Doping again

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
Doping again

Bericht door BOSS » di sep 21, 2004 12:04 pm

en wie is de gelukkige deze keer:

Tyler Hamilton, jawel.

Gepakt in de Vuelta na een verboden bloedtransfusie, het zat er in natuurlijk;
http://www.vrtnieuws.net/sport_master/w ... _uspostal/

dusssss©

Stoer-Event

Re:Doping again

Bericht door Stoer-Event » di sep 21, 2004 12:08 pm

Die Hamilton wordt een beetje een zielig figuur zo.

BLRacing

Bericht door BLRacing » di sep 21, 2004 6:02 pm

Mm dat is nieuw. Nog niet eerder geconstateerd toch of te ondekken. Volgende stap zal wel DNA doping zijn. Ik was wel een fan van Hamilton.
:? ::)

surfstad

Bericht door surfstad » di sep 21, 2004 6:05 pm

Iedereen aan de drugs ::)
Lijkt wel net Nederland topsport.

Heidi

Bericht door Heidi » di sep 21, 2004 7:12 pm

Zal hij ook z"n olympische medaille wel moeten inleveren.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » di sep 21, 2004 7:27 pm

En Rogers krijgt er een medaille bij. :D

Luc

Bericht door Luc » di sep 21, 2004 8:39 pm

Dit is dus een typisch geval van de enorme hypocrisie van de UCI wat betreft haar "strijd" tegen doping. Voor zover ik kan nagaan zou Hamilton gepakt zijn op "bloeddoping" d.m.v. een nieuwe test waarbij men kan nagaan of iemand een (bloed)transfusie gehad heeft.

Bij bloeddoping wordt op een bepaald moment eigen bloed afgetapt en op een later tijdstip opnieuw toegediend. Resultaat is een hoger aantal rode bloedlichaampjes en dus een verbeterd zuurstoftransport naar de spieren, ideaal dus voor duursporters. Er wordt hier dus in principe niet gewerkt met lichaamsvreemde, verboden stoffen. Men beoogt hetzelfde effect als bij een hoogtestage, die echter NIET verboden is door de UCI. Begrijpe wie begrijpen kan ...

Mensen met een betere medische kennis dan mij, gelieve mij hier te corrigeren als ik niet correct of volledig ben. Ik vertel hier alleen maar zoals ik het altijd begrepen heb en verdere aanvullingen, correcties ... zijn dus zeker welkom.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di sep 21, 2004 9:01 pm

Trainen is ook een prestatiebevorderend middel!
Maar inderdaad de dopinglijst is maar een raar ding.

Dat bloeddoping verboden is kan ik me dan nog wel voorstellen, want het kan gevaarlijk zijn.

Gast

Bericht door Gast » di sep 21, 2004 9:19 pm

Luc schreef: Bij bloeddoping wordt op een bepaald moment eigen bloed afgetapt en op een later tijdstip opnieuw toegediend.
Wat is wielrennen toch een zieke sport. Heeft tegenwoordig meer te maken met medische wetenschap en doping dan met fietsen.
Zielig zooitje vind ik t ...

Luc

Bericht door Luc » wo sep 22, 2004 9:43 am

Dat is zeker niet alleen zo met wielrennen hoor. Het gaat hier nu eenmaal om de wellicht meest gecontroleerde sporttak van allemaal.

@ @sph@ltdude: dan is een hoogtestage dat ook en moet dat dus ook verboden worden. "t Is het een of het ander. En zoals je zegt, als je de redenering volledig doortrekt is trainen ook een prestatiebevorderend middel ...

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo sep 22, 2004 11:18 am

Luc schreef:

Bij bloeddoping wordt op een bepaald moment eigen bloed afgetapt en op een later tijdstip opnieuw toegediend. Resultaat is een hoger aantal rode bloedlichaampjes en dus een verbeterd zuurstoftransport naar de spieren, ideaal dus voor duursporters. Er wordt hier dus in principe niet gewerkt met lichaamsvreemde, verboden stoffen. Men beoogt hetzelfde effect als bij een hoogtestage, die echter NIET verboden is door de UCI. Begrijpe wie begrijpen kan ...

Zoals ik het begrepen heb gaat het hier niet om eigen bloed, maar donorbloed. En dat is wel een tandje heftiger dan eigen bloed!

Ps: ik ben al jaren bloeddonor bij de officiele bloedbank. Maar tegen betaling kan ik ook wel direct aan wielrenners doneren? ;D

Groeten, Lars

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo sep 22, 2004 5:55 pm

Ja Lars mag ik van jou voor het marathon seizoen 2005 1.5 liter ;D ;D tappen. Dan krijg jij wat van mij. Staan we quite ;D ;D ;)

Rodger

Bericht door Rodger » do sep 23, 2004 2:24 pm

Zoiets als, "ik kan je bloed wel drinken"?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do sep 23, 2004 3:20 pm

Vroegah at je gewoan nog een Krentebol als je energie wou!

Gène

Bericht door Gène » do sep 23, 2004 3:49 pm

Dit is toch de zelfde man die de tour (2003) met een gebroken sleutelbeen heeft uitgereden? Leek me toen ook al zo"n verdacht verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog doorrijd. Dat moet toch gewoon pijn hebben gedaan?
mzzl
Gène

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » do sep 23, 2004 6:14 pm

Doping!? So what! Ik keur het helemaal niet goed maar het spul zorgt voor een paar percentjes, die uiteraard een verschil kunnen maken, maar zonder een onmenselijke training geraak je er zeker niet! Zal ik eens iets voorspellen,

Bart Wellens, de landgenoot veldrijder, kwam enkele weken geleden in het nieuws door een infectie ten gevolge van een instektenbeed tijdens een hoogtestage. Ze hadden het pas na 2 dagen opgemerkt. De wonde was ontstoken en er was zelfs kans dat er zich "koudvuur" ging ontwikkelen. M"et wat antibiotihica zou hij nog tijdig aan het seizoen kunnen beginnen" aldus de pers.
Dus als Bartje binnenkort wordt betrapt op verboden snoepgoed dan is dit de oorzaak.....
En maak mij nu maar eens wijs dat een insektenbeet bij een een renner, die elke dag (= elke training) gemasseerd wordt niet opvalt!

Hoe dan ook, ik heb respect voor de atleten doping of niet. Topsport is onmenselijk.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr sep 24, 2004 7:53 pm

Heej,

Dat bloed komt wel even in een andere staat het lichaam in als het eruit ging hoor......

Het wordt ontdaan van verzuringssporen, verrijkt en heeft *opeens* heeeeeeeeeeeeeeeel veel rode bloedlichaampjes.

Dat deze gasten met zichzelf kunnen leven zeg.............

Die insectebeet ?

Die gaat juist onsteken DOOR de massage...............

En toevallig zijn de medicijnen prestatie bevorderend ?

Bling [brandt het lampje ??]

E

Plaats reactie