Fiets makkelijk in Fiat Scudo/Peugeot Expert/Citroën Jumpy?
Moderator:Beheerders
M"n vraag is dus of er mensen zijn die weten of je in deze auto je fiets (DH fiets) makkelijk kwijt kan zonder "em te demonteren?

- dobbel our zero
Re:Fiets makkelijk in Fiat Scudo/Peugeot Expert/Citroën Jump
volgens mij wel,
heb er ook wel mensen mx-motoren in zien stoppen
zonder deze te demonteren
heb er ook wel mensen mx-motoren in zien stoppen
zonder deze te demonteren
Jah k heb zelf een courier pizzabussie en daar past n fiets makkelijk in, stuur ff scheef zetten en deurtje dicht. De courier is ietys kleiner dan de auto"s die jij aangeeft dus dat gaat makkelijk

-
Mijn Saab 900 slikt ook makkelijk meerdere fietsen zonder te demonteren.
In een scudo\jumpy moet makkelijk passen.Heb een volvo 850 estate en ook daar gooi ik 2 fietsen in zonder iets te demonteren
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ik heb een Citroen Berlingo is kleinere model, daarin kunnen drie 2 mtb"s fr/dh/xc zonder te demonteren. XC"ers kunnen (uit ervaring) gemakkelijk met z"n 3en in een jumpy/scudo/expert
Rinse
Rinse
thanx gasten voor de reacties
hmmm,....als je je bike in een Berlingo kwijt kan is dat natuurlijk helemaal bomme; scheelt toch weer aan wegenbelasting en een slokkie.
@ Rinse: Maar is het dan van ik pleur "em er zo in of moet je een beetje passen en meten?
hmmm,....als je je bike in een Berlingo kwijt kan is dat natuurlijk helemaal bomme; scheelt toch weer aan wegenbelasting en een slokkie.
@ Rinse: Maar is het dan van ik pleur "em er zo in of moet je een beetje passen en meten?
Berlingo/Caddy (oude)/Partner zijn 165cm lang. Om fietsen in de lengte kwijt te kunnen moet het voorwiel eruit of gedraaid.
Met wielen los kunnen er een hoop in.
Systemen om een vork op een nepnaaf te monteren zijn handig voor QR bevestigingen, voor steekas is het bewerkelijker.
Wel kunnen de meeste DH fietsen op de kop makkelijk erin, of je remmen dat waarderen is een tweede.
Scudo/Expert zijn een stuk langer en bieden de mogelijkehid om te slapen.
ask T die er soms 1 in bruikleen heeft.
Met wielen los kunnen er een hoop in.
Systemen om een vork op een nepnaaf te monteren zijn handig voor QR bevestigingen, voor steekas is het bewerkelijker.
Wel kunnen de meeste DH fietsen op de kop makkelijk erin, of je remmen dat waarderen is een tweede.
Scudo/Expert zijn een stuk langer en bieden de mogelijkehid om te slapen.
ask T die er soms 1 in bruikleen heeft.
daar was ik dus al bang voor. Elke keer die steekas eruit trekken is niet m"n hobby....
nog eventuele andere opties?
T1, 2??? ;D
Schiet niet op maar is wel super
Schiet niet op maar is wel super
-
GTLTS schreef:
daar was ik dus al bang voor. Elke keer die steekas eruit trekken is niet m"n hobby....
Estate"s, Avant"s en CombiCoupe"s dus. Deze hebben vaak een langer laadruim (mijn SAAB 1.85cm) en er zit een achterbank in voor als je eens geen fietsen meeneemt, maar wat vrienden. Persoonlijk prefereer ik een grote hatchback (bijv CC) boven een stationwagon vanwege de gemakkelijkere toegang. Ik kan bv ook staan in mijn auto. Verders pleit er nog wel meer voor een luxe hb of stw tov een busjesachtige.
Hier staat tegenover dat ik mij kan voorstellen dat een grijs busje op het moment geen fuck meer waard is met de nwe regelgeving op komst. Schept perpectieven. Aan de andere kant profiteert men dus niet meer van vrijstelling wegenbelasting.
idd,...is allemaal geen hol meer waard.
Effe voor de vuist weg;
Opel Combo 1.4 benzine uit "99 met 70 dkm... voor de prijs van €2950....dan reken ik het handjeklap natuurlijk nog niet mee...
zelfde geldt voor de Couriers, de Berlingo"s, Partners enz.
Effe voor de vuist weg;
Opel Combo 1.4 benzine uit "99 met 70 dkm... voor de prijs van €2950....dan reken ik het handjeklap natuurlijk nog niet mee...
GTLTS schreef:
idd,...is allemaal geen hol meer waard.
Effe voor de vuist weg;
En het mooie van de benzineversies is, dat je een relatief laag tarief betaalt vanwege de brandstof. Je zit dan in de regionen van 400 Euro per jaar (heel ruwweg).
Elevation12,000 schreef:
[GTLTS schreef:
Estate"s, Avant"s en CombiCoupe"s dus. Deze hebben vaak een langer laadruim (mijn SAAB 1.85cm) en er zit een achterbank in voor als je eens geen fietsen meeneemt, maar wat vrienden. Persoonlijk prefereer ik een grote hatchback (bijv CC) boven een stationwagon vanwege de gemakkelijkere toegang. Ik kan bv ook staan in mijn auto. Verders pleit er nog wel meer voor een luxe hb of stw tov een busjesachtige.
Hier staat tegenover dat ik mij kan voorstellen dat een grijs busje op het moment geen fuck meer waard is met de nwe regelgeving op komst. Schept perpectieven. Aan de andere kant profiteert men dus niet meer van vrijstelling wegenbelasting.
Grijze bussen zijn inderdaad relatief voordelig. En dat blijven ze nog wel een tijdje, totdat de paniek bij particuliere bezitters gedoofd is. Blijvend voordeel: je betaalt geen BPM over een bus van voor 1/7/2005.
En wat die motorrijtuigenbelasting betreft: je betaalt wel het "gele" MRB-tarief, maar zonder de provinciale opcenten. Dat scheelt bij een bus zoals de onze (VW T5) toch weer pakweg 25-30 Euro per maand die je "minder meer" betaalt t.o.v. een echte personenauto met geel kenteken. Zo"n bus is wel een machtig vervoermiddel: een tandem gaat er gewoon in de lengte in (uiteraard heb ik het nu over een zogeheten "enkelcabine" versie).
En als je wilt kunnen er dan nog heel wat fietsen en andere zaken bij.
- Xircuit
- Contacteer:
Scudo/Jumpy/Expert:
Als daar geen DH bike in past....

