Delft

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

legion
Contacteer:
Delft

Bericht door legion » do nov 27, 2003 8:18 pm

Als alles goed gaat haal ik dit jaar m"n diploma en moet ik maar eens met een echte opleiding beginnen. Één van mijn opties is Lucht- en ruimtevaarttechniek aan de TU Delft. Nou zitten hier dacht ik een paar lui uit Delft en zelfs een paar van die opleiding, ik heb een paar vraagjes voor jullie.
-Hoe moeilijk is "t om een studentenkamer te krijgen in Delft, en zijn de prijzen net zo idioot hoog als in de rest van "t land?
-Is er iemand die mij verder kan helpen mijn keus te maken voor deze opleiding of niet? Mijn eerste keus is de luchtvaartschool in Eelde, 2de keus is de TU, de opleiding zelf lijkt me vrij saai, wat je er mee kan interesseert me dan wel weer.

Thx

Steelboy
Contacteer:

Re:Delft

Bericht door Steelboy » do nov 27, 2003 8:26 pm

Delft is voor ballen.... :P

Wytze

Bericht door Wytze » do nov 27, 2003 8:41 pm

L&R in delft alleen maar mannen en belgen (hehe check de "en") ;D
L&R in delft ongemotiveerd beginnen bereid je maar voor op 10 jaar!!
Delftse kamers zijn zeecontainers ;D (letterlijk btw)
Geen MTB parcoursen in de buurt (dus ga streeten)
Geen uitgaansleven (of je moet een Ballo worden)
Gelukkig voor de kanslozen is Leiden niet ver :P (check dubbele betekenis kansloos ;) )

IO is wel leuk, maar is dan ook de minst delftse studie (lees: weinig nerds, veel dames)

;D

(dus eelde ??? )

Bart

Bericht door Bart » do nov 27, 2003 9:50 pm

Wytze schreef:

Euh.......Bergschenhoek ligt 15 km verder op!

Bart

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do nov 27, 2003 10:05 pm

Wytze schreef:
(dus eelde ??? )

Probleem met Eelde is dat je niet echt zomaar toegelaten wordt tot die opleiding zeg maar. Moet wel wat achter de hand hebben dus...

Wytze

Bericht door Wytze » do nov 27, 2003 10:58 pm

Dikke Genotsknots schreef:
[
Wytze schreef:

Euh.......Bergschenhoek ligt 15 km verder op!

Bart

sorry, je hebt gelijk, maar jij moet toch ook toegeven dat in Delft zelf weinig te beleven valt? was ook een beetje gedramatiseerd ;D ;)

Zand er over

Bericht door Zand er over » do nov 27, 2003 11:04 pm

eelde, is dat niet de duur betaalde vliegschool van de klm ???

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » vr nov 28, 2003 3:41 am

Je noemt wel 2 heel verschillende dingen.. De een (Eelde) is een school waar je kan leren vliegen als ik het goed heb en de ander TU LR is een studie waarmee je iets leert waarmee je evt iets met vliegtuigen kan gaan doen.

Ik ben zelf dus veelste (ok 8ste) jaars LR student

Eerste jaar is behoorlijk veel wiskunde en mechanica, behoorlijk theoretisch dus.
Wat Wytze zegt is wel een beetje waar, zitten veel belgen en heel weinig vrouwen op LR.

MTB parcoursen zijn er wel redelijk. Bergschenhoek is te doen. Maar Zoetermeer en Rijswijk zijn nog dichterbij. Ok, die zijn ook niet alles, maar het is iets...

Studentenkamers, je moet een beetje gelukt hebben. Prijzen zijn hoog, maar niet zo hoog als Leiden of Amsterdam dacht ik. Veel kamers gaan via DUWO

De genoemde zeecontainers en spaceboxen zijn alleen voor buitenlandse studenten.

Of het je helpt bij je keuze weet ik niet. Maar denk iig goed na over wat je wilt en dat het toch behoorlijk verschillende dingen zijn die je overweegt.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » vr nov 28, 2003 10:19 am

Zand er over schreef:

Ja dat is die duur betaalde vliegschool.

Legion wil dan ook bij mij thuis in gaan wonen. En door klussen op te knappen z"n kamer gaan betalen. (ik woon er 10min fietsen vanaf! (als het goed gaat wil hij ook een landingsbaan voor z"n miniatuur vliegtuigje bij ons in de tuin aan gaan leggen!

Rinse

Joost2

Bericht door Joost2 » vr nov 28, 2003 10:30 am

legion schreef:
[
Wytze schreef:
(dus eelde ??? )

Probleem met Eelde is dat je niet echt zomaar toegelaten wordt tot die opleiding zeg maar. Moet wel wat achter de hand hebben dus...

dat moet je niet tijdens de selectie zeggen: je wilt vliegen, en alleen vliegen en als je hier niet wordt aangenomen ga je naar lelystad.

