Intense prijzen 2004
Moderator:Beheerders
Ok, dildorijders.
Hier zijn de prijzen voor Intense 2004
spyder xvp 2699
tracer 1999
spyder 5.5 2849
uzzi slx 5th elelemt 2999
tazer fs 2399
tazer ht 1299
M3 ?????
Voor de m3 staat de prijs niet vast, bedoeling is dat de prijs rond de oude M1 zou hangen (+/- 3500 euro).
Prijs is voor Frame en demper only !
Voor meer informatie : contact me, da-ultimate-intense-slet
Hier zijn de prijzen voor Intense 2004
spyder xvp 2699
tracer 1999
spyder 5.5 2849
uzzi slx 5th elelemt 2999
tazer fs 2399
tazer ht 1299
M3 ?????
Voor de m3 staat de prijs niet vast, bedoeling is dat de prijs rond de oude M1 zou hangen (+/- 3500 euro).
Prijs is voor Frame en demper only !
Voor meer informatie : contact me, da-ultimate-intense-slet
- cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Re:Intense prijzen 2004
ach valt nog mee, plons doe mij maar van elk frame 4 stuks
dit is peanuts :P
;D ;D ;D
dit is peanuts :P
;D ;D ;D
Re:Intense prijzen 2004
stomme vraag natuurlijk maar toch stellek ze, waarom is intense zo duur, zelfs de tazer HT is extreem duur, wat is dan het verschil tussen een tazer en een ander HT freem? waarom moet ik een tazer kopen en bv geen pornking (vergelijkbare geometrie) die 600 euro geodkoper is
Re:Intense prijzen 2004
De vraag is natuurlijk wat versta je onder duur ?
Bij intense werken tss de 10 en 15 man, die hiervoor een fatsoenlijk (doch niet overdreven) loon ontvangen.
Alles en werkelijk alles wordt door Intense zelf gemaakt : zelfs alle schroeven worden door Intense zelf gemaakt voor de frames.
Heel de ontwikkeling en testen gebeurt door Intense zelf en dat kost handenvol geld.
Intense was ook de eerste firma die effectief een dh frame maakte.
24 is dan nog een van de fatsoenlijke merken, de crew tekent zelf de frames en stuurt die door naar Taiwan (of zelfs China). Daar steken zo een framepje in elkaar voor een appel en een ei.
Voorbeeld : een taiwan frame kost af fabriek meestal maar tussen 45 en 130 euro.
Zo weet ik dat 90% vd frames van Scott minder dan 150 euro het stuk kosten als je ze gaat halen bij de geel mennekes.
Bij Intense kost de logobadge en stickers af fabriek 37 euro (effectieve kostprijs voor Intense zonder winstmarge).
Maw de stickers zijn duurder dan de meeste frames die er rond rijden....
Wie is dan duur ?
Bij intense werken tss de 10 en 15 man, die hiervoor een fatsoenlijk (doch niet overdreven) loon ontvangen.
Alles en werkelijk alles wordt door Intense zelf gemaakt : zelfs alle schroeven worden door Intense zelf gemaakt voor de frames.
Heel de ontwikkeling en testen gebeurt door Intense zelf en dat kost handenvol geld.
Intense was ook de eerste firma die effectief een dh frame maakte.
24 is dan nog een van de fatsoenlijke merken, de crew tekent zelf de frames en stuurt die door naar Taiwan (of zelfs China). Daar steken zo een framepje in elkaar voor een appel en een ei.
Voorbeeld : een taiwan frame kost af fabriek meestal maar tussen 45 en 130 euro.
Zo weet ik dat 90% vd frames van Scott minder dan 150 euro het stuk kosten als je ze gaat halen bij de geel mennekes.
Bij Intense kost de logobadge en stickers af fabriek 37 euro (effectieve kostprijs voor Intense zonder winstmarge).
Maw de stickers zijn duurder dan de meeste frames die er rond rijden....
Wie is dan duur ?
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:Intense prijzen 2004
waarom is lamborghini zo duurGT dude schreef: stomme vraag natuurlijk maar toch stellek ze, waarom is intense zo duur, zelfs de tazer HT is extreem duur, wat is dan het verschil tussen een tazer en een ander HT freem? waarom moet ik een tazer kopen en bv geen pornking (vergelijkbare geometrie) die 600 euro geodkoper is
of een fles Talisker op Cask Strenght.
behalve het kostprijs aspect is er ook de marketing.
Intense is zo duur omdat aan de maximum productie ze nog alles verkopen. Dus kunnen ze t vragen.
Gelukkig is de kwaliteit navenant.
je moet eens op een goed opgebouwde intense rijden. Je zal voelen dat ze -hoewel minder stevig gebouwd dan een 24- overstromen van de kwaliteit.
Maar dat geldt niet alleen voor intense, er zijn nog een aantal merken zoals dat.
Re:Intense prijzen 2004
Mmm Talisker ...... :P
Re:Intense prijzen 2004
Het voordeel van een goedkopere 24 is dat je er makkelijker mee gooit als iets fout gaat... doe je namelijk niet zo snel met een Intense, want dat is al snel zonde....
Dat is ook de reden dat ik altijd in een oud barrel rij en niet in een nieuwe Bently.
Dat is ook de reden dat ik altijd in een oud barrel rij en niet in een nieuwe Bently.
Re:Intense prijzen 2004
Jij kan met je auto gooien? Ik zal maar niet vragen in wat voor debielenbakje je dan rijdt, want uit de kluiten gewassen armspieren bij een mtb"er, dat geloof ik ni ;D
@Plons: Zo ver gaan als je eigen vijzen gaan maken is toch wel een beetje te. Autofabrikanten maken ook al lang niet meer zelf de zetels. Een vijs is toch zo"n standaardproduct dat makkelijk uitbesteed kan worden of vergis ik mij? Volgens mij is dat een puur schaalnadeel en drijft zoiets de prijs op.
Even voor de Nederlanders: vijs = schroef
@Plons: Zo ver gaan als je eigen vijzen gaan maken is toch wel een beetje te. Autofabrikanten maken ook al lang niet meer zelf de zetels. Een vijs is toch zo"n standaardproduct dat makkelijk uitbesteed kan worden of vergis ik mij? Volgens mij is dat een puur schaalnadeel en drijft zoiets de prijs op.
Even voor de Nederlanders: vijs = schroef
-
- Berichten:1287
- Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:47 pm
Re:Intense prijzen 2004
lijkt me zeer loos om je eigen schroeven e.d. gaat maken
het drijft alleen de prijs op en kwalitatief is het volgens mij helemaal niets beter dan die uit een normale fabriek komen

