vraagje voor de mac gebruikers
Moderator:Beheerders
hoi
heb net weer een mtb filmpje afgemonteerd, nu schrijf ik hem altijd weg op cd-rom formaat voor op het internet te plaatsen, maar nu krijg ik geen scherp beeld, er zitten strepen door het beeld, nooit eerder gehad. ik gebruik i-movie.
dan nog de vraag hoe krijg ik het filmpje van 7 min en 1.2 giga kleiner zodat ik hem kan branden.
hoop dat iemand mij kan helpen.
gr mark
heb net weer een mtb filmpje afgemonteerd, nu schrijf ik hem altijd weg op cd-rom formaat voor op het internet te plaatsen, maar nu krijg ik geen scherp beeld, er zitten strepen door het beeld, nooit eerder gehad. ik gebruik i-movie.
dan nog de vraag hoe krijg ik het filmpje van 7 min en 1.2 giga kleiner zodat ik hem kan branden.
hoop dat iemand mij kan helpen.
gr mark
Re:vraagje voor de mac gebruikers
Sorry, filmpie 7minuten 1.2 gig?
Ervanuitgaand dat dat klopt, denk ik dat je hem ff moet encrypten met zo"n fancy code als divx ofzo, codecs zijn wijds verkrijgbaar.
(ben helaas nogsteeds gebonden aan M$, maar dit leek me logisch.)

Ervanuitgaand dat dat klopt, denk ik dat je hem ff moet encrypten met zo"n fancy code als divx ofzo, codecs zijn wijds verkrijgbaar.
-
SevenNine schreef:
Sorry, filmpie 7minuten 1.2 gig?![]()
Je bent nergens aan gebonden, je kan bijvoorbeeld ook gewoon 1 van de velen Linux distributies installen :-X
-
welk formaat heeft die film? 35000 x 800000 pixels ofzo??? miss kunde het in stukjes van ne minuut knippen met een of ander gratis tooltje van het net? dan hebt ge tenminste kleinere filmkes, die ge dan door divx kunt jagen.
@baquelappe: als gij dan even kunt zorgen voor alle softwarepaketten van adobe en macromedia, plus nen hoop 3d en audio programma"s (ik zal de lijst opsturen) die allemaal draaien op linux, én een handleiding voor commando"s enzo want daar ken ik nix van, dan installeer ik linux vandaag nog! ;D
@baquelappe: als gij dan even kunt zorgen voor alle softwarepaketten van adobe en macromedia, plus nen hoop 3d en audio programma"s (ik zal de lijst opsturen) die allemaal draaien op linux, én een handleiding voor commando"s enzo want daar ken ik nix van, dan installeer ik linux vandaag nog! ;D

Zonder compressie op DV kwaliteit zit je al gauw op 1.2 Gig. Ik heb zelf weinig ervaring met iMovie maar kun je hem niet door QuickTime Pro rammen met Mpeg4 of Divx compressie?
hoi
het is opgelost, fiimpje even branden als vcd en dan zet hij he zelf om naar een mpeg van zo"n 60 mb
gr mark
het is opgelost, fiimpje even branden als vcd en dan zet hij he zelf om naar een mpeg van zo"n 60 mb
gr mark
ken je deze site? www.macfreak.nl, heeft oa. een forum waar je dergelijke vragen prima kunt stellen