geld teveel? of juist te weinig?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie

hoeveel geld heb jij?

te veel!
9
13%
te weinig!!!!!!!!
59
87%

Totaal aantal stemmen: 68

HOPPAH
geld teveel? of juist te weinig?

Bericht door HOPPAH » do mar 06, 2008 8:40 pm

goeie dag!
ik moet even iets kwijt :?

net zoals zovelen ben ik bezig om wat spulletjes te verkopen in het te koop topic.. en net zoals iedereen hoop ook ik er wat aan over te houden om zo weer geld te kunnen steken in een nieuw project. dit is onderdeel van mijn hobby, spulletjes bij elkaar zoeken, steeds net niet genoeg geld hebben om het in een keer te doen en dan na lange tijd blij zijn met het uiteindelijke resultaat.

waar ik dus niet bij kan (en ik hoop dat jullie het antwoord weten) is dat er in het te koop topic zo veel en vaak fietsen worden aangeboden van nog geen jaar oud met de duurtse onderdelen en de beste opties... vooral wordt er dan vermeld dat de nieuw waarde ergens boven de 3000 ligt. ikzelf heb 6 jaar lang onderdelen, fietsen en nog meer troep moeten kopen om dan op te knappen om ze ernaa met winst door te kunnen verkopen om zo uiteindelijk op een nicolai lambda te kunnen rijden volledig naar mijn zin.(wil ik dus ook van ze lang zal ze levensdagen nu niet meer kwijt)

er wordt hier vaak gesproken over zakgeld schooiers maar waarom koopt iemand een fiets van een paar duizend euro (en hoe komen ze aan het geld ha ha) om na 2x winterberg weer te verkopen met veel verlies? of hoe kan iemand na het kopen van een DH bak zeggen "DH is toch niet zo mijn ding" hebben mensen dus geld teveel? of hebben ze een fiets gekocht terwijl ze het geld eigenlijk niet hadden en hebben ze dus te weinig?

voor mij is het een groot raadsel en ik hoop dat iemand een zinnege verklaring heeft!

sorry voor het uiten van mijn hersenspinsels :D

ik groet jullie! Wouter
hoezo?

fucalot

Bericht door fucalot » do mar 06, 2008 8:48 pm

Ik koop ook al heel wat jaren andermans rommel om dan geleidelijk te upgraden, maar ik heb dan ook verschillende hobby's, die allemaal geld kosten. Ik neem aan dat sommigen wat beter kunnen sparen en betere sponsors hebben om zulke bedragen op te kunnen hoesten.
Ieder zijn prioriteiten, maar met een huis op afbetaling en een kind van 1,5 jaar kan ik in ieder geval geen duizenden euro's missen.
Maar dat van die grootspendeerders, die heb je in elke hobby, begin al maar bij autotuning of moto's, koersfietsen, ...

scalpel 1

Bericht door scalpel 1 » do mar 06, 2008 9:07 pm

u krijgt een gratis tip van mij.

gooi elke dag uw kleingeld in een emmer.
doe dat voor een jaar of 3. :o
moet je eens kijken wat het voor een groot
bedrag het word.
nu niet aankomen van "áls de beurs leeg is
heb je ook geen kleingeld'. :cry:
dan had je maar beter moeten opletten
op school. :angelnot:

gr scalpel 1

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do mar 06, 2008 9:22 pm

voor mij is fietsen de enige hobby en dan heb ik ook nog maar 1 fiets maar dat is wel meteen een goeie. maar voor die fiets heb ik ook iedere keer her en der onderdelen gekocht.
Ga ook vrijwel nooit uit ofzo, waarvan ik het idee heb dat er daar veel geld wordt verspild door veel mensen. Heb het druk zat met vriendin, school en fietsen.

kevinv10

Bericht door kevinv10 » do mar 06, 2008 9:29 pm

als je niet genoeg geld hebt doe je gewoon iets verkeerd. geld komt niet zomaar naar je toe, je moet t zelf pakken.
SlapHappy

didadunlop

Bericht door didadunlop » do mar 06, 2008 10:44 pm

Nou uitgaan kost ook best wel wat geld. Maar dat sociale contact vind ik best leuk..:D

