Oplichters!!!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

myrte

Bericht door myrte » za okt 25, 2008 9:38 pm

fucalot schreef:Ik heb hier een iets andere stoot meegemaakt. Ik koop iets van een persoon, hij geeft mij zijn rekeningnr, ik schrijf over en dan ook niets meer. Ik neem contact op, hij heeft niets ontvangen. Blijkt dat hij mij de verkeerde reknr gegeven heeft, geld zit nu bij een onbekende die daar alvast wel wat biertjes van gedronken zal hebben. Feit dateert van februari en zaak is nog steeds niet opgelost.
Grootste probleem is dat ik in België zit en die "andere" in Nederland.
Hoe kan geld dat over de grens gaat nou verkeerd terecht komen? Ik dacht dat geld niet werd overgemaakt als één van de gegevens niet klopt.
En als je over de grens overmaakt, dan heb je toch aardig dingen die overeen moeten komen:
- IBAN / BIC
- rekeningnummer
- naam begunstigde
- plaats begunstigde
Dacht toch altijd dat ALLE gegeven overeen moesten komen wil je geld aankomen ergens.

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo okt 26, 2008 11:10 am

Hoe irritant als je nog geld van iemand krijgt. Ik krijg nog geld van Zane! van dit forum voor een Fox shock. Is notabene een moderator hier! Ik heb hem een paar keer in t echt gezien en het is een goeie gast maar toch noem ik zijn naam omdat ik nu al zo lang wacht en verder niets hoor dat ik het een beetje triest begin te vinden.

Heb hem toen gesproken (3 jaar terug) en ik herinner me nog dat ik met hem een gesprek had over mensen die niet betalen want daar hadden we het over omdat hij toen we in Morzine waren geen geld had ofzo. Hij vertelde nog zo dat dat zeker niet zou gebeuren want daar had hij zelf zo'n hekel aan... Ik heb er tussendoor nog een paar keer om gevraagd toen ik hem hier zag reageren in het te koop topic, en zelfs een paar maanden terug nog contact gehad nog maar nooit wat gehad. Reageren op mail en PB doet ie ook al niet (ik heb 3 email adressen dus de goeie zal er wel tussen zitten).

Ik snap niet dat mensen zelf niet het idee hebben van laat ik maar eens betalen... Het gaat uiteindelijk minder om het geld maar meer om het idee.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

originalglenn

Bericht door originalglenn » zo okt 26, 2008 11:12 am

myrte schreef:
fucalot schreef:Ik heb hier een iets andere stoot meegemaakt. Ik koop iets van een persoon, hij geeft mij zijn rekeningnr, ik schrijf over en dan ook niets meer. Ik neem contact op, hij heeft niets ontvangen. Blijkt dat hij mij de verkeerde reknr gegeven heeft, geld zit nu bij een onbekende die daar alvast wel wat biertjes van gedronken zal hebben. Feit dateert van februari en zaak is nog steeds niet opgelost.
Grootste probleem is dat ik in België zit en die "andere" in Nederland.
Hoe kan geld dat over de grens gaat nou verkeerd terecht komen? Ik dacht dat geld niet werd overgemaakt als één van de gegevens niet klopt.
En als je over de grens overmaakt, dan heb je toch aardig dingen die overeen moeten komen:
- IBAN / BIC
- rekeningnummer
- naam begunstigde
- plaats begunstigde
Dacht toch altijd dat ALLE gegeven overeen moesten komen wil je geld aankomen ergens.
Inderdaad.. Normaal gesproken moeten ALLE gegevens overeenkomen, anders wordt het geld niet overgemaakt. Als een naam en rekeningnummer dus niet overeenkomen, dan wordt het geld niet overgemaakt.
Misschien heeft diegene tegen jou verteld dat hij het geld nooit ontvangen heeft, maar heeft hij het stiekem toch ontvangen... :angelnot:

