nou nou, slechte dag gehad soms? asjemenou... hoezo geïrriteerd.Erikje schreef:
Vind ik ook, verwacht geen medelijden als het mis gaat (dus dit topic kan dan ook dicht...) en regel zélf de kosten van revalidatie, in plaats te teren op de maatschappij... En als ik geen gordel draag in de auto dan wil ik er ook niet op gewezen worden door een agent, laat staan een boete betalen, laat staan een piep horen uit het dashboard, als ik dood wil dan bepaal ik dat altijd zelf nog wel, en rokers ook, waarom anti-rook campagnes, tief op met die nicotinepleisters. En bemoei je dan ook weer niet met die "dictatortjes" zoals jij ze noemt, zij mogen net als jij vinden wat zij willen, dus waarom reageer je eigenlijk?
Erikje
Tara Llanes gecrashed
Moderator:Beheerders
Duidelijk nog nooit hard, maar dan echt hard, onderuitgegaan?kevinv10 schreef:Snap nog steeds niet goed dat iedereen altijd dictatortje moet spelen als het om bescherming gaat.
Bemoei je gewoon met je eigen zaken.
Ik heb geluk gehad, en niet een klein beetje...
Was mijn nekwervel 1mm verder verschoven dan was de minimale schade dezelfde als Tara Llanes, maar vermoedelijk een totale verlamming.
En geloof me, het is even schrikken en panikeren als je je benen niet meer voelt,
ik weet hoe dat voelt, gelukkig duurde het slechts een halve minuut ofzo in mijn geval.
Haha ik ben vaker hard op een downhill track onderuit gegaan dan de MacDonalds hamburgers heeft gebakken.
Maar of ik body armor draag is mijn persoonlijke verantwoording en van niemand anders. Op sommige tracks draag ik m wel en op andere niet.
Niemand hoeft mij te vertellen of ik dat wel of niet moet, behalve dat het me 1x op een DH wedstrijd verplicht is.
Ik vertel immers ook geen enkele XCer dat ze betere bescherming moeten dragen en ik kan je verzekeren dat er onder die groep dezelfde letsels kunnen ontstaan.
Maar of ik body armor draag is mijn persoonlijke verantwoording en van niemand anders. Op sommige tracks draag ik m wel en op andere niet.
Niemand hoeft mij te vertellen of ik dat wel of niet moet, behalve dat het me 1x op een DH wedstrijd verplicht is.
Ik vertel immers ook geen enkele XCer dat ze betere bescherming moeten dragen en ik kan je verzekeren dat er onder die groep dezelfde letsels kunnen ontstaan.
SlapHappy
Mensen, vergeet een ding niet. Later als je boven de vijftig/zestig geraakt zullen je botten kraken en overal pijntjes hebben (kraakbeen verdwenen, kapotte spieren e.d.. Dat is zeer vervelend natuurlijk maar je krijgt het hoe dan ook. De belastingen zijn zo extreem hoog dat je dat nooit meer goed kan herstellen. Zelfde is aan de hand bij vele joggers die eind jaren zeventig opeens aan de hardloophype gingen meedoen en erg prestatie gericht waren.
Gevolg; maatschappelijke schade door in de wao, veel extra zorg nodig en je hebt jezelf ermee. Vul nog meer gevolgen zelf maar aan.
Bij mensen die aan extreme sporten doen en dus regelmatig wel een valpartij kunnen meemaken zoals freeride, skateboard e.d. zullen later de gevolgen voelen in hun hele lichaam. De piekbelasting is hierbij nog een stukje hoger dan bij hardlopen natuurlijk. Het is gewoon niet gezond, net zoals zoveel andere dingen.
Gevolg; maatschappelijke schade door in de wao, veel extra zorg nodig en je hebt jezelf ermee. Vul nog meer gevolgen zelf maar aan.
Bij mensen die aan extreme sporten doen en dus regelmatig wel een valpartij kunnen meemaken zoals freeride, skateboard e.d. zullen later de gevolgen voelen in hun hele lichaam. De piekbelasting is hierbij nog een stukje hoger dan bij hardlopen natuurlijk. Het is gewoon niet gezond, net zoals zoveel andere dingen.
