titanium
Moderator:Beheerders
Stel Fransozen die hun frames laten lassen in China, bij Changda. Een firma die het niet zo nauw neemt met garantieclaims e.d. Dat wil zeggen, daar doen ze gewoon niet aan. Uiteraard is hier ook de prijs naar. Ik heb ooit een custom vork laten maken, zag redelijk uit. Wel zelf alle specificaties goed opgeven, het zijn daar lassers, over ontwerpen denk ze niet na, 'gebruiken' ze liever van andere merken ......
Ik heb twee 'Sky de Comps' gezien, ziet er goed uit, ook de kopie van het Jeff Jones H-stuur. Waarvan ze zo vriendelijk waren het idee exact te kopiëren zonder Jeff op de hoogte te brengen .......
Je krijgt waar je voor betaald, een titanium frame (of vork, stuur, nok enz.) maar verwacht niets meer. Over rijeigenschappen is beduidend minder nagedacht dan bij de gevestigde orde in titanium bouwers. Lassen zijn lang niet zo zuiver als bij duurdere merken.
Ik heb twee 'Sky de Comps' gezien, ziet er goed uit, ook de kopie van het Jeff Jones H-stuur. Waarvan ze zo vriendelijk waren het idee exact te kopiëren zonder Jeff op de hoogte te brengen .......
Je krijgt waar je voor betaald, een titanium frame (of vork, stuur, nok enz.) maar verwacht niets meer. Over rijeigenschappen is beduidend minder nagedacht dan bij de gevestigde orde in titanium bouwers. Lassen zijn lang niet zo zuiver als bij duurdere merken.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Niet helemaal denk ik. Ik heb een budget Ti frame gehad en dat reed super. En alhoewel niet even mooi als de IF en Seven lassen, de lassen van mijn OnOne waren best netjes.blokker schreef:Dussss... zonde van je geld!!!
Kan ik beter ff doorsparen voor iets echt moois
Verwacht voor dat geld inderdaad geen high end Ti met high end lassen, maar het hoeft zeker niet slecht te zijn. Je kunt eeuwen nadenken over de beste stuurhoeken, lengtes en hoogtes, maar als de hoeken over eenkomen met de gangbare, zichzelf bewezen, geometry, dan hoef je met zo'n frame echt geen miskoop te doen.
het mooiste is natuurlijk dat je voor de koop een ritje zou kunnen maken, want de stijfheid van ti frames kan nog wel erg varieren.
Lastige keus dus.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Oh ja, en dat Changda het niet nouw neemt met claims, dat zal een gegeven zijn. maar je koopt niet van Changda maar van Sky de Comp, het gaat erom hoe zij er mee omgaan. En als dat ook niet netjes is zullen ze er over een tijdje wel niet meer zijn..
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Je krijgt een titanium frame voor de prijs waar je bij anderen 'slechts' alu voor krijgt, het is niet per sé een slechte koop ofzo. Ik ken niet de kundigheid van de tekenaars d.w.z. de Fransen die wanddiktes / geometriematen e.d. doorgeven aan de Chinezen.
En wat JJ zegt is natuulijk waar, garantie loopt via die Fransen. Dat is wel een beginnend bedrijfje, zullen zich nog willen / moeten bewijzen.
En wat JJ zegt is natuulijk waar, garantie loopt via die Fransen. Dat is wel een beginnend bedrijfje, zullen zich nog willen / moeten bewijzen.