Internetwinkels vs LBS ?
Moderator:Beheerders
Gisteren wat moois meegemaakt, ik stond te wachten op de reparatie van mijn velo en ik liep wat rond in de toonzaal van mijn LBS.
Komen daar 2 jongeren binnen, streeters/dirters type (maakt eigenlijk niet uit hoe ze eruit zagen)
Na een beetje rondkijken vroegen ze naar de eigenaar voor een korte stuurpen, die heb ik zei de eigenaar, maar ze wouden graag een woodman type hebben.
De eigenaar melde hun dat dat geen probleem was maar dat hij dat wel ff moest bestellen, waarop beide types zoiets hadden van "Laat het dan maar zijn" want op internet waren ze wel te krijgen.
Nu weet ik uit ervaring dat internetshops bijna nooit wat op stock hebben (daarom die lage prijzen) dus moeten die het ook maar bestellen, maar daar hebben mensen blijkbaar geen probleem mee, maar als ze bij de lbs moeten wachten kan het niet.....
rare wereld
Gisteren las ik verder hier op het forum van een forumlid dat hij garantie problemen had bij de aankoop van wat spullen bij een duitse internet winkel. Die koper is het type "als ik het voor 10 cent goedkoper kan vinden ergens anders dan doe ik" maar ondertussen ging het verkeerd en waren het garantie gevallen en moest hij ik weet niet hoelang wachten op zijn garantie gevallen.
Hoe komt het dat mensen dat normaal vinden bij een internet shop, maar wel de eis stellen aan hun LBS hun materiaal te leveren aan "internetprijzen" maar wel met de "LBS" service terwijl ze die service voor 99% vd gevallen helemaal niet krijgen van hun "internet" winkel...
Gewoon mijn gedachte terwijl ik daar gisteren stond te kwijlen op het moois wat mijn LBS had staan...
Komen daar 2 jongeren binnen, streeters/dirters type (maakt eigenlijk niet uit hoe ze eruit zagen)
Na een beetje rondkijken vroegen ze naar de eigenaar voor een korte stuurpen, die heb ik zei de eigenaar, maar ze wouden graag een woodman type hebben.
De eigenaar melde hun dat dat geen probleem was maar dat hij dat wel ff moest bestellen, waarop beide types zoiets hadden van "Laat het dan maar zijn" want op internet waren ze wel te krijgen.
Nu weet ik uit ervaring dat internetshops bijna nooit wat op stock hebben (daarom die lage prijzen) dus moeten die het ook maar bestellen, maar daar hebben mensen blijkbaar geen probleem mee, maar als ze bij de lbs moeten wachten kan het niet.....
rare wereld
Gisteren las ik verder hier op het forum van een forumlid dat hij garantie problemen had bij de aankoop van wat spullen bij een duitse internet winkel. Die koper is het type "als ik het voor 10 cent goedkoper kan vinden ergens anders dan doe ik" maar ondertussen ging het verkeerd en waren het garantie gevallen en moest hij ik weet niet hoelang wachten op zijn garantie gevallen.
Hoe komt het dat mensen dat normaal vinden bij een internet shop, maar wel de eis stellen aan hun LBS hun materiaal te leveren aan "internetprijzen" maar wel met de "LBS" service terwijl ze die service voor 99% vd gevallen helemaal niet krijgen van hun "internet" winkel...
Gewoon mijn gedachte terwijl ik daar gisteren stond te kwijlen op het moois wat mijn LBS had staan...
Re: Internetwinkels vs LBS ?
Niet iedereen heeft de luxe een lbs te hebben die ook iets anders verkoopt dan alleen stadsfietsenPlons schreef:Gewoon mijn gedachte terwijl ik daar gisteren stond te kwijlen op het moois wat mijn LBS had staan...

