Honden

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Qprs

Bericht door Qprs » vr jan 25, 2008 4:57 pm

kevinv10 schreef:Je bent echt bang voor hondjes he dat je zulke dingen op gaat zoeken?
In real life is het natuurlijk ook allemaal even wat anders dan op een forum waar je veilig achter je PCtje zit :lol:
Whaha, gelukkig krijgen we van jou genoeg tips uit het echte leven :lol:
Hoe ga jij om met een aanstormende doberman?

Ik heb zelf wel eens een kwade bouvier geschopt, en dat werkte goed genoeg.
Ik had ff de tijd om achter mijn fiets, in een struik te gaan staan. Ik was toen 14, en die bouvier was ong. net zo groot als mij :P Lang verhaal om te vertellen, kwam ruzie van met het baasje, politie enz. enz.. Die hond was vals, de eigenaar heeft hem een paar jaar later afgemaakt, omdat hij zelf steeds werd aangevallen.
Ik heb al vaker proberen weg te sprinten als er een hond achter me aan zat, meestal een herder, maar dat lukt niet. Kan liggen aan het feit dat mijn kuiten er gewoon goed uitzien, maar sommige honden rennen makkelijk 40kmpu+ met me mee.
Beste is nog stoppen, jezelf groot maken (achter je fiets staan) en schreeuwen. Daardoor gaat een aanstormende hond stilstaan, en dan ziet het er al minder eng uit.
Ja ik zei eng, ik ben op me 5e toegetakeld door een rotweiler, en vind een aanstormende hond eng ;)

Verder loop ik iedere dag ruim een uur in het bos met me hond, en fietsers zie en hoor je gewoon nooit aankomen. M'n hond (herder/labrador, een zwarte herder dus) schrikt zich er kapot van, en wil daarna kijken wie of wat het is. Soms doet 'ie dat op zo'n manier dat mensen spontaan topics openen op fora met de vraag, wat te doen aan boze honden in het bos?

kevinv10

Bericht door kevinv10 » vr jan 25, 2008 5:10 pm

Qprs schreef:
Verder loop ik iedere dag ruim een uur in het bos met me hond, en fietsers zie en hoor je gewoon nooit aankomen. M'n hond (herder/labrador, een zwarte herder dus) schrikt zich er kapot van, en wil daarna kijken wie of wat het is. Soms doet 'ie dat op zo'n manier dat mensen spontaan topics openen op fora met de vraag, wat te doen aan boze honden in het bos?
En op een dag kom je een angsthaas in spandex tegen die je hond zijn oog eruit schopt en vervolgens hard doorfietst.
Iemand die dat een "hulde" waard vind kan van mij een nekschot krijgen.
Zoals ik al zei als het echt een valse hond is die bijt is het wat anders maar mensen zijn zo bang dat ze meteen in paniek raken als er een kwispelende hond op hen afkomt.
SlapHappy

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr jan 25, 2008 5:58 pm

kevinv10 schreef:
Qprs schreef:
En op een dag kom je een angsthaas in spandex tegen die je hond zijn oog eruit schopt en vervolgens hard doorfietst.
Iemand die dat een "hulde" waard vind kan van mij een nekschot krijgen.
Zoals ik al zei als het echt een valse hond is die bijt is het wat anders maar mensen zijn zo bang dat ze meteen in paniek raken als er een kwispelende hond op hen afkomt.
Deze keer moet ik het toch met je eens zijn.
Laatst in Stammender kwam een kleine tekkel op me af gerent en begon te blaffen.
Ik blafte 1x terug en weg was de hond met de staart tussen de benen. Een beetje hondekenner weet wel welke hond wel of niet iets doet.
Alhoewel, zie ik liever mijn eigen beagle op me afstormen dan een mechelse herder.

Maar verder heb ik er zo niet veel last van gehad.

Grtz.

