Re:Vandaag in de TREEK bij Leusden......BEKEURING
Moderator:Beheerders
Was vandaag samen met m"n maatje ons vast rondje in de Treek aan het fietsen werden gestopt door een boswachter en een agent in een 4x4. Na het gebruikelijke geouwehoer over wat een pad is en wat niet ben ik uiteindelijk bekeurd voor het niet kunnen laten zien van een geldig legitimatiebewijs.
DUS, als je gaat fietsen zorg dat je je legitimatie kunt laten zien anders kost het zure centjes.
Greetzzzz KLAAS
DUS, als je gaat fietsen zorg dat je je legitimatie kunt laten zien anders kost het zure centjes.
Greetzzzz KLAAS
[niet netjes mod modus]fuck the police[/niet netjes mod modus]
- Arnetteman
Hadden ze reden dan om naar je legitimatie te vragen?
Ze mogen dat pas doen na gegronde redenen geloof ik.
Ze mogen dat pas doen na gegronde redenen geloof ik.
De politie geeft hiermee DUIDELIJK het verkeerde beeld af. Mij werd altijd voorgehouden dat de politie er voor de burger is (was?). Iemand bekeuren ALLEEN omdat hij geen ID bijheeft vind ik grote onzin...
En nu volgen er ongetwijfeld antwoorden van betweters die zeggen "had je je ID maar bij moeten hebben" ...
En nu volgen er ongetwijfeld antwoorden van betweters die zeggen "had je je ID maar bij moeten hebben" ...
Daar hebben we t al vaker over gehad dus hoeft niet opnieuw gedaan te worden idd.
En de politie is idd niet je beste vriend!
En de politie is idd niet je beste vriend!
Het klopt dat de politie pas naar he ID mag vragen als ze met opsporing bezig zijn.
Dus als ze in het bos controleren of de locale ATBers zich aan de regels houden dan zijn ze dus met opsporing bezig en mogen ze je ID vragen.
Dussss.....
Dus als ze in het bos controleren of de locale ATBers zich aan de regels houden dan zijn ze dus met opsporing bezig en mogen ze je ID vragen.
Dussss.....
Het verplichte Id is nergens anders voor ingevoerd dan om de identiteit van een bepaalde groep "medelanders" beter in de gaten te kunnen houden... en voor de euro"s...
1 troost Klaas, je bent niet de enige
:
http://www.nu.nl/news/476922/10/Eerste_ ... oetes.html
dusssss©

http://www.nu.nl/news/476922/10/Eerste_ ... oetes.html
dusssss©
-
ja kunt hem maar beter bij je hebben, ik probeer hem altijd mer te nemen maar vergeet het nog wel is :-[
maar.. als JIJ niet kunt laten zien wie je bent.. hoe kunnen ZIJ dan een bon op jouw naam zetten? Ze kunnen niet bewijzen dat je er was.....Of in elk geval, dat jij het was, die ze daar aan hielden.
[quote="DeKerf"s"]
maar.. als JIJ niet kunt laten zien wie je bent.. hoe kunnen ZIJ dan een bon op jouw naam zetten? Ze kunnen niet bewijzen dat je er was.....Of in elk geval, dat jij het was, die ze daar aan hielden.
[/quote]
Dan rijden ze achter je aan om te controleren waar je woont
Moet je wel eerst je rondes in t bos afmaken he!
Maar andere naam opgeven is ook strafbaar... Maar ja aangezien je nix bij je hebt kunnen ze daar ook nix mee...
[/quote]
Dan rijden ze achter je aan om te controleren waar je woont

Moet je wel eerst je rondes in t bos afmaken he!
Maar andere naam opgeven is ook strafbaar... Maar ja aangezien je nix bij je hebt kunnen ze daar ook nix mee...
-
Ik neem geen ID meemet sporten.
Kunnen ze ook niet van je verlangen.
Als je op de tennisbaan staat zit hij ook niet in je kontzak.
Dan ligt ie hoogstens in de kleedkamer.
Nou, nu ligt ie in me auito, kan ik er wat aan doen dat die 20km verderop staat ?
Het moet gvd nie erger worden.........
E
Kunnen ze ook niet van je verlangen.
Als je op de tennisbaan staat zit hij ook niet in je kontzak.
Dan ligt ie hoogstens in de kleedkamer.
Nou, nu ligt ie in me auito, kan ik er wat aan doen dat die 20km verderop staat ?
Het moet gvd nie erger worden.........