Heeft ronde wielen
ik ben t met pashley eens, die fietsenboer hier bij mij vraagt 3x zo veel omdat ik een kind ben en die weten er vast niks van
terwijl zij geeneens weten wat een stuurbuis, of halve link is
Edit: let op je taalgebruik
dit is dus mijn rede om niet bij de lbs te kopen, en waarschijnlijk zijn de meeste lbs-en bagger, of verkopen ze alleen stadsfietsen, en daar kunnen wij dus niks mee
(sorry, ik ben een beetje boos op me lbs
)


Edit: let op je taalgebruik
dit is dus mijn rede om niet bij de lbs te kopen, en waarschijnlijk zijn de meeste lbs-en bagger, of verkopen ze alleen stadsfietsen, en daar kunnen wij dus niks mee
(sorry, ik ben een beetje boos op me lbs

Laatst gewijzigd door BiKeRbOi op vr nov 17, 2006 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn LBS ook niets meer laat bestellen. Ik wacht namelijk al iets van 3 jaar op een zadel. De eerste maanden heb ik er nog wel eens achteraan gebeld, maar daar hou je op een gegeven moment ook mee op. Bij internet winkels (op voorraad op niet) heb ik nog nooit langer hoeven wachten dan een week.
Oh ja, mijn verhaal staat niet op zich. Vrienden moeten al 6 maanden wachten op een stuurtje, 2+ jaar op een mavic sleuteltje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle LBS'en zo zijn, maar omdat er bij mij in de buurt geen alternatief is, kom je al snel op internet uit.
Oh ja, mijn verhaal staat niet op zich. Vrienden moeten al 6 maanden wachten op een stuurtje, 2+ jaar op een mavic sleuteltje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle LBS'en zo zijn, maar omdat er bij mij in de buurt geen alternatief is, kom je al snel op internet uit.
Laatst gewijzigd door Bash op vr nov 17, 2006 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
De LBSen hier in de omgeving (Arnhem/Doetinchem) hebben best een redelijk assortiment, maar ze hebben nooit alles wat je nodig hebt. Het gevolg is dat producten moeten worden besteld, dat ik nog een keer heen en weer moet rijden en dat ik vervolgens de hoofdprijs betaal ("op losse bestellingen brengen wij verzendkosten in rekening") Het is natuurlijk hun goed recht om de normale advies prijzen aan te houden, maar ik kijk even verder.
Als ik dan op internet iets bestel (meestal b2b) heb ik het even snel in huis en ik hoef me luie stoel er niet voor uit. Daarnaast is b2b prijstechnisch helemaal niet beroerd.
Als ik echt veel spullen moet hebben dan rij ik naar S-tec (losse onderdelen) of naar Rose (kleding e.d.). Dát is gewoon véél goedkoper en de service (zeker in het geval van Rose) is goed. Ik zou een dief zijn van me eigen portomonee.
Als ik dan op internet iets bestel (meestal b2b) heb ik het even snel in huis en ik hoef me luie stoel er niet voor uit. Daarnaast is b2b prijstechnisch helemaal niet beroerd.
Als ik echt veel spullen moet hebben dan rij ik naar S-tec (losse onderdelen) of naar Rose (kleding e.d.). Dát is gewoon véél goedkoper en de service (zeker in het geval van Rose) is goed. Ik zou een dief zijn van me eigen portomonee.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Probleem is dat je jezelf ook in de vingers zou snijden als de service van de LBS (en daar is hier niks mis mee) zou vervallen. Daar houdt men geen rekening mee. Ik koop wel eens een setje banden oid bij een internetshop maar ga ook dan meestal eerst ff kijken bij de LBS.
vwb prijsvoordeel: Natuurlijk zijn internetshops vaak goedkoper, maar bereken ook nog ff de verzendkosten en bedenk vooral dat je als vaste klant vaak wel iets van korting kan krijgen. Dát, goede sfeer en betere service maakt de keuze voor een LBS toch een redelijk voor de hand liggende lijkt me.
vwb prijsvoordeel: Natuurlijk zijn internetshops vaak goedkoper, maar bereken ook nog ff de verzendkosten en bedenk vooral dat je als vaste klant vaak wel iets van korting kan krijgen. Dát, goede sfeer en betere service maakt de keuze voor een LBS toch een redelijk voor de hand liggende lijkt me.