het drijft alleen de prijs op en kwalitatief is het volgens mij helemaal niets beter dan die uit een normale fabriek komen
- Hydraulic_Pimp
- Berichten:1132
- Lid geworden op:zo okt 14, 2001 11:09 am
- Locatie:ieper; België
Re:Intense prijzen 2004
Idd, dit denk ik ook, als je al aan zo"n kleinigheden kosten gaat maken, zou het dan niet beter zijn om die ergens goedkoper maar kwalitatief even goed te kopen bij een gespecialiseerde firma die tegen lager prijs kan leveren?Abuse that Sl*t schreef: lijkt me zeer loos om je eigen schroeven e.d. gaat maken
het drijft alleen de prijs op en kwalitatief is het volgens mij helemaal niets beter dan die uit een normale fabriek komen
Zo kan je de kosten mss laten zakken, waardoor de prijs mss wel zou zakken en er meer mensen ne intense zou kopen.
Ik moet zeggen ik zou mijn ziel verkopen voor ne Tazer ht als ik ooit nog een DS project in mekaar zou botsen, maar 1300€ voor een HT frame vinnik jammergenoeg toch een beetje teveel van het goeie.
Intense geeft toch ook nog altijd veel geld uit naar reclame als ik in de dirt kijk, staat er wel iedere keeer iets in, maar ze hebben toch een goeie reputatie, iedereen kent intense, denk ik toch

-
- Berichten:254
- Lid geworden op:zo apr 27, 2003 3:18 pm
Re:Intense prijzen 2004
Little Man Plons schreef:
zelfs alle schroeven worden door Intense zelf gemaakt voor de frames.
Dit is toch echt allesbehalve slim ??
Bouten draaien is ronduit kut, en bouten zelf rollen is zo mogelijk nog meer kut.
Wat denken die lui nog toe te voegen aan een technologisch compleet uitgekauwd product als een schroef ?? ??? ???
Re:Intense prijzen 2004
geen idee, maar ik heb nog geen enkele M1 bout lam gedraaid, en daar ben ik damn goed in!
zane
zane
Re:Intense prijzen 2004
En daar draait het inderdaad om : weet iedereen wel hoeveel kracht er op bouten/vijzen/moeren komen ?
Toen ik hier in de buurt naar een top zaak ging voor industriele benodigheden hebben ze zelfs fotos gemaakt van een Intense bout, ze hadden nog nooit van het ijzer type gehoord.
Toen ik hier in de buurt naar een top zaak ging voor industriele benodigheden hebben ze zelfs fotos gemaakt van een Intense bout, ze hadden nog nooit van het ijzer type gehoord.
-
- Berichten:254
- Lid geworden op:zo apr 27, 2003 3:18 pm
Re:Intense prijzen 2004
Met alle Respect, maar ik wil jullie wel eens een M4tje uit klasse 12.9 (gereedschapstaal en geen ijzer) lam zien draaien. Materiaal rekt pas bij 900 N/mm2 en dat is dus 90 kilo om 1 vierkante mm.Little Man Plons schreef: En daar draait het inderdaad om : weet iedereen wel hoeveel kracht er op bouten/vijzen/moeren komen ?
Toen ik hier in de buurt naar een top zaak ging voor industriele benodigheden hebben ze zelfs fotos gemaakt van een Intense bout, ze hadden nog nooit van het ijzer type gehoord.
Welk type ijzer is het trouwens ? Zoek het wel ff op in de Stahlslussel.
Re:Intense prijzen 2004
El Florio schreef:
Jij kan met je auto gooien? Ik zal maar niet vragen in wat voor debielenbakje je dan rijdt, want uit de kluiten gewassen armspieren bij een mtb"er, dat geloof ik ni ;D
Dat kan hij inderdaad met zijn VW pickup, je houdt het niet voor mogelijk...