E
Ja maar Erik, de agent zei, je moet hem altijd bij je hebben.... dus ook als je aan het windsurfen, zwemmen, naaktlopen, etc. bent.......dussssssss
Ik hou er ook niet van, als er genaaid moet worden dan doe ik het liever zelf maar ja een grote bek levert je niets op. Nu viel het nog mee, met z"n tweeen 1 bekeuring van €50,- , We hadden er ook ieder 1 kunnen krijgen en er beide nog een bekeuring van €95,- voor het niet fietsen op de paden bovenop.
Moraal van het verhaal, neem je ID gewoon mee, ook jij Erik, scheelt je veel irritatie enzo.
Prettig weekend.
Ik hou er ook niet van, als er genaaid moet worden dan doe ik het liever zelf maar ja een grote bek levert je niets op. Nu viel het nog mee, met z"n tweeen 1 bekeuring van €50,- , We hadden er ook ieder 1 kunnen krijgen en er beide nog een bekeuring van €95,- voor het niet fietsen op de paden bovenop.
Moraal van het verhaal, neem je ID gewoon mee, ook jij Erik, scheelt je veel irritatie enzo.
Prettig weekend.
als je die flik nog pissiger wilt maken, moet je hem eerst naar zijn legitimatie-bewijs vragen
Hij moet die eerst laten zien.
gegarandeert succes
(trouwens ID bijhebben is bij ons in Belgie de gewoonste zaak, in mijn geval zelfs als k ga biken)

gegarandeert succes

(trouwens ID bijhebben is bij ons in Belgie de gewoonste zaak, in mijn geval zelfs als k ga biken)
-
Ik neem wel een kopie mee,
Neta an me schoonpa gechecked [die is pliesie] er moet aanleiding zijn om ernaar te vragen en al helemaal om je ervoor te bekeuren.
Met andere woorden ik lul me er wel uit !
Gewoon als normale mensen behandelen de pliesie. T zijn ook normale mensen heb ik gehoord..........
Haha.
E
Neta an me schoonpa gechecked [die is pliesie] er moet aanleiding zijn om ernaar te vragen en al helemaal om je ervoor te bekeuren.
Met andere woorden ik lul me er wel uit !
Gewoon als normale mensen behandelen de pliesie. T zijn ook normale mensen heb ik gehoord..........
Haha.
E
Waarschijnlijk heb je een grote bek opgezet. Ja meneer, nee meneer werkt het beste. Al 3 x aangehouden zonder papieren en alle keren onderuit geluld.
hebben ze u dan meegenomen naar den bureau? anders geeft ge toch ne valse naam en adres ;D Ze kunnen toch ni verlangen da ge veel geld op zak hebt om direct te betalen. Als ge uw ID ni bijhebt hebt ge normaliter uwe portemonnee toch ook ni bij
Geen grote bek, niet naar het buro, geen portemonee. Hij vraagt je naam, adres en geboortedatum, gaat naar z"n auto, controleert of je gegevens kloppen en schrijft een bon uit.
Van onderuitlullen was geen sprake, inplaats van een bekeuring voor het fietsen waar het niet mag (€95,-) plus een bekeuring voor het niet kunnen tonen van een ID (€50,-) voor mijn maatje en mijzelf kregen we 1 bekeuring voor het niet kunnen tonen van het ID dus in totaal een bekeuring van €50,- i.p.v. €290,-., fietsen kan best duur zijn.........
Greetzzz KLAAS
Van onderuitlullen was geen sprake, inplaats van een bekeuring voor het fietsen waar het niet mag (€95,-) plus een bekeuring voor het niet kunnen tonen van een ID (€50,-) voor mijn maatje en mijzelf kregen we 1 bekeuring voor het niet kunnen tonen van het ID dus in totaal een bekeuring van €50,- i.p.v. €290,-., fietsen kan best duur zijn.........
Greetzzz KLAAS
Bakkersma schreef:
Geen grote bek... Hij vraagt je naam, adres en geboortedatum, gaat naar z"n auto, controleert of je gegevens kloppen en schrijft een bon uit.
[
Eerder schreef Klaas schreef:Na het gebruikelijke geouwehoer over wat een pad is en wat niet ben ik uiteindelijk bekeurd...
Heb je nou wel of geen discussie met hem gehad?
Was er geen mogelijkheid om weg te fietsen?
In een bosrijke omgeving ben je ze zo kwijt natuurlijk (als je de weg kent natuurlijk).
En zoveel moeite zullen ze ook niet doen voor 2 fietsers!
Wat was de situatie eigenlijk? Behalve dat jullie niet op t juiste pas fietsten?
In een bosrijke omgeving ben je ze zo kwijt natuurlijk (als je de weg kent natuurlijk).
En zoveel moeite zullen ze ook niet doen voor 2 fietsers!
Wat was de situatie eigenlijk? Behalve dat jullie niet op t juiste pas fietsten?
Faxmulder schreef:
Wegfietsen is laf...
Net zoiets als geflitst worden en dan gaan zitten zeuren als je moet betalen...
heel duidelijk dus, ze kunnen pas naar je legitimatie vragen zodra je een strafbaar feit hebt gepleegd?
Dat zou mooi zijn want ik zag het al gebeuren; " zaterdag avond, 10 pliesie op een rij bij ingang van de stad, Whoppa kom maar op met je quotum ;D."
Dat zou mooi zijn want ik zag het al gebeuren; " zaterdag avond, 10 pliesie op een rij bij ingang van de stad, Whoppa kom maar op met je quotum ;D."
Ze mogen je legitiematie vragen als ze met "opsporing" bezig zijn, bijvoorbeeld het opsporen van wildfietsers.
Greetzzz KLAAS
Greetzzz KLAAS
Steelboy schreef:
[Faxmulder schreef:
Wegfietsen is laf...
maar wel goedkoop

-
Of is juist niet laf, besef wel wat de gevolgen kunnen zijn als men je later alsnog te pakken krijgt.