Plip

Bericht door Plip » vr jan 25, 2008 6:02 pm

ik denk dat zelfs trekrules het verschil ziet tussen een kwispelende hond of een grommend beest

kevinv10

Bericht door kevinv10 » vr jan 25, 2008 7:50 pm

Je moest eens weten hoeveel mensen er bang zijn voor honden met de beste bedoelingen, ik maak het elke dag mee.
SlapHappy

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr jan 25, 2008 8:05 pm

kevinv10 schreef:Je moest eens weten hoeveel mensen er bang zijn voor honden met de beste bedoelingen, ik maak het elke dag mee.
Ik ken iemand met een staffordshire terrier wat voor veel mensen als een angstaanjagende hond wordt beschouwd. Ik weet dat het een hele lieve hond is maar als hij naar me gromt dan bedenk ik me wel ff of het nou serieus is of dat hij te overbluffen is.

Iedere hond is te provoceren tot het punt dat hij aanvalt. Ik heb zelf een labrador en de fokker heeft mij eens een verhaal vertelld van een andere labrador die uitviel naar een stel kinderen, later bleek dat er al 13 nietjes in zijn oor zaten.

het probleem is dat iedere hond die op je af komt een potentieel gevaar is. Je weet niet hoe die is opgevoed en wat hij heeft meegemaakt.

Maar hoe dan ook moet je nooit zomaar beginnen te schoppen en slaan. veruit de meeste baasjes en honden hebben geen kwaad in de zin.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr jan 25, 2008 8:24 pm

Sommige honden(lees: mijn hond) zijn gewoon ''praatjesmakers''.
Als hij los loopt, en hij ziet iets wat groter en sneller is dan hem, reken maar dat hij zo bij mij is. Maar zodra er iets kleiners is, zoals een haas, konijn, muis, e.d. dan gaat het als een gek achteraan. Als hij is aangelijnt, denkt hij ook dat hij de grootste is.Hij blaft echt op elke hond die hij dan tegen komt, al is het een deense dog of een mechelse herder of een tekkel.

Dus sommige honden willen gewoon proberen wie de baas is. Sommige laten het ook blijken. Sommige zijn al heel snel onderdanig. Je kunt een hond nooit 100% in schatten, maar het is wel al voor een gedeelte te zien hoe de hond kijkt en reageert op dingen. Als er iets vreemds is, kan het ook zijn dat de hond niet even normaal reageert als anders, oftewel: een kat(hond) in het nauw kan rare sprongen maken!

De meeste honden zijn dus voor een gedeelte voorspelbaar, maar sommige dus ook niet. Wees niet te snel te aardig tegen een vreemde hond, want een hond kan je zo onverwacht bijv. in je gezicht bijten.
Heb eens gehoord dat een mevrouw door haar 9 jarige labrador opeens in het gezicht werd gebeten. Dat wil je denk ik niet meemaken, ik in ieder geval niet.

Dus, dogs zijn superlief en leuk om te hebben, maar soms kan het toch meevallen.

Grtz.

kevinv10

Bericht door kevinv10 » vr jan 25, 2008 8:38 pm

Djamgils schreef:Ik ken iemand met een staffordshire terrier wat voor veel mensen als een angstaanjagende hond wordt beschouwd. Ik weet dat het een hele lieve hond is maar als hij naar me gromt dan bedenk ik me wel ff of het nou serieus is of dat hij te overbluffen is.
Iedere hond is te provoceren tot het punt dat hij aanvalt. Ik heb zelf een labrador en de fokker heeft mij eens een verhaal vertelld van een andere labrador die uitviel naar een stel kinderen, later bleek dat er al 13 nietjes in zijn oor zaten.
Wij hebben zelf een Amerikaanse Stafford/Pitbull en ik weet maar al te goed dat mensen er bang voor zijn. Deze honden zijn slachtoffer van jarenlange stigmatisering door de media en mensen zijn zo dom en zijn zo graag bang voor iets dat ze alles geloven.
Feit is dat er procentueel gezien meer incidenten zijn met Labradors die hun baas bijten dan met Pitbull achtigen, die cijfers kan ik er zo bijpakken voor je.
Dat verhaal met die nietjes betrof trouwens een Stafford en geen Lab, ik heb het krantenbericht gelezen.
Djamgils schreef:het probleem is dat iedere hond die op je af komt een potentieel gevaar is. Je weet niet hoe die is opgevoed en wat hij heeft meegemaakt.
Jij ziet elke hond als potentieel gevaar, ik zie elke hond als vriendelijk tot ik rede heb om aan te nemen dat het anders is.
Djamgils schreef:Maar hoe dan ook moet je nooit zomaar beginnen te schoppen en slaan. veruit de meeste baasjes en honden hebben geen kwaad in de zin.
My point exactly
SlapHappy

