Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
BLRacing - Berichten:2754
Landis Vs. Armstrong
Bericht
door BLRacing » vr dec 29, 2006 10:46 am
Ik lees net in het AD dat Floyd Landis en Lance Armstrong deel gaan nemen aan de LEADVILLE TRAIL 100 MOUNTAIN BIKE RACE te Colorado. Dat betekent voor Floyd een terugkeer naar waar hij begonnen was, mountainbiking.
Het schijnt een erg populaire marathon te zijn in de usa. Wedstrijd is op 11 augustus. Ik verheug me nu al op deze fantasy match
http://www.leadvilletrail100.com/
-
TF - Berichten:814
Bericht
door TF » vr dec 29, 2006 1:53 pm
Lijkt me leuk om te zien hoe Ramses B. ze klop geeft..... of een van de andere Nederlandse marathonbikers zonder namen te noemen....
Nu hopen dat iemand de vlucht en de 220 dollar inschrijfgeld wil betalen....
Waar gaat het heen dan dat geld is er gratis bier na afloop ofzo?
If you're a gangster... what are you doing in show business?
-
Rubenio
Bericht
door Rubenio » vr dec 29, 2006 2:02 pm
Armstrong zuigt ik hoop dat Landis wint!
-
Pieter en zijn V10
Bericht
door Pieter en zijn V10 » vr dec 29, 2006 3:30 pm
Rubenio schreef:Armstrong zuigt ik hoop dat Landis wint!
Alleen al om deze opmerking hoop ik dat armstrong wint
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » vr dec 29, 2006 6:24 pm
Is Erwin Bakker ook uitgenodigd?
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Bericht
door BLRacing » zo dec 31, 2006 11:41 am
Nee staat onder zijn broer's z'n naam ingeschreven ja

-
Hubert ! - Berichten:1573
Bericht
door Hubert ! » zo dec 31, 2006 2:07 pm
Voor velen misschien van weinig betekenis, maar geruchten gaan dat Lance deze race gaat starten op een Trek OCLV 29er (!) met Fox 29" (!!!!!!) vork.
Voor alle fans van grote wielen, w.o. ikzelve, een flinke stap in de goede richting, al jaren wordt gesmeekt om een Fox met ruimte voor 29" wielen.
-
Pottser - Berichten:186
Bericht
door Pottser » vr jan 05, 2007 7:28 pm
Als ik de amerikaanse forums mag geloven gaat Floyd hier winnen. Het is overigens geen erg technische marathon, vooral lang en erg hoog. Ik heb hem zelf afgelopen jaar gereden, toen won Dave Wiens die hem al vele malen heeft gewonnen. Is overigens ook geen onbekende. Hij reed vroeger samen met zijn huidige vrouw Susan Demattei voor het Diamond Back team. Suzan heeft nog meegedaan aan de eerste olympische spelen voor mtb-en in Atlanta. Werd daar 4de volgens mij. Dave doet nu diverse endurance-evenementen, waaronder dus elk jaar in ieder geval de Leadville 100. Ben dus wel benieuwd of een nederlander hem uberhaupt zou kunnen verslaan. Hij wint veel wedstrijden waar hij start en traint nu vast harder dan ooit met Lance en Floyd straks naast hem. Ben benieuwd hoeveel europeanen naar Leadville gaan vanwege Lance en Floyd. Vorig jaar was ik samen met een brit de enigen. Ik was zelf zeker niet bij de snelste. Dave doet er zeven uur over. Ik deed 11 uur over de 160 kilometer en ruim 4000 meters. Het is een echte klassieker en ik moest hem een keer gereden hebben. De cristalp van noord-amerika. De hoogte is een van de redenen waarom hij bijzonder is. Alles ligt boven de 2500 meter met een top net onder de 4000 meter hoogte. Dit geldt ook voor de sfeer. Het evenement is hetgeld dubbel en dwars waard. Het is een driedaags feest, met een uitgebreide preracemeeting and dinner (voor idere deelnemer inclusief zijn/haar crew), perfecte verzorging onderweg en een hand van de racedirector, Marilee na afloop. Op de dag erna is nog de uitgebreide awardceremony, waar iedereen zijn belt-buckle, sweater met naam en tijd krijgt en iedereen naar voren wordt geroepen. Dat duurt dus de nodige uurtjes met 500 finishers (van de 800).
29-ers? Afgelopen jaar reden er velen mee. Ik reed zelf niet op mijn 29-er (is singlespeed en vond ik de eerste keer wel erg spannend). Vele 29-ers waren te bewonderen. Duidelijk is dat bij dergelijke evenementen in de VS 29-ers blijkbaar een grote aanhang hebben.
-
crazyfuck - Berichten:634
Bericht
door crazyfuck » vr jan 05, 2007 8:46 pm
29 inch vind ik persoonlijk geen mtb meer. Zo'n dingen zouden ze niet mogen toelaten in races....
-
Erikje - Berichten:2037
Bericht
door Erikje » vr jan 05, 2007 9:00 pm
crazyfuck schreef:29 inch vind ik persoonlijk geen mtb meer. Zo'n dingen zouden ze niet mogen toelaten in races....
Errug off topic, daar zijn andere topics over geweest, en mensen die er wél verstand van hebben, hebben allang anders besloten...
Erikje
-
Bericht
door BLRacing » vr jan 05, 2007 10:21 pm
crazyfuck schreef:29 inch vind ik persoonlijk geen mtb meer. Zo'n dingen zouden ze niet mogen toelaten in races....
Zijn veel mensen niet met je eensch.
Enniewee. Laatste geruchten zijn dat Lance niet mee kan doen wegens een te druk programma. En natuurlijk heeft Floyd een probleem als de wielercommissie hem in de states een verbod om te rijden oplegd.
Maar het lijkt me een kicke tocht. Als het een beetje op Cristalp lijkt dan kan ik mij voorstellen hoe het voelt om op zulke hoogtes te rijden. Pas de Lona anyone

hijg hijg.
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » vr jan 12, 2007 5:08 pm
hilarisch filmpje...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
wictor
Bericht
door wictor » vr jan 12, 2007 5:35 pm
Zo groot een athleet at Armstrong mag zijn..... Landis was jaren lang prof MTBer (o.a. voor Iron Horse - TWP) voor hij op de weg ging rijden.
Leadville is nu zo populair dat er een loting is voor de inschrijving - ik meen ook dat de startplaatsen allen vergeven zijn.