Als je zo redeneert, mag ik dan ook verwachten dat je bereid bent om consequent volledig zelf de (mogelijke) gevolgen van je daden/mening te dragen? Dus als jij (met of zonder bescherming) een zodanig erge val maakt dat je bvb. (geheel of gedeeltelijk) verlamd raakt, dat je TOTAAL GEEN aanspraak maakt op de sociale voorzieningen en dus ook ALLE kosten voortvloeiend uit de nodige verzorging VOLLEDIG UIT EIGEN ZAK betaalt ... En bij uitbreiding vind ik dan dat jij met een dergelijke redenering sowieso mag geschrapt worden uit de sociale zekerheid, voor wat dan ook.kevinv10 schreef:Haha ik ben vaker hard op een downhill track onderuit gegaan dan de MacDonalds hamburgers heeft gebakken.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Net zoals iedereen die zonder full face en body protectie cross country rijd hier geen aanspraak meer op mag maken? Of racefietsers die met alleen een klein helmpje rijden? Of mensen die elke week frieten eten niet meer verzekerd zijn of mensen die bier drinken?
Als je zo kortzichtig redeneert mag je nieteens meer zonder full face en body armor aan het verkeer deelnemen want de kans dat je daar een ongeval tegenkomt is ook behoorlijk.
Daarbij ben ik zelfstandig ondernemer en betaal ik me scheel aan arbeids ongeschiktheidsverzekering, reis verzekering en ziektekosten verzekering.
Als je zo kortzichtig redeneert mag je nieteens meer zonder full face en body armor aan het verkeer deelnemen want de kans dat je daar een ongeval tegenkomt is ook behoorlijk.
Daarbij ben ik zelfstandig ondernemer en betaal ik me scheel aan arbeids ongeschiktheidsverzekering, reis verzekering en ziektekosten verzekering.
SlapHappy
Jij redeneert dat niemand jouw moet komen vertellen welke veiligheidsmaatregelen je wel of niet neemt bij het beoefenen van je sport. Mij goed, maar dan behoor je voor mij ook volledig zelf op te draaien voor de gevolgen van een ongeluk.
Helaas werkt het zo niet in de echte wereld. Een uitbater van een DH track, of zelfs maar de eigenaar van het land waar jij er zelf eentje op bouwt, kan aansprakelijk gesteld worden voor jouw ongeluk. Dus ja, het is perfect normaal en logisch dat er dan bepaalde veiligheidskledij verplicht gesteld wordt. Zint je dat niet, dan blijf je er gewoon weg.
Racefietsers? Het laatste dodelijk ongeval dat ik weet is Casartelli en het valt te betwijfelen of hij het met een full face zou overleefd hebben. Anderzijds is het een vaststaand feit dat veel renners al gespaard geweest van ernstige hoofdletsels door dat kleine helmpje.
Frieten en bier zijn niet per definitie slecht voor je gezondheid, zolang enigszins met mate geconsumeerd. Wat nu precies 'met mate' is, blijft natuurlijk een enigszins rekbaar begrip.
Helaas werkt het zo niet in de echte wereld. Een uitbater van een DH track, of zelfs maar de eigenaar van het land waar jij er zelf eentje op bouwt, kan aansprakelijk gesteld worden voor jouw ongeluk. Dus ja, het is perfect normaal en logisch dat er dan bepaalde veiligheidskledij verplicht gesteld wordt. Zint je dat niet, dan blijf je er gewoon weg.
Racefietsers? Het laatste dodelijk ongeval dat ik weet is Casartelli en het valt te betwijfelen of hij het met een full face zou overleefd hebben. Anderzijds is het een vaststaand feit dat veel renners al gespaard geweest van ernstige hoofdletsels door dat kleine helmpje.
Frieten en bier zijn niet per definitie slecht voor je gezondheid, zolang enigszins met mate geconsumeerd. Wat nu precies 'met mate' is, blijft natuurlijk een enigszins rekbaar begrip.
- didadunlop
Alhoewel ik het eens ben met je redenering vergelijk je hier op sommige punten appels met peren.Net zoals iedereen die zonder full face en body protectie cross country rijd hier geen aanspraak meer op mag maken? Of racefietsers die met alleen een klein helmpje rijden? Of mensen die elke week frieten eten niet meer verzekerd zijn of mensen die bier drinken?
Je moet ook niet vergeten dat er een inherent risico zit aan sommige activiteiten. Dat moet je ook weer koppelen aan de personen die het beoefenen. De dronken pool die een DH of XC fiets probeert en zichzelf aan gort rijdt is de verkeerde persoon op de verkeerde activiteit. Net zoals al die mensen die iedere zondagochtend gaan voetballen en de rest van de week niks aan sport doen.