Bikepark Groningen
ik heb een vaste LBS in het brusselse, Bike connection, waar ik heel goed mee overeen kom, die professioneel is en bovendien wel wat afweet van mountain biken. Ik bestel enkel online als het om een zeldzaam onderdeel is waar hij zelf niet aangeraakt via zijn contacten.
Het probleem met online bestellen is inderdaad het gebrek aan service maar ook telkens de verzendkosten te moeten betalen.
Voor mij internet in noodgevallen, lbs meestal.
Het probleem met online bestellen is inderdaad het gebrek aan service maar ook telkens de verzendkosten te moeten betalen.
Voor mij internet in noodgevallen, lbs meestal.
Ik heb m'n Lapierre gekocht in Frankrijk, bij m'n LBS ginder. Aangezien ik m'n bike toch voornamelijk ginder gebruik, heb ik bij problemen altijd iemand bij de hand. Voordeel is ook dat hij wel iets van de scene kent aangezien hij ook test voor BigBike bijvoorbeeld. Heb ik hier problemen ga ik naar de LBS van m'n vader waar hij zijn racefiets heeft gehaald. Maar losse onderdelen (zoals derailleurs ed.) haal ik wel in het buitenland. Dat verschil is me net iets te groot. Lijkt me redelijk. Grootste deel gun ik m'n LBS'en maar waar echt veel op te winnen is haal ik gewoon in Duitsland. Zo behoud ik m'n service maar betaal ik me niet blauw.
Dat is in de omgeving waar ik woon dus het probleem, geen goede LBS te vinden die aan die criteria voldoet.Fry schreef:ik heb een vaste LBS in het brusselse, Bike connection, waar ik heel goed mee overeen kom, die professioneel is en bovendien wel wat afweet van mountain biken.
Voor mij dus internet.
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
Zeker moet je de verzendkosten incalculeren, maar ik best in de regel niet voor 25 of 50 euro. Naar verhouding zijn de verzendkosten nihil als je een flinke bestelling maakt met wat vrienden bij elkaar.legion schreef:Probleem is dat je jezelf ook in de vingers zou snijden als de service van de LBS (en daar is hier niks mis mee) zou vervallen. Daar houdt men geen rekening mee. Ik koop wel eens een setje banden oid bij een internetshop maar ga ook dan meestal eerst ff kijken bij de LBS.
vwb prijsvoordeel: Natuurlijk zijn internetshops vaak goedkoper, maar bereken ook nog ff de verzendkosten en bedenk vooral dat je als vaste klant vaak wel iets van korting kan krijgen. Dát, goede sfeer en betere service maakt de keuze voor een LBS toch een redelijk voor de hand liggende lijkt me.
De service van een LBS kan inderdaad beter zijn, maar de meeste LBSen in Duiven (waar ik woon, er zitten er toch een stuk of 6) hebben eigenlijk weinig verstand van MTB's. Niet gespecialiseerds in iedergeval. Dan doe ik liever zaken op het net met een bedrijf dat wel in deze tak is gespecialiseerd.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Ik heb toch ook twijfels over die "LBS"s. Hier in de Kempen is FR, DH of dirt eerder zeldzaam en dan kan ik aannemen dat er geen voorraad is op bepaalde onderdelen, maar als ik dan vraag achter onderdelen voor m'n Marzocchi DJ of naar de prijzen voor een nieuw setje Hayes remmen, sturen ze me zelf op internetjacht.
Terwijl ik toch voor allerlei prullaria steeds bij hem ga, kettingen, tandwielen, wielservice, etc, zijn er op het vlak van service, toch enkele grenzen.
Ik denk dat je een verschil moet maken tussen mensen die de winkel openhouden puur voor de kost en de echte liefhebbers die alles wel eens zelf gezien willen hebben en openstaan voor andere facetten van de sport.
