Fietsverlichting op kleding levert boete op!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

DeKerfs
Fietsverlichting op kleding levert boete op!

Bericht door DeKerfs » di okt 30, 2007 10:07 am

DEN HAAG - De politie zal dit najaar strenger controleren op fietsverlichting. Daarbij worden draagbare lampjes die aan kleding of tassen bungelen niet meer geaccepteerd. Ook knipperende fietsverlichting kan een boete opleveren.

Lees verder....

Bron: NU.nl

cousin boneless

Bericht door cousin boneless » di okt 30, 2007 10:24 am

Uiteraard zijn alle bikes volgende week aangepast conform de norm.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 100111.pdf

:angelnot:
"place nifty remark here"

Plip

Bericht door Plip » di okt 30, 2007 11:30 am

BUH, welke lampjes dragen ze zelf?, op de mtb's, je weet wel die vervelendeknipperdingen(!!)

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » di okt 30, 2007 5:22 pm

idd! en fietsen kenne ze ook niet. ze houden mij niet eens bij op mn streetbike met veels te lichte vertanding en geen remmen... de sukkels. :lol:
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/

Flippo

Bericht door Flippo » di okt 30, 2007 5:49 pm

ik vind het absurd man :shock:
eerst was het van gebruik deze lichtjes, delen ze ze zelf uit.. dan mogen ze niet knipperen, kan ik ook inkomen
maar het moet nu vaste verlichting zijn! dus die lampjes op batterijen mogen ook niet.. ik vind het te ver gaan.. ik mag nu niet meer van mijn ouders
's avonds/na het donker gaan bmx'en omdat ik geen vast licht heb :reallymad: en het is ondertussen al rond 5 uur donker.. bah..

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » di okt 30, 2007 5:50 pm

leuk als je elke dag pas 5 uur uit school bent :(

Flippo

Bericht door Flippo » di okt 30, 2007 5:51 pm

ja indd.. gelukkig ben ik ben ik net 1 dag om half 4 uit.. de rest om half 2

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » di okt 30, 2007 5:56 pm

ooohw joh, hele redelijk tijden. ik ben behalve donderdag en vrijdag elke dag om half vier uit. Dan moet ik nog een halfuur naar huis fietsen. Eerst eten (ben nogal een vreetzak) en dan pas biken. kan ik een uurtje biken ofzo en dan is het al donker :argue:

Flippo

Bericht door Flippo » di okt 30, 2007 5:59 pm

ja maar ik ga vrijdag en zaterdag normaal de hele dag biken.. dus op zaterdag van 11 smorgens en vrijdag na school eerst streetend naar skatebaan, dan streetend naar andere skatebaan en dan soms nog ff naar het bos (stammender bos in sweikhuisen) enja dan ben ik soms wel eens rond 10 uur savonds thuis..
Laatst gewijzigd door Flippo op di okt 30, 2007 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Flippo

Bericht door Flippo » di okt 30, 2007 5:59 pm

srry dubbelpost, ff veranderd

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » di okt 30, 2007 6:55 pm

Die "knipperlampjes" hebben behalve een constant aan functie ook een setje om het lampje aan de fiets te bevestigen...rood achter aan de zadelpen en wit voor op het stuur en klaar... :thumbsup:

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di okt 30, 2007 7:23 pm

Flippo schreef:.. dan mogen ze niet knipperen, kan ik ook inkomen
maar het moet nu vaste verlichting zijn!
Is dat ooit anders geweest dan?
Volgens mij zit hier een verschil tussen gedogen en handhaven.
Nu heeft verlichting een prioriteit omdat het weer vroeg donker is.
Over een paar maanden heeft de politie weer andere prioriteiten en word er slechts incidenteel weer een fietser aangehouden die zonder verlichting fietst.
Zo gaat het toch elk jaar?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Qprs

Bericht door Qprs » di okt 30, 2007 8:34 pm

Tijdens het fietsen ben ik één met de fiets, mag ik dan wel lichtjes aan mezelf hangen :lol:

Ff serieus: ieder jaar na het ingaan van de wintertijd controleert de politie strenger op fietsverlichting toch? Tot het vuurwerk seizoen weer begint volgens mij..