Als daar geen DH bike in past....

kijk,...dat ziet er goed uit. En is nog betaalbaar ook...
Een VW bus is net effe te, helemaal als je "em in Amsterdam kwijt moet. Daarnaast natuurlijk een stuk zwaarder en duurder...
En ik heb mezelf juist beloofd dergelijk zwaarder materiaal niet aan te schaffen...
Eerst was dit namelijk het plan
maar ja, aangezien het grijs kenteken eraf gaat, m"n pa niet de directeur van de ABN is en ik niet de loterij heb gewonnen...zal het dus geen Chevy K30 6.2 V8 worden :"(
Een VW bus is net effe te, helemaal als je "em in Amsterdam kwijt moet. Daarnaast natuurlijk een stuk zwaarder en duurder...
En ik heb mezelf juist beloofd dergelijk zwaarder materiaal niet aan te schaffen...
Eerst was dit namelijk het plan

maar ja, aangezien het grijs kenteken eraf gaat, m"n pa niet de directeur van de ABN is en ik niet de loterij heb gewonnen...zal het dus geen Chevy K30 6.2 V8 worden :"(
- Arnetteman
Rinse Appelstroop schreef:
Ik heb een Citroen Berlingo
Dat ding is helemaal niet van jou :P
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
GTLTS schreef:
thanx gasten voor de reacties
Ok, de berlingo is niet van mezelf maar van m"n moeder. Feit is wel dat ik er 2 xc fietsen in z"n geheel in kwijt kan (maatje 21") en heb er ook al Specialized P.3 en KHS waar bij het in z"n geheel erin kan. Maar dan heb je wel minder zicht nar achter. Maar als je een auto gaat kopen, waarom neem je de feits niet gewoon mee en probeer je even..
Rinse
-
Had ne fiat scudo en gingen heel wat dh fietsen in zonder te demonteren
Is zelfs ideaal om 3 fietsen in te hangen (op de zijkant) en er zelfs met 2 in te slapen, helemaal uitgestrekt zelfs en zonder lepeltje te liggen
Heb der zelfs meerdere malen 2 crossmotors ingekregen, met de deuren dicht....
Denk zelfs dak weer ene koop, is gewoon de max om met 3 voorin te zitten, de bikesjes achterin en de bakken jup just achter de zetels.... Mega gewoon ;D

