Re:eigenaar Merlin gezocht!!!!!
Moderator:Beheerders
Ik heb vannacht een Merlin in beslag genomen van een harddrugsgebruiker. Gezien het exclusieve karakter en prijskaartje van deze fiets vond ik deze niet echt bij hem passen. Helaas (nog) geen aangifte te bekennen. Wie oh wie kent de (ex) eigenaar of verkoper van een Merlin voorzien van een blauwe Sid blackbox, Turbine LP carbon cranks, Chris King, SLR zadeltje etc. Check ff of die hem nog in de schuur heeft staan, of misschien al veel langer geleden is kwijt geraakt. Als je iets weet, mail of bel me dan zsm. Alle info kan waardevol zijn!!!
x
x
x
x
x
x
Laatst gewijzigd door nuppilup op vr mei 16, 2008 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En zo moet het zijn! Goed werk!
volgens mij levert Lohman op de Clerqstraat Merlin, misschien ff met hen contact opnemen, misschien houden ze een administratie bij van de serienrs. van Merlin.
En als ze hem geleverd hebben weten ze waarschijnlijk zo wel van wie hij is, zoveel rijden er niet rond.
suc6, en keep up the good work
dusssss©
En als ze hem geleverd hebben weten ze waarschijnlijk zo wel van wie hij is, zoveel rijden er niet rond.
suc6, en keep up the good work
dusssss©
-
Kaptein op de overtoom in amsterdam heeft een stuk of 8 klanten met een merlin, bel ze anders ff op 020-6126493
Hulde!!!
Met de al genoemde tips moet je een eind kunnen komen, anders kan Merlin zelf serienummer en eerste eigenaren bijhouden (Owners Registration Forms..)
Maar nogmaals: hulde!
Met de al genoemde tips moet je een eind kunnen komen, anders kan Merlin zelf serienummer en eerste eigenaren bijhouden (Owners Registration Forms..)
Maar nogmaals: hulde!
-
Heb net Kaptein gebeld, die zullen nakijken of het een van hun klanten is
misschien was ie gewoon van die gast en had ie een snelle escape bike nodige

JD
Na het nemen van een flinke drop en trap
sprinte de dief in de richting van het centrum!
Na enkele tricks is de dader nooit meer terug gezien!
Misschien probeerde hij wel in de ATB scene te infiltreren!
Of misschien smokkelde ze t wel in dure atb frames!!
alles ken tegen woordig!
grtz
sprinte de dief in de richting van het centrum!
Na enkele tricks is de dader nooit meer terug gezien!
Misschien probeerde hij wel in de ATB scene te infiltreren!
Of misschien smokkelde ze t wel in dure atb frames!!
alles ken tegen woordig!
grtz
nee, jij?JD JD JD schreef:
Geloof je het zelf?
JD
Ik heb geen framenummer kunnen vinden, waar zou dat (hebben)moeten staan? De Sid vork heeft wel een serienummer, maar ook dat staat (nog) niet te boek als gestolen.
nuppilup schreef:
Ik heb geen framenummer kunnen vinden, waar zou dat (hebben)moeten staan.
Vaak staat het onder de bottom bracket, of op een stickertje op de buis onder het zadel (niet de zadelpen :P). Zo niet dan zou ik niet weten waar wel.
als je de eigenaar niet meer vind, mag je hem altijd aan mij geven hoor ;D

nuppilup schreef:
Ik heb geen framenummer kunnen vinden, waar zou dat (hebben)moeten staan? De Sid vork heeft wel een serienummer, maar ook dat staat (nog) niet te boek als gestolen.
Soms aan de binnenzijde achterpad, of er zit een chip in.
-
good job man!!! hopen dat je de eigenaar vindt en anders heb je jezelf een leuk nieuwjaars cadeau bezorgt!!! ;D
ik wordt ook agent en skop iedereen die er onverzorgd uitziet tijdens een mtb wedstrijd van ze fiets af ;D ;D ;D
ik wordt ook agent en skop iedereen die er onverzorgd uitziet tijdens een mtb wedstrijd van ze fiets af ;D ;D ;D
Is het normaal dat je zomaar iemand zijn fiets in kan beslag nemen omdat het niet aanneembaar is dat hij of zj de eigenaar is?
En als de eigenaar niet traceerbaar is, wat gebeurd er dan ?
Ben je zelf een agent of was het een spontane (burger)actie?
De wet zegt, als de persoon van wie hij afgepakt is er geen afstand van doet dat is die persoon de eigenaar mits bewezen kan worden dat dit niet zo is.
De wet zegt, als de persoon van wie hij afgepakt is er geen afstand van doet dat is die persoon de eigenaar mits bewezen kan worden dat dit niet zo is.
het is ook niet snel goed he...Velgje schreef: Is het normaal dat je zomaar iemand zijn fiets in kan beslag nemen omdat het niet aanneembaar is dat hij of zj de eigenaar is?

