Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Castor - Berichten:648
Re:Nieuwe moderators
Bericht
door Castor » zo mei 15, 2005 6:06 pm
Duckrip schreef:
[
Castor schreef:
Vanwaar die roep om democratie/inspraak?
De site en het forum zijn gewoon particulier eigendom.
Dat dat wordt opengesteld en voelt als een online huiskamer, soit
Maar dat Ruben mensen selecteert die samen met hem de kar trekken lijkt me prima.
Dat vervolgens die mensen gezamenlijk vers bloed selecteren als er een paar vertrekken vind ik nog beter, zo krijg je een hecht team.
Een verkeerde keuze kan voorkomen, maar met zelf aanmelden of nog erger stemmen voor een mod is de oogst zeker niet per definitie beter.
Vermeld dan ook even waarom dat zo slecht zou zijn.
- Omdat de mensen die zich opgeven niet altijd de beste kandidaten voor dit soort "werk" zijn.
- Omdat populariteit dan zo"n allesbepalende factor wordt, gebaseerd op zaken die wellicht niets met de kwalificaties van een mod te maken hebben. Dan is er pas sprake van een vriendenclubje.
-
Luc
Bericht
door Luc » zo mei 15, 2005 6:24 pm
@ Castor: ik heb het nooit gehad over een algemene stemming, wel over het geven van een eerlijke kans aan iedereen die geïnteresseerd is om moderator te zijn. Bij een algemene stemming loop je inderdaad het risico dat het een populariteitswedstrijd wordt. Maar ik heb tot nader order nog steeds genoeg vertrouwen in Ruben om de juiste keuze te maken. Alleen vind ik het spijtig dat we zomaar voor een beslissing geplaatst worden waar verder voorafgaand geen enkele communicatie over geweest is. Als ik even advocaat van de duivel mag spelen (puur theoretisch dus): je kan nu net zo goed denken/concluderen dat Ruben enkele van zijn "vriendjes" zonder enige vorm van overleg tot moderator gebombardeerd heeft.
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » zo mei 15, 2005 7:04 pm
Luc schreef:
Als ik even advocaat van de duivel mag spelen (puur theoretisch dus): je kan nu net zo goed denken/concluderen dat Ruben enkele van zijn "vriendjes" zonder enige vorm van overleg tot moderator gebombardeerd heeft.
En so what? Als hem dat goeddunkt moet hij dat vooral doen, DP is nog steeds zijn ding voor zover ik weet. Hij weet wrs. ook wel dat als hij op die manier te werk zou gaan dat er van het forum zoals het er nu staat weinig over zou blijven..
In mijn ogen zie jij een niet bestaand probleem.
JJ
-
Erikje - Berichten:2037
Bericht
door Erikje » zo mei 15, 2005 7:11 pm
Luc schreef:
je kan nu net zo goed denken/concluderen dat Ruben enkele van zijn "vriendjes" zonder enige vorm van overleg tot moderator gebombardeerd heeft.
Hij heeft wel overlegd, ............alleen niet met jou.... en met nog enkele anderen niet. En dat hoeft hij ook niet. Volgens mij mag hij doen wat hij wil, als je een checkje uitvoert op wiens naam dirty-pages.net is geregistreerd..... dan heb jij het antwoord al te pakken.
En voor de rest mag Ruben lekker zichzelf verdedigen, mocht hij zich aangevallen voelen natuurlijk. Daar heeft hij zijn vriendjes niet voor nodig... :P
Ik ga gauw weer moderaten hoor!
Erikje
-
Ruben
- Forumbeheerder
Bericht
door Ruben » zo mei 15, 2005 7:36 pm
@luc: Degene die dan de meeste stemmen krijgt hoeft niet meteen de beste moderator te zijn. Vandaar dat er ook vanuit de huidige beheerders gekeken (zoals altijd al gedaan is) is wie zij denken dat een goede moderator is, en daar zijn deze mensen uit gekomen.
-
Luc
Bericht
door Luc » zo mei 15, 2005 8:03 pm
Goed lezen blijkt toch een moeilijke zaak te zijn. Ik heb hier al enkele keren gezegd dat ik net GEEN voorstander ben van een algemene stemming.