Denk zelfs dak weer ene koop, is gewoon de max om met 3 voorin te zitten, de bikesjes achterin en de bakken jup just achter de zetels.... Mega gewoon ;D

Ok, de berlingo is niet van mezelf maar van m"n moeder. Feit is wel dat ik er 2 xc fietsen in z"n geheel in kwijt kan (maatje 21") en heb er ook al Specialized P.3 en KHS waar bij het in z"n geheel erin kan. Maar dan heb je wel minder zicht nar achter. Maar als je een auto gaat kopen, waarom neem je de feits niet gewoon mee en probeer je even..
Rinse
wilde dat ook doen, maar eerst effe een beetje weten wat kan en niet voordat ik daadwerkelijk intensief ga kijken...
Had ne fiat scudo en gingen heel wat dh fietsen in zonder te demonteren Is zelfs ideaal om 3 fietsen in te hangen (op de zijkant) en er zelfs met 2 in te slapen, helemaal uitgestrekt zelfs en zonder lepeltje te liggen
Denk zelfs dak weer ene koop, is gewoon de max om met 3 voorin te zitten, de bikesjes achterin en de bakken jup just achter de zetels.... Mega gewoon
@ bikerfreak: misschien een beetje offtopic maar wel belangrijk...
hoe is het inmiddels gesteld met de hoodbaarheid van een Fiat? Noemenswaardige problemen gehad? Nog steeds last van accuzuur geuren in de auto bij veel gebruik?
-
Niks last van, deed ongeveer 50k op ne jaar, bijna geen problemen tot ik hem op zn dak gelegd heb. Hebben echt wel deze auto tot het uiterste getest, zou zelfs een prijs van fiat moeten krijgen vind ik...
Heb der zo´n 2 jaar mee gereden en nooit echte grote problemen mee gehad. 1 keer dat de keerring op de krukas begon te lekken, maar da kon blijkbaar gebeuren als je der zo mee rijd als ik deed ::)
In de bergen was de motor wel te licht, was maar ne 1.9d, maar who cares, we raakten der ook wel...
En was ne witte, maar zaten zo´n 3.000.000 stickers op denk ik... Denk zelfs dat er veel zijn die hem al gezien hebben in France of Germany, viel nogal redelijk goe op... (allé, wij ook zunne...) ;D ;D ;D
Heb der zo´n 2 jaar mee gereden en nooit echte grote problemen mee gehad. 1 keer dat de keerring op de krukas begon te lekken, maar da kon blijkbaar gebeuren als je der zo mee rijd als ik deed ::)
In de bergen was de motor wel te licht, was maar ne 1.9d, maar who cares, we raakten der ook wel...
En was ne witte, maar zaten zo´n 3.000.000 stickers op denk ik... Denk zelfs dat er veel zijn die hem al gezien hebben in France of Germany, viel nogal redelijk goe op... (allé, wij ook zunne...) ;D ;D ;D
Ik had een berlingo en heb nu een opel combo.
Fiets kan erin zonder demontage van het voorwiel.
Ikzelf gebruikte wel steeds een fietsrekje ( minoura vergo ) waarbij het voorwiel eruit moest. Zo konden er zonder problemen 2 in plus nog een hoop bagage.
De minoura vergo heeft trouwens klemmen speciaal voor 20mm assen.
De auto"s waren dan nog eens beiden voorzien van een tussenraster wat op zijn beurt nog eens enkele centimeters in beslag nam.
Fiets kan erin zonder demontage van het voorwiel.
Ikzelf gebruikte wel steeds een fietsrekje ( minoura vergo ) waarbij het voorwiel eruit moest. Zo konden er zonder problemen 2 in plus nog een hoop bagage.
De minoura vergo heeft trouwens klemmen speciaal voor 20mm assen.
De auto"s waren dan nog eens beiden voorzien van een tussenraster wat op zijn beurt nog eens enkele centimeters in beslag nam.
In mijn scudo passen:
optie 1: een XC-fiets en een zware freerider waarnaast de bestuurder nog kan pitten.
optie 2: zes zware freeriders om en om met het stuur
Maar of er downhillers in passen ???
Ruumte zat mien jong
optie 1: een XC-fiets en een zware freerider waarnaast de bestuurder nog kan pitten.
optie 2: zes zware freeriders om en om met het stuur
Maar of er downhillers in passen ???

Ruumte zat mien jong