Wat is nou een goede fietsendrager?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BLRacing
Wat is nou een goede fietsendrager?

Bericht door BLRacing » di jun 29, 2004 7:36 pm

Ik heb nu zo"n gammele fietsenrek die je op je bumper en achterklep monteerd. Waardeloos stuk aluminium en kunststof.
Binnekort komt er een trekhaak op mijn golf met een fietsendrager voor de trekhaak. Vraag is welke ik het beste kan nemen. Moet stabiel zijn, 2 fietsen dragen en het liefst gaat de achterklep ook nog open. O en niet te duur graag.
Heb er al een paar gezien die wel mijn belangstelling trekken.
Spinder Hawk met frame bevestiging.
Twinny load natuurlijk, is wel duur.
Hawk.

O en is framebevestiging beter dan crankbevestiging?

;)

Zand er over

Re:Wat is nou een goede fietsendrager?

Bericht door Zand er over » di jun 29, 2004 7:52 pm

ik vind frame bevestiging veel beter. Ik heb zelf de spinder falcon met framebevestiging. Bij TL geeft de crank bevestiging altijd rede tot gedonder. het begon met de kromme cranken waarvoor een hulpstuk nodig was, vervolgens moesten cranken worden afgeveild omdat ze niet meer tussen de bevestiging pasten, om nog maar te zwijgen over de bevestiging van TL met die bussen bij de trekhaak, past het niet ??? dan moet je langere bussen hebben.. nee die zijn niet bijgeleverd en kosten je nog eens 20 euro, om over de prijs van de ergo koppeling maar te zwijgen..... .. kortom waar houdt het op.. zeker nu met octallink 2 van shimano..
mijn advies.. koop framebevesting., past altijd... een voordeel van de spinder is dat ie kantelbaar is en er in een handomdraai op zit. TL heeft ook de easy met frame bevestiging maar dat vind ik een wat gammelere drager dan de spinders..

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di jun 29, 2004 7:56 pm

Frame bevestiging is inderdaad beter als cranck. Dat laatste past vaak niet met gebogen alu cranks (bijvoorbeeld) LX) en de brackets willen nog wel eens losrammellen en zelfs breken.

Frame bestiging past in principe altijd. Een Spinder zou ik als ik jou was kopen. Ik heb er veel goede reacties over gehoord en zijn ijzersterk.

jojo

Bericht door jojo » di jun 29, 2004 8:08 pm

Frame bevestiging past alleen maar in de gevallen als je een "normaal" frame hebt, zoals bijna iedere HT heeft. Met een fully wordt het vaak al lastiger om hem er goed op vast te zetten.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di jun 29, 2004 8:28 pm

De bak van mijn Inca ;D ;D ;D

Dit jaar met 5 fietsen achterin naar de Alpen, en o ja, een tandem past er zonodig ook in ;D ;D ;D

Sorry, kon het ff niet laten... Zal niet meer gebeuren...

Groet, Lars

Rob G

Bericht door Rob G » di jun 29, 2004 8:32 pm

jojo schreef:
Frame bevestiging past alleen maar in de gevallen als je een "normaal" frame hebt, zoals bijna iedere HT heeft. Met een fully wordt het vaak al lastiger om hem er goed op vast te zetten.

Ook al noemen ze het frame bevestiging, dan mag je hem nog best aan de zadelpen vastzetten hoor.... :P

99% van de gevallen is het perfect te doen om aan de zadelpen te monteren, bespaart je ook nog eens krassen op je framepke.