Bij XC-en is het inherente risico lager dan bij DH. En alhoewel er veel doden vallen in het verkeer is het procentuele risico om een ongeluk te krijgen nogal laag (er doen namelijk gruwelijk veel mensen mee aan het verkeer). Bier en frieten zijn een levenskeuze. Ik krijg korting op mijn ziektekosten omdat ik vegetarier ben, ook een levenskeuze. Sport/eten/openbare leven met elkaar vergelijken is appels met peren.
Zonder adequate bescherming (helm, full face etc) aan een gevaarlijke sport meedoen is ondoordacht (wsl ook vanuit verzkeringsperspectief). Omdat je vastzit aan een groter inherent risico. zo ook is het stom om te gaan XCen zonder helm. Maar full body is daar wat overdreven omdat het inherente risico lager ligt (alhoewel de spineprotectors wel steeds beter worden en mijns inziens ook vaker mogen worden toegepast).
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Bij DH mag het risisco misschien iets groter zijn maar bij oa XC en racefietsers zijn er grotere risicos op ander letsel dat ook behandelt dient te worden. Als ik vervolgens bekijk hoeveel mensen er gewond raken bij het Downhillen en hoeveel tijdens het XCen of race fietsen trek ik al gauw mijn conclusies.
Denk dat je met redelijke zekerheid kan zeggen dat de Nederlandse en Belgische verzekeraars en dus ook de staat en bevolking meer geld kwijt zijn aan deze 2 groepen dan aan dat handje vol downhillers.
Daarbij vallen er bij DH ook weinig doden en ken ik genoeg verhalen van cross country rijders die hun hele gezicht open vallen, kost dat soms geen geld? Had makkelijk met een fullface voorkomen kunnen worden, evenals het verhaal botbreuken onder XC rijders en zoals didadunlop al aangeeft het gebruik van een spine protector.
Het verhaal dat de uitbater of organisatie aansprakelijk gesteld word voor letsel schade is onzin.
Ik heb genoeg wedstrijden gereden en genoeg dh ervaring om te weten dat dergelijke kosten gewoon door de verzekering van de betreffende persoon worden betaald(oa dmv een daglicentie bijv.).
En als ik tijdens een wedstrijd een protector aan MOET trek ik hem aan, maar als dit niet hoeft of ik ben gewoon lekker aan het cruisen ergens dan trek ik m pas aan wanneer ik dat zelf nodig acht.
Denk dat je met redelijke zekerheid kan zeggen dat de Nederlandse en Belgische verzekeraars en dus ook de staat en bevolking meer geld kwijt zijn aan deze 2 groepen dan aan dat handje vol downhillers.
Daarbij vallen er bij DH ook weinig doden en ken ik genoeg verhalen van cross country rijders die hun hele gezicht open vallen, kost dat soms geen geld? Had makkelijk met een fullface voorkomen kunnen worden, evenals het verhaal botbreuken onder XC rijders en zoals didadunlop al aangeeft het gebruik van een spine protector.
Het verhaal dat de uitbater of organisatie aansprakelijk gesteld word voor letsel schade is onzin.
Ik heb genoeg wedstrijden gereden en genoeg dh ervaring om te weten dat dergelijke kosten gewoon door de verzekering van de betreffende persoon worden betaald(oa dmv een daglicentie bijv.).
En als ik tijdens een wedstrijd een protector aan MOET trek ik hem aan, maar als dit niet hoeft of ik ben gewoon lekker aan het cruisen ergens dan trek ik m pas aan wanneer ik dat zelf nodig acht.
Laatst gewijzigd door kevinv10 op za nov 17, 2007 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
SlapHappy
Als jij met je XC fiets valt en met je kop op een boomstam land waardoor je je kaak breekt betaal jij dan ook alles zelf? Je had dit immers kunnen voorkomen met een goede fullface...Luc schreef:Jij redeneert dat niemand jouw moet komen vertellen welke veiligheidsmaatregelen je wel of niet neemt bij het beoefenen van je sport. Mij goed, maar dan behoor je voor mij ook volledig zelf op te draaien voor de gevolgen van een ongeluk.
SlapHappy
Neen dan betaal ik niet alles zelf, maar ik hang ook niet de overtuiging aan dat niemand mij moet komen vertellen wat ik wel of niet als bescherming moet/mag aandoen ... Ik geef de 'dictatortjes' zoals jij ze noemt overschot van gelijk. Mij moet je niet meer overtuigen van het nut van bescherming, minimaal een helm. En wat mij betreft mag het allemaal nog wat 'dictatorialer', zeker voor domme typetjes zoals jij ...