Leveranciersproblemen houden ook al veel dealers tegen, schat ik, zij moeten het product ook op voorraad hebben.
Dit tegenover internetshops die tegenwoordig heel kort op de bal spelen, kwestie van website aanpassen naargelang voorraad of antwoorden op emails.
Dan nog gezwegen over de soms enorme prijsverschillen. Ik heb 3 weken terug een nieuwe '06 66 VF2(17cm veerweg) gekocht in de US voor 400 euro(verzending twv 40 euro incl.). Dat zie ik hier niet gebeuren. Op een dag of 8 kreeg ik ze hier aan de deur geleverd.
Sorry, maar ik bestel liever online dan 20 keer naar m'n LBS te bellen of m'n stukken al binnen zijn.
Ik zeg niet dat ze allemaal hetzelfde zijn, maar slechte ervaringen heb ik online nog niet gehad.
Terwijl ik toch voor allerlei prullaria steeds bij hem ga, kettingen, tandwielen, wielservice, etc, zijn er op het vlak van service, toch enkele grenzen.
Ik denk dat je een verschil moet maken tussen mensen die de winkel openhouden puur voor de kost en de echte liefhebbers die alles wel eens zelf gezien willen hebben en openstaan voor andere facetten van de sport.
Leveranciersproblemen houden ook al veel dealers tegen, schat ik, zij moeten het product ook op voorraad hebben.
Dit tegenover internetshops die tegenwoordig heel kort op de bal spelen, kwestie van website aanpassen naargelang voorraad of antwoorden op emails.
Dan nog gezwegen over de soms enorme prijsverschillen. Ik heb 3 weken terug een nieuwe '06 66 VF2(17cm veerweg) gekocht in de US voor 400 euro(verzending twv 40 euro incl.). Dat zie ik hier niet gebeuren. Op een dag of 8 kreeg ik ze hier aan de deur geleverd.
Sorry, maar ik bestel liever online dan 20 keer naar m'n LBS te bellen of m'n stukken al binnen zijn.
Ik zeg niet dat ze allemaal hetzelfde zijn, maar slechte ervaringen heb ik online nog niet gehad.
Als je een goede relatie met je LBS opbouwt doet hij waarschijnlijk net even meer zijn best. De mijne leent mij zelfs zijn gereedschap
als tegenprestatie neem ik dan bij retour een zak gevulde koeken mee.
En als iets werkt is dat het wel, daar kunnen geen 10000 aankopen tegenop.
Verder moet je ook eerlijk zijn tegen je LBS en als de prijs echt aanzienlijk hoger is dan op internet dan moet je dat gewoon zeggen en je LBS de kans geven je tegemoet te komen.
Mijn mening: Een goede relatie met je LBS is meer waard dan die paar tientjes die bespaart bij onlineshops.
dusssss©

En als iets werkt is dat het wel, daar kunnen geen 10000 aankopen tegenop.
Verder moet je ook eerlijk zijn tegen je LBS en als de prijs echt aanzienlijk hoger is dan op internet dan moet je dat gewoon zeggen en je LBS de kans geven je tegemoet te komen.
Mijn mening: Een goede relatie met je LBS is meer waard dan die paar tientjes die bespaart bij onlineshops.
dusssss©
een relatie met je LBS, hoe kan dat nou? ik heb nog nooit een relatie gehad met een gebouwBOSS schreef:Als je een goede relatie met je LBS opbouwt doet hij waarschijnlijk net even meer zijn best. De mijne leent mij zelfs zijn gereedschapals tegenprestatie neem ik dan bij retour een zak gevulde koeken mee.
En als iets werkt is dat het wel, daar kunnen geen 10000 aankopen tegenop.
Verder moet je ook eerlijk zijn tegen je LBS en als de prijs echt aanzienlijk hoger is dan op internet dan moet je dat gewoon zeggen en je LBS de kans geven je tegemoet te komen.
