Waarom je een helm moet opzetten
Moderator:Beheerders
-
Ik was al jaren overtuigd, maar heb het nu -helaas- zelf moeten ondervinden.
Vooropgesteld, velen kunnen het bevestigen, ik val bijna nooit.
Daarmeegepaard gaande dat als ik ga het echt jackpot is qua style en stofwolk. Ook dit zal bevestigd kunnen worden hehehehe.
Afgelopen zaterdag lekker gebiked. Lekker gedrift, met een hele fraaie zo het asfalt op. bwoaaaaaaaaaap rrrrrrrrrrrrt zei me wiel, verbaasde me niet dat ik hem niet compleet dubbelvouwde. Aansluitend zeg ik nog, wemoeten achterlijker doen in het bos, elke zaterdag en zondag 3 uur in het bos is voor watjes.
Wel een teringslag erin. Dachten we [Bram was erbij]. We rijden zo relaxed uit over het fietspad. gangetje 25-30 km/u. We zullen het waarschijnlijk gehad hebben over dikke tetten, anale kwaaltjes, of de kontharen van Plons toen het gebeurde...........
Bwoaaaaaaang.
En voordat ik het wist jukbeen-first lag ik op de grond.
Heilige neuk, dit kan weleens heel erg slecht zijn.
Door de enorme hoeveelheden endorfine in mijn hersens voelde ik geen pijn. Ik ben echter bekend met dit fenomeen en dat duurt helaas een minuut of twee.
De schade. Schouder geschaafd-knie geschaafd-jukbeen geschaafd, kin stuk beide handpalmen waren ondenks DH handschoentjes paars, vel eraf, rechter elleboog wilde nie echt lekker buigen , dit werd erger in de tijd.
Helm was ingedeukt boven me linkeroog.
Sjezus wat een klap, als een zak aardappelen van 10 hoog klapte ik op de grond. Heb nog me hoofd gedraaid, en met gekruisde armen de klap afgewend, echter het draaiend moment is zo groot dat je gewoon serieuze schade oploopt. We waren zeer verwonderd dat ik nog steeds niet meedoe met de mannen der gebroken sleutelbenen.
4 uur later uit de EHBO bleek dat mijn rechterelleboog alleen behoorlijk gekeusd was met vochtophopingen, die nu lekker blauwe hangzak aan binnenzijde vormen.
Slapen ging enorm kut met een arm die je met je andere arm moet verplaatsen, me ribben hebben voor de verandering ook weereens een kneuzing. Ik heb blauwe plekken werkelijk overal, ben er weer helemaal klaar mee.
Hoe is dit nu gekomen, door de laatste Broaaaaap drift heb ik dus geen slag erin gereden maar is mijn band van de velg gelift [kutkevlar hieldraad suck big taim] en deze is 300 meter verderop op het asfalt helemaal gesprongen, achterwiel blokkeert, hoppa daar ga je.
Stond een sliupspoor van ca 6 meter, band door velg finaal door de midden gesneden.
Ik fiets negenoeg 10 jaar op de ATB en dit is mijn tweede crash door materiaalfalen. De eerste keer was in een 3meter hoge trap-drop dat bij de afzet je stuurpen afbreekt [control tech].
Zeer kut allemaal.
Maar wel weer lesje geleerd.
Harder driften, dan rijd je je band gelijk daar van je velg af.
;D
Vooropgesteld, velen kunnen het bevestigen, ik val bijna nooit.
Daarmeegepaard gaande dat als ik ga het echt jackpot is qua style en stofwolk. Ook dit zal bevestigd kunnen worden hehehehe.
Afgelopen zaterdag lekker gebiked. Lekker gedrift, met een hele fraaie zo het asfalt op. bwoaaaaaaaaaap rrrrrrrrrrrrt zei me wiel, verbaasde me niet dat ik hem niet compleet dubbelvouwde. Aansluitend zeg ik nog, wemoeten achterlijker doen in het bos, elke zaterdag en zondag 3 uur in het bos is voor watjes.
Wel een teringslag erin. Dachten we [Bram was erbij]. We rijden zo relaxed uit over het fietspad. gangetje 25-30 km/u. We zullen het waarschijnlijk gehad hebben over dikke tetten, anale kwaaltjes, of de kontharen van Plons toen het gebeurde...........
Bwoaaaaaaang.
En voordat ik het wist jukbeen-first lag ik op de grond.
Heilige neuk, dit kan weleens heel erg slecht zijn.
Door de enorme hoeveelheden endorfine in mijn hersens voelde ik geen pijn. Ik ben echter bekend met dit fenomeen en dat duurt helaas een minuut of twee.
De schade. Schouder geschaafd-knie geschaafd-jukbeen geschaafd, kin stuk beide handpalmen waren ondenks DH handschoentjes paars, vel eraf, rechter elleboog wilde nie echt lekker buigen , dit werd erger in de tijd.
Helm was ingedeukt boven me linkeroog.
Sjezus wat een klap, als een zak aardappelen van 10 hoog klapte ik op de grond. Heb nog me hoofd gedraaid, en met gekruisde armen de klap afgewend, echter het draaiend moment is zo groot dat je gewoon serieuze schade oploopt. We waren zeer verwonderd dat ik nog steeds niet meedoe met de mannen der gebroken sleutelbenen.
4 uur later uit de EHBO bleek dat mijn rechterelleboog alleen behoorlijk gekeusd was met vochtophopingen, die nu lekker blauwe hangzak aan binnenzijde vormen.
Slapen ging enorm kut met een arm die je met je andere arm moet verplaatsen, me ribben hebben voor de verandering ook weereens een kneuzing. Ik heb blauwe plekken werkelijk overal, ben er weer helemaal klaar mee.
Hoe is dit nu gekomen, door de laatste Broaaaaap drift heb ik dus geen slag erin gereden maar is mijn band van de velg gelift [kutkevlar hieldraad suck big taim] en deze is 300 meter verderop op het asfalt helemaal gesprongen, achterwiel blokkeert, hoppa daar ga je.
Stond een sliupspoor van ca 6 meter, band door velg finaal door de midden gesneden.
Ik fiets negenoeg 10 jaar op de ATB en dit is mijn tweede crash door materiaalfalen. De eerste keer was in een 3meter hoge trap-drop dat bij de afzet je stuurpen afbreekt [control tech].
Zeer kut allemaal.
Maar wel weer lesje geleerd.
Harder driften, dan rijd je je band gelijk daar van je velg af.
;D
Re:Waarom je een helm moet opzetten
En wij maar zeggen dat wielrenners mietjes zijn.
amen, en ga heen en draag een helm en pak ze langs achteren.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
:"(
Sterkte met herstel...... maarre..... als je op je BP had gereden was het vast niet gebeurd, of wel?

