[OT] Hemelbekleding
Moderator:Beheerders
Nee, niet die van onze lieve heer, die is al genoeg bekleed... als ik de verhalen moet geloven.
Hemel van een auto bedoel ik. Lastig iets.
- waar haal ik mooi materiaal
- hoe krijg ik dat netjes er tegen aan als de auto zelf aan de binnenkant kompleet kaal is. Geen plaat of iets, waar ik het op kán spannen of wat dan ook....
Wie weet raad!?
Hemel van een auto bedoel ik. Lastig iets.
- waar haal ik mooi materiaal
- hoe krijg ik dat netjes er tegen aan als de auto zelf aan de binnenkant kompleet kaal is. Geen plaat of iets, waar ik het op kán spannen of wat dan ook....
Wie weet raad!?
-
Re:[OT] Hemelbekleding
mooi materiaal haal je bij de stoffeerder, en ik zou het lijmen als ik jou was, het beste is nog om het te laten doen, succes!
probeer een groot stuk karton, of board ofzo.
onder aan je dak zit nog een verstevigings balk ofzo neem ik aan?
als dat niet zo is kan je het er direct tegen aan plakken, maarmooi is anders
onder aan je dak zit nog een verstevigings balk ofzo neem ik aan?
als dat niet zo is kan je het er direct tegen aan plakken, maarmooi is anders
flippie schreef:
mooi materiaal haal je bij de stoffeerder, en ik zou het lijmen als ik jou was, het beste is nog om het te laten doen, succes!
Laten doen kost enorm veel $$$ en voor dat geld wil ik hetzelf eerst eens proberen....
Simpele dingen als; hoe werk ik de rand af aan de voorkant bij de voorruit... das nog niet zo simpel.

zo"n mega spuitbus met lijm fixen idd, eerst erg ruim voorsnijden, en dan gelijmd op maat snijden.
zane
zane
Wat voor auto heb je ?
Als audio inbouwer bekleed ik ook vaak auto"s van binnen. Daar gebruik ik spuitlijm voor. Al moet ik zeggen dat een hemel een heel ander verhaal is.
In een Golf 1 zit de hemel gespannen door middel van metalen staven die dwars over het dak lopen. Misschien heb je er wat aan.
Tip: Gebruik alcantara voor je hemel (wel duur)
Als audio inbouwer bekleed ik ook vaak auto"s van binnen. Daar gebruik ik spuitlijm voor. Al moet ik zeggen dat een hemel een heel ander verhaal is.
In een Golf 1 zit de hemel gespannen door middel van metalen staven die dwars over het dak lopen. Misschien heb je er wat aan.
Tip: Gebruik alcantara voor je hemel (wel duur)

Velgje schreef:
Tip: Gebruik alcantara voor je hemel (wel duur)![]()
Hmm, ik heb vanmiddag nog een koe gevangen. Morgen villen voor de huid en dan laten drogen. Het stuur wou ik ook voorzien van wat plushe

Het probleem is dat er nu tapijt (...) tegen het plafond aan hangt. Achterin (laadbak, grijskenteken) komt het los en in de cabine is het gewoon geen gezicht. Achterin heb ik gezien dat er wat tempex tegen het plafond zit en dat heel de zooi met montage kit (zoals het prachtig eikenhouten interieur achterin) vast zit. Wat daar onder zit, weet ik niet zo zeer. Al zullen er wel wat balken lopen e.d.
Achterin maakt me dat niet veel uit, maar voorin moet het gewoon netjes worden. Ik denk dat ik eerst eens geschikt materiaal ga zoeken, of een hemel uit een gelijke auto. Ziet er die niet uit, kan ik die altijd nog opnieuw bespannen oid.
Velgje schreef:
Wat voor auto heb je ?
Nu weten we het nog altijd niet.
Lijkt me toch handig om te weten.
Velgje schreef:
Wat voor auto heb je ?
Sorry, vergeten idd.
Een Dodge Ram Van.
Ram Van DeKerf"s.
Rodger schreef:
Ram Van DeKerf"s.
als jij zo doorgaat kan je die krijgen jah...
Mwah... nee doe maar niet. Er is al genoeg geweld en zwakkeren in de samenleving mogen we niet extra pesten....
-
hmm is niet zo makkelijk, je krijgt er namelijk altijd bellen onder bij het lijmen.
Ik zou eventueel overwegen iets uit Amerika te laten overkomen, er bestaan voorgevormde stukken, en de dollar staat vrij laag en veel importeurs laten geregeld een container overkomen. Doe het ook wel eens voor mn Pontiac.
Ik zou eventueel overwegen iets uit Amerika te laten overkomen, er bestaan voorgevormde stukken, en de dollar staat vrij laag en veel importeurs laten geregeld een container overkomen. Doe het ook wel eens voor mn Pontiac.
Ik zeg Rood Velours er tegen aan plakken!
Achterin ook en zwaren pimpenbak van maken!
Achterin ook en zwaren pimpenbak van maken!
[quote="DeKerf"s"]
[
Sorry, vergeten idd.
Een Dodge Ram Van.
[/quote]
Grijs kenteken ? Bouwjaar ? Klant van mij verkoopt alleen maar dat soort auto"s, dus kan vandaag wel even vragen wat een originele hemel kost.
[
Velgje schreef:
Wat voor auto heb je ?
Sorry, vergeten idd.
Een Dodge Ram Van.
[/quote]
Grijs kenteken ? Bouwjaar ? Klant van mij verkoopt alleen maar dat soort auto"s, dus kan vandaag wel even vragen wat een originele hemel kost.
DK, gewoon op een autosloop orginele nemen.
Anders een houten frame bouwen om vervolgens bekledings materiaal omheen te spannen en te nieten en idd Spuitlijm. Caliber levert deze spullen.
Voor de rest, achterin MDF, gebogen delen triplex.
Anders een houten frame bouwen om vervolgens bekledings materiaal omheen te spannen en te nieten en idd Spuitlijm. Caliber levert deze spullen.
Voor de rest, achterin MDF, gebogen delen triplex.