Applaus meneer begint te schelden.Luc schreef:Neen dan betaal ik niet alles zelf, maar ik hang ook niet de overtuiging aan dat niemand mij moet komen vertellen wat ik wel of niet als bescherming moet/mag aandoen ... Ik geef de 'dictatortjes' zoals jij ze noemt overschot van gelijk. Mij moet je niet meer overtuigen van het nut van bescherming, minimaal een helm. En wat mij betreft mag het allemaal nog wat 'dictatorialer', zeker voor domme typetjes zoals jij ...
Als je onzin loopt uit te kramen en je kan de discussie niet winnen begin je maar op die manier? Ik vind body protectie niet altijd nodig en jij een fullface niet tijdens XC, dan denken we toch hetzelfde hypocriet.
Haha have a nice day nog, sukkel!!
SlapHappy
Je verkondigt hier een zeer kortzichtige en domme redenering, dus vind ik jou een dom typetje en zeg ik dat dus ook gewoon.
Ik zie hier trouwens ook zeer weinig, om niet te zeggen geen enkele, reactie tot nu toe die jouw mening bijtreedt ...
Hieronder even ter herinnering je initiële stelling, want blijkbaar is je geheugen al even kort(zichtig) als je uitlatingen:
Wat het 'verlies' van de verzekeraars betreft denk ik dat je op beide oren mag slapen. Wees er maar van overtuigd dat het bedrag aan uitkeringen maar een kleine fractie bedraagt van wat er aan premies geïncasseerd wordt.
Ik zie hier trouwens ook zeer weinig, om niet te zeggen geen enkele, reactie tot nu toe die jouw mening bijtreedt ...
Hieronder even ter herinnering je initiële stelling, want blijkbaar is je geheugen al even kort(zichtig) als je uitlatingen:
Bovendien spreek je jezelf duchtig tegen. Enerzijds vind je dat eenieder zich met zijn eigen zaken moet moeien en heb je een probleem met 'dictatortjes', anderzijds lijk je weinig problemen te hebben met de 'dictators' die wedstrijden organiseren en je dan 'dictatoriaal' verplichten van bescherming te dragen, ook al ben jij het er niet noodzakelijk mee eens. Als je jezelf consequent aan je eigen intiële stelling zou houden, dan heb jij dus niks te zoeken op wedstrijden, want de organisators zijn volgens jouw 'dictators' die zich moeien met andermans zaken.kevinv10 schreef:Snap nog steeds niet goed dat iedereen altijd dictatortje moet spelen als het om bescherming gaat.
Wat het 'verlies' van de verzekeraars betreft denk ik dat je op beide oren mag slapen. Wees er maar van overtuigd dat het bedrag aan uitkeringen maar een kleine fractie bedraagt van wat er aan premies geïncasseerd wordt.
Het gaat in dit topic ook helemaal niet om of protectie nodig is of niet, ik denk dat in grote lijnen hierover gelijk gedacht wordt, het gaat erom hoe iemand reageert als hij wordt aangesproken op een stuk eigen verantwoordelijkheid, en de één heeft er duidelijk wat meer moeite mee dan de ander.... En daarom schreef ik dit ook:
Erikje schreef: Vind ik ook, verwacht geen medelijden als het mis gaat (dus dit topic kan dan ook dicht...) en regel zélf de kosten van revalidatie, in plaats te teren op de maatschappij... En als ik geen gordel draag in de auto dan wil ik er ook niet op gewezen worden door een agent, laat staan een boete betalen, laat staan een piep horen uit het dashboard, als ik dood wil dan bepaal ik dat altijd zelf nog wel, en rokers ook, waarom anti-rook campagnes, tief op met die nicotinepleisters. En bemoei je dan ook weer niet met die "dictatortjes" zoals jij ze noemt, zij mogen net als jij vinden wat zij willen, dus waarom reageer je eigenlijk? Start zelf een topic waarin jij het dragen van geen bescherming promoot! Uiteraard met onderbouwing! De onderbouwing waarom juist wél bescherming kan je vinden in de vorm van:Je snapt wel wat ik bedoel hé? Niet dus...Bastiaan schreef:Damn he, weer een pro-rider minder..
