ma nu draagde toch nen full face éé! safety first!GT dude schreef:
Yo, ik ben GT dude en heb een soortgelijke crash gedaan in brussel enkele maanden geleden, mijn rechterkant van mijn gezicht was gans geschaafd, mijn lippen waren dik en er is een stukje afgesleten van een tand onderaan en ook mijn lippen langs de binnekant open, veel blauwe plekken op mijn borst en buik en geschaafde ellebogen ... ik moet is leren biken
Re:dirt helmen
Moderator:Beheerders
t-bo schreef:
[ma nu draagde toch nen full face éé! safety first!GT dude schreef:
Yo, ik ben GT dude en heb een soortgelijke crash gedaan in brussel enkele maanden geleden, mijn rechterkant van mijn gezicht was gans geschaafd, mijn lippen waren dik en er is een stukje afgesleten van een tand onderaan en ook mijn lippen langs de binnekant open, veel blauwe plekken op mijn borst en buik en geschaafde ellebogen ... ik moet is leren biken
ni echt, potje voor dirt, potje of klakse voor street, tis ook zo warm eh
@GTDude: klakse?! Heeeeel slim... ::) Leer eens zweten, jong...
@ Dirk de Schurk: je had diene FullFace niet de hele tijd op hé man, bv niet toen we daar op die ramp aan "t rijden waren en zo. Maar whatever. En heeft Seba zijne neus gebroken? Dat verklaart wel enigszins de bepantsering waar ie steevast mee rondrijdt!
@ Dirk de Schurk: je had diene FullFace niet de hele tijd op hé man, bv niet toen we daar op die ramp aan "t rijden waren en zo. Maar whatever. En heeft Seba zijne neus gebroken? Dat verklaart wel enigszins de bepantsering waar ie steevast mee rondrijdt!
het zijn geen dirt helmen, maar skate helmen
Heh, heb ook een paar jaar geskeet, en volgens mij kan je met skaten op dezelfde manier op je bakkes gaan als die kerel doet!
Dus moeten ze binnenkort ook gaan skaten met een full face. Amen.
Goh, en als je geen goggle hebt, kan je misschien net op een klein boomstronkje vallen, en floep je oog uit. Sja, zo kan je je wikkelen in een mooie wrap-toestand, maar ik denk dat je dan niet meer veel plezier zal beleven aan het fietsen...
Je zus.
Orkje schreef:
@GTDude: klakse?! Heeeeel slim... ::) Leer eens zweten, jong...
nee dank u, liever ni nog meer zweten, ast daar zo warm was dronk ik al 9-10 liter water per dag om nierstenen te vermijden
Ik zou zeggen: leren vallen en aanleren je fiets meteen los te laten om jezelf te redden, jijzelf bent 100x zo belangrijk als die fiets .. laat die fiets maar ketsen.
Bij het filmpje zie je heel duidelijk dat hij de rail helemaal niet grind met zijn peg maar er onder zit en daardoor inhaakt met zijn peg, hierdoor blijft zn fiets hangen en kantelt ie naar voren. Als die jongen had losgelaten op het moment dat zijn fiets inhaakte en hij voelde dat zijn fiets kantelde, had hij zich kunnen opvangen. Omdat hij zn stuur vast blijft houden heeft ie niet op tijd zn handen vrij en kantelt hij ver voorover waardoor t moeilijk opvangen is.
...alleen jah, vallen moet je ook leren.
Bro.
Bij het filmpje zie je heel duidelijk dat hij de rail helemaal niet grind met zijn peg maar er onder zit en daardoor inhaakt met zijn peg, hierdoor blijft zn fiets hangen en kantelt ie naar voren. Als die jongen had losgelaten op het moment dat zijn fiets inhaakte en hij voelde dat zijn fiets kantelde, had hij zich kunnen opvangen. Omdat hij zn stuur vast blijft houden heeft ie niet op tijd zn handen vrij en kantelt hij ver voorover waardoor t moeilijk opvangen is.
...alleen jah, vallen moet je ook leren.
Bro.
Maar toch, je kunt niet met alles zomaar "leren vallen".
ik heb bij mijn val ook mijn fiets losgelatenen daardoor op mijn handen geland, maar door de slag hielden ze niet en bennik toch nog met mijn gezicht op de grond gegaan.
GT dude schreef:
ik heb bij mijn val ook mijn fiets losgelatenen daardoor op mijn handen geland, maar door de slag hielden ze niet en bennik toch nog met mijn gezicht op de grond gegaan.
Als je, van het moment dat je voelt dat je gaat vallen, er voor zorgt dat je een rol kan maken kun je je gezicht van de grond houden .. rollen is de beste manier van valbreken, mede omdat je als je een rol doet je altijd over 1 schouder rolt en zo dus vanzelf je gezicht afwend.
Bro.
Dat kan ik zo goed, dat als ik over de kop ga, mijn voeten nog steeds op de pedalen zitten en mijn fiets in de lucht hangt. :P (serieus)
JD
JD
Doe een paar jaar judo, op den duur wordt vallen instinctief rollen. Ik spreek uit ervaring.
O, en wat denken jullie dan van wegrenners die met vijftig man tegelijk tegen tachtig km per uur een bergpas afdonderen? Spannende broekjes en een helmpje dat minder beschermt dan een skate/bmx helm...
O, en wat denken jullie dan van wegrenners die met vijftig man tegelijk tegen tachtig km per uur een bergpas afdonderen? Spannende broekjes en een helmpje dat minder beschermt dan een skate/bmx helm...
