Goed gesproken.
Het is de hoogste tijd dat de WADA zich een stevig gaat beraden over zijn eigen rol in het geheel. Anti-dopingagentschappen zijn ooit in het leven geroepen om de sporters te beschermen tegen ongezonde praktijken, al dan niet met prestatieverhogende werking (je gaat van een groot deel van de dopinglijst echt geen tel harder fietsen!).
Inmiddels is de WADA een soort recherchebureau geworden met de intentie om alles en iedereen wat beter voor de geleverde prestatie is dan een banaan, een bord pasta en een goeie massage aan te pakken.
Gevolg is dat dergelijke praktijken meer en meer in het verdom hoekje raken, de eerste prioriteit bij nieuwe 'dope' zijn niet de gevolgen voor de renner, maar de pakkans! Daardoor durven sommige renners (net als andere sporters) eerder naar extremere, minder goed geteste en gevaarlijkere middelen te grijpen. Dáár ligt de taak van de WADA, niet bij mensen die hun eigen zak bloed graag terug willen oid.
NIEMAND kan 3 week achtereen het niveau volhouden dat de Tour van je eist, dat zou ook uitermate ongezond zijn. Wil je dit volhouden dan móét je wel naar deze of gene dokter stappen. Laat het toezicht zich richten op de kwaliteit van de dokter, niet op de patient.
Met het goede toezicht zou degelijke medische assistentie voor iedereen gegarandeerd moeten kunnen worden en maken we de sport eindelijk weer zo eerlijk als dat sommige mensen geloven dat het nu is.
IMHO
Ullrich niet in de tour..
Moderator:Beheerders
ben ik niet met jullie eens, je kan de tour rijden zonder rotzooi,het engelse tijdschrift cycling ( als ik mij niet vergis) publiceerde vorig jaar een artikel waarin een hun redacteurs ieder morgen erg vroeg opstond om ieder etape voledig te rijden, ik meen dat aan het eind van de tour de beste man pracktische iedere etappe gereden had, niet allemaal maar de over grote meerderheid!
om er zeker van te zijn dat ik geen onzin uit kraam hebben um dr even bij gehaald, ik zal um aan u voorstellen;cyclingplus (cyclingplus.co.uk)
de beste man heet paul howard en heeft een boek geschreven over deze ervaring,dat jaar was een van de kortste tour's die er gereden zijn desalniettemin toch 3427.5 km 2142 mile, hij heeft er 2000 van gereden ik geloof dat hij bijvoorbeeld maar een ronde op de champs elysees gereden heeft een een keer meer van het parcour gehaald is die hij met een gemidelde van 24.732 km/ph heeft afgelegd,
verder vermeld de man dat hij had gepland om in de 6 vooraf gaande maanden 6000 mile ( het blijft een eiland!) te trainen maar dat is hem niet gelukt vanwege tijd gebrek, de meter bleef op 3500 mile hangen,volgens zijn zegen deed hem dat wat slechter herstellen,maar dat was he dan ook wel,hij zegt dat de grotset uitdaging is het rijden van 10 etapes achter elkaar en zegt vervolgens dat hij niet echt moe werd tot pas aan het einde van de langere etapes later in de race!hij besluit met de mooiste etape was etape 20,met name het einde, het betekende, niet meer fietsen voor zolang hij zelf wilde !
ik geloof dat hier zijn boek te koop is ; www.mainstreampublishing.com
niet helemaal dus maar toch meer dan 90 % ik weet niet of we deze man nog een trimmer kunnen noemen,
hij kikt verrekus schraal
om er zeker van te zijn dat ik geen onzin uit kraam hebben um dr even bij gehaald, ik zal um aan u voorstellen;cyclingplus (cyclingplus.co.uk)
de beste man heet paul howard en heeft een boek geschreven over deze ervaring,dat jaar was een van de kortste tour's die er gereden zijn desalniettemin toch 3427.5 km 2142 mile, hij heeft er 2000 van gereden ik geloof dat hij bijvoorbeeld maar een ronde op de champs elysees gereden heeft een een keer meer van het parcour gehaald is die hij met een gemidelde van 24.732 km/ph heeft afgelegd,
verder vermeld de man dat hij had gepland om in de 6 vooraf gaande maanden 6000 mile ( het blijft een eiland!) te trainen maar dat is hem niet gelukt vanwege tijd gebrek, de meter bleef op 3500 mile hangen,volgens zijn zegen deed hem dat wat slechter herstellen,maar dat was he dan ook wel,hij zegt dat de grotset uitdaging is het rijden van 10 etapes achter elkaar en zegt vervolgens dat hij niet echt moe werd tot pas aan het einde van de langere etapes later in de race!hij besluit met de mooiste etape was etape 20,met name het einde, het betekende, niet meer fietsen voor zolang hij zelf wilde !