En ik heb ook zeer duidelijk gezegd dat ik even advocaat van de duivel zou spelen, PUUR THEORETISCH !!!
En de enkele keren dat ik Ruben ontmoet heb, heb ik van hem een goede indruk overgehouden, dus ook daar van mijn kant geen enkel probleem. Ik heb alleen mijn vragen/bedenkingen bij de manier waarop hier e.e.a. gebeurd is.
En de redenering dat Ruben met DP (en bij uitbreiding dus de gebruikers) mag doen wat hij wil omdat hij nu toevallig eigenaar is, maakt op mij geen enkele indruk. Ik heb nl. niet automatisch respect voor iemand omdat hij toevallig een bepaalde functie heeft, je kan misschien zelfs stellen dat ik een autoriteitsprobleem heb ...
-
k@tze
Bericht
door k@tze » zo mei 15, 2005 8:22 pm
Hehehe, maar goed Luc, Ruben heeft het hierboven al gezegd, de mods hebben allemaal hun zegje kunnen doen en hun argumenten naar voren kunnen brengen. Ik vind het ook beter zo anders duurt het te lang voor dat er knopen doorgehakt worden en zou DP lang niet zijn wat het nu is.
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » zo mei 15, 2005 9:08 pm
Ik denk niet dat Ruben erg blij van zijn mailbox zou worden als hij alle leden de kans gaf om hun interesse te tonen zoals jij dat stelt. Als ik in zijn schoenen stond zou ik het waarschijnlijk net zo aangepakt hebben. En zo te horen ben jij vrijwel de enige die er problemen mee heeft en dan zelfs nog alleen wanneer je kiest om advocaat van de duivel te zijn.
So what"s the fuss... ???
ow en voor de nieuwe mods, congratz.
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » ma mei 16, 2005 6:40 am
Na een heerlijke lang weekend fietsen zie ik bij terug komst op DP dat de nieuwe mods zijn beëdigd.
Mods succes!
(de reden van mijn vertrek, ik wordt medio oktober vader)
-
Erikje - Berichten:2037
Bericht
door Erikje » ma mei 16, 2005 7:40 am
Jurriaan schreef:
Is dát de reden? ? ? ? ?
Man, dat ben ik al 2 keer, da"s juist dé reden om Mod te worden.. :P
Erikje
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » ma mei 16, 2005 7:43 am
Ha ha, als je vader bent ben je veeeeeeeel vaker thuis, dus meer tijd om op DP rond te hangen!!
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » ma mei 16, 2005 8:47 am
Precies!
Dochter/zoon in de wieg, laptop er naast en gáán!
Ik denk dat de keuze van de mod (inc mezelf dus) een goede keuze is geweest. Jurriaan noemde zelf dat het tijd was voor "nieuw bloed" en ik denk dat de keuze dan ook daarbij goed past. Daarnaast kun je denk ik het forum ook vergelijken met een bedrijf: Soms worden er vacatureadvertenties geplaatst, soms worden mensen gevraagd voor een taak.
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » ma mei 16, 2005 10:57 am
Jur! Ben je zwanger
Jij ook gefeliciteerd dan!
:-*
-
bettes
Bericht
door bettes » ma mei 16, 2005 11:30 am
les alpes schreef:
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen beheerder (bettes) en moderator (d"n helle) ?
thx
Dat vraag ik me ook af... Ik vermoed dat dit discriminatie is naar leeftijd toe of nog erger tegen een Belg
maar back on topic:
als ik even een
tussenstand maak is iedereen er eigenlijk blij mee, misschien tot er iemand echt de ambititie had om mod te worden en het nu niet is geworden. Zolang die persoon niet uit de menigte opstaat is iedereen
blij.
greetz
bettes
-
Ruben
- Forumbeheerder
Bericht
door Ruben » ma mei 16, 2005 11:59 am
Iedereen mag me mailen om mod te worden en dit gebeurt ook wel eens, alleen waren het tot dusver mensen die of nog maar een paar berichten hebben geplaatst of we hadden er genoeg.
En jur, gefeliciteerd!
