Achterbrug trek liquid gelast / pics
Moderator:Beheerders
-
Hey,
Ik heb Laatst de achterbrug van mijn trek liquid 10 gebroken, zoals eerder gepost. Ik heb het frame laten lassen, zie hier het resultaat:
http://s200.photobucket.com/albums/aa76/trekliquid10/
Denken jullie dat dit sterk genoeg is, mits ik de fiets gebruik waar hij voor ontworpen is?
Ik heb Laatst de achterbrug van mijn trek liquid 10 gebroken, zoals eerder gepost. Ik heb het frame laten lassen, zie hier het resultaat:
http://s200.photobucket.com/albums/aa76/trekliquid10/
Denken jullie dat dit sterk genoeg is, mits ik de fiets gebruik waar hij voor ontworpen is?
You Can Only Be Free, If U Have Nothing To Lose....
Die vraag kan je zelf ook wel beantwoorden. Natuurlijk niet. Een hittebehandeling heeft het niet gehad en dat is toch wel essentieel nu.
De hittebehandeling zorgt ervoor dat het materiaal zijn sterkte weer terug krijgt en aangezien het plaatselijk weer geresetted is, zou je problemen met sterkte moeten verwachten. Alles han gt ook samen met wat voor soort alu het is overigens. Dat weet ik dus niet.
Overigens hoe is dit gelast? Met de fiets nog helemaal in elkaar. Het zou zonde zijn dan als de carbon buisjes aangetast zijn of in iedergeval de lijmlaag. Die kunnen de hitte van de las niet goed hebben.
De hittebehandeling zorgt ervoor dat het materiaal zijn sterkte weer terug krijgt en aangezien het plaatselijk weer geresetted is, zou je problemen met sterkte moeten verwachten. Alles han gt ook samen met wat voor soort alu het is overigens. Dat weet ik dus niet.
Overigens hoe is dit gelast? Met de fiets nog helemaal in elkaar. Het zou zonde zijn dan als de carbon buisjes aangetast zijn of in iedergeval de lijmlaag. Die kunnen de hitte van de las niet goed hebben.
- didadunlop

en

Ligt het nu aan mij of is die gleuf tussen chainstay en dropout groter geworden?
Ik denk niet dat het dezelfde kwaliteit heeft. De las is wsl sterker maar het materiaal eromheen niet. Tevens zal een en ander niet even recht zijn. Ik denk dat je achterwiel naar links wil tijdens het rijden.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
...
Hey,
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik heb de achterbrug losgehaald en deze naar een bedrijf gebracht waar ze dingen lassen,frezen,draaien enz.
En didadunlop je hebt gelijk deze gleuf is groter geworden,want er is ook een lasnaadje tussen de chainstay en dropout gelegt.
Maar hij is nog wel recht en wijkt niet naar links af..
Het frame hoeft mij niet veel op te leveren want ik heb een ander frame gekocht. ( Maar de rearshock is nog wel wat waard. )
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik heb de achterbrug losgehaald en deze naar een bedrijf gebracht waar ze dingen lassen,frezen,draaien enz.
En didadunlop je hebt gelijk deze gleuf is groter geworden,want er is ook een lasnaadje tussen de chainstay en dropout gelegt.
Maar hij is nog wel recht en wijkt niet naar links af..
Het frame hoeft mij niet veel op te leveren want ik heb een ander frame gekocht. ( Maar de rearshock is nog wel wat waard. )
Ik hoop voor je dat de eventuele koper van dit frame(pitty the fool who will buy this) niet dodelijk verongelukt met xc'en. Da's misschien overdreven maar je zal toch zelf wel begrijpen dat dit niet lang goed zal gaan. Zelf's als zou je het als stadsfiets gebruiken.
Overspuiten en aan de muur hangen als decoratie?
Sja, lekker makkelijk om het de grond in te zeiken...
Inderdaad zullen er spanningen op kunnen treden omdat het niet heat-treated is, aan de andere kant, zo op de foto te zien nog wel een redelijk nette lasnaad. met een hoop meer materiaal dan de originele lassen.
Op dezelfde plek zal 'tie in ieder geval niet meer breken en als er iets stuk gaat is het in je achterbrug
Of je er mee durft te rijden is aan jezelf, ik persoonlijk zou liever met een dergelijke achterbrug rijden dan bijv met een gerepareerd carbo stuurtje
Inderdaad zullen er spanningen op kunnen treden omdat het niet heat-treated is, aan de andere kant, zo op de foto te zien nog wel een redelijk nette lasnaad. met een hoop meer materiaal dan de originele lassen.
Op dezelfde plek zal 'tie in ieder geval niet meer breken en als er iets stuk gaat is het in je achterbrug

Of je er mee durft te rijden is aan jezelf, ik persoonlijk zou liever met een dergelijke achterbrug rijden dan bijv met een gerepareerd carbo stuurtje

-
BLRacing waarom zou het zonde zijn voor de carbon buisjes, als je anders toch niks meer aan je achterbrug hebt.
Dat is wel een goed idee..
Ik zelf zou er zeker wel mee durven bike..
Maar je hebt gelijk, straks maakt iemand een klapper en dan komt het door mijn gelaste achterbrug

Dat is wel een goed idee..

Ik zelf zou er zeker wel mee durven bike..
Maar je hebt gelijk, straks maakt iemand een klapper en dan komt het door mijn gelaste achterbrug

No offence maar je moet wel begrijpen dat jij verantwoordelijk bent om dit frame in deze conditie door te verkopen. Ik wil alleen maar het risico duidelijk maken dat er een serieus ongeluk mee kan gebeuren. Dat lijkt me het risico echt niet waard voor die paar euro die je voor het frame kan vangen, los van dat je hier voor hetzelfde geldt nog jaren mee kan fietsen.Segunda3 schreef:Sja, lekker makkelijk om het de grond in te zeiken...
-
- Contacteer:
Je krijgt garantie op produktiefouten, ieder frame is natuurlijk te slopen...
Je had het natuurlijk kunnen proberen maar dat had je dan moeten doen voor je er aan liet lassen. Zelf aan een frame (laten) lassen is altijd einde garantie, het is nu door de fabrikant niet meer te beoordelen wat de schade heeft veroorzaakt.
Je had het natuurlijk kunnen proberen maar dat had je dan moeten doen voor je er aan liet lassen. Zelf aan een frame (laten) lassen is altijd einde garantie, het is nu door de fabrikant niet meer te beoordelen wat de schade heeft veroorzaakt.
-
..
Maar ik ben niet de eerst eigenaar dus dan hou het op...
-
Kon dat maar, ik heb daar helaas geen TIG lasapparaat. Zo'n lasapparaat kost een klein fortuin.Mrtnrider schreef:heb je dat toch niet stiekem zelf gedaan?
Replacement garantie is idd wel een goed idee, al gok ik dat ik alsnog zal schrikken van de prijs. Heeft iemand hier enig idee wat dat ongeveer kost?