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo okt 26, 2008 12:36 pm

Maar dit geldt alleen wanneer je met Iban nr. en bic codes werkt anders niet hoor (zover ik weet). Bij Postbank is het mogelijk als je maar wat gegevens van de ander weet om zonder toestemming aan de rekening te komen. Bij mij is wel eens geld van mijn rekening gehaald door een of andere homo-lesbo club (ik maak geen geintje). Wat bleek nou, ze hadden de debiteur als naam wel goed maar het rekeningnummer verkeerd, de mijne dus. Ik ben er achteraan gegaan en een paar dagen later had ik mijn geld terug :D . Dit allemaal bij de postbank, die controleren helemaal niets, behalve of het rekeningnummer wel bestaat :x. Online betalingen zijn wel veiliger want daar wordt wel een crosscheck gedaan.

fucalot

Bericht door fucalot » zo okt 26, 2008 1:19 pm

Als Iban en BIC kloppen, wordt de rest niet meer nagekeken. Althans tot een bedrag van 5000 euro, volgens mijn bank. Ik kan een klacht indienen, maar dat kost mij meer dan het bedrag waar het over gaat namelijk 35 euro. Als het over verschillende banken gaat, is er een "beroepsgeheim" waarbij de identiteit van de eigenaar van die rekening niet vrijgegeven mag worden. Ik weet enkel dat het een amsterdammer is.
Als het probleem bij 1 bank blijft, wordt er wel een oplossing gezocht om de klanten tevreden te houden.
Het feit dat die overschrijving ging, is naar het schijnt een groot toeval. Er zitten veiligheden ingebouwd voor 1 verkeerd cijfer, maar er waren er 2 foutief.
De verkoper weet niet wat er foutgelopen is want hij had de cijfers recht gecopieerd van de site van de bank :? :argue: . Ik heb daarentegen alle berichten in m'n inbox staan en daar kan je toch niet aan prutsen.
Ik vind het ook spijtig voor de verkoper, maar het feit dat ie niet reageerde op mijn mails, maakte me kwader dan het feit dat ik m'n banden niet kreeg.
Tot ik dreigde om eens langs te komen, toen was het lame van mijn kant om daarmee te dreigen :ban:
In ieder geval, verkoper heeft nadien niet meer op DP gepost en we zijn nu overeengekomen dat ie z'n banden opnieuw verkoopt(ik heb er ondertussen al andere) en de opbrengst aan mij doorstort. http://link.marktplaats.nl/202398642
Opsturen zou te duur zijn omdat hij ook geen geld gekregen heeft :shock: en z'n postkantoor weigert om die banden op te sturen zonder deftige doos errond :ban: :? :? .
In mijn ogen is dit een loser waar ik liever nooit nog zaken mee doe.
Moest iemand hem kennen of geld willen overschrijven aan een gelukkige Amsterdammer, ziehier alle gegevens, gekopieerd uit zijn pb aan moi op 12 feb.

Alsof ze uit de lucht zijn komen vallen ik heb ze.

IBAN: NL75 PSTB 0009 3618 95
BIC: PSTBNL21

de tegenpartij
adres van de tegenpartij

Zodra ik t geld heb, heeft de post het waar en niet veel later heb jij ze thuis!
Alvast bedankt.

M.v.g,
de tegenpartij
Laatst gewijzigd door fucalot op do okt 30, 2008 6:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cheeta

Bericht door Cheeta » zo okt 26, 2008 2:26 pm

Of je krijgt een rekeningnummer op (internationaal, opgeslagen bij eBay) dat niet meer bestaat... dan worden alleen banken er gelukkig van, jek rijgt het na een aantal weken namelijk wel teruggestord maar wel via een methode waarbij ze zoveel mogelijk kosten in rekening kunnen brengen.

P0rnkinG

Bericht door P0rnkinG » ma okt 27, 2008 9:30 am

okee mensen..