-
Brum. - Berichten:3080
Bericht
door Brum. » ma mei 16, 2005 12:03 pm
Hehehe, ik dénk dat ik wel weet waarom ik niet benaderd ben... ::) :P
@ nieuwe mods: succes!
-
Pimiento
Bericht
door Pimiento » ma mei 16, 2005 12:37 pm
Jurriaan schreef:
Hey kijk das nieuws! Gefeliciteerd man!
En on topic: Ik sluit me bij Ruben en de mods aan, ik vind de huidige groep mods een evenwichtig geheel vormen met jongere leden (Xircuit (17), DnHelle (19) en BF (2)) en oudere (respect) leden. Zo kan iedereen van elkaar leren denk!
-
Caramba
Bericht
door Caramba » ma mei 16, 2005 3:04 pm
Brum. schreef:
Hehehe, ik dénk dat ik wel weet waarom ik niet benaderd ben... ::) :P
@ nieuwe mods: succes!
Wow! Zo kom je ff niet op DP en zijn er ineens nieuwe moderators! Succes jongens!
Waarom zou jij niet benaderd zijn Bram ???
-
Sven
Bericht
door Sven » ma mei 16, 2005 6:21 pm
Jurriaan schreef:
Gefeliciteerd man! Niet opletten of mensen er commentaar op hebben dat je ermee stopt. Gewoon genieten!
[
Pimiento schreef:
Ik sluit me bij Ruben en de mods aan, ik vind de huidige groep mods een evenwichtig geheel vormen met jongere leden (Xircuit (17), DnHelle (19) en BF (2)) en oudere (respect) leden. Zo kan iedereen van elkaar leren denk!
BF 2? Hmmz..
Ik ga niet over mezelf praten, ik vind de keuze voor bettes, erik en xircuit ook erg goed. Tis een evenwichtiger geheel geworden!
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » ma mei 16, 2005 7:03 pm
[quote="D"n Helle"]
[
BF 2? Hmmz..
[/quote]
Tjek profiel
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » di mei 17, 2005 9:16 am
FREAKaZOID schreef:
[ [quote="D"n Helle"]
[
BF 2? Hmmz..
Tjek profiel
[/quote]
Hey! Dat heb k niet gepost? ;D Pim??? Roel??? :-*
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
Bericht
door BF = DeJean » di mei 17, 2005 9:19 am
die 2 klopt wel, maar in een andere betekenis.
Over een kleine 2 maand vertrek ik met een One way ticket naar mongolie, om vandaar een jaartje te reizen. china, vietnam, cambodia, laos, birma, bangladesh, noord india (darjeeling, sikkim en ladakh) nepal, tibet, en als er nog tijd is pakistan.
U begrijpt dat t vandaar ni simpel modereren is.
Bovendien is t een goed moment voor wat vers bloed.
-
Ruben
- Forumbeheerder
Bericht
door Ruben » di mei 17, 2005 10:55 am
BF = DeJean schreef:
die 2 klopt wel, maar in een andere betekenis.
Over een kleine 2 maand vertrek ik met een One way ticket naar mongolie, om vandaar een jaartje te reizen. china, vietnam, cambodia, laos, birma, bangladesh, noord india (darjeeling, sikkim en ladakh) nepal, tibet, en als er nog tijd is pakistan.
U begrijpt dat t vandaar ni simpel modereren is.
Bovendien is t een goed moment voor wat vers bloed.
We verwachten natuurlijk wel regelmatig een report
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » di mei 17, 2005 10:55 am
Laatste toevoeging op de discussie:
Wat hadden we moeten doen met alle "geinteresseerden" die open sollicitatie hadden gestuurd, maar die ons niet geschikt leken? En wat denken die mensen vervolgens? Die voelen zich dan op hun tenen getrapt, terwijl we nu 4 personen een veer in hun kont hebben gestoken... win-win situatie!
-
Sven
Bericht
door Sven » di mei 17, 2005 12:04 pm
Steelboy schreef:
...terwijl we nu 4 personen een veer in hun kont hebben gestoken...
Geef mij maar een schouderklopje of een pluim... ::)