Het grote reetfietstopic!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Sven
Het grote reetfietstopic!

Bericht door Sven » di apr 18, 2006 11:18 am

Jaja, wat eerst leek op een normaal plaatjestopic, dit wordt het grote reetfietstopic. Stel hier je vragen omtrend het reetfietsen, adives etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mercedes brengt een high-tech en lichtgewicht racefiets op de markt. De uit carbon vervaardigde racefiets wordt in een gelimiteerde oplage van 199 stuks op de markt gebracht. De racefiets kost € 2.990,-.

De nieuwe carbon fiets is de topper van de Mercedes Bike Collection 2006. De fiets is ontworpen en ontwikkeld door Mercedes Accessoires GmbH. Het monocoque frame is gemaakt van carbon. Het frame heeft een hoogte van 58 cm en de fiets weegt (exclusief pedalen) slechts 8,3 kg. De versnellingen en remmerij zijn afkomstig van Shimano. Hiervoor is de keuze gevallen op de hoogwaardige ´Dura-Ace´ serie van Shimano. De ´schakelpeddels´ zijn geïntegreerd in de handvaten. Hierdoor is het volgens Mercedes mogelijk om tegelijk te remmen en te schakelen. Om de Shimano WHR 550 wielen zijn Michelin banden gemonteerd.

High-tech materialen
De uitstraling van de fiets past precies bij Mercedes. De high-tech materia-len, het zichtbare carbon, de aluminium accenten en het rode leer op het stuur zijn een mooie combinatie. Ook de speciale wielen met slechts 16 spaken geven de fiets een bijzondere uitstraling. Dat het een gelimiteerde oplage is blijkt uit het serienummer dat op een typeplaatje zichtbaar is. De prijs van de Mercedes racefiets bedraagt € 2.990,-.
Laatst gewijzigd door Sven op di apr 18, 2006 12:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di apr 18, 2006 11:26 am

Ik wacht liever op de Brabus uitvoering....
---www.cjmedia.nl---

m@rtin

Bericht door m@rtin » di apr 18, 2006 11:27 am

Mooi fietsje (voor een racefiets dan...)
Maar een 105 wielsetje op zo'n fiets? Vreemd.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di apr 18, 2006 12:05 pm

Waarom alleen een 58cm frame? Dat sterretje is best wel klein voorop vindt ik.

Sven

Bericht door Sven » di apr 18, 2006 12:07 pm

Zo. Een nieuw topic is born...

Voor de as winter ben ik eigelijk van plan om een reetfietser aan te schaffen, zodat ik ook ff op de weg kan trainen.

Iemand ideeën waar ik op moet letten en waar helemaal niet?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di apr 18, 2006 12:16 pm

D'n Helle schreef:Voor de as winter ben ik eigelijk van plan om een reetfietser aan te schaffen, zodat ik ook ff op de weg kan trainen.
Haha!
Succes... ( need I explain: koud, nat, glad, koude wind, nat, heb ik koud al vermeld?)
Of wil je helemaal niet in de winter op de racefiets kruipen?

Sven

Bericht door Sven » di apr 18, 2006 12:20 pm

Ok, ok, ik geef toe, ook voor zo erbij om in de zomer ff over de weg te knallen... :oops:

Ik hoef dus niet het aller, aller, allerbeste en het is maar voor erbij...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 18, 2006 1:32 pm

Ik vind dit een slechte opzet om een plaats te creeeren voor race fietsen. Er zullen veel mensen zijn die er wat over kwijt willen, en dat gaat in 1 topic nooit lukken.

Dus of sta toe dat er in de verschillende sub forums vragen over racers wordt gesteld, of verwijs mensen met zulke vragen door naar een ander forum.

Wat betreft jou fiets voor in de winter :o koop een duitse prijsknaller met een 105 groep, dan zit je altijd goed...
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 18, 2006 1:33 pm

Oh ja, een subforum voor racers zou way cool zijn, maar daar is onze opper smurf tegen geloof ik..