Mijn mening: Een goede relatie met je LBS is meer waard dan die paar tientjes die bespaart bij onlineshops.
dusssss©


Volgens mij sla je hier de spijker op z'n kop!BOSS schreef:Als je een goede relatie met je LBS opbouwt doet hij waarschijnlijk net even meer zijn best. De mijne leent mij zelfs zijn gereedschapals tegenprestatie neem ik dan bij retour een zak gevulde koeken mee.
En als iets werkt is dat het wel, daar kunnen geen 10000 aankopen tegenop.
Verder moet je ook eerlijk zijn tegen je LBS en als de prijs echt aanzienlijk hoger is dan op internet dan moet je dat gewoon zeggen en je LBS de kans geven je tegemoet te komen.
Mijn mening: Een goede relatie met je LBS is meer waard dan die paar tientjes die bespaart bij onlineshops.
dusssss©
Het is gewoon zo dat als je zelf aan je fiets kan sleutelen of denkt dat je dat kan, je je onderdelen beter van de internet shop kan halen omdat de LBS de onderdelen nauwelijks voor die prijzen wil slijten. Logisch, er loopt een man of wat in de rondte en er staat een gebouw voor. Dat moet toch ergens vandaan komen. Ik vind de verschillen tussen shop en online niet iets dat te verwaarlozen is, het gaat soms echt om 50% minder (of 100% meer, hoe je het ook bekijkt). Eerste ervaring was een setje pedalen, van mij oma gehad 3 jaar geleden t.w.v. 60 euro. Op internet waren ze 35. Dat vind je dan toch zonde van je (oma's) geld en dat is toch logisch? Ze komen niet aan de deur en ik moest ze er nog zelf opschroeven ook voor 25 euro extra. Alleen garantie en testen zal wat makkelijker gaan.
Ik moet niks hebben van LBSen hier in de buurt (NH) omdat ze vaak weinig verstand van MTB's hebben (te vlak hier denk ik) en hun instelling me niet aanstaat. Sommige denken dat ze alles weten maar als ik aankom met wat byzonders blijkt dat ze dr de ballen verstand van hebben.
1 probeerde mijn HT2 cup er aan de verkeerde kant in te draaien een hele tijd geleden...
Mijn LBS hier in de buurt had zelfs nooit gehoord van Intense terwijl hij toch prof. afgemonteerde MTB's verkoopt als Specialized en Orbea. Hij vond het er maar goedkoop en slecht ontworpen uitzien zo'n M1. Downhill is in zijn gedachten een onderdeel van XC.
En hij was er heilig van overtuigd dat een rondje Schoorl in 20 minuten mogelijk is, zelfs toen ik hem vertelde dat het 14 km is. Bleef maar volhouden dat de echte MTBer niet meer bestaat. En maar bende aansmeren van 100 euro omdat ie wist dat ik een CK wielset had.
Ik heb het echt geprobeerd om een band met ze op te bouwen maar het zat er gewoon niet in. Toen ik een andere shop ooit eens vroeg om een balhoofd uit een frame te slaan (<5 min werk) wilden ze er een afspraak over 1,5 week voor maken.
Helaas, ik heb nog weinig goed over voor (deze) fietsenmakers.
Ik moet niks hebben van LBSen hier in de buurt (NH) omdat ze vaak weinig verstand van MTB's hebben (te vlak hier denk ik) en hun instelling me niet aanstaat. Sommige denken dat ze alles weten maar als ik aankom met wat byzonders blijkt dat ze dr de ballen verstand van hebben.
1 probeerde mijn HT2 cup er aan de verkeerde kant in te draaien een hele tijd geleden...
Mijn LBS hier in de buurt had zelfs nooit gehoord van Intense terwijl hij toch prof. afgemonteerde MTB's verkoopt als Specialized en Orbea. Hij vond het er maar goedkoop en slecht ontworpen uitzien zo'n M1. Downhill is in zijn gedachten een onderdeel van XC.