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 01, 2007 7:00 pm

We gaan weer lekker polderen......

Politie wil één lijn fietsverlichting
Uitgegeven: 1 november 2007 09:53
Laatst gewijzigd: 1 november 2007 12:00

HAARLEM - Hoofdcommissaris Bob Visser van de politie Kennemerland wil dat de korpsen één lijn trekken over de fietsverlichting. Hij stelt het onderwerp volgende week opnieuw aan de orde in de Raad van Hoofdcommissarissen.

Aanleiding is dat een aantal korpsen hebben laten weten het advies van de raad naast zich neer te leggen om losse fietsverlichting te beboeten.

Visser vindt het belangrijk dat de politie met een gezamenlijk standpunt naar buiten komt, zo laat een voorlichter van zijn korps donderdag weten.

Veiligheid

"Het gaat erom of je kiest voor de veiligheid van de fietser met zichtbare verlichting op kleding, als het maar wit voor en rood achter is, of dat je het belangrijk vindt dat verlichting op de fiets is gemonteerd", aldus de voorlichter.

Hij wil niet zeggen waar de voorkeur van Kennemerland naar uitgaat. "Het belangrijkste is dat de politie één lijn trekt."

Controleren

Eerder deze week werd bekend dat de politie dit najaar strenger zal controleren op fietsverlichting. Daarbij worden draagbare lampjes die aan kleding of tassen bungelen niet meer geaccepteerd. Ook knipperende fietsverlichting kan een boete opleveren.

Standpunt

De Raad van Hoofdcommissarissen laat donderdag in een reactie weten bij haar standpunt te blijven.

"Volgende week gaan we nog wel overleggen over het afbouwen van tolerantie", vertelt de zegsman. "Maar de wet is niet verruimd voor alternatieve verlichting en we moeten als politie dus gewoon de wet handhaven."

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Levi-Punk
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » do nov 01, 2007 8:22 pm

is deze regel alleen in nederland of komt die ook in andere lande want das wel kut regel.
hoe moete dan savonds is naar ne vriend rijde om nog snachts of da dag erna te gaan streete?
ùijn lichtjes hange nu aan mijn trui en aan mijn riem 8) (precies een bunny tail)

Gène

Bericht door Gène » vr nov 02, 2007 11:36 am

Twee Knog lampjes aan je fiets hangen is het werk ook niet. Daarnaast kunnen die dingen wel wat hebben, dus ze vallen er niet af.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr nov 02, 2007 4:39 pm

Flippo schreef: maar het moet nu vaste verlichting zijn! dus die lampjes op batterijen mogen ook niet.. ik vind het te ver gaan.. ik mag nu niet meer van mijn ouders
's avonds/na het donker gaan bmx'en omdat ik geen vast licht heb
Hoezo zouden LEDjes op batterijen niet mogen? Er staat alleen dat ze continu moeten branden, maar dat kunnen ledjes ook. € 2,19 voor een setje bij de Action, dan kan je ze ook nog een keertje stuk vallen.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Plip

Bericht door Plip » vr nov 02, 2007 10:14 pm

@sph@ltdude schreef:
Flippo schreef: maar het moet nu vaste verlichting zijn! dus die lampjes op batterijen mogen ook niet.. ik vind het te ver gaan.. ik mag nu niet meer van mijn ouders
's avonds/na het donker gaan bmx'en omdat ik geen vast licht heb
Hoezo zouden LEDjes op batterijen niet mogen? Er staat alleen dat ze continu moeten branden, maar dat kunnen ledjes ook. € 2,19 voor een setje bij de Action, dan kan je ze ook nog een keertje stuk vallen.
En dat ze vast moeten zitten aan de fiets. Gaat gewoon té ver

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 07, 2007 8:58 am

Toch geen boete voor losse fietslampjes
Uitgegeven: 7 november 2007 08:25
Laatst gewijzigd: 7 november 2007 08:42

DEN HAAG - Fietsers die met losse lampjes fietsen, maar wel goed zichtbaar zijn, krijgen geen boete van de politie. Een woordvoerder van de Raad van Hoofdcommissarissen zei woensdag dat de politie lagere prioriteit geeft aan het bekeuren van deze losse verlichting.