ik geloof dat hier zijn boek te koop is ; www.mainstreampublishing.com
niet helemaal dus maar toch meer dan 90 % ik weet niet of we deze man nog een trimmer kunnen noemen,
hij kikt verrekus schraal
2000 van de 3400 km is geen 90% maar ongeveer 60%. En een gemiddelde van 25km/h is niets vergeleken met de 41,7km/h (over de hele ronde!) die Armstrong vorig jaar op de Champs Elysees op zijn tellertje had staan...
Die Howard zal heus kunnen fietsen, maar je moet geen appels met peren gaan vergelijken.
Die Howard zal heus kunnen fietsen, maar je moet geen appels met peren gaan vergelijken.
Bikepark Groningen
lezen baas,
2000 mile van de 2142 mile,
zover voor de apels en peren,en het dope verhaal,
wat ik wil aangeven dat een gezonde en getrainde fietser die koers kan rijden ( zonder een milloenen budget een team een tien volg wagens en een heliopter)
dan moet een gezonde en getrainde fietser die talent heeft plus alle bovenstaande middelen een heel sneeler kunnen rijden maar die heel koers nog steeds zonder rotzooi kunnen rijden!wellicht sneller meet rotzooi of mischien wat frisse omdat ie sneller hersteld maar ben er nog steeds van overtuigd dat die koers goed te rijden is zonder dope, zeker als die die engelse "trimmer" dat ook kan.
het is jammer dat ik geen fotos van de man kan vinden, hij rijd op een giant met ultegra en van die shimano LOOP FIETS SCHOENEN!!
2000 mile van de 2142 mile,
zover voor de apels en peren,en het dope verhaal,
wat ik wil aangeven dat een gezonde en getrainde fietser die koers kan rijden ( zonder een milloenen budget een team een tien volg wagens en een heliopter)
dan moet een gezonde en getrainde fietser die talent heeft plus alle bovenstaande middelen een heel sneeler kunnen rijden maar die heel koers nog steeds zonder rotzooi kunnen rijden!wellicht sneller meet rotzooi of mischien wat frisse omdat ie sneller hersteld maar ben er nog steeds van overtuigd dat die koers goed te rijden is zonder dope, zeker als die die engelse "trimmer" dat ook kan.
het is jammer dat ik geen fotos van de man kan vinden, hij rijd op een giant met ultegra en van die shimano LOOP FIETS SCHOENEN!!
Ik denk dat je een beetje onderschat wat het verschil is tussen de etape fietsen en de etape in wedstrijdverband fietsen. Er wordt dan zeker harder gereden, probleem zit gewoon in de hersteltijd die je nodig hebt. En denk niet dat ze 40 jaar geleden op een boterham fietsten. Doping is al zo oud als dat ze wielerennen hebben uitgevonden. Het zal ook altijd blijven bestaan en die mannen zullen het ook altijd blijven gebruiken. Ik denk dat je zelfs schrikt van alle amateurs en toertocht fietsers die doping gebruiken om op zondag een beetje indruk te maken.
Beste oplossing gewoon alles toestaan, dan heb je zeker goede medische begeleiding en dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of je daarin meewil of niet.
Probleem voor de meeste prof wielrenners is dat ze of hard moeten blijven fietsen of ze kunnen hamburgers gaan bakken bij Mc Donalds want veel meer kunnen ze niet.
Beste oplossing gewoon alles toestaan, dan heb je zeker goede medische begeleiding en dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of je daarin meewil of niet.
Probleem voor de meeste prof wielrenners is dat ze of hard moeten blijven fietsen of ze kunnen hamburgers gaan bakken bij Mc Donalds want veel meer kunnen ze niet.