en voor vraag 2: lees de originele post nog een keer...
-
suppergoed werk man!!!nuppilup schreef: Ik heb vannacht een Merlin in beslag genomen van een harddrugsgebruiker. Gezien het exclusieve karakter en prijskaartje van deze fiets vond ik deze niet echt bij hem passen. Helaas (nog) geen aangifte te bekennen. Wie oh wie kent de (ex) eigenaar of verkoper van een Merlin voorzien van een blauwe Sid blackbox, Turbine LP carbon cranks, Chris King, SLR zadeltje etc. Check ff of die hem nog in de schuur heeft staan, of misschien al veel langer geleden is kwijt geraakt. Als je iets weet, mail of bel me dan zsm. Alle info kan waardevol zijn!!!
tdmarc@planet.nl
aml17442@amsterdam.politie.nl
of 0900-8844 Politie regio Amsterdam en vraag naar de hoofdagent met stamnummer 17442
Hoewel ik het toch weer typisch vind, dat er een vooroordeel is dat harddrugsgebruikers allemaal slecht zijn, nooit aan sport doen en dus zeker geen merlin mtb kunnen hebben. Zelf doe ik het niet, harddrugs gebruiken, maar ik ken wel mensen die af en toe harddrugs gebruiken en die zijn daarom zeker niet slechter of minder dan mij. En de persoon in kwestie doet wel degelijk aan sport en houdt van fietsen (bmx-en dan wel eerder).
Feit is wel dat ze het natuurlijk beter niet zouden doen, aangezien het gebruik ervan je allerlei lichamelijke schade oplevert en er gevaren aan het gebruiken zelf vasthangen. Maar het gebruik ervan mag geen reden zijn om over iemand te (voor)oordelen zonder dat je hem beter kent. Wie ben jij immers om te zeggen wat andere mensen mogen of niet?
Bovendien blijkt uit je uitleg dat je "gezien het exclusieve karakter" van de bike, er wel degelijk van uitging dat het bezit van een dure fiets en hard drugs gebruiken niet samen gaan.
Ik vrees dat ik dus wederom moet vaststellen dat u een bevooroordeelde flik bent, zoals wij er in België meer dan genoeg van hebben.
take care, egon
-
Steelboy schreef:
[Velgje schreef:
Is het normaal dat je zomaar iemand zijn fiets in kan beslag nemen omdat het niet aanneembaar is dat hij of zj de eigenaar is?
het is ook niet snel goed he...![]()
zijn toch normale vragen, stel dat ze jouw bike afnemen omdat je dronken ergens op straat ligt ofzo, want openbaar dronkenschap is strafbaar he (tenminste bij ons) dan zou ik het ook niet rechtvaardig vinden dat ze mijn bike mochten afnemen. Dan kan je zeggen van: dronkenschap is toch veel minder erg maar alcohol is ook een harddrugs maar dan gewoon een sociaal aanvaarde....
egon
Of dit wettelijk mag:
In de buurt waar ik deze man aantrof worden veel gestolen fietsen verkocht. Degene bij wie ik de fiets aantrof is mij ambtshalve bekend als steler/heler/verkoper van fietsen. Hij is tevens dakloos en zonder werk en inkomen. Over de herkomst en specificaties van de fiets kon hij geen zinnige mededeling doen. Dit maakt de aannemelijkheid van rechtmatig bezit zeer twijfelachtig. En wees blij dat ik dan onderzoek naar de eigendom mag doen.
Helaas zijn er weer mensen die denken dat de politie zomaar een fiets afpakt en elke drugsgebruiker over een kam scheert. En om maar gewoon op de man te spelen omdat je me irriteert: Egon, je opmerkingen zijn ronduit dom en kortzichtig.
Verdere politiediscussies vind ik off-topic en zinloos, en zal daar dan ook verder niet meer op ingaan. Bedenk je vooral of je blij zou zijn als dit jouw fiets betrof....
In de buurt waar ik deze man aantrof worden veel gestolen fietsen verkocht. Degene bij wie ik de fiets aantrof is mij ambtshalve bekend als steler/heler/verkoper van fietsen. Hij is tevens dakloos en zonder werk en inkomen. Over de herkomst en specificaties van de fiets kon hij geen zinnige mededeling doen. Dit maakt de aannemelijkheid van rechtmatig bezit zeer twijfelachtig. En wees blij dat ik dan onderzoek naar de eigendom mag doen.
Helaas zijn er weer mensen die denken dat de politie zomaar een fiets afpakt en elke drugsgebruiker over een kam scheert. En om maar gewoon op de man te spelen omdat je me irriteert: Egon, je opmerkingen zijn ronduit dom en kortzichtig.
Verdere politiediscussies vind ik off-topic en zinloos, en zal daar dan ook verder niet meer op ingaan. Bedenk je vooral of je blij zou zijn als dit jouw fiets betrof....
eGoN schreef:
Ik vrees dat ik dus wederom moet vaststellen dat u een bevooroordeelde flik bent, zoals wij er in België meer dan genoeg van hebben.
misschien ben jij wel een bevooroordeelde Belg over agenten?
-
Steelboy schreef:
[eGoN schreef:
misschien ben jij wel een bevooroordeelde Belg over agenten?
hehe, goed opgemerkt, tuurlijk ben ik bevooroordeeld, iedereen is dat, je kan er immers niet onderuit, daarom noemt het ook zo. Feit is wel dat mijn bevooroordeeldheid nog maar eens wordt bevestigd.....
eGoN schreef:
hehe, goed opgemerkt, tuurlijk ben ik bevooroordeeld, iedereen is dat, je kan er immers niet onderuit, daarom noemt het ook zo. Feit is wel dat mijn bevooroordeeldheid nog maar eens wordt bevestigd.....
Hoewel ik het niet helemaal met je eens ben, kan ik hier wel om lachen

peace...
-
als dit mijn fiets betrof die je van mij afpakte, want het gebeurt ook wel eens dat ik ergens op een trapje stoned lig te crashen met een paar vrienden (ja, de jeugd van tegenwoordig....) en dat ik mijn fiets bij heb, die ook niet echt goedkoop is, dan zou je het wel weten of ik blij was of niet, geloof mij vrij.nuppilup schreef: Of dit wettelijk mag:
Maar gezien de omstandigheden en zijn bekendheid bij de politie, snap ik je natuurlijk. Keep up the good work...