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr jan 25, 2008 9:09 pm

kevinv10 schreef:
Djamgils schreef:het probleem is dat iedere hond die op je af komt een potentieel gevaar is. Je weet niet hoe die is opgevoed en wat hij heeft meegemaakt.
Jij ziet elke hond als potentieel gevaar, ik zie elke hond als vriendelijk tot ik rede heb om aan te nemen dat het anders is.
Owk hier kwam ik iets te kort door de bocht over. De meeste honden hoef je idd niet bang voor te zijn.

Dezelfde vrienden die die terrier hebben hadden er nog 2 maar die zijn in beslag genomen onder de pitbull wet. Echt achterlijk want die 2 waren net zo goed sociale aardige honden. Ik kon op de grond hamburgers zitten eten met die hond naast me zonder dat ie iets deed.

Ik irriteer me eigenlijk alleen aan de stront die ze achter laten. en ik irriteer me aan de mensen die honden niet begrijpen en die meteen beginnen te schoppen of weet ik veel wat. Veel mensen weten gewoon niet met honden om te gaan of zijn bang voor alle honden doordat ze ooit iets hebben meegemaakt.

het bos is van iedereen, de hondeneigenaar moet zijn hond goed opvoeden en even aanlijnen als er een fietser aankomt en een fietser kan even rustig aan doen, of stoppen en zowieso van te voren kenbaar maken dat hij eraan komt.

khardak

Bericht door khardak » vr jan 25, 2008 9:34 pm

het kan ook gewoon zijn dat honden een 'tik' hebben met fietsers, Mijn hond bijvoorbeeld(groot zwart en harig) gaat heeeelemaal flippen als ie een trein ziet(lees rennen en blaffen met mij meesleurend aan de riem XD). Maar ik ben het met jullie eens dat honden deels onvoorspelbaar zijn en onverwachte dingen kunnen doen.
Ik begrijp ook wel dat het eraan licht welke hond je op je af ziet komen want groot zwart en harig is nou niet de ideale combinatie in het bos. en iedereen hier (met een hond) kan het verschil wel horen/zien tussen een hond die wil spelen dus speels gromt en een hond die gaat aanvallen.Maar als je ooit wordt aangevallen door een hond ben ik het met de schopenfietswegalsdehonddoorgaat techniek eens.

grtz.
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

yorntje->freerider<

Bericht door yorntje->freerider< » za jan 26, 2008 12:19 am

ik vind het niet zo erg als ze achter me aan lopen, maar ik vind het pas erg wanneer ze los, op een trail lopen, kom ik keihard aanscheuren staat er een hond om de hoek.

is me nu al 2 keer gebeurt allebij de keren gecrasht omdat ik moest uitwijken.
WOT da FUK ?!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jan 30, 2008 11:48 am

Yo kev....bij deze bedankt voor al je honde steun...

ik vind idd dat er een beetje cru wordt gereageerd....lijkt wel of wij het begrip huisdier aant verliezen zijn...
ik bedoel het blijven beestjes... ook degene die niet zijn opgevoed door hun incompetente baasjes... :(

maar waarom moet je nou in hemelsnaam het woord pitbull in je omschrijving voegen..?
dit is juist wat wij als stafford bezitters eruit willen hebben in de gedachten gang..
en jij plakt het weer vrolijk aan de naam erbij
tenzij je een geen zuiver fok product in je bezit hebt laat dan 1 van de 2 namen weg
het is of stafford OF pit... niet beide...> no offence ;)

ik merk ook steeds vaker dat gewoon nederlandse kinderen weg rennen voor honden ipv alleen de buitenlanders
(moslims > hond = onrein) terwijl vroeger kinderen alle dieren fantastisch vonden lijkt dit te verdwijnen
misschien wordt het niet meer in de opvoeding meegegeven ? door de dierenmishandelende XC vaders..?..