[
Zand er over schreef:

als je daar wordt aangenomen maakt dat geen hol uit, je hebt dan namelijk een baangarantie (tenminste: zo"n 7 jaar geleden toen ik er ben geweest,.. ben toen niet naar de echte selectie gegaan omdat ik bang was afgewezen te worden wegens lichamelijke gebreken. Ik mis beide armen en een been. Ben achteraf blij dat ik economie ben gaan studeren, doe nu namelijk veel leukere dingen, vliegen kun je altijd nog leren)

Wytze

Bericht door Wytze » vr nov 28, 2003 12:10 pm

MavErik schreef:

De genoemde zeecontainers en spaceboxen zijn alleen voor buitenlandse studenten.

vergeet de Gimmy shelter niet ;D

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » vr nov 28, 2003 1:30 pm

De Gimmie Shelter gaat nu toch echt gesloopt worden dacht ik... Maar anders zijn dat idd ook wel een verzameling containers :)

Binker

Bericht door Binker » vr nov 28, 2003 3:02 pm

Naast bergschen hoek kan je ook naar zoetermeer is iets verder maar te doen. Ook kan je naar Ockenburg en de Uithof daar heb je ook een leuk parcours verder is er bij Delft een super gave Dirtbaan waar je echt vet kan jumpen. Beetje fietsen kan daar ook. Kamers gaat wel maar meot je je nu al voor inschrijven enevt al zoeken. Via een studenten vereniging lukt het meestal sneller nadeel is dat je snel met van die ballen zit opgescheept. Mijn broertje heeft een tijdje L&R gedaan maar omdat het een ranz is moest hij uiteindelijk naar Haarlem( HTS luchtvaart) daar snapte hij het helemaal omdat hij daar iets kon doen en moest werken( praktisch ingestelde dude) Nu woont hij in Bristol werkt voor airbus en heeft aan het landingsgestel gewerkt van de A-380 en de -400. Hij is helemaal blij en een enorme YUP aan het worden. In tegen stelling tot zijn grote broer(ik) die het Fysiotherapeuten bestaan heeft verruild door voor een buitensportbedrijf te gaan werken en als vrije vogel door het leven te gaan.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr nov 28, 2003 3:02 pm

MavErik schreef:
Je noemt wel 2 heel verschillende dingen.. De een (Eelde) is een school waar je kan leren vliegen als ik het goed heb en de ander TU LR is een studie waarmee je iets leert waarmee je evt iets met vliegtuigen kan gaan doen.

Je zegt dat "t verschillend is en noemt vervolgens "t raakvlak. Pro-mountainbiker ga ik niet worden, luchtvaart interesseert me ook heel erg, vandaar deze 2 opties. KLS en kunstacademie, dát zou echt verschillend zijn. Maar goed, wel bedankt voor je inbreng. Moet je écht een ster zijn in wiskunde trouwens? Ik kan dat wel maar blink er niet in uit namelijk, mechanica ligt me trouwens wel redelijk.

Wytze

Bericht door Wytze » vr nov 28, 2003 3:13 pm

L&R in Delft moet je niet te licht over denken, niet zo "van sociologie zat vol dus dan ga ik maar L&R doen" :( Ik ken een paar mensen die L&R doen of gedaan hebben (de L&R ers kennen misschien Jan Dirk Kruit wel (=neef)), en de grootste studiebollen doen er nog 8 jaar over dus ja je moet een ster zijn in wiskunde en ja je moet ook net ff iets gemotiveerder zijn dan jij nu lijkt te zijn anders ben je waarschijnlijk met december al weer vertrokken, zonde van je eerste studiejaar toch? :?

Binker

Bericht door Binker » vr nov 28, 2003 4:13 pm

Soory hoor maar dit is echt bullshit. Het klopt dat er een zware studie is en het klopt ook dat er mensen zijn die er 8 jaar of langer over doen. Dit zijn wat mij betreft Ransapen. Toegegeven de opleiding duurt 5 jaar en je kan wel eens een jaartje uitlopen vanwege een leuke stage in het buitenland. Maar 8 jaar is echt te gortig hoor. Tuurlijk moet je niet dom zijn en een beetje kunnen rekenen maar je komt er alleen maar door hard te studeren op deze opleiding. Dit mede omdat het drukke jaren zijn. Hierna heb je er wel wat aan.

Gast

Bericht door Gast » vr nov 28, 2003 4:42 pm

de belgen die deze richting doen, wat hebben die ervoor van studies gedaan? (middelbaar)
heb trouwens ook van een aantal mensen gehoord dat wiskunde in het secundair onderwijs in belgie zwaarder is dan in nederland. klopt dit?