Maar fietsen is sowieso een dure hobby. daarnaast heb ik verschillende andere dure hobbys (outdoor, cds kopen ipv "gratis" downloaden, audio appratuur etc). En het is ook waar je staat in je leven. Sommige forum leden wonen samen maar hebben geen kind (de dinky's) of wonen bij hun ouders en hebben een vaste baan. Das veel geld overhouden. Ik woon alleen in een duur huis en bovenstaande hobby's. Dus niet teveel geld. Maar ook geen need voor te dure fietsen...:D

Kansloze poll aangezien er geen goede basis situatie is.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

RTG

Bericht door RTG » do mar 06, 2008 11:16 pm

Als je iets kan betalen wil het niet zeggen dat je geld teveel hebt. Voor mezelf is het normaal een zeker positief bedrag op m'n rekening te hebben, anders ben je toch ook niet zo slim bezig (of is rood staan heel normaal tegenwoordig?). Gewoon fatsoenlijk omgaan met de geldsituatie waarin je zit, en sommigen hebben het nu eenmaal breder dan de anderen. :roll:
Die gevallen van "DH is toch niet mijn ding" zijn dan den ik mensen die genoeg hebben om zoiets "eventjes" uit te proberen maarja slim is het dus niet. Ze vinden het blijkbaar geweldig uitzien maar dan blijkt het op de fiets toch anders of is er niet genoeg tijd ineens...tjah als ze niet zo ruim in het geld zaten hadden ze wel iets beter over een grote aankoop nagedacht lijkt me.

TommyGun

Bericht door TommyGun » do mar 06, 2008 11:33 pm

Ik had ooits een lening afgesloten en een hoop spaargeld in een fiests gestoken. Zonden van het geld lenen ben je altijd duurder uit. Dan daarbij ik was die speciale fiets nog niet waard kwa skills etc. Maar goed ik heb hem nog steeds en er komt een nieuw laagje blanke lak op en wat modificaties aan het veersysteem. Een ding is wel ik doe hem nooit meer weg(klop klop) Is gewoon zonde van het geld. Ach jah ik heb het bak beestje al een tijdje,zo'n 5jaar en vaak geupgrade en oude troop bewaard.
Die upgrades gaan dus mooi naar me nieuwe frame en die oude spullen tja, die worden weer op die veel te dure bak geplaatst :)
Maar goed, ik heb ze ook niet op me rug groeien, maar ik had wel nog een erfenis open staan. Mountainbiken is mijn grote passie en ik denk dat mijn wijlen opa ook zoiets heeft van goed geinvesteerd jongen. Het is toch voor je gezondheid heel goed fysiek en mentaal, ach jah iedereen op deze forum weet wel waar ik het over heb :)
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » vr mar 07, 2008 11:22 am

Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren, uitzonderingen daargelaten. 8)

Ikzelf heb nu ook mijn DH bak te koop staan voor minder wat hij gekost heeft.
Echter wat waren de keren dat je er wel op gefietst heeft je nu echt waard ?
Daar gaat het om, en niet over wat voor verlies je hebt gemaakt. Het is een hobby en een hobby kost geld en daarvoor krijg je terug een lekker gevoel en goedbesteede vrije tijd.
Ben je het daar niet mee eens dan moet je je geld op de bank zetten tegen de hoogst mogelijke rente, gaan beleggen, en lekker elke minuut thuis naar de muur gaan zitten kijken. Niet naar een tv want die kost ook geld.
Just my 2 cents
E
:bandana:

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » vr mar 07, 2008 3:15 pm

toen ik 15 was heb ik na een zomervakantie hard werken een splinternieuwe GT Palomar van 750 gulden gekocht. Daarna onderdeel na onderdeel (soms nieuw, meestal andermans oude 'troep') geupgrade en uiteindelijk had ik mijn Kona Stab. Die heb ik toen verkocht om het geld te gebruiken voor een andere hobby.

Tegenwoordig verdien ik (gelukkig maar) meer geld en heb daarom een fiets samengesteld met de onderdelen die ik graag wilde hebben, waar ik vroeger van droomde, en alle onderdelen nieuw gekocht. Evengoed ben ik zo trots als een pauw!

