Aantal eigenaren hoeft nog niet per se iets te zeggen. Kijk maar naar Chris.Mech schreef:Ik vraag mij af hoe oud het frame ondertussen is. Een downhill frame waar 2 seizoenen flink mee gereden is al een heel eind aan zijn limiet. Aangezien dat degene die hem nu kapot heeft al de 3e is die met dit frame rijdt kan je het wel raden.
Als je gebruikt spul koopt loop je een risico en dat accepteer je.

Maar er is natuurlijk ook wel een verschil tussen een frame wat iemand ergens omheen heeft gevouwen of één welke er nog goed uitziet (zowel van 'binnen' als van buiten).
Buiten dat is er nog iets wat voor mij (en voor Sjase waarschijnlijk ook uit zijn verhaal te lezen) essentieel belangrijk is, namelijk dat de verkoper ervan wist en dus met opzet iemand niet alleen opgelicht heeft (dus bewust kapot spul verkopen) maar ook voorgelogen heeft (omdat Sjase naar de reden voor het overspuiten en de staat van het frame heeft gevraagd en een gelogen antwoord kreeg).
Ik weet ook wel, een afweging maken tussen dat wat stuk is en dat wat wat versleten is is niet altijd makkelijk omdat iedereen ook die grens ergens anders legt en slijtage helemaal niet zichtbaar hoeft te zijn. Ja, een scheur is natuurlijk snel gekwalificeerd. In de praktijk gaat het vaker over leeftijd of dienstjaren aan de hand waarvan dingen getaxeerd worden terwijl het risico dat er iets fundamenteels aan beschadigd is soms niet aan het licht komt, of het nu bewust of onbewust is. Sommige fundamentele schade had je zelfs nooit kunnen weten zelfs al heb je er naar gezocht. Daar zul je altijd discussie houden, grijs gebied. Maar bewust iets beschadigds verkopen en er voor instaan dat dat niet zo is, is in mijn ogen iets heel anders. Wat mij betreft zou deze persoon bekend gemaakt mogen worden omdat we niet spreken over een voorderailleurtje maar over een frame waarvoor zeker een getal met 4 cijfers voor de komma is betaald. Hij mag natuurlijk ook zijn eigen woordje hier doen.