2e hands kopen: hoe het ook kan lopen :(

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

N I E L S

Bericht door N I E L S » di aug 15, 2006 8:56 pm

Damn Sjase....echt klote man. Ik kende het eerste deel maar het tweede was me nog niet bekend. Vervelend dat het zo heeft moeten lopen, zowel voor de koper als voor jou natuurlijk.
Mech schreef:Ik vraag mij af hoe oud het frame ondertussen is. Een downhill frame waar 2 seizoenen flink mee gereden is al een heel eind aan zijn limiet. Aangezien dat degene die hem nu kapot heeft al de 3e is die met dit frame rijdt kan je het wel raden.
Als je gebruikt spul koopt loop je een risico en dat accepteer je.
Aantal eigenaren hoeft nog niet per se iets te zeggen. Kijk maar naar Chris. ;)

Maar er is natuurlijk ook wel een verschil tussen een frame wat iemand ergens omheen heeft gevouwen of één welke er nog goed uitziet (zowel van 'binnen' als van buiten).
Buiten dat is er nog iets wat voor mij (en voor Sjase waarschijnlijk ook uit zijn verhaal te lezen) essentieel belangrijk is, namelijk dat de verkoper ervan wist en dus met opzet iemand niet alleen opgelicht heeft (dus bewust kapot spul verkopen) maar ook voorgelogen heeft (omdat Sjase naar de reden voor het overspuiten en de staat van het frame heeft gevraagd en een gelogen antwoord kreeg).
Ik weet ook wel, een afweging maken tussen dat wat stuk is en dat wat wat versleten is is niet altijd makkelijk omdat iedereen ook die grens ergens anders legt en slijtage helemaal niet zichtbaar hoeft te zijn. Ja, een scheur is natuurlijk snel gekwalificeerd. In de praktijk gaat het vaker over leeftijd of dienstjaren aan de hand waarvan dingen getaxeerd worden terwijl het risico dat er iets fundamenteels aan beschadigd is soms niet aan het licht komt, of het nu bewust of onbewust is. Sommige fundamentele schade had je zelfs nooit kunnen weten zelfs al heb je er naar gezocht. Daar zul je altijd discussie houden, grijs gebied. Maar bewust iets beschadigds verkopen en er voor instaan dat dat niet zo is, is in mijn ogen iets heel anders. Wat mij betreft zou deze persoon bekend gemaakt mogen worden omdat we niet spreken over een voorderailleurtje maar over een frame waarvoor zeker een getal met 4 cijfers voor de komma is betaald. Hij mag natuurlijk ook zijn eigen woordje hier doen.

Gène

Bericht door Gène » wo aug 16, 2006 1:12 pm

Helemaal mee eens!! Dat deze persoon zich maar eens even verantwoord. Als hij zo ruig is om een beschadigd frame te verkopen, dan moet hij ook maar zo ruig zijn om dit even toe te lichten.

schandalige zaken, zeker als daar zuur verdient geld naar toe is gegaan.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 16, 2006 1:39 pm

Ik heb het idee (correct me if I am wrong) dat de M1 echter niet gescheurd is op de eerdere deuk, maar op de achterbrug...

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo aug 16, 2006 8:01 pm

Steelboy schreef:Ik heb het idee (correct me if I am wrong) dat de M1 echter niet gescheurd is op de eerdere deuk, maar op de achterbrug...
De (zeer aparte) scheur bevindt zich op de onderbuis, gezien de foto.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do aug 17, 2006 9:02 am

Misschien heb ik de verkeerde bike voor ogen, maar als het al zo is dat de achterbrug gescheurd is, was er al niet eerder wat met de achterbrug gebeurd in het verleden?!?
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

Plaats reactie