ik zelf heb geen problemen met fietsers in het bos/park met de hond
en met de fiets geen hond problemen...
ik denk ook idd dat dit te maken heeft hoe je je opstelt tegenover de hond..

maar ik zou altijd eerder de baas aanspreken /
/ > of wanneer men niet in het bezit is van enige opvoeding > slaan..? dan de hond te pakken ...
maar pas op ! opvoedings loze mensen > sla je de baas word deze verdedigd door de Hond ....! Oja... :roll:

maar om even mn eigen overtuiging, tegen alle hond mietjes hier, onderuit te trappen

als een junk op MIJ af komt rennen schreewend en wel ...
wat er misschien op zou KUNNE lijken dat hij MISSCHIEN mij aan zou willen vallen...
zou ik hem ook zonder twijfel bij voorbaat de Ter*%* in schoppe..
uit zelfbehoud...
maarja ik ben dus idd eerder bang voor junks..dan honden..> angst factor speelt een rol dus..en een klein beetje logica..

maar dan blijft het toch nog een junk en nog steeds GEEN hond...tis toch iets anders maar denk er zelf maar over na....

maar dit schop je toch niet ? Zooo liefffff

Afbeelding

kevinv10

Bericht door kevinv10 » wo jan 30, 2008 12:03 pm

cyberhawk schreef: maar waarom moet je nou in hemelsnaam het woord pitbull in je omschrijving voegen..?
dit is juist wat wij als stafford bezitters eruit willen hebben in de gedachten gang..
en jij plakt het weer vrolijk aan de naam erbij
tenzij je een geen zuiver fok product in je bezit hebt laat dan 1 van de 2 namen weg
het is of stafford OF pit... niet beide...> no offence ;)
Een American Stafford of Pitbull zijn in principe dezelfde hond. (genetisch zijn ze zelfs 100% gelijk) De Amstaff is in feite een Pitbull gefokt op uiterlijke kenmerken voor hondenshows terwijl de Pitbull niet aan deze kenmerken hoeft te voldoen.
Daarbij is de Pitbull in Nederland geen erkend ras zoals in de VS en vallen Staffords, Argentino's enz allemaal onder de noemer Pitbull achtigen, behalve als ze een papiertje hebben van de FCI waar op staat dat het een specifiek erkend ras betreft.

Onze Amstaff heeft geen FCI erkende stamboom en is daarom volgens de Nederlandse wet een Pitbull, gelukkig valt hij niet onder Nederlandse wetgeving omdat mijn vriendin in Belgie woont (en ik ook eigenlijk tegenwoordig).
Dat je al zegt dat Stafford bezitters die gedachtengang kwijt willen zegt eigenlijk al genoeg over de stigmatisering waaronder de Pitbulls te lijden hebben.
Een Pitbull is even goed een lieve hond net zoals de Amstaff maar de media heeft er iets anders van gemaakt.
Ik snap je punt wel maar het is nu eenmaal niet anders.
SlapHappy

Qprs

Bericht door Qprs » wo jan 30, 2008 12:48 pm

cyberhawk schreef:ik bedoel het blijven beestjes... ook degene die niet zijn opgevoed door hun incompetente baasjes... :(

ik zelf heb geen problemen met fietsers in het bos/park met de hond
en met de fiets geen hond problemen...
ik denk ook idd dat dit te maken heeft hoe je je opstelt tegenover de hond..

maar ik zou altijd eerder de baas aanspreken /
/ > of wanneer men niet in het bezit is van enige opvoeding > slaan..? dan de hond te pakken ...
maar pas op ! opvoedings loze mensen > sla je de baas word deze verdedigd door de Hond ....! Oja... :roll:
Krijg de indruk dat het gevaarlijkste hondje wat jou ooit heeft achtervolgd een aangelijnde poedel was :lol:

Bij de bossen naast mijn huis liggen twee honden-trainings-velden. De een is voor de politie, de ander is voor een troep half georganiseerde honden-hobbyisten.
Toen ik er net kwam wonen kende ik de weg natuurlijk niet in het bos, en ik fietste dus gewoon een paadje af.
Dit paadje bleek midden op zo'n honden veldje uit te komen, waar ze natuurlijk net een aan het trainen waren. Zo'n training houdt in dat er ruim 30 mensen met hun grote honden staan. Op het moment dat ik dat veldje op kwam gevlogen liepen er een stuk of 5 los, die gingen achter zo'n kerel in een beschermend pak aan.
Die honden zagen mij, en ik zag er blijkbaar een stuk interessanter uit, want ze kwamen allemaal op mij af gerend.
Als je dan ziet dat er maar 1 hond luistert naar het baasje, en de andere 4 komen als een gek op je afgerend, dan schrik je. Tuurlijk zijn er mensen die dit voorkomen door zich goed op te stellen. De seconde die je hebt voordat de honden bij je zijn, en je broek al kapot hebben is ruim voldoende om je anders op te stellen :roll:
Ik heb het hier over flinke honden, die mag je van mij gerust schoppen als je denkt dat dat helpt, daar kunnen ze echt wel tegen. Een opgefokte hond die tegen je op staat de springen raak je toch nooit ideaal (tenzij het zo'n aangelijnde poedel is).
In zo'n geval spreek je de baas ook niet zomaar even aan, hetzelfde geldt voor de honden die 150 meter van het baasje vandaan lopen in het bos. Dan moet je eerst de hond voorbij.
Sowieso zijn dit vaak van die typische baasjes, 'die niets verkeerd doen en perfect getrainde honden hebben', valt gewoon niet mee te praten. Ik heb niks tegen grote flinke honden (zijn vaak mooie beesten), maar zet ze bij een baasje met het IQ van een lege pot pindakaas en een sociaal vermogen van een vaatdoek, en je hebt een gevaarlijke situatie. Die gasten op dat veldje zijn van het type "mijn hond is groter en sterker dan de jouwe".

Ik word zo'n beetje eens per maand achterna gezeten / geconfronteerd door een hond, ik woon ver buiten de bebouwde kom, mensen hebben hier valse waakhonden op hun erf liggen die gegarandeerd op je af komen. Die beesten hoeven maar een misstap te maken en dan ik ga ik op m'n gezicht met 35kmpu.
Of kan ik met zo'n vaart op de fiets e.e.a. voorkomen door mezelf anders op te stellen?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jan 30, 2008 1:36 pm

heheheh ehhh uitwijken ... ?
(ik zou mn achterwiel blokkeren richting het "gevaar" )

maar je hebt wel gelijk ik zit/verblijf hier in dord dus de meeste honden die ik tegen kom overstijgen met gemak de baasjes qua IQ...
dit is idd een probleem..

zeker als het zo'n patser betreft die denk dattie de wereld is...
door dit soort idioten krijgen sommige rassen dus een slechte naam...

maar geloof me die aangelijnde poedels zijn t ergste meestal.. :roll:

maar affijn er loopt ook zo'n lul hier rond, met 2 grote doberman//rotwielers LOS
en ik zie aan de hond al de dominantie afdruipen en bij de baas de hersens eruit lopen..
keuze is dan makkelijk>>>
ik blijf dus rustig wachten tottie 0.5km doorgelopen is voordat ik verder het bos in ga met mn huppelkutje zoals ik haar noem... :oops:

tis niet fijn ..of de goede oplossing maar op dat moment wel de beste..

ik wordt niet aangevallen door honden maar mijn hond wel...telkens..
alsof ze jaloers zijn op haar ofzo..
terwijl zij alleen maar speels is en bij het eerste teken van agressie de benen neemt.. !!!

de enige die ik ooit heb geschopt was de hond die ongevraagd mijn hondje wou dekken...
en dat was pas bij de 5de poging ....want comando's hielpen niet tegen een geile hond..

ik zeg nog steeds pak de baas .... volg hem > noteer adres of kenteken spreek hem aan ? geef hem aan bij de dierenbescherming // politie.. al is het een iets te ver gezochte aangifte en misbruik de bureaucratie in dit land...politie voor de deur vind niemand leuk...
(het is zover mogenlijk bijna overal verboden de hond los te laten lopen!)