Maar das mijn 2 euri cent.... ;)

angel

Bericht door angel » wo jun 30, 2004 8:22 am

Ik heb een drager van thule voor op de trek haak heel simpel klikt op de kogel en je klapt een beugel uit en daar hangen je fietsen aan ,een oke ding schijnt voor 3 fietsen te zijn ik moet zeggen dat ik hem voor 1 fiets oke vindt ,maar zeker niet voor 3
Eigenlijk vindt ik nog steeds de dragers voor op het dak de meest betrouwbare tís altijd ff tillen maar met een bevestiging aan de onderste framebuis vindt ik ze t meest oke
En een ander voordeel is dat de banden nooit voor je uitlaat zitten wat wel bij een drager voor op de trek haak kan voorkomen En geloof mij je banden klappen en smelten ( zelf geprobeert ::))
Greetzzz 8)angel 8)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 30, 2004 10:02 am

Tacx maakt ook mooie dragers met frame bevestiging.
Als je weinig budget hebt kijk je op marktplaats voor een 2de hands Tacx, oude model.
Is een grijs rek met frame bevestiging voor 2 bikes, de beugels die daarop zitten zijn voor stalen frames, maar de nieuwe beugels passen er ook op en zijn los verkrijgbaar.
Drager kost je op MP ±€ 30, 2 nieuwe beugels € 50,- en dan heb je een onverwoestbare fietsdrager, die je ook als bagagerek kunt gebruiken. Beugels kun je eventueel ook zelf maken, en dan je frame vastzetten met toe-clips riempjes.

Nadeel van de Spinder etc. vind ik dat er een hoop plastic op zit en een hoop losse onderdelen die er makkelijk afgejat kunnen worden als jij lekker aan het biken bent......en zie dan maar weer es thuis te komen met 2 bikes.

dusssss©

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 30, 2004 10:15 am

jojo

Bericht door jojo » wo jun 30, 2004 12:21 pm

Rob G schreef:
[
jojo schreef:

Ook al noemen ze het frame bevestiging, dan mag je hem nog best aan de zadelpen vastzetten hoor.... :P

99% van de gevallen is het perfect te doen om aan de zadelpen te monteren, bespaart je ook nog eens krassen op je framepke.

Maar das mijn 2 euri cent.... ;)

Niet alle types kunnen worden vast gemaakt aan de zadelpen, omdat die stang niet altijd lang genoeg is, maar als dat wel kan is zo"n drager de beste oplossing natuurlijk.

Geef zelf de voorkeur de bikes in de auto te doen, stukken makkelijker. En blijven ze ook nog droog als het regent :P

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » wo jun 30, 2004 12:55 pm

jojo schreef:

Niet alle types kunnen worden vast gemaakt aan de zadelpen, omdat die stang niet altijd lang genoeg is, maar als dat wel kan is zo"n drager de beste oplossing natuurlijk.

Geef zelf de voorkeur de bikes in de auto te doen, stukken makkelijker. En blijven ze ook nog droog als het regent :P

en ze waaien dan ook niet scheef, heb zo"n goedkoop vouwdingetje,
na een ritje op snelweg zag ik in mijn spiegel dat het hele ding compleet verwaait was

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 30, 2004 4:41 pm

dobbel our zero schreef:
[
jojo schreef:

f, heb zo"n goedkoop vouwdingetje,

goedkoop=duurkoop.
Bij mijn LBS stond laatst een MTB die met goedkope drager en al op de snelweg was beland, ik kan je zeggen dat zag er niet best uit :? :?

dusssss©

pZyteX

Bericht door pZyteX » wo jun 30, 2004 5:51 pm

ik heb ook een spinder hawk en die werkt prima met me bighit, ik maak em gewoon aan de zadelpen vast.

roadkill

Bericht door roadkill » wo jun 30, 2004 6:20 pm

Mooiste in de auto,in een peug partner passen er bijvoorbeeld 8!!!(wel leuk als je met 2 personen bent...:D)Eventueel zou je ook een thule fietsen drager voor op de achterklep kunnen proberen,hoef je geen trekhaak te monteren,is zeer degelijk,en er kunnen vaak 3 fietsen op.

