Nightbiking

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freeko
Nightbiking

Bericht door freeko » do sep 08, 2005 5:49 pm

Heb laats ergens een keer iets gelezen oven biken in het donker.Aangezien de dagen weer korter gaan worden dacht ik toen: "dat lijkt mij ook wel fun".Ben dus even wezen kijken wat een beetje verlichtingsset kost en schrok me wezenloos.Heb mezelf nu even wat in elkaar geflanst en wil het vanavond eens even gaan testen.

Het lampje bestaat uit een""gewoon"halogeenspotje van 35 watt.

Als behuizing heb ik een deel van een draaibaar spotje, een stukje 35 mm koper buis en een einddop 35 mm gebruikt en het geheel aan elkaar gesoldeerd.Een rubber klembeugeltje zorgt voor de bevesteging aan het stuur.

Als accupack heb ik een bidon doormidden gezaagd,een oude accu-zaklamp (makita) en de accu van een accuboormachine (12 v. 2.6Ah )gebruikt.
De schakelaar is een simpel snoerschakelaartje.
Het gewicht is wel wat aan de hoge kant,denk ongeveer 1,5 kilo maarjah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat het er allemaal nog een beetje proffisorisch uitziet maar dit is het eerste model (geloof me,er volgen er nog meer).De lichtopbrengst is in ieder geval geweldig!!!!.

Zijn er hier nog meer mensen die aan "nightbiking"doen??Ben wel eens benieuwd naar hun ervaringen.(en tips)

Ruckus

Re:Nightbiking

Bericht door Ruckus » do sep 08, 2005 6:15 pm

heb je ook een achterlicht gefixt? :P
hoelang gaat die batterij mee?
ziet er wel mooi uit, voor zelf in elkaar gestoken te zijn! alleen het gewicht... nja

zonoskar

Bericht door zonoskar » do sep 08, 2005 7:41 pm

Hoe lang ie mee gaat kun je zelf uitrekenen. De batterij levert 2.6 Ah bij 12V, het spotje verbruikt 35W bij 12V, da"s 2.9 A, dus de batterij zal ongeveer 53 minuten meegaan. Niet echt denderend lang lijkt me.

Oja, vroegah deed ik ook aan nightbiking, maar het is in de winter meestal veul te koud om te fietsen, dus ben ik ermee gestopt. Ik ben wel nog eens om 23:00 gaan biken in de zomer, ook leuk (en donker).

freeko

Bericht door freeko » do sep 08, 2005 8:32 pm

Heb er vanavond 1,5 uur mee gefietst en kon niet merken dat de accu minder werdt(had voor de zekerheid nog een 2é accu bij me)Is wel fun zo in het donker rijden.

Dirt4breakfast

Bericht door Dirt4breakfast » do sep 08, 2005 9:56 pm

goh, doet me een beetje denken aan wat ik en een stel vrienden vroegah vaak deden... Follow the leader... allemaal achter elkaar aan, maar alleen de voorste had licht... erg leuke ervaringen mee (vooral in het a. van duinkerkenpark in bergen op zoom met die leuke zeer laag overhangende boom ;D)

bettes

Bericht door bettes » do sep 08, 2005 10:12 pm

wij rijden al even (paar jaar ondertussen) rond met deze:
Afbeelding
Het is een kleine doormeter (35mm) 12V 20W lampje en er hangt een 12v 7Ah batterij aan. montage gebeurd met een velcro strip op de helm (dan kan je medebikers beter verblinden ;) 8) )

Dus voor de techneuten 4.2h ligt als ik snel even reken. Dat is een fikse biketocht van 40km met pauzes en aankleden en uitkleden erbij...

Als er eens iemand een nachtbike meeting wil doen dan ben ik er zeker bij!

greetz
bettes

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do sep 08, 2005 11:24 pm

Wij zijn wel eens met volle maan het bos ingegaan.
Geen wolkje aan de hemel en echt te kickhu om te doen!
Het was geen moeilijk parcours maar dat was ook niet nodig omdat we op het terras hadden zitten wachten totdat het donker was. ;D
Ik ga binnenkort ook maar weer eens in het donker biken.
Bedankt voor het wakker schudden!

urban waste

Bericht door urban waste » vr sep 09, 2005 11:49 am

Mag je tegenwoordig nog ergens nachtbiken (in België)? Gewoon een vraag..........zou het graag een keer doen, maar ik heb géén zin om illegaal bezig te zijn (straks trappen ze me België nog uit aangezien ik een buitenlander ben ;).......ik voel me toch een "gast", dus ben erg braaf.).

revis

Bericht door revis » vr sep 09, 2005 12:47 pm

@ bettes; kun je iets vertellen mbt de batt, maw is dit "n accu ve bromfiets ofzo en hoe heb je die dan gemonteerd ?
Wil nl. ook zoiets gaan fabrieken. Alvast bedankt.

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » vr sep 09, 2005 1:54 pm

bettes schreef:

Als er eens iemand een nachtbike meeting wil doen dan ben ik er zeker bij!

greetz
bettes

ik ook 8)

fleche

Bericht door fleche » vr sep 09, 2005 3:28 pm

bettes

Bericht door bettes » vr sep 09, 2005 9:00 pm

De bron ontdenkt! Maar wij reden al eerder rond met eigen maaksels uit fotrolpotjes etc (die smolten dan bij te lang stilstaan)
Trouwens ik weet niet hoe die jongens het fixen maar zoveel junk in dat lampje duwen lukt mij echt niet. Ik heb er dan maar een vereenvoudigde versie van gemaakt...

Batterij is een droogaccu voor noodvoeding. een rechthoekige blok van 15 bij 9 bij 6cm en die gaat mooi in de camelback... dan kan je ook van de fiets af zonder afkoppelen. Aansluiten gebeurd via een 2mm minijack voor een audio. (niet met een vrouwtje in het lampje als bij wtos, want dan staat er stroom op het mannetje en dat mag niet :o )

Alles mag in België zolang niemand het ziet...

greetz
bettes

Plaats reactie