Onopvallende obstakels markeren, ja of nee?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr okt 29, 2010 2:41 pm

Op de sallandse heuvelrug in het begin van de blauwe route staat ook een soort waarschuwings bord op zo'n korte wortel afdaling die ze bestempellen als gevaarlijk ,Monterferland route had ook een paar ongelukken op 1 zo'n afdaling als ik me niet vergis waar mensen in het ziekenhuis belanden?

JeroenK

Bericht door JeroenK » vr okt 29, 2010 5:19 pm

Trekrules schreef:Op de sallandse heuvelrug in het begin van de blauwe route staat ook een soort waarschuwings bord op zo'n korte wortel afdaling die ze bestempellen als gevaarlijk ,Monterferland route had ook een paar ongelukken op 1 zo'n afdaling als ik me niet vergis waar mensen in het ziekenhuis belanden?
Yep. In beide gevallen eigen schuld dikke bult als je crasht. Die afdalingen nodigen uit voor snelheid, maar verrassen je met remkuilen, geulen en gaten. Als je daar valt, ben je simpelweg sneller gegaan dan je kijk- en reactievermogen aankon en heb je vervolgens niet het vermogen gehad om de zaak nog met rijtechniek te redden.

Naar mijn idee zijn dat dingen die je als MTB'er simpelweg moet leren. Voor degenen die het meest aan zelfoverschatting lijden, zijn het vaak harde lessen.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr okt 29, 2010 5:56 pm

Om het even in te relativeren:

Zou dit parcours tegenwoordig nog worden goedgekeurd:

http://www.youtube.com/watch?v=H9_Fs1Qt ... r_embedded
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

willem12

Bericht door willem12 » vr okt 29, 2010 7:38 pm

Alleen die shirts al, heerlijk, kopuh !!!!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

marten

Bericht door marten » vr okt 29, 2010 9:43 pm

didadunlop schreef:Om het even in te relativeren:

Zou dit parcours tegenwoordig nog worden goedgekeurd:
Goedgekeurd wel, maar let op het commentaar bij de duik in de rivier:

"this wasn't the offical crossing, but somebody moved the arrows............ yours truly!"

:D
/Marten

Plaats reactie