-
- Forumbeheerder
Bro schreef:
Als je, van het moment dat je voelt dat je gaat vallen, er voor zorgt dat je een rol kan maken kun je je gezicht van de grond houden .. rollen is de beste manier van valbreken, mede omdat je als je een rol doet je altijd over 1 schouder rolt en zo dus vanzelf je gezicht afwend.
Bro.
true maar vertrouw hier vooral niet op!
of zou Patrick Godin nooit vroeger gevallen zijn? of John Wadell?
die mannen zijn zo vaak op hun plaat gegaan om hun nivo te bereiken, maar toch alletwee de coma in....
Orkje schreef:
Zie het al voor me, wielrenners met full face helm en beschermers ;D ;D
valse tanden zijn wel veel mooier natuurlijk, kijk maar naar de sterren op teevee
Draag je een pothelm, krijg je een filmpje van een tand-plant.
Draag je een fullface, krijg je een filmpje van een tak in z"n oog
Draag je een fullface met bril, krijg je een filmpje van iemand die op z"n rug flikkert.
Draag je een fullface met een Dainese, krijg je een filmpje van iemand die z"n stuur in z"n maag krijgt.
Ga zo maar door, "t kan altijd veiliger maar het moet wel leuk blijven.
Draag je een fullface met bril, krijg je een filmpje van iemand die op z"n rug flikkert.
Draag je een fullface met een Dainese, krijg je een filmpje van iemand die z"n stuur in z"n maag krijgt.
Ga zo maar door, "t kan altijd veiliger maar het moet wel leuk blijven.
-
Ik denk dat ik voortaan maar onder m"n bed blijf zitten,wel zo veilig! ;D
WHY WOULD YOU WANNA RIDE A BIKE IF YOU CAN SIT ON YOUR LAZY ASS ALL DAY ???
Draag je een pothelm, krijg je een filmpje van een tand-plant.

Orkje schreef:
Doe een paar jaar judo, op den duur wordt vallen instinctief rollen. Ik spreek uit ervaring.
Yeah bijvoorbeeld, of eerst een paar jaar Inlinen en daarna een paar jaar skateboarden .. dan heb je t wel onder de knie.
Enne BF, zo zie je dat vallen onvermijdelijk is .. ik zou zeggen, als je weet dat je veel valt dan koop een Fullface .. als je weet dat je je vallen tot een bepaald niveau kunt incasseren dan koop je die bescherming die jij nodig hebt. Ofwel, het is per persoon verschillden en het blijft een kwestie van leren van de pijn.
Voorbeeldje: Ik rijd tegenwoordig met één scheenbeschermer, simpelweg omdat ik altijd alleen met mn rechter voet van mijn pedaal glijd .. mocht ik ooit recht op mijn plaat gaan dan ben ik vast overtuigd dat ik een FullFace nodig heb

Peace, Bro
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
hahahahaha... da zei ne vriend van mij ook. " ik koop wel bescherming as ik val..."
en hij viel, 7 hechtingen in het been, en hij kocht bescherming...
maarja, eerst u tande deruit valle, en dan ze gaan beschermen...
eerst verhongeren dan eten...
vreemde logica...
vreemde logica...
- King Zeus @ DirtE19
dirk de schurk schreef:
hahahahaha... da zei ne vriend van mij ook. " ik koop wel bescherming as ik val..."
vreemde logica...
Tja maar hij zal zijn lesje wel geleerd hebben hé???
btw ik heb honger kgaan schaffen.
Je leert de les het best als je eerst eens flink op je bakkes gaat... maar het doet wel pijn ;D
-
- Forumbeheerder
Bro schreef:
[Enne BF, zo zie je dat vallen onvermijdelijk is .. ik zou zeggen, als je weet dat je veel valt dan koop een Fullface .. als je weet dat je je vallen tot een bepaald niveau kunt incasseren dan koop je die bescherming die jij nodig hebt. Ofwel, het is per persoon verschillden en het blijft een kwestie van leren van de pijn.
Voorbeeldje: Ik rijd tegenwoordig met één scheenbeschermer, simpelweg omdat ik altijd alleen met mn rechter voet van mijn pedaal glijd .. mocht ik ooit recht op mijn plaat gaan dan ben ik vast overtuigd dat ik een FullFace nodig heb![]()
je voorste been? I know the feeling.
tuurlijk is vallen onvermijdelijk. I had my share of crashes. En true da je leert vallen. Das altijd t eerste dat je moet leren bij t mountainbiken: leren en durven vallen. Maar toch he.
Heb dit jaar 2 major crashes gehad waar gewoon nix meer aan te doen was. Resultaat: zelfs met goeie bescherming een maand out. want nix kan je handen beschermen. Maar let me tell ya: Twee keer was mn hoofd er van heel dicht bij betrokken. De eerste crash was recht op mn gezicht. Bij de tweede was mn bril zelfs fubar. Was ik gelukkig dat ik net in n nieuwe helm geinvesteerd had! Want mn Girotje zou in beide crashes volslagen om zeep geweest zijn.
Another story: de Stevo doet t laatste stukje NorthShore inTodtnau, hoge trage drop into de kombocht heel op t einde van de Wildride. Hangup ergens achter en van 3.5m hoog RECHT op zijn hoofd. duim gebroken: borstbeen gescheurd en rib over. Maar aan zijn hoofd was nix. Zijn D2 was zelfs ni gekrast.
BF= Kaiser Soze schreef:
Want mn Girotje zou in beide crashes volslagen om zeep geweest zijn.
Dan weet je iig dattie z"n werk goed deed. Jou kan ik er niets nieuws over vertellen, maar als je helm heel blijft na een harde crash moet je toch gaan denken of dat nou wel goed is.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
hoe bedoel je?