JJ

Sven

Bericht door Sven » di apr 18, 2006 1:53 pm

JJ schreef:Ik vind dit een slechte opzet om een plaats te creeeren voor race fietsen. Er zullen veel mensen zijn die er wat over kwijt willen, en dat gaat in 1 topic nooit lukken.
Ik know... die vraag is ook onder de mods gesteld...

Iemand een linkje voor zo'n duitse prijsvechter? En waar moet ik absoluut op letten?

Luc

Bericht door Luc » di apr 18, 2006 3:01 pm

Aan de carbon weave te zien lijkt er mij een vrij grote betrokkenheid van Scott merkbaar ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 18, 2006 3:02 pm

Beetje nutteloos zo'n link.

Maar ik hoop dat Ruben overstag gaat, hoe breder hoe beter, alleen waar staat het Dirty dan nog voor?? Misschien dat we Ruben om kunnen halen?

Ruben??

JJ

Gène

Bericht door Gène » wo apr 19, 2006 10:55 am

Heb je al eens in de winter op een racefiets gezeten?? Wedden dat deze ook dirty wordt?

Zelf heb ook een race fiets, daarmee rij ik vaker dan m'n mountainbike. Om km's te maken maar zeker ook om snelheid te krijgen. Iets dat op de mountainbike moeilijker is. Het is zelfs aan te raden om naar een lokale baan te gaan. Hier kun je in een avond wedstrijdje van een uurtje, rustig iets aan je snelheid doen (gisteravond nog in een ritje met Jelmer Pietersma gereden). Daar haal je grote winst mee in het veld.

Ander voordeel van een racefiets is dat je mountainbike niet iedere week omgebouwd hoeft te worden. Vaak van wielen wisselen vinden de patten niet leuk, dan heb ik het nog niet gehad over de slijtage van de ketting en tandwielen. Dit zal niet gelijkmatig verlopen.

Je krijgt er wel een fiets bij en deze heeft ook onderhoud nodig. Maar als je zuinig op je materiaal bent hoeft hier minder aan te gebeuren dan aan je mountainbike. Plus je spaart je mountainbike voor het weekend. De dagen in de week dat je echt wilt rijden op je mtb.

kortom als je het goed aanpakt kun je zeker winst behalen in materiaal en training. Zeker voor mtb.

m'n racer: Afbeelding

D'n Helle: ga naar Salden en koop een racer met een shimano 105 groep. Deze groep is niet duur in onderhoud. Als jet geod wilt doen ga dan voor een campa groep. Dat is het merk dat echte racers rijden 8)

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo apr 19, 2006 11:53 am

D'n Helle schreef: Iemand een linkje voor zo'n duitse prijsvechter? En waar moet ik absoluut op letten?
tsja rose.nl en dan in de sale (eind aug) een racer scoren. Bij de laatste sale zag ik een zwarte racer staan. Dura ace afgemonteerde anodized. Voor 1000 euro. Als ik niet al 3 voorvorken in mijn mandje had liggen had ik deze over me nek gehangen. En de oude de deur uit gedaan. Ik zit daar overigens 5 dagen per week op. Winter en zomer. Als je van de winter gaat rijden zou ik overigens met 105 rijden. Zout en pekel kan de boel aardig slopen en dat zou zonde zijn van evt. mooie dura ace onderdelen.

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo apr 19, 2006 9:10 pm

Krijgen we dan ook een cyclocrosser forum? Die moet eigenlijk eerst voor een soepele integratie van het racefietsen forum toch?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do apr 20, 2006 11:50 am

Ik ben opzich voor een deel voor reetfietsen. Ergens onderaan dan wel, een beetje in de hoek. :angelnot:

Het zou de DP "breder" maken, er zijn toch behoorlijk wat ECHTE mountainbikers die ook zo nu en dan op de reetfiets klimmen. Een vraag hierover of zo nu en dan even wat informatie over de racefiets kan toch geen kwaad
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!

ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do apr 20, 2006 11:56 am

FREAKaZOID schreef:Ik ben opzich voor een deel voor reetfietsen. Ergens onderaan dan wel, een beetje in de hoek. :angelnot:

Het zou de DP "breder" maken, er zijn toch behoorlijk wat ECHTE mountainbikers die ook zo nu en dan op de reetfiets klimmen. Een vraag hierover of zo nu en dan even wat informatie over de racefiets kan toch geen kwaad
Sterker nog, ECHTE mountainbikers zitten vooral op de racefiets ;)

Maar ja, wat zijn echte mountainbikers :whistle:

JJ

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do apr 20, 2006 12:08 pm

Er zijn ook behoorlijk wat mountainbikers die graag op een motor zitten, ook maar een subforum voor maken?

En voor computergebruik, immers alle forummers hebben er wel eentje

Wat mij betreft (= gewoon een mening, nu niet allemaal zo boos naar me kijken) beperken we het mooi tot mountainbikes, en als we dan volgens uci regels doen dan kan zelfs cloxki weleens buiten de boot vallen.. ;)

Plons

Bericht door Plons » do apr 20, 2006 12:21 pm

er moet al jaren een reet fiets topic divisie komen, dat heb ik jaren geleden al verklaard.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do apr 20, 2006 12:25 pm

msxx schreef:gewoon een mening, nu niet allemaal zo boos naar me kijken
:ban:

Vind het wel een groot verschil, een brommer en een echte fiets..

Nog nooit een brommer met klikpedalen en een voorderailleur gezien.

Maar verder :arms:

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do apr 20, 2006 12:32 pm

JJ schreef:
msxx schreef:gewoon een mening, nu niet allemaal zo boos naar me kijken
:ban:

Vind het wel een groot verschil, een brommer en een echte fiets..

Nog nooit een brommer met klikpedalen en een voorderailleur gezien.

Maar verder :arms:
Hehe, de meeste DH bakken voldoen ook niet aan die criteria ;)

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel... schoenmaker blijft bij je leest.. (dus ga geen paarden voorzien van hoefijzers, al hebben die hetzelfde doel als schoenen)

Nu ja, de forumcrew zal hier wel een beslissing over nemen. Maar wat ik hier vooral hoor is een wens voor een racefietsforum? Waarom geen compleet apart forum starten? Volgens mij is daar animo genoeg voor? En wellicht bestaat er zelfs al een dergelijk forum (heb er nooit naar gezocht)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do apr 20, 2006 2:09 pm

Dat van die DH bakken, daar heb je wel gelijk in idd :)

Een compleet nieuw forum klinkt leuk, maar waarom niet gebruik maken van een bestaande structuur, met een hoop leden?

Ik heb indertijd hetzelfde overwogen voor het singlespeed forum. Ik had (met alle inspanningen van dien) een singlespeed forum kunnen opzetten waar dan mss 30 leden actief zouden zijn. In overleg met Ruben is toen besloten om het een sub forum op DP te maken, met als gevolg dat ook mensen die niet echt in ss geintersseerd zijn af en toe toch langskomen en een topic openen. Dat maakt het toegankelijker.

Een apart race forum zou ook mensen aantrekken die een echte roadie mentaliteit hebben, en dat is een ander soort mensen dan mountainbikers. Een subforum op DP zou dus bevolkt worden door mountainbikers die ook racen, dat is een ander slag volk dan racers die alleen racen en mss alleen in de winter een keer off road gaan om de winter door te komen.

Maar wat je zegt, ik hoop dat de forumcrew duidelijkheid kan brengen, al meen ik te bespeuren dat die ook verdeeld zijn in hun mening, en aangezien Ruben tot voor kort tegen was :(

JJ

N I E L S

Bericht door N I E L S » do apr 20, 2006 2:11 pm

Maar cyclocrossers moeten eerst de brug slaan!

Waarom niet eerst een cyclocrossersforum? Dat zit er toch mooi tussenin?

Misschien is het feit dat ik het moet herhalen wel de reden dat het niemand aanspreekt (te weinig crossers dus)....

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do apr 20, 2006 2:12 pm

Maar wat is een race topic met enkel een lelijke mercedes fiets?

Mijn (ook niet al te mooie, maar wel super lekkere) Cannondale

Afbeelding

JJ

N I E L S

Bericht door N I E L S » do apr 20, 2006 2:16 pm

En de mijne:

Afbeelding

Plaats reactie