Begrijp er helemaal niets meer van..
Pakket is een dag nadat het geld op m'n rekening stond op de post gegaan.
Ga vanmiddag naar het postkantoor om het uit te zoeken..
Dat ik meteen OPLICHTER word genoemd, vind ik erg ver gaan.

Maargoed, heb contact opgenomen met samsnatch en we lossen het gerust op!
Mensen bij TNT zijn ook maar mensen en maken ook fouten( spreek uit ervaring met verdwaalde pakketen)

laterrr robin

YuriS

Bericht door YuriS » ma okt 27, 2008 9:58 am

spreek uit ervaring met verdwaalde pakketen
Daar kan ik idd over meespreken. Had het adres en postcode in MS word uitgeprint, en toch hebben ze de postcode verkeerd gelezen, 1 ipv een 7. Het pakje eindigde uiteindelijk ergens in Meppel en is na diverse telefoontejes pas 10 dagen later bezorgd in de buurt van groningen.

samsnatch

Bericht door samsnatch » ma okt 27, 2008 10:09 am

we hebben natuurlijk ook niet gelijk gezegd dat je een oplichter bent maar het was blijkbaar wel nodig om in contact te kunnen komen met jou naar meerdere mislukte pogingen via de mail.

afijn, het wordt nu allemaal opgelost en wat mij betreft mag er een slotje komen op dit topic.

in iedergeval bedankt voor de reactie's en steun hier op het forum, we kunnen soms toch wel een bike community zijn 8)

mvg, mark

ps. hopelijk komt er voor de andere gedupeerde, ook een oplossing.
"INTENSE PLEASURE"

P0rnkinG

Bericht door P0rnkinG » ma okt 27, 2008 1:46 pm

dan mag jij mij gaan vertellen wie er nog meer ''gedupeerd'' zijn?

ratty

Bericht door ratty » ma okt 27, 2008 1:53 pm

ik denk dat mark bedoelt dat hij hoopt dat er voor de andere mensen die ook in zulke situatie zitten of zaten een oplossing komt ;)
Specialized demo 8(2011)
specialized demo 7 1(2008)verkocht
be 1 team dh pro(2006)verkocht
be 1woodbumble(2005)verkocht

Smittie

Bericht door Smittie » ma okt 27, 2008 5:53 pm

P0rnkinG schreef:dan mag jij mij gaan vertellen wie er nog meer ''gedupeerd'' zijn?
robin ff verder lezen he ;)
maar goed dat het goed komt
zo leven we allemaal lang en gelukkig...... (ofzo)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma okt 27, 2008 6:09 pm

Als je nou voor eens en voor altijd van dat gezeik van verloren/kwijtgeraakte pakketjes af wilt zijn......verstuur dan alleen verzekerd!!!!

Dit kost maar 1,75 euro meer dan een normaal pakket.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma okt 27, 2008 11:58 pm

Is het nou nou allemaal weer opgelost?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

fucalot

Bericht door fucalot » do okt 30, 2008 6:32 am

Heb bericht gekregen van de persoon waar ik mee in "conflict" lig en heb dus zijn naam verwijderd. Hij voelde zich persoonlijk aangesproken als oplichter en dat was dus niet m'n bedoeling.
De vriend van die persoon die het gemeld heeft aan die persoon (snap je het nog?), mag naar z'n vriend gaan om die banden in te pakken en op te sturen, want alleen lukt het niet zo goed precies. Ik ben eens benieuwd of ze er met twee uitgeraken.

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr okt 31, 2008 1:00 am

Niemand heeft mijn post kennelijk gezien?

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr okt 31, 2008 1:33 pm

Hij niet waarschijnlijk!

