CX Worlds - Hooglede België
Moderator:Beheerders
man man man.. mn hartslag klopt minstens op het niveau van de rit vanmorgen op de fiets. Wat een race bij de Elite. De valpartij van Wellens/Nijs in het begin gooide de hele race op zn kop. Daarnaast mag het toch wel gezegd worden dat de race enorm nerveus was en veel rijders daardoor fouten maakten op een ogenschijnlijk snel, maar toch zeer verradelijk parcours.
Net voor halfweg cross reden enkel de sub-toppers van de voorbije seizoenen aan kop. Richard Groenendaal eindelijk weer eens helemaal op kop, het zag er goed uit. Na een lelijke slipper kwam ook hij niet meer terug in zn ritme. De enige die koel wist te blijven was de zeer sympathieke Jonathan Page, een amerikaanse rijder die veel in België verblijft en zonder sponsoren de jongste jaren zeker tot de sub-top gerekend mag worden. Met de terugkomst van Vervecken aan de kop van de koers werd het spannend en moest Page het uiteindelijk in de laatste loop/klimsectie net laten gaan. Toch verdienstelijk tweede.
Man of the match was onbeslist toch Bart Wellens. Als hij valt en zn benen zijn goed, maakt de woede/onmacht hem nóg sneller rijden. Veruit de snelste rondetijden kwam van hem. En ondanks een misschien gebroken pols wist hij zn enorm grote achterstand op de kop te reduceren tot een vierde plaats. Verbittering was de smaak bij de meesten.
Ik heb zelden zo'n spannende race gezien.... Heerlijk!
Net voor halfweg cross reden enkel de sub-toppers van de voorbije seizoenen aan kop. Richard Groenendaal eindelijk weer eens helemaal op kop, het zag er goed uit. Na een lelijke slipper kwam ook hij niet meer terug in zn ritme. De enige die koel wist te blijven was de zeer sympathieke Jonathan Page, een amerikaanse rijder die veel in België verblijft en zonder sponsoren de jongste jaren zeker tot de sub-top gerekend mag worden. Met de terugkomst van Vervecken aan de kop van de koers werd het spannend en moest Page het uiteindelijk in de laatste loop/klimsectie net laten gaan. Toch verdienstelijk tweede.
Man of the match was onbeslist toch Bart Wellens. Als hij valt en zn benen zijn goed, maakt de woede/onmacht hem nóg sneller rijden. Veruit de snelste rondetijden kwam van hem. En ondanks een misschien gebroken pols wist hij zn enorm grote achterstand op de kop te reduceren tot een vierde plaats. Verbittering was de smaak bij de meesten.
Ik heb zelden zo'n spannende race gezien.... Heerlijk!
---www.cjmedia.nl---
och man, wat een race........ik heb hier bijna de bank onder gezeken omdat ik niet naar de plee durfde bang om wat te missen, er gebeurde ZO veel.
Toen ik uiteindelijk toch ging...stortte Groenendaal ter aarde.........
Toppunt vond ik dat gat onderaan die klim, daar zijn wel tig man gelanceerd...........wat een smakkers zeg.
dussssss©
Toen ik uiteindelijk toch ging...stortte Groenendaal ter aarde.........
Toppunt vond ik dat gat onderaan die klim, daar zijn wel tig man gelanceerd...........wat een smakkers zeg.
dussssss©
Re: CX Worlds - Hooglede België
De man van de wedstrijd was voor mij toch Jonathan Page, de amateur die vanaf het begin van de wedstrijd mee voorin zat en tot aan het einde toe weinig foutjes maakte. Als hij op de laatste klim niet half geparkeerd stond weet ik nog niet of Vervecken ook gewonnen had...DeKerf's schreef:Man of the match was onbeslist toch Bart Wellens.
Mooi te zien dat de Belgische suprematie weer eens doorbroken wordt door wat relatief nieuwe namen (niks tegen Belgen in het algemeen