Eerst Tarek Rassouli, Wade Simmons (wel weer hersteld), Bender (doet het ook weer volgens mij), Aaron Chase las ik in de FREERIDE en nu weer een.. Vriend van mij ook in Morzine, C3 (wervel) gebroken, gelukkig alleen botje en geen zenuwschade maar het zet je wel ff aan het denken.
Erikje
Iemand die een wedstrijd organiseerd is wat anders dan een snotaap op een forum (al heb ik wel mijn twijfels bij de heren van 81 bike progress, vandaar dat ik, en vele anderen, geen wedstrijden meer rijd in Belgie).Luc schreef:Je verkondigt hier een zeer kortzichtige en domme redenering, dus vind ik jou een dom typetje en zeg ik dat dus ook gewoon.
Hieronder even ter herinnering je initiële stelling, want blijkbaar is je geheugen al even kort(zichtig) als je uitlatingen:Bovendien spreek je jezelf duchtig tegen. Enerzijds vind je dat eenieder zich met zijn eigen zaken moet moeien en heb je een probleem met 'dictatortjes', anderzijds lijk je weinig problemen te hebben met de 'dictators' die wedstrijden organiseren en je dan 'dictatoriaal' verplichten van bescherming te dragen, ook al ben jij het er niet noodzakelijk mee eens. Als je jezelf consequent aan je eigen intiële stelling zou houden, dan heb jij dus niks te zoeken op wedstrijden, want de organisators zijn volgens jouw 'dictators' die zich moeien met andermans zaken.kevinv10 schreef:Snap nog steeds niet goed dat iedereen altijd dictatortje moet spelen als het om bescherming gaat.
Dat je geen reactie ziet hier die mijn mening verdedigt heeft met andere dingen te maken. En als je goed gelezen had zou je zien dat er wel mensen mijn mening delen.
Als niemand het met mij eens zou zijn reed iedereen wel met bescherming en was deze discussie helemaal niet aan de orde.
Ik spreek mijzelf dus op geen enkele manier tegen maar jij doet dat wel zoals ik al eerder aangaf en waar je niet op in gaat.
JIJ draagt geen fullface met XC en ik bemoei me daar niet mee terwijl JIJ je wel met mij bemoeit en mij daarom een dom typetje noemt.
Maar dat moet je lekker zelf weten, ik heb liever dat jij het zegt dan iemand die wel bij zijn volle verstand is.
Ik blijf lekker rijden zonder protectie wanneer ik dat wil en als je er problemen mee hebt moet je het eens een keer zeggen in het echt tegen mensen die zonder protectie rijden. Je zal zien dat je dan ook uitgelachen word maar dat ben je inmiddels wel gewend als ik de verhalen mag geloven.

Laatst gewijzigd door kevinv10 op za nov 17, 2007 5:19 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
SlapHappy
Inderdaad daar ging het niet om, dan beginnen ineens mensen erover te zeuren, ik zeg iets terug en JIJ begint als een malloot op me in te hakken dat ik een nieuw topic moet beginnen waarin ik rijden zonder protectie stimuleer. Terwijl ik dit op geen enkele manier gezegd heb dat iedereen het maar moet doen, alleen dat iedereen het zelf moet weten.Erikje schreef:Het gaat in dit topic ook helemaal niet om of protectie nodig is of niet, ik denk dat in grote lijnen hierover gelijk gedacht wordt, het gaat erom hoe iemand reageert als hij wordt aangesproken op een stuk eigen verantwoordelijkheid, en de één heeft er duidelijk wat meer moeite mee dan de ander....
Zou mezelf dus nog eens achter de oren krabben en bedenken wat je allemaal zegt, als forum beheerder vind ik je een bijzonder ongeschikt mannetje...