En hij was er heilig van overtuigd dat een rondje Schoorl in 20 minuten mogelijk is, zelfs toen ik hem vertelde dat het 14 km is. Bleef maar volhouden dat de echte MTBer niet meer bestaat. En maar bende aansmeren van 100 euro omdat ie wist dat ik een CK wielset had.
Ik heb het echt geprobeerd om een band met ze op te bouwen maar het zat er gewoon niet in. Toen ik een andere shop ooit eens vroeg om een balhoofd uit een frame te slaan (<5 min werk) wilden ze er een afspraak over 1,5 week voor maken.
Helaas, ik heb nog weinig goed over voor (deze) fietsenmakers.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Maar dan heb je altijd nog de NLBS........Erikje schreef:Sommige mensen hebben helemaal geen LBS in de buurt![]()
Erikje
@Niels, je hebt deels gelijk, maar in NH zijn wel degelijk winkels die ook heel veel verstand hebben van meer dan XC en dat graag voor je bestellen. Je moet wel iemand hebben die er ook feeling mee heeft of zelf aan DH/FR doet en die bestaan gewoon.
Vergeet niet dat wij DPers de hele dag achter de MAC zitten en informatie opzuigen over de nieuwste snufjes. Een LBS werkt gewoon hard en doet zijn ervaring op in de praktijk, hij weet bijv. wel hoe hij blind een terugtrap remnaaf moet demonteren/monteren.
Jou verhaal over balhoofscups eruit slaan......slaat de spijker echt op zijn kop.
Ik kreeg gisteren het "balhoofduitslaan" apparaat te leen van mijn LBS en was thuis binnen 1 minuut klaar.............
Verder hebben de meeste onlineshops ook gewoon een winkel en tig man personeel, alleen van online kan je toch niet leven.
dusssss©
Ik heb me vandaag laten vertellen dat er in Nederland een 4-5 tal echt goede shops zijn, waar ze veel verstand van mountain bike hebben en veel in stock. Dat zijn er dan 4-5 meer dan in belgie, veel verstand dat wel, maar weinig in stock.
Bij merken als specialized, scott, trek zit je heel goed, die leveren hun spullen aan winkels zonder problemen dankzij de gecentraliseerde distributie voor heel europa (Trek in Nederland bv.)
Kleinere merken zoals NS, brave machine, funn, ... en zo van die merken zijn gewoon een lachertje op gebied van beschikbaarheid van spullen bij de distributeurs en daarom zal een gewone fietsenwinkel nooit met die merken in zee willen gaan.
Bij merken als specialized, scott, trek zit je heel goed, die leveren hun spullen aan winkels zonder problemen dankzij de gecentraliseerde distributie voor heel europa (Trek in Nederland bv.)
Kleinere merken zoals NS, brave machine, funn, ... en zo van die merken zijn gewoon een lachertje op gebied van beschikbaarheid van spullen bij de distributeurs en daarom zal een gewone fietsenwinkel nooit met die merken in zee willen gaan.
Een ander 'probleem' van MTBen is ook dat het vrij populair is bij jongeren en studenten, die hebben vaak minder geld over dan de werkenden. Ergens drie dagen of 1 dag voor werken is nogal een verschil, vooral als je maar 4 dagen in de maand werkt zoals de meeste schoolgangers. Dat is ook reden voor het online bestellen denk ik, al helemaal omdat vooral die jongere generatie internet vertrouwd en kent.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Als ik mag kiezen heb ik dan toch liefst een shop met veel verstand en weinig stock dan andersom. Om er verstand van te hebben moet je er veel en met passie mee bezig zijn. Voor een grote stock heb je alleen veel geld nodig.Fry schreef:Ik heb me vandaag laten vertellen dat er in Nederland een 4-5 tal echt goede shops zijn, waar ze veel verstand van mountain bike hebben en veel in stock. Dat zijn er dan 4-5 meer dan in belgie, veel verstand dat wel, maar weinig in stock.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be