DESL

Bericht door DESL » zo nov 02, 2008 9:49 am

N I E L S schreef:Niemand heeft mijn post kennelijk gezien?
Ja zeker wel, en 't is een schande dat dit nog niet opgelost is :shock:
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

cousin boneless

Bericht door cousin boneless » do nov 06, 2008 12:15 pm

:shock:
Niet alleen gezien, ik wacht zelfs met veel intresse op een reactie!
Ik kijk zelf als indicatie voor de betrouwbaarheid ook altijd naar de datum van inschrijving en het aantal gemaakte posts.
Jouw geval bedreigt de integriteit van dit forum in zijn geheel, als zelfs de moderators niet te vertrouwen zijn :?

.. Ik had ook op z'n minst een reactie verwacht van een van de overige mod's.
Laatst gewijzigd door cousin boneless op do nov 06, 2008 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"place nifty remark here"

fucalot

Bericht door fucalot » do nov 06, 2008 12:17 pm

x2

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do nov 06, 2008 12:29 pm

triest :thumbsdown:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Perik

Bericht door Perik » do nov 06, 2008 12:41 pm

Hey Niels, hoe zit het nu precies? Hij heeft jouw shock maar jij nog niet zijn geld? Als dat zo is zou ik hem nog één kans geven om het bijvoorbeeld deze week nog over te maken. Anders aangifte doen.

Zane!

Bericht door Zane! » do nov 06, 2008 1:35 pm

fijne drukte makers :)

even goed kijken naar mijn posts de laatste 2? jaar? en kijk ook ff goed of ik idd nog mod ben..

anyway niels heeft zn geld niet en dat is heel simpel te verklaren, ik fiets nauwelijks en hou me praktisch niet meer bezig met het internet gebeuren; ben het gewoon knetterhard vergeten, en niet 1 keer.. shame on me..

dus die schande neem ik op mij, heb niels dan ook maar weer eens gevraagd om zijn gegevens..

x zane

Zane!

Bericht door Zane! » do nov 06, 2008 3:43 pm

cousin boneless schreef:
:shock:
Niet alleen gezien, ik wacht zelfs met veel intresse op een reactie!
Ik kijk zelf als indicatie voor de betrouwbaarheid ook altijd naar de datum van inschrijving en het aantal gemaakte posts.
Jouw geval bedreigt de integriteit van dit forum in zijn geheel, als zelfs de moderators niet te vertrouwen zijn :?

.. Ik had ook op z'n minst een reactie verwacht van een van de overige mod's.
... drama queen..

x zane

N I E L S

Bericht door N I E L S » do nov 06, 2008 3:51 pm

Perik schreef:Hey Niels, hoe zit het nu precies? Hij heeft jouw shock maar jij nog niet zijn geld? Als dat zo is zou ik hem nog één kans geven om het bijvoorbeeld deze week nog over te maken. Anders aangifte doen.
Zo is het. Zane heeft me gemaild en verteld dat ie het was vergeten en dat hij het over zal maken dus het zal nu wel goed komen. Ik had al een aantal maal geprobeerd contact met hem op te nemen maar geen reactie gehad. Hij zegt dat ie het was vergeten en vergeten is dan ook wel weer menselijk. Ik vind het opzich niet zo erg dat iemand het vergeet maar om geld blijven vragen en op deze manier oplossen door het in het publiek te melden is nooit zo prettig voor de sfeer. Het onhandige van mailen (maar ook SMSen) is dat je nooit weet of iemand niet reageert of dat ie het niet heeft gehad.

Iemand had eens wat spullen van me gekocht en zou ze via via eens laten ophalen. Geld was al overgemaakt en ik hoorde hem verder nooit. Dus ik mailde hem en het zou binnenkort wel een keer opgehaald worden. Dat gebeurde dus niet. Na 3x mailen (verspreid over een periode van 10 maanden) stuurde hij eindelijk zijn adres.

Buiten het feit of iemand het bewust of onbewust doet; bij sommige dingen moeten het initiatief gewoon van iemand zelf komen vind ik. En zoals ik al zei, uiteindelijk gaat het gewoon meer om het idee dan om het geld.

Plaats reactie