat dit een perfecte reclame is om deze fiets te kunnen verkopen. Je weet in ieder geval dat het concept goed is anders gaan top rijders er echt niet op rijden. Zie Giant, ze beweren dat de NRS een super fiets is maar geen enkele XC rijder die door Giant gesponsord wordt rijd er op. (Bij Cannondale zijn ze trouwens verplicht om op de Scalpel te rijden, zo kan t ook :P)
Maar een mooie overwinning voor Frischknecht en over de vraag wat sneller is kun je nog lang discussieeren, het ligt vooral aan het gevoel en aan het parcours.
FranQ schreef:
. Zie Giant, ze beweren dat de NRS een super fiets is maar geen enkele XC rijder die door Giant gesponsord wordt rijd er op.
Op het EK reden de gebroeders Fumic op een NRS. Gezien de uitslag was dat voor dat parcours geen verkeerde keus.
Pino schreef:
Op het EK reden de gebroeders Fumic op een NRS. Gezien de uitslag was dat voor dat parcours geen verkeerde keus.
Sla jij ff iemand met de feiten om de oren! ;D
x@n schreef:
hardtails blijven altijd in de picture met dirt, trial, street enzovoorts, voor de rest -xc,dh,fr- zal de fully meer opkomen denk ik.
Wat te denken van het pleidooi in de laatste MBAction (gericht aan NORBA e.d.) om de spanning in dual/4x en XC terug te brengen, dmv extremere tracks die een fully noodzakelijk (wenselijk) maken?
-
x@n schreef:
hardtails blijven altijd in de picture met dirt, trial, street enzovoorts, voor de rest -xc,dh,fr- zal de fully meer opkomen denk ik. een downhill rijden zonder fully kan, maar is niet echt prettig. een ns parcours rijden zonder fully kan tot op zekere hoogte en voor xc heb je het volgens mij niet nodig maar er zijn mensen die er anders over denken..
er komen wel steeds meer freeride hardtails ... denk aan commencials en de banshee morphine en met de scirocco zou het ook moeten kunnen.
Castor schreef:
Wat te denken van het pleidooi in de laatste MBAction (gericht aan NORBA e.d.) om de spanning in dual/4x en XC terug te brengen, dmv extremere tracks die een fully noodzakelijk (wenselijk) maken?
SEXXXYBOY MODE:
Als het extremer maken inhoud dat alleen de jumps, kombochten e.d bij dual en 4x hoger worden zeg ik oké
Zolang het parcours maar net zo lekker rolt als een bmx-track.
Anders kun je net zo goed met vier man tegelijk van een dh-parcours afdenderen.
Sexxxyboy !
DON DIABLO schreef:
Zolang het parcours maar net zo lekker rolt als een bmx-track.
Dit is juist een punt van kritiek in het artikel: het lijkt teveel op BMX, mede in stand gehouden door oud-BMX rijders die de overstap maakten.
Maybe this is Plons schreef:
Ik ken zelfs een idioot die op een dh fiets met 17 cm veerweg 540"s doet in een halfpipes and er nu aan denkt om een 900 te doen ermee.
Cool jij kent hem, kent hij jou ook?
- King Zeus @ DirtE19
Firefly schreef:
[dobbel o -zero schreef:
hij heb nie voor niks zijn vork en wielen en frame in de zak gereden bij het droppen (tot beneden,dus niet tot in het stuk waar je snelheid uit kunt halen maar gewoon tot op het vlakke stuk) in die kom na de tafel...
De kerel waar ik over spreek, is vooral te zien op de nederlandse TV.
Hij is ee Belg (offcourse) en luisterde vroeger naar de naam Techno Pete.
Ondertussen is dat Bike devil en god weet wat geworden.
Hij is ee Belg (offcourse) en luisterde vroeger naar de naam Techno Pete.
Ondertussen is dat Bike devil en god weet wat geworden.