Vorige week nog kwamen de hoofdcommissarissen van politie met een richtlijn die juist tot een strengere aanpak moest leiden. Lampjes die aan kleding of tassen bungelen zouden niet meer worden geaccepteerd. Nu blijkt dat ze worden gedoogd, als de fietser tenminste net zo goed zichtbaar is als met de standaard fietsverlichting.

"Als mensen hun best hebben gedaan zichtbaar te zijn, kunnen ze wel door de politie worden aangesproken dat ze de juiste verlichting op de fiets moeten aanbrengen, maar krijgen ze geen boete", zei de zegsman.

Ophef

De Raad van Hoofdcommissarissen is teruggekomen op de richtlijn nadat er flinke ophef over was ontstaan. De politiekorpsen reageerden verdeeld. Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken, die over de politie gaat, zei het belangrijker te vinden dat fietsers überhaupt verlicht zijn dan dat ze bekeurd worden voor losse lampjes.

Minister Camiel Eurlings van Verkeer liet dinsdag weten dat hij gaat bekijken of de regels iets verruimd kunnen worden. Toen is er "iets in het denken verschoven" bij de commissarissen, aldus de woordvoerder. Fietsen zonder licht houdt de hoge prioriteit.

dussssss©
DE site

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo nov 07, 2007 9:16 am

Storm - Glas - Water
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gène

Bericht door Gène » wo nov 07, 2007 10:38 am

didadunlop schreef:Storm - Glas - Water
Doe mij maar:
Storm - Glas - :beer:

Alleen mag ik weer niet fietsen na drie van die jongens :roll:

mzzl
Gène

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo nov 07, 2007 11:55 am

nee das ook zo fijn je gaat naar de kroeg..

drinkt te veel ...haalt bij een maatje op de hoek een fiets op om naar huis te gaan want je laat Verstandig de auto achter.. :)

wordt je aangehouden raak je nog je rijbewijs kwijt want je neemt deel aan t verkeer.... :?

u bent gewaarschuwd..

rare jongens die politie...

Brum.

Bericht door Brum. » wo nov 07, 2007 12:24 pm

cyberhawk schreef:nee das ook zo fijn je gaat naar de kroeg..

drinkt te veel ...haalt bij een maatje op de hoek een fiets op om naar huis te gaan want je laat Verstandig de auto achter.. :)

wordt je aangehouden raak je nog je rijbewijs kwijt want je neemt deel aan t verkeer.... :?

u bent gewaarschuwd..

Is gewoon de wet. Maar lijkt me erg sterk dat dit gebeurd, héél sterk.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 07, 2007 12:32 pm

Brum. schreef:

u bent gewaarschuwd..

ach, ik heb wel eens een bekeuring gehad voor het fietsen zonder handen, toendertijd 10 gulden. Dus dit zou mij ook niet verbazen..........wat doen ze dan met dronken fietsers zonder rijbewijs..........

dusssssss©
DE site

Gène

Bericht door Gène » wo nov 07, 2007 12:39 pm

BOSS schreef:
Brum. schreef:

u bent gewaarschuwd..

ach, ik heb wel eens een bekeuring gehad voor het fietsen zonder handen, toendertijd 10 gulden. Dus dit zou mij ook niet verbazen..........wat doen ze dan met dronken fietsers zonder rijbewijs..........

dusssssss©
:lol:

sorry, maar 10 gulden voor het rijden zonder handen, ik vind het nogal een grap.

mzzl
Gène

Plaats reactie