Boogerd positief?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
Boogerd positief?

Bericht door BOSS » di jan 15, 2008 6:02 pm

Het zal toch niet???

'Boogerd op dopinglijst Weens lab'
Uitgegeven: 15 januari 2008 17:07
Laatst gewijzigd: 15 januari 2008 17:41

HAMBURG/WENEN - Wielrenner Michael Boogerd komt voor op de klantenlijst van een dopinglaboratorium in Wenen. Die informatie heeft de Duitse televisiezender ARD dinsdag naar buiten gebracht.

Ook de Deen Michael Rasmussen, de Rus Denis Mentsjov en de Oostenrijker Georg Totschnig zouden zich in het Weense lab hebben bezondigd aan bloeddoping.

Het lab zou ongeveer dertig sporters tot de klantenkring kunnen rekenen, voornamelijk biatleten en langlaufers. De ARD noemde dinsdag alleen wielrenners bij naam. Oud-voorzitter Dick Pound van het mondiale antidopingbureau WADA zou de dopingpraktijken in Wenen hebben blootgelegd.

Boogerd beëindigde vorig jaar zijn lange loopbaan als wielrenner. De renner van Rabobank was jaranlang vaandeldrager van het Nederlandse wielrennen en reed naar vele topklasseringen in klassiekers.

Mentsjov is nog steeds in dienst van Rabobank en won in 2007 voor de tweede keer de Ronde van Spanje. Rasmussen was tot juli vorig jaar Raborenner. De bankploeg ontsloeg de Deen tijdens de Ronde van Frankrijk omdat hij had gelogen over zijn verblijfplaats. Rasmussen reed op het moment van zijn ontslag in de gele trui.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Gène

Bericht door Gène » di jan 15, 2008 6:36 pm

Ik krijg er zo'n idee dat de Duitsers een beetje om zich heen aan het hakken zijn. Hun eigen renners zijn massaal aan de dope en nu zullen dus ook andere het moeten ontgelden.

Maar goed, het kan altijd dat Boogie zo stom was om en dope te slikken en toch op de tweede plek te eindigen. Doe het dan ook goed.... :angelnot:

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jan 15, 2008 6:43 pm

Wel laat dat ze dit naar buiten brengen,Boogerd is al gestopt met wielrennen op top niveau,dat hadden ze beter kunnen doen toen Boogerd nog aan wedstrijden etc mee deed.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Rudie

Bericht door Rudie » wo jan 16, 2008 9:14 am

Heb ooit eens een interview met hem gezien waarin hij persoonlijk verkondigde dat iedereen in het wielrennen wel eens doping gebruikte, maar dat hij daar zelf niet aan deed. Ik hoorde ook al dat z'n ploegbaas het al had bevestigd dat het onzin was.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo jan 16, 2008 9:41 am

Rudie schreef: waarin hij persoonlijk verkondigde dat iedereen in het wielrennen wel eens doping gebruikte, maar dat hij daar zelf niet aan deed.

Als hij zelf zegt IEDEREEN en HIJZELF niet dan moet ik toch even in mijn vuistje lachen......Beetje huichelachtige bewering om zowat over jezelf en je collega's te verkondigen...............En dan nu dit................. ;) Ik geloof de ARD wel in dat geval(en ook de regel van Boogerd zelf''iedereen in het wielrennen gebruikt wel eens doping''-om er dan zelf''behalve ik''achteraan te fantaseren heb ik dan dus niet gehoord en ik zeg...Boogerd dus OOK).
Tsja.............
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo jan 16, 2008 9:41 am

Dubbelpost...excusè....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Rudie

Bericht door Rudie » wo jan 16, 2008 10:36 am

Ik vond het ook opvallend. Heb ook ooit eens een interview in de Rails gelezen over een wielrenner, weet z'n naam niet meer, maar die kwam er openlijk voor uit dat hij het ook heeft gebruikt. En dat het hem mega veel geld had gekost, maar ook een hoop had opgeleverd. En of hij zich er schuldig over voelde? Welnee, want iedereen doet het. 8)

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » wo jan 16, 2008 11:00 am

Wat mij blijft verbazen is dat "de hele wereld" blijft doen alsof het iets onverwachts is. Ik weet bijna zeker dat er geen topsport is waarin veel geld omgaat waarbij geen prestatieverhogende middelen worden gebruikt.

Rudie

Bericht door Rudie » wo jan 16, 2008 11:06 am

Maar prestatieverhogende middelen is dan weer een ruim begrip. Ik bedoel, ik presteer ook langer tijdens het fietsen als ik Isostar in m'n bidon heb en een energiereep onderweg naar binnen werk. Maar ik snap wat je bedoelt 8)

steelhead

Bericht door steelhead » do jan 17, 2008 10:08 am

Nog een detail uit het ARD verhaal: Het ging om een lab dat hoofdzakelijk langlaufers en andere duursporters 'behandelde' en enkel wielrenners. Ze hebben alle namen en noemen alleen de Wielrenners........ ARD heeft iets tegen wielrennen. Of zou de nieuwswaardigheid van een wielrenner aan de dope groter zijn dan van een langlaufer? Niemand geloofd toch dat er in welke andere sport niets genomen wordt?

Barney aan de amphetaminen!!!!
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Gijs

Bericht door Gijs » do jan 17, 2008 6:59 pm

de ARD begint trouwens al weer een beetje terug te krabbelen, dus weet ook niet of het verhaal wel zo geloof waardig is....

Plaats reactie