Sterkte met herstel...... maarre..... als je op je BP had gereden was het vast niet gebeurd, of wel?
met een BP ga je niet voor je lol 25/30 rijden op plat asfalt. sterkte eric.
-
De bombproof heeft zoveel tire clearance dat dit zeker nie gebeurd was.
E

E
-
op het asfalt lag - serieus - een spoor van gesmolten rubber. het leek bijna een dragstrip!
was weer een lekker stukje "achterlijk" fietsen.....
hehehehehe.
(en op 1 dag na een jaar geleden dat ik onderuit klapte en mijn sleutelbeen brak)
was weer een lekker stukje "achterlijk" fietsen.....
hehehehehe.
(en op 1 dag na een jaar geleden dat ik onderuit klapte en mijn sleutelbeen brak)
Damned.. klinkt niet goed!!
Beterschap... en nu heeft BP bram het drukker met het promoten van de nieuwe BP
Beterschap... en nu heeft BP bram het drukker met het promoten van de nieuwe BP

Ik wilde het net zeggen,was dat van Bp Bram niet rond dezelfde tyd.
De mannen van bombproof ook voor u grootste en vetste chrashes.
;D
Volgende keer maar weer uitkijken he..
Maar ja het motto is hier natuurlijk No risk no fun.
De mannen van bombproof ook voor u grootste en vetste chrashes.
;D

Volgende keer maar weer uitkijken he..
Maar ja het motto is hier natuurlijk No risk no fun.
-
Het bochtenwerk dat indirect tot deze voortijdelijke binnenbandzaadlozing heeft geleid telt, niet de crash.
Het doet wel pijn.
Maar da"s fijn.
Auw.
Wel gewoon aan hetw erk geweest, veel uit te leggen deze eerste werkddag bij nieuwe baas.......ik heb het maar op een potje konthaar beffen van een bekende gehouden.........hehehehe
schrale stoppels zeghee.
E
Het doet wel pijn.
Maar da"s fijn.
Auw.
Wel gewoon aan hetw erk geweest, veel uit te leggen deze eerste werkddag bij nieuwe baas.......ik heb het maar op een potje konthaar beffen van een bekende gehouden.........hehehehe