je kan ook wel fysiek los gaan op de baas..(of hersenloos op de hond)
maar kom dan hier in dordt wonen , je voelt je dan hier vast wel thuis tussen de rest vh dorp :lol:

kevinv10

Bericht door kevinv10 » wo jan 30, 2008 1:46 pm

Qprs schreef:*snip*
We hadden het hier over de standaard situatie als je aan t mtben bent en er komt een hond achter je aan rennen, dat is heel wat anders dan jouw voorbeelden.
Daarbij reageerde ik het felst op die held die zonodig hulde moest geven aan degene die een (waarschijnlijk )lief hondje blind schopt.
SlapHappy

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jan 30, 2008 3:33 pm

Daarbij reageerde ik het felst op die held die zonodig hulde moest geven aan degene die een (waarschijnlijk )lief hondje blind schopt.
Je zegt het zelf al. Waarschijnlijk lief hondje. Voor je het weet hing dat beest al met zijn tanden in de fietser en zegt de eigenaar dat ie gewoon aan het spelen is. Beetje de "goede" mens uithangen.

Tevens is het nog niet zeker dat het hondje blind is. Gezien mijn ervaringen met journalisten kan e.e.a. wel worden aangedikt.

iedere hond die mij grommend/blaffend met ontblote tanden tegemoet rent is een potentieel gevaar en kan een trap verwachten.
De wollige newfoundlander die kwispelend achter me aan zit doe ik niks.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Qprs

Bericht door Qprs » wo jan 30, 2008 3:40 pm

kevinv10 schreef:
Qprs schreef:*snip*
We hadden het hier over de standaard situatie als je aan t mtben bent en er komt een hond achter je aan rennen, dat is heel wat anders dan jouw voorbeelden.
Nah, voor mij is het standaard bij het MTB'en, als ze de kans krijgen komen ze achter me aan, daarvoor hoef ik nog niet eens heel dicht bij het trainigsveld te komen. Maar dit zal op een andere locatie idd. minder vaak voorkomen, gelukkig.
Het ligt misschien ook aan mezelf, ik heb vaker te horen gekregen dat ik een honden-magneet ben, die beesten moeten mij altijd hebben. Misschien ben ik in een vorig leven een hond geweest, en ruiken ze dat :lol:

In de andere bossen (ik fiets altijd van bos naar bos) heb ik niet zo'n last van honden, d'r zijn er genoeg die meerennen, en het enige irritante hiervan is is dat je soms moet uitkijken dat je er niet overheen fietst/valt. Af en toe zit er een agressief lijkende hond tussen, maar dat zal van de schrik zijn denk ik. Als die meerennen schreeuw ik e.e.a. en dan geven ze het meestal wel op.

Het is in de buurt van die trainingsvelden en op de afgelegen wegen tussen de bossen dat er van die mormels achter me aan komen.

Als ik zelf in de bossen wandel met de hond (met korte riem, zodat 'ie niet spontaan voor bikers kan gaan lopen) heb ik nog het meeste last van andere honden (standaard niet aan de riem). Willen idd. altijd mijn hond aanvallen, of ze zijn loops.

Het is natuurlijk belachelijk om een klein hondje te schoppen, degene die dat zou doen spoort niet. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat hondje geschopt is, eerder geraakt door een pedaal.
Bikers worden bij zulke nieuwsberichten bijna altijd in een negatief hoekje geplaatst, terwijl de wandelaars/paardrijders/enz. nooit iets verkeerd doen, zoals een hond los laten lopen.

Qprs

Bericht door Qprs » wo jan 30, 2008 3:43 pm

didadunlop schreef:iedere hond die mij grommend/blaffend met ontblote tanden tegemoet rent is een potentieel gevaar en kan een trap verwachten.
Ontblote tanden en grommen zijn idd. geen goede voortekens, houden ze daarbij de oren strak naar achteren, dan kun je maar beter hopen dat je geen lekke band krijgt :angelnot:

kevinv10

Bericht door kevinv10 » wo jan 30, 2008 3:48 pm

didadunlop schreef:Voor je het weet hing dat beest al met zijn tanden in de fietser en zegt de eigenaar dat ie gewoon aan het spelen is.

iedere hond die mij grommend/blaffend met ontblote tanden tegemoet rent is een potentieel gevaar en kan een trap verwachten.
Ja want van elke 5 honden die je ziet in het bos zijn er minstens 4 die met ontblote tanden en grommend op je af komen.
Levensgevaarlijk tegenwoordig in t bos.
SlapHappy

Lautje

Bericht door Lautje » wo jan 30, 2008 6:01 pm

Ik blijf erbij dat een goed opgevoede hond niet achter mensen / fietsers aanrent als z'n baasje 'blijf' o.i.d. zegt..