Ook de 'ik doe waar ik goed in ben' actie van vriend Camiel vd Bergh kan ik ook wel waarderen. Ook Thijs Al was zeker niet slecht bezig!
Ik vond het eigenlijk meer een dieptepunt... er had er maar een verkeerd neer hoeven komen en de organisatie had zich serieus kunnen komen verantwoorden bij de UCI.BOSS schreef:Toppunt vond ik dat gat onderaan die klim, daar zijn wel tig man gelanceerd...........wat een smakkers zeg.
Re: CX Worlds - Hooglede België
Steelboy schreef:De man van de wedstrijd was voor mij toch Jonathan Page, de amateur die vanaf het begin van de wedstrijd mee voorin zat en tot aan het einde toe weinig foutjes maakte. Als hij op de laatste klim niet half geparkeerd stond weet ik nog niet of Vervecken ook gewonnen had...DeKerf's schreef:Man of the match was onbeslist toch Bart Wellens.
Page is een super sympathieke gast, paar keer mee gesproken jaar of 2 terug. Heel berekende, koele kikker. Zeker een top prestatie. Maar vergeet niet hoever Wellens terug lag... en dat hij veruit de snelste ronde tijden draaide....
---www.cjmedia.nl---
Man van de dag was toch de motorrijder van de Sporza. Rijdt zo twee topfavorieten uit de wedstrijd. Publiek maar joelen toen Stramsnijder aan kop reed. Wisten die veel dat de belgen elkaar aan het afmaken waren...
Vervecke kwam briljant terug. Page kon het helaas niet bolwerken.
Groenendaal na de race met een fantastisch verhaal over zijn handschoenen. Klonk niet erg slim, maar hij eindigde sterk: " Ik had even het gevoel dat ik wereldkampioen werd." Dat lijkt me echt het mooiste gevoel voor een sportman.
Heerlijk uurtje voor de buis gezeten, wel eerst zelf vanochtend 45km gedaan natuurlijk.
Groenendaal na de race met een fantastisch verhaal over zijn handschoenen. Klonk niet erg slim, maar hij eindigde sterk: " Ik had even het gevoel dat ik wereldkampioen werd." Dat lijkt me echt het mooiste gevoel voor een sportman.
Heerlijk uurtje voor de buis gezeten, wel eerst zelf vanochtend 45km gedaan natuurlijk.
Laatst gewijzigd door willem12 op zo jan 28, 2007 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb ook gekeken, op nederland 1 want naast motorijden kunnen ze ook geen wielerwedstrijd presenteren op de Sporza.willem12 schreef:Man van de dag was toch de motorrijder van de Sporza. Rijdt zo twee topfavorieten uit de wedstrijd. Publiek maar joelen toen Stramsnijder aan kop reed. Wisten die veel dat de belgen elkaar aan het afmaken waren...
Stamsnijder na de race met een fantastisch verhaal over zijn handschoenen. Klonk niet erg slim, maar hij eindigde sterk: " Ik had even het gevoel dat ik wereldkampioen werd." Dat lijkt me echt het mooiste gevoel voor een sportman.
mwoah, kan wel; adrenaline, een nette breuk of erg goed tegen pijn kunnen.....Steelboy schreef:Over Wellens zijn gebroken pols:
hoe kun je een wedstrijd uitrijden én ook nog de snelste rondetijden draaien als je pols gebroken is?
Broodje aap?
Ik heb met een gebroken sleutelbeen ook nog 15km doorgereden waarvan de helft onverhard. Zelfs nog een keer gevallen........
Het is maar net hoe het gebroken is
dussssssss©
@Steelboy: Toen ik in A'hem vorig jaar mijn hand brak dacht ook iedereen dat er niks mis was. Vriend van me die in Heeswijk-Dinther overhoop gereden is idem. In beide gevallen bleek een uurtje NA de koers dat e.e.a. verrot was.
@Zonoskar: ga eens op een crosser zitten. 't Is totaal iets anders dan MTBen..... zo'n rondje is dan even heel iets anders!
Diep triest vondt ik wel het gejoel van het Vlaamse publiek, zodra Page, Franzoi of een willekeurige andere buitenlandse renner voorbij kwam. 't Is dat er geen Afrikanen mee deden - dan hadden we ook nog oerwoudgeluiden erbij gehad.
@Zonoskar: ga eens op een crosser zitten. 't Is totaal iets anders dan MTBen..... zo'n rondje is dan even heel iets anders!
Diep triest vondt ik wel het gejoel van het Vlaamse publiek, zodra Page, Franzoi of een willekeurige andere buitenlandse renner voorbij kwam. 't Is dat er geen Afrikanen mee deden - dan hadden we ook nog oerwoudgeluiden erbij gehad.

