Whaha, gelukkig krijgen we van jou genoeg tips uit het echte levenkevinv10 schreef:Je bent echt bang voor hondjes he dat je zulke dingen op gaat zoeken?
In real life is het natuurlijk ook allemaal even wat anders dan op een forum waar je veilig achter je PCtje zit

Hoe ga jij om met een aanstormende doberman?
Ik heb zelf wel eens een kwade bouvier geschopt, en dat werkte goed genoeg.
Ik had ff de tijd om achter mijn fiets, in een struik te gaan staan. Ik was toen 14, en die bouvier was ong. net zo groot als mij :P Lang verhaal om te vertellen, kwam ruzie van met het baasje, politie enz. enz.. Die hond was vals, de eigenaar heeft hem een paar jaar later afgemaakt, omdat hij zelf steeds werd aangevallen.
Ik heb al vaker proberen weg te sprinten als er een hond achter me aan zat, meestal een herder, maar dat lukt niet. Kan liggen aan het feit dat mijn kuiten er gewoon goed uitzien, maar sommige honden rennen makkelijk 40kmpu+ met me mee.
Beste is nog stoppen, jezelf groot maken (achter je fiets staan) en schreeuwen. Daardoor gaat een aanstormende hond stilstaan, en dan ziet het er al minder eng uit.
Ja ik zei eng, ik ben op me 5e toegetakeld door een rotweiler, en vind een aanstormende hond eng

Verder loop ik iedere dag ruim een uur in het bos met me hond, en fietsers zie en hoor je gewoon nooit aankomen. M'n hond (herder/labrador, een zwarte herder dus) schrikt zich er kapot van, en wil daarna kijken wie of wat het is. Soms doet 'ie dat op zo'n manier dat mensen spontaan topics openen op fora met de vraag, wat te doen aan boze honden in het bos?