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » do jan 31, 2008 12:06 am

't is dat ik geen hond heb...andrs zou ik hem leren fietsers te gaan pakken ;)

tjonge, wat een gezeur zeg.....ben benieuwd of er ook ergens een hondenforum is waar ze zo zeuren over mensen die in hetzelfde bos fietsen als waar zij met hun hond lopen.

Remo

Bericht door Remo » do jan 31, 2008 12:59 am

Ikzelf heb een Rottweiler. Wordt door het gros van de mensen gezien als een gevaarlijke hond. Waarom? Films, bijtincidenten enzo. De meeste mensen kennen die beesten als waakhonden die grommend achter anderen aanlopen totdat ze bijten. En dat bijten is het probleem. Ze kunnen erg hard bijten, tot 1,5x zo hard dan Labradors. Als je dan gebeten wordt zal dat pijn doen. Kinderen kunnen hier nog slechter tegen, terwijl dat vaak de rotzakken zijn. Maar daar gaat het niet om.
Punt is dat je niet weet hoe de hond is opgevoed. Ik vertrouw daarom geen enkele hond, groot of klein, ondanks dat ik er zelf een heb. Ik doe mijn hond ook altijd aan de lijn als ik iemand anders zie aankomen, vooral bikers. Zij weten namelijk niet hoe die van mij reageert. De kreet van menig hondenbeziter "hij doet echt niks hoor", is bullshit. Gewoon je hond aan de lijn doen. Als nu eens alle hondenbezitters dat zouden doen en de bikers rustig zouden afremmen waardoor de baas de tijd heeft om de hond aan de lijn te doen, wat als bijkomend voordeel heeft dat de hond minder schrikt, denk ik dat het al een stuk beter zou gaan. Helaas is dit hetzelfde probleem als met wandelaars. Sommige mensen hebben (wederzijds) begrip en anderen denken dat zij enkel de waarheid in pacht hebben.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do jan 31, 2008 8:33 am

@ apocalypse:

nou volgens mij is remo een honde forum lid
want hij heeft zich speciaal aangemeld hier op DP om hier een toch wel enigzins nuttige post te doen :D
alleen of hij dan ook iets anders dan een stadsfiets heeft is de vraag ?

maar om ff roet in t eten te gooien...
de hond mag bijna nergens meer loslopen alleen op door de gemeente toegewezen gebieden mag het
> morgen een leuke foto hiervan uit de buurt

dus wanneer ik mijn hond loslaat in wat voor park bos of wat dan ook
(tenzij anders aangegeven)
ben ik strafbaar en hebben de bikers het recht
(mits hun op een toegewezen pad fietsen anders zijn we beiden fout ! )

de meeste honden lopen los waar ik kom > maar das meer gedoogbeleid dan toegestaan...
tis gewoon een kwestie van rekening houden met..... in deze harde en steeds onvriendelijker- wordende wereld.... :cry:

TommyGun

Bericht door TommyGun » do jan 31, 2008 6:25 pm

Jongens jongens toch. Honden vallen juist aan als je schrik hebt.
Wat je moet doen.
-verlaag tempo tot stapvoets
-maak contact met hond en baas; praat met dat dier en mens.
-laat zien dat je een aardige gast bent zonder kwade bedoelingen
-voordat je de hond wil aien, draai je hand om richting z'n mond alsof je hem iets te eten wil geven; komt minder bedreigend over.

Als die joekel je bijt en niet los wil laten gewoon je hand in zijn strot duwen, kan y niet meer door bijten, desnoods draai je zijn nek om, hoppakees!
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

Plaats reactie