Vergunningen, etc voor bouw routes

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jericho2k
Vergunningen, etc voor bouw routes

Bericht door jericho2k » zo apr 01, 2007 9:01 pm

een algemene vraag waarbij alle informatie welkom is. Zoals sommige van jullie wellicht al opgevallen was ben ik bezig met een afstudeerproject m.b.t een bikepark in Valkenburg of omstreken. Nu ben ik bezig om flink wat informatie te verzamelen mbt vergunningen die nodig zijn om routes te bouwen, regels vanuit de gemeente, etc.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hoe loopt zo'n traject en wat is de invloed vanuit de gemeente. Waar krijg je zoal mee te maken.

Oftewel, dit zijn slechts enkele vragen, en een heleboel antwoorden.

Alle informatie is welkom vanuit jullie.

Mail me maar plat.....

Bedankt alvast.

Roy

Lautje

Bericht door Lautje » zo apr 01, 2007 9:25 pm

Misschien iets samen doen met Landgraaf? Ligt volgens mij redelijk om de hoek en zij gingen een 'bikepark' aanleggen bij Megaland..

Marcuos

Bericht door Marcuos » ma apr 02, 2007 10:13 am

Zou het niet handig zijn als je je vragen aan de juiste personen steld???

Ik zou naar de gemeente gaan die kunnen je het wel vertellen.
Life is what happens while you're busy making other plans.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Re: Vergunningen, etc voor bouw routes

Bericht door Goofy @ Team SoliD » ma apr 02, 2007 12:09 pm

jericho2k schreef:een algemene vraag waarbij alle informatie welkom is. Zoals sommige van jullie wellicht al opgevallen was ben ik bezig met een afstudeerproject m.b.t een bikepark in Valkenburg of ... blah blah blah
ik zou eens even bellen of een afspraak maken met Robert van Bikes4fun.nl

telefoonnummer:
046-306 35 56

Hij weet er veel vanaf. Wel even vermelden dat je Dennis Nieling aan deze info bent gekomen.

Goofy
TS

tank24

Bericht door tank24 » ma apr 02, 2007 2:15 pm

ligt er aan. is het in strijd met bestemmingsplan, anders kan je zoiezo wel ff de tijd nemen!

verder denk ik nog aan:

-aanlegvergunning, hangt samen met bestemmingsplan
-bouwvergunning
-uitritvergunning
- worden er kabels en leidingen gelegd
etc, ect

naast de gemeente heb je wellicht nog te maken met het waterschap en de provincie

neem gewoon even contact op met de gemeente, maar zorg wel dat je met een echt goed en duidelijk plan komt, anders kunnen ze niks zeggen natuurlijk

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di apr 03, 2007 8:58 am

tank24 schreef:ligt er aan. is het in strijd met bestemmingsplan, anders kan je zoiezo wel ff de tijd nemen!

verder denk ik nog aan:

-aanlegvergunning, hangt samen met bestemmingsplan
-bouwvergunning
-uitritvergunning
- worden er kabels en leidingen gelegd
etc, ect

naast de gemeente heb je wellicht nog te maken met het waterschap en de provincie

neem gewoon even contact op met de gemeente, maar zorg wel dat je met een echt goed en duidelijk plan komt, anders kunnen ze niks zeggen natuurlijk
Als SBG hebben we het hele traject al doorgelopen. Schrijf eerst eens op de wat je wilt (bikepark, wat is het e.d.) wat voor faciliteiten het heeft, wat voor meerwaarde het heeft voor de gemeente/omgeving. Wat je doelgroep is, wat de sport zelf eigenlijk inhoud. Een zgn. planvoorstel.

Wat betreft vergunningen; je hebt een locatie nodig (handig als je al weet waar je het wilt hebben, van wie de grond is, of er momenteel een bestemming op zit, waarom jou bestemming beter is dan de bestemming die momenteel in het bestemmingsplan staat. Als de gemeente het daarmee een is kan je een wijziging in het bestemmingsplan krijgen. e.d. e.d.e.d.e.d.e.d

Rinse
Whoop Whoop!

Sven

Bericht door Sven » di apr 03, 2007 9:09 am

Ook niet onbelangrijk, de VVV. Doordat je daar ook kennis kan verkrijgen, heb je ook kans op buitenlandse toeristen voor je bikepark.

Plaats reactie