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » vr nov 28, 2003 8:22 pm

wat vooropleiding heb je gehad dan?

peter

Bericht door peter » za nov 29, 2003 7:07 am

Binker schreef:
Soory hoor maar dit is echt bullshit. Het klopt dat er een zware studie is en het klopt ook dat er mensen zijn die er 8 jaar of langer over doen. Dit zijn wat mij betreft Ransapen. Toegegeven de opleiding duurt 5 jaar en je kan wel eens een jaartje uitlopen vanwege een leuke stage in het buitenland. Maar 8 jaar is echt te gortig hoor. Tuurlijk moet je niet dom zijn en een beetje kunnen rekenen maar je komt er alleen maar door hard te studeren op deze opleiding. Dit mede omdat het drukke jaren zijn. Hierna heb je er wel wat aan.

ik zie dat soort gasten dus alleen zichzelf zwaar intressant vinden en de ballo
uithangen ....... dan the girlzzz heel mooi vertellen dat zij een studie doen om
indruk te maken en dan erg veel zuipen en schijt hebben aan het woord leren .....
maar ze studeren dus er is niks aan de hand...
ken er een paar in delft vandaar...

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za nov 29, 2003 12:54 pm

dobbel o -zero schreef:
wat vooropleiding heb je gehad dan?

Ik of les alpes?
Ik zit in vwo6.

Wytze

Bericht door Wytze » za nov 29, 2003 1:39 pm

Binker schreef:

Bij mijn "simpele" Delftse studie valt al 30% het eerste jaar af,
gemiddeld wordt 6,5 jaar gedaan over de 5 jarige studie......
Denk dat het bij L&R nog wat erger is, aangezien er heel veel
mensen zijn die vliegtuigjes wel leuk vinden, maar er dan achter-
komen dat je er ook nog voor moet kunnen rekenen.

Ik wil Legion alleen het advies geven er niet zomaar aan te beginnen
alleen maar omdat Eelde niet lukt, je kunt beter 2 gelijkwaardigere
opties open houden, dan begin je ook niet zwaar teleurgesteld aan
je tweede keus.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za nov 29, 2003 1:48 pm

Ik begrijp wat je bedoelt, maar zo zit "t niet helemaal. Voor de duidelijkheid, ik wil die opleiding wel doen, ik wil vooral graag in dat vakgebied aan de slag. Mijn eerste keus is (al jaren) de KLS, maar daar wordt gewoon streng gekeurd, probleem is dat als je daar afgekeurd wordt je hoogstwaarschijnlijk ook niet bij een andere (gelijkwaardige) luchtvaartschool komt omdat keuringen volgens bepaalde algemene standaards gebeuren...

Hoe is bij L&R trouwens de verhouding theorie/praktijk etc.?

Probleem is dat Delft zelf mij niet echt trekt, Eelde ook niet maar kan dan nog altijd in Groningen gaan wonen of desnoods bij paps en mams blijven.

Joost2

Bericht door Joost2 » za nov 29, 2003 2:12 pm

legion schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zo zit "t niet helemaal. Voor de duidelijkheid, ik wil die opleiding wel doen, ik wil vooral graag in dat vakgebied aan de slag. Mijn eerste keus is (al jaren) de KLS, maar daar wordt gewoon streng gekeurd, probleem is dat als je daar afgekeurd wordt je hoogstwaarschijnlijk ook niet bij een andere (gelijkwaardige) luchtvaartschool komt omdat keuringen volgens bepaalde algemene standaards gebeuren...

die keuring kom je wel door (lichamelijk gezond, maximaal -3 of +3 qua ogen, redelijk goed gehoor enz., en een bepaald intelligentie niveau, maar dat zit ook wel goed als je VWO hebt) bij de KLS nemen ze echter maar een maximaal aantal studenten aan (ivm met baangarantie) bij een van de anderen kom je dan ook wel aan de bak.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za nov 29, 2003 5:27 pm

Gezondheid, gehoor- en oogafwijking zit wel goed, stressbestendigheid moet ook geen probleem gaan vormen. Van de andere tests, informatieopnemen/besluitvaardigheid/samenwerken heb ik niet zo"n duidelijk beeld en ben ik dus ook minder zeker over. Maar Joost, wat voor opleiding doe jij dan? Heb je ook een poging gedaan bij de KLS ofzo?

Zand er over

Bericht door Zand er over » za nov 29, 2003 8:05 pm

tech in delft is toch echt een van de hoogst aangeschreven opleidingen binnen nederland als in het buitenland.. kortom denk niet dat het een beetje aan rommelen is.. maar het is zeker zo dat waar een wil is is een weg en door hard te blokken kom je een heel eind..

Plaats reactie