Re:Intense prijzen 2004
Als je het te duur vind, koop je toch iets anders?
Re:Intense prijzen 2004
laat die stikkers dan weg!, of gaat ie daar beter door rijden?Little Man Plons schreef:
De vraag is natuurlijk wat versta je onder duur ?
Bij intense werken tss de 10 en 15 man, die hiervoor een fatsoenlijk (doch niet overdreven) loon ontvangen.
Alles en werkelijk alles wordt door Intense zelf gemaakt : zelfs alle schroeven worden door Intense zelf gemaakt voor de frames.
Heel de ontwikkeling en testen gebeurt door Intense zelf en dat kost handenvol geld.
Intense was ook de eerste firma die effectief een dh frame maakte.
24 is dan nog een van de fatsoenlijke merken, de crew tekent zelf de frames en stuurt die door naar Taiwan (of zelfs China). Daar steken zo een framepje in elkaar voor een appel en een ei.
Voorbeeld : een taiwan frame kost af fabriek meestal maar tussen 45 en 130 euro.
Zo weet ik dat 90% vd frames van Scott minder dan 150 euro het stuk kosten als je ze gaat halen bij de geel mennekes.
Bij Intense kost de logobadge en stickers af fabriek 37 euro (effectieve kostprijs voor Intense zonder winstmarge).
Maw de stickers zijn duurder dan de meeste frames die er rond rijden....
Wie is dan duur ?
-
- Berichten:3498
- Lid geworden op:zo sep 09, 2001 3:05 pm
Re:Intense prijzen 2004
Een Boeing 747 is pas duur ;D.
- Hydraulic_Pimp
- Berichten:1132
- Lid geworden op:zo okt 14, 2001 11:09 am
- Locatie:ieper; België
Re:Intense prijzen 2004
aaB schreef:
laat die stikkers dan weg!, of gaat ie daar beter door rijden?
Nee, maar dan ziet er niemand meer dat het een intense is

Re:Intense prijzen 2004
t eerste wat ik deed toen mijn m1 uit de doos kwam was de lange intense stickers er af trekken!
zane
zane
Re:Intense prijzen 2004
Wie maakt de DH Frames van Haro Eigenlijk ? en zijn die ook zo duur ?

Re:Intense prijzen 2004
haro dh (worldcup) frames worden gemaakt door intense en zijn duurder als de intense zelf,

-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:Intense prijzen 2004
Hydraulic_Man schreef:
[Abuse that Sl*t schreef:
lijkt me zeer loos om je eigen schroeven e.d. gaat maken![]()
het drijft alleen de prijs op en kwalitatief is het volgens mij helemaal niets beter dan die uit een normale fabriek komen
Intense geeft toch ook nog altijd veel geld uit naar reclame als ik in de dirt kijk, staat er wel iedere keeer iets in, maar ze hebben toch een goeie reputatie, iedereen kent intense, denk ik toch, mss daar ook even de kosten in zakken
schroeven of geen schroeven, is niet terzake, da bepaalt de eindprijs voor geen vijf percent.
Kijk eens naar hun concurrenten zoals Foes, Orange.... Zijn die zo fundamenteel veel goedkoper? Yeti is zelfs duurder
Wat reclame betreft: zie eens hoeveel orange er tegenaan gooit. Peat en Global sponsoren, De dirt vol...... Vergeet ni da de intense reclametjes in de dirt voor t grootste deel betaald zijn door Nigel Page en Andy Kyffin, de mannen die Intense nu invoeren in de UK.
JE moet t allemaal in zn context zien he.
Intense is duur maar you get what you pay for. En dat geldt voor elke fiets.
Dus t is hier een zinloze discussie. Want:
Vin je intense te duur: don"t buy it
Vin je t zijn geld waard: kopen of sparen.
Meer valt daar ni over te zeggen.
Re:Intense prijzen 2004
Als je alles goed beschouwt, is een Foes DHS Mono frameset eigenlijk niet echt schandalig duur. Voor +/- 3500,00E krijg je frame - Curnutt demper - custom Hadley achternaaf - floating brakemount. Er zijn DH frames (van grote merken) die bijna hetzelfde kosten en waar je gewoon frame en heel klassieke demper van RS of Fox krijgt en that"s it.