E
Gewoon gaan werken? ::)
Ok dan... doe jij alleen koffieleuten ofzo op het werk? met zo"n verwondingen kun je namelijk toch niet ``normaal´´ werken??
Ok dan... doe jij alleen koffieleuten ofzo op het werk? met zo"n verwondingen kun je namelijk toch niet ``normaal´´ werken??
Erik wel, want Erik is "skitterend"
erg voor je Erik, maar het kan nog erger. Gisteren op de GRG lag er een kerel langs de kant met een open sleutelbeenbreuk
Ik kan je verzekeren dat je de volgende afdaling iets minder snel neemt.
Spoedig herstel dude
mvg Ed

Spoedig herstel dude

mvg Ed
dat je een helm moet dragen tijdens mountainbiken wisten we al Erik.....
sterkte met het genezen
sterkte met het genezen
-
Tenzij je met gebroken ledematen thuis zit vind ik het not done als je thuis blijft omdat je door je hobby zogenaamd te erg gewond zou zijn. Beetje doorbijten. Beetje boel. Eigen schuld dikke bult denk ik dan.
Ik werk in de bouw, geloof maar niet dat er in de put tijd is om te koffieleuten...................
Zaterdag ga ik ook weer biken, geneest het best. Van niet bewegen wordt je stijf.
de reden dat ik dit topic start is er zeker 1 in de categorie ZIE JE WEL, omdat ik hier nog altijd foto"s voorbij zie komen van in essentie goede acties, maar potentieel dodelijk door afwezigheid van een helm.
En altijd weer het commentaar, ik val niet, ik weet wat ik doe. Allemaal waar, zeg ik ook altijd. Alleen wist ik eventjes niet wat mijn fiets deed.
Daarom.
E
Ik werk in de bouw, geloof maar niet dat er in de put tijd is om te koffieleuten...................
Zaterdag ga ik ook weer biken, geneest het best. Van niet bewegen wordt je stijf.
de reden dat ik dit topic start is er zeker 1 in de categorie ZIE JE WEL, omdat ik hier nog altijd foto"s voorbij zie komen van in essentie goede acties, maar potentieel dodelijk door afwezigheid van een helm.
En altijd weer het commentaar, ik val niet, ik weet wat ik doe. Allemaal waar, zeg ik ook altijd. Alleen wist ik eventjes niet wat mijn fiets deed.
Daarom.
E
o je werkt in de bouw, nee dat verklaard alweer een heleboel

BOMBPROOF erik schreef:
Tenzij je met gebroken ledematen thuis zit vind ik het not done als je thuis blijft omdat je door je hobby zogenaamd te erg gewond zou zijn. Beetje doorbijten. Beetje boel. Eigen schuld dikke bult denk ik dan.
Daarom.
E
Respect.... ik zou het gewoon niet doen, en niet omdat ik een mietje ben ofzo.
-
Enw at deed ome Jurriaan ook alweer ? :P [kweethetegnie]
no comment

BOMBPROOF erik schreef:
Enw at deed ome Jurriaan ook alweer ? :P [kweethetegnie]
Die zit ook in de bouw .Maar dan als opzichter van een woningbouw vereniging he ,Jurriaan.
-
ik ben ook gaan liggen (zie urban HT-drops) maar ik blijf wel van mn fiets af aangezien ik non-stop pijn heb en mn zij ook verrot is.
maar jij ook sterkte met het herstel ??
(wedstrijdje wie t eerste hesrteld is ;D
)
maar jij ook sterkte met het herstel ??
(wedstrijdje wie t eerste hesrteld is ;D

lekker ik heb niet eens een helm
maja als het gebeurt weet ik waarschijnlijk wel wrom ik duz een helm moet dragen ;D veel sterte met je wondjes :P

-
mocht ik een nieuwe fiets kopen ,koop ik zeker een helm,maar ik zal eerst eens wat vaker moeten gaan fietsen
Wanneer krijgen we eigenlijk bombproof helmen???
nu weet ik ook waarom ik een helm moet dragen paar dagen geleden op onze trails voorwiel der nie over salto toe recht na beneden mee mijn hoofd eerst fuck moit had ik geen helm op dan wast serieus vo de kloten...