Greetz Roadkill

Tommy

Bericht door Tommy » do jul 01, 2004 9:51 am

roadkill schreef:
Mooiste in de auto,in een peug partner passen er bijvoorbeeld 8!!!(wel leuk als je met 2 personen bent...:D)Eventueel zou je ook een thule fietsen drager voor op de achterklep kunnen proberen,hoef je geen trekhaak te monteren,is zeer degelijk,en er kunnen vaak 3 fietsen op.

Greetz Roadkill

I.d.d. heb een Peug" Partner, maar met vakantie gaat fiets op custom made rek op verlengde dissel van aanhangertje. Is stabiele combie.

Tommy

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr jul 02, 2004 5:35 pm

Bedankt voor de reacties ;). meestal doe ik mijn fiets gewoon in de auto maar als ik naar Frankrijk en Zwitserland ga met drie personen in de auto moet ik toch wat anders zoeken.
Ik denk dat ik voor een spinder ga want het ziet er heel degelijk uit.

roadkill

Bericht door roadkill » vr jul 02, 2004 6:11 pm

Hmm ik weet niet of het waar is,maar ik heb al verschillende verhalen gehoord dat je in Zwitserland (kan ook Oostenrijk zijn,maar ik dacht Zwitserland)iig niet met een fietsendrager achterop de auto de tunnels door mag.Dit is me aantal jaren terug een keer vertelt,kan ondertussen verandert zijn hoor..

Greetz Roadkill

Rob G

Bericht door Rob G » vr jul 02, 2004 6:40 pm

Als die klem niet lang genoeg zou zijn, dan zou je ong een 27 inch frame hoogte hebben....

mijn 20 inch optimo cannondale gaat makkelijk aan de zadelpen, en dan heb ik nog 10 cm in de hoogte over....

ach ja... misschien heb jij dan wel een 30 inch boulder ofzo

amigo

Bericht door amigo » zo jul 04, 2004 7:44 am

het makkelijkste en uiteindelijk ook goedkoop is toch wel een inca.....
fiets staat droog en kan niet uit de auto vallen. en met de juiste verzekering is ie ook goed mee verzekert tegen diefstal.
en je rijd met grijs kenteken dus lekker goe koop

Rudie

Bericht door Rudie » zo jul 04, 2004 10:52 am

Een Inca is idd een goede oplossing...Zelf heb ik een drager bij de Aldi gehaald. Gewoon met een framebevestiging. Werkt prima! Eerst had ik een "echte" Twiny Load, maar daar kreeg ik alleen maar krassen van op m"n crank :"(

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo jul 04, 2004 5:24 pm

Een Aldi drager ;). Wat kost zoiets en heb je een foto daarvan.

Rudie

Bericht door Rudie » zo jul 04, 2004 8:08 pm

Ding is echt handig! kWeet nie meer wat het koste, het was iig vrij weinig :) En een foto kan ik fixen ja...Als je er serieus interesse in hebt natuurlijk... 8) ;)

Lautje

Bericht door Lautje » ma jul 05, 2004 2:05 pm

Ik zag van Spinder een stalen versie en een aluminium versie. Is de alu versie sterk genoeg voor twee fietsen of raden jullie echt de stalen aan?? ???

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jul 06, 2004 9:03 am

mensen mensen laten we nou niet te hard van stapel lopen aub.

Een Aldi drager??????????????????????????????

No offence hoor maar daar zou ik m"n fiets dus nooit opzetten, die dingen willen nog wel eens los komen van je auto, en dat vind je fiets niet echt fijn. Ik heb de resultaten bij mijn LBS mogen aanschouwen.

Mijn mening:
Spinder(of andere merken in die prijsklasse): te duur voor die paar keer dat je hem gebruikt en te veel "onderdeeltjes die of gejat worden of kwijtraken.

Koop een 2dehands op MP, zo"n Tacx, die ik al eerder noemde; is een oerstevig ding, simpel en goedkoop.

dusssss©

Rudie

Bericht door Rudie » di jul 06, 2004 9:19 am

Tis tot nu toe nog altijd goed gegaan hoor... :"(

Plaats reactie