SlapHappy
Oepsie, kevin geeft overal kritiek op maar kan zelf niet tegen kritiek, dat is wél zeker geworden. Niemand zegt iets tegen jou persoonlijk, en toch voel je jezelf persoonlijk aangesproken. LOL. JIJ begint out-of-the-blue te roepen dat jij het zelf wel uitmaakt, niemand vraagt JOU iets, niemand zegt JOU iets, maar, DonQuichotte als jij bent gaat tegen molens vechten, vertel mij nou eens, wie is jouw Sancho Panza? Hoe komt het toch dat jij alle dingen zo negatief ziet? Zelfs een startpost op DPZ begin je fantastisch..... Ik denk dat zo'n post jouw ware aard laat zien. Maar ook op DP laat jij je van je beste kant zien. En natuurlijk vind jij mij als forumbeheerder niet fantastisch, ik pas niet in jouw straatje. Pech voor jou, lekker ander forum zoeken als het je niet bevalt, of stuur eens een mailtje naar het opperhoofd, met genoeg mensen achter je word ik vast weggestuurd?kevinv10 schreef:Inderdaad daar ging het niet om, dan beginnen ineens mensen erover te zeuren, ik zeg iets terug en JIJ begint als een malloot op me in te hakken dat ik een nieuw topic moet beginnen waarin ik rijden zonder protectie stimuleer. Terwijl ik dit op geen enkele manier gezegd heb dat iedereen het maar moet doen, alleen dat iedereen het zelf moet weten.Erikje schreef:Het gaat in dit topic ook helemaal niet om of protectie nodig is of niet, ik denk dat in grote lijnen hierover gelijk gedacht wordt, het gaat erom hoe iemand reageert als hij wordt aangesproken op een stuk eigen verantwoordelijkheid, en de één heeft er duidelijk wat meer moeite mee dan de ander....
Zou mezelf dus nog eens achter de oren krabben en bedenken wat je allemaal zegt, als forum beheerder vind ik je een bijzonder ongeschikt mannetje...
Erikje
Hmm, het lijkt me gepaster om in dit topic een woord van 'steun' (bij deze dus: Sterkte! ) uit te spreken aan het adres van mevr. Llanes - ofschoon ze het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit zal lezen - in plaats van een soort van alternatieve godsdienstoorlog uit te vechten en attitude-problemen over en weer aan de kaak te stellen, waar dit topic nu al ~ anderhalve pagina lang mee gevuld wordt. 

Mensen die niet de juiste bescherming dragen voor een bepaalde activiteit zijn 
En laten we nu maar weer eens ontopic verder gaan i.p.v. persoonlijke aanvallen tussen bepaalde personen te gedogen en te laten escaleren tot wat het nu is. Ik vind dat je geen knip voor de neus waard bent om als moderator zo te werk te gaan in topics en de boel de boel te laten. Je bent er als moderator om topics in de gaten te houden en bij te sturen waar nodig. Ga niet in een topic een strijd om ego's zitten voeren en doorhakken op iemand want dat past dus echt niet bij een moderator. Doe je taak en doe het goed. Beetje hetzelfde geldt voor Kevinv10, niet zo doorhakken man relax
. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn doen en laten. Denk niet alleen aan jezelf maar ook aan je familie, eventueel gezin en je vrienden. Ze zullen je dankbaar zijn als je na die ene valpartij wandelend uit het ziekhuis zien vertrekken i.p.v. de rolstoel met Stephen Hawking style communicatie.
Zullen we maar weer ontopic gaan.

En laten we nu maar weer eens ontopic verder gaan i.p.v. persoonlijke aanvallen tussen bepaalde personen te gedogen en te laten escaleren tot wat het nu is. Ik vind dat je geen knip voor de neus waard bent om als moderator zo te werk te gaan in topics en de boel de boel te laten. Je bent er als moderator om topics in de gaten te houden en bij te sturen waar nodig. Ga niet in een topic een strijd om ego's zitten voeren en doorhakken op iemand want dat past dus echt niet bij een moderator. Doe je taak en doe het goed. Beetje hetzelfde geldt voor Kevinv10, niet zo doorhakken man relax

Zullen we maar weer ontopic gaan.
-
ik denk dat jij al dikwijls op je hoofd bent gevallen zonder helm blijkbaarkevinv10 schreef:Bij DH mag het risisco misschien iets groter zijn maar bij oa XC en racefietsers zijn er grotere risicos op ander letsel dat ook behandelt dient te worden. Als ik vervolgens bekijk hoeveel mensen er gewond raken bij het Downhillen en hoeveel tijdens het XCen of race fietsen trek ik al gauw mijn conclusies.
als je ziet hoeveel mensen er aan xc doen en hoe weinig mensen er aan dh doen
zet dat eens procentueel tegen elkaar
daaruit kun je concluderen dat Dh procentueel veel meer risico's inhoud dan XC
dus dat een fullface bij xc totaal idioot is om dat voor te stellen
idem bij baanwielrennen
daar is het aantal rijders nog een stuk groter dan bij xc mountainbike
dus zorg eerst dat je deftig informeerd voordat je idiote uitspraken doet en neen ik ben geen snotneus maar iemand die mss al een stuk langer bezig is met mtb dan u