Dat heb je dan ook met het vlaamsche publiek dat meestal een stel marginaal zuipende boskabouters is. Precies het type volk dat ik op het nieuws terugzag bij de beelden van vervecken zijn overwinningsfeestje. Veldrijden trekt in Vlaanderen een even marginaal publiek aan als voetbal.wictor schreef:@Steelboy: Toen ik in A'hem vorig jaar mijn hand brak dacht ook iedereen dat er niks mis was. Vriend van me die in Heeswijk-Dinther overhoop gereden is idem. In beide gevallen bleek een uurtje NA de koers dat e.e.a. verrot was.
-
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
BLRacing schreef:Het uitjoelen begon natuurlijk met die nederlander die zijn middelvinger opstak. Zo gek is het dus niet
ho ho... Camiel van den Berg reageerde met zn vinger op het boe-geroep uit het publiek... dat zette helaas alleen maar aan tot nog meer commentaar. Camiel had beter moeten weten, hij is immers prof. Al begrijp ik zn reactie.
Het omvallen van een omheining mét supporters boven aan een klim koste Wellens wederom bijna de kop.. .dat was écht het toppunt!
---www.cjmedia.nl---
Nou, liever niet. Ik snap dat het op een CX fiets heel wat anders fietsen is dan op een MTB, maar ik kan geen geduld opbrengen om een cross af te kijken. Het blijven voor mij door-de-blub-spartelende-wielrenners. Al moet ik toegeven dat het vaak spannender is dan een MTB wedstrijd.wictor schreef: @Zonoskar: ga eens op een crosser zitten. 't Is totaal iets anders dan MTBen..... zo'n rondje is dan even heel iets anders!
Breaking news! Bart Wellens doet even claimen!
De Vlaamse veldrijder Bart Wellens eist een schadevergoeding voor zijn gebroken pols. Hij wil degene die verantwoordelijk is voor zijn val afgelopen zondag op het wereldkampioenschap in Hooglede-Gits aansprakelijk stellen. De oud-wereldkampioen, die met de gebroken pols als vierde over de meet kwam, claimt minstens 60.000 euro. Dat maakte de manager van Wellens' ploeg maandag bekend.
Een motorrijder van de televisie bracht Wellens tijdens het WK ten val. De Belg reed door en pas na de finish werd de polsbreuk geconstateerd. ,,We gaan derden aansprakelijk stellen. Bart mist twee weken wedstrijden en loopt daardoor start- en prijzengelden mis. Als prof verdient hij wel zijn kost met de cyclocross'', aldus de manager.
Een motorrijder van de televisie bracht Wellens tijdens het WK ten val. De Belg reed door en pas na de finish werd de polsbreuk geconstateerd. ,,We gaan derden aansprakelijk stellen. Bart mist twee weken wedstrijden en loopt daardoor start- en prijzengelden mis. Als prof verdient hij wel zijn kost met de cyclocross'', aldus de manager.
Re: Breaking news! Bart Wellens doet even claimen!
Of WEllens verdient achterlijk veel met dat ge CX van hem, of hij is zo naief te denken dat een verzekeringsmij hem zomaar een dergelijk bedrag uit wil betalen.Erikje schreef:claimt minstens 60.000 euro...
Bart mist twee weken wedstrijden en loopt daardoor start- en prijzengelden mis.
16 weken maal 30.000 euro is een slordig half miljoen...
Re: Breaking news! Bart Wellens doet even claimen!
Valt dit niet onder: eigen risico. Dan ga ik ook schadevergoedingen vragen als ik op m'n snufferd ga. Dat blok had tie best kunnen ontwijkenErikje schreef:,,We gaan derden aansprakelijk stellen. Bart mist twee weken wedstrijden en loopt daardoor start- en prijzengelden mis. Als prof verdient hij wel zijn kost met de cyclocross'', aldus de manager.

Ik heb de wedstrijd niet gezien. Ik moest leren

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
@ steelboy :
je wilt niet weten wat een Wellens verdient...
Ik ben toevallig de bedragen te weten gekomen via een mx/cx inrichter.
Let op : ze rijden maar een paar maanden heh.
Er is inderdaad een week dat ze meer dan 30.000 euro verdienen zonder (!!!) hun sponsor contracten en vast loon....
Nijs zal nooit meer moeten gaan werken als hij dit jaar stopt... dan weet je genoeg.
Wereldkampioen pakt zowiezo 3000 euro (minimaal) per wedstrijd startgeld, en een Nijs krijgt dat ook..
Prijzen geld is ook zeer lucratief en de diverse klassementen (GVA, SUperprestiges en wereldbeker) zijn wedstrijden DIE VEEL GELD OPBRENGEN voor de top 10... heel veel geld
Ik durf zelfs te stellen dat de top 3 cyclocross meer verdiend als ALLE mtb profs samen...
En hou ook rekening dat CX een belgische sport is maw heel veel geld wordt verdient in een schemerzone
en die gaan ze nooit openbaar maken....
je wilt niet weten wat een Wellens verdient...
Ik ben toevallig de bedragen te weten gekomen via een mx/cx inrichter.
Let op : ze rijden maar een paar maanden heh.
Er is inderdaad een week dat ze meer dan 30.000 euro verdienen zonder (!!!) hun sponsor contracten en vast loon....
Nijs zal nooit meer moeten gaan werken als hij dit jaar stopt... dan weet je genoeg.
Wereldkampioen pakt zowiezo 3000 euro (minimaal) per wedstrijd startgeld, en een Nijs krijgt dat ook..
Prijzen geld is ook zeer lucratief en de diverse klassementen (GVA, SUperprestiges en wereldbeker) zijn wedstrijden DIE VEEL GELD OPBRENGEN voor de top 10... heel veel geld
Ik durf zelfs te stellen dat de top 3 cyclocross meer verdiend als ALLE mtb profs samen...
En hou ook rekening dat CX een belgische sport is maw heel veel geld wordt verdient in een schemerzone

zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com