Zoals eerder gezegd, geld komt niet naar je toe, je moet het pakken. Hard werken en je kunt kopen wat je wilt. (ook een DH voor 4000 euro, maar die kun je beter ongebruikt van het forum kopen voor 2000 euro :lol: )

Gr. Bart

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » vr mar 07, 2008 5:14 pm

begrijp me niet verkeerd ik kom niets te kort, ik probeer alleen te begrijpen waarom iemand voor een paar duizend euro een fiets koopt om vervolgens na een jaar te zeggen ach het is mn ding niet.

had er dan iets langer over nagedacht ofzo?! ook ben ik van mening dat als ik kon kopen wat ik wilde het ten koste zou gaan van mijn hobby. het wachten, sparen en 2e hands kopen hoort er voor mij in ieder geval bij :)

greetz wout
hoezo?

Sting

Bericht door Sting » ma mar 10, 2008 10:29 am

Ik ben nu zelf net iets meer als een jaar aan t fietsen, heb pas een demo 2dehands gekocht, kan niet echt zeggen dat ik geld teveel had, heb er veel voor op moeten geven, ga niet zo vaak uit en naast school werk ik vrijdag zaterdag en zondag, daarnaast nog wat dingen verkocht, heb dus een demo kunnen kopen ben pas 18 en iedereen verklaard me voor gek dat ik zon dure fiets koop en dat ik beter een auto kan kopen, maarja wat kan ik zeggen als je eenmaal naar een bikepark bent geweest wil je niks anders meer :o ben in eerste instantie gaan fietsen omdat het mij goedkoper leek als motorcross, dat heb ik dus verkeerd gegokt :lol:

Qprs

Bericht door Qprs » ma mar 10, 2008 10:55 am

Als die 5 mensen met te veel geld even contact op zouden willen nemen met mij, dan help ik ze graag van hun probleem af :D

Chmod

Bericht door Chmod » ma mar 10, 2008 1:42 pm

motocross is nog veeeeeeeel duurder hoor makker. Maak je geen illusies.

Mijn bike is mijn leven. Ik ga werken om te kunnen leven. Dus ga ik ook werken om te kunnen biken.

Geld is maar een technisch probleem.

Lacer

Bericht door Lacer » ma mar 10, 2008 5:49 pm

Chmod schreef: Mijn bike is mijn leven. Ik ga werken om te kunnen leven. Dus ga ik ook werken om te kunnen biken.

Geld is maar een technisch probleem.
:clap: goed gezegd

Sting

Bericht door Sting » ma mar 10, 2008 8:45 pm

motorcross echt niet zoveel duurder hoor, als jij een goede tweedehandse motor koopt, en die na twee jaar weer verkoopt draai je niet veel verlies zoals bij een fiets en onderdelen zijn ook niet veel duurder, als je geen top rijd heb je niet elke wedstrijd een nieuwe zuiger nodig of wat dan ook

Mech

Bericht door Mech » ma mar 10, 2008 9:00 pm

Klopt, Motocross of zoals ik enduros rijden is goedkoper dan wat de gemiddelde hier doet. Als je alleen af en toe een cross country tochtje rijdt met een fiets van 1500,- ben je goedkoper uit, maar als je wil downhillen of iets dergelijks betaal je iets meer.
Banden zijn net zo duur als voor een crosser, gaan alleen veel minder lang mee.
Vering is veel duurder en heeft veel meer onderhoud nodig dan op een crosser.
Aan een crosser gaat veel minder kapot om de simpele reden dat zo'n ding een stuk beter en degelijker gebouwd is dan een fiets.
Een nieuwe crosser kost tussen de 5000 tot 7000 euro, daar hoef je niks aan te doen en je kan rijden. Dit ben je ook kwijt voor verglijkbaare downhill fiets en dan begint het pas.

Ene ik heb ook nog een fiets te koop die nieuw waarde ergens rond de 4500 euro was maar die mag weg voor 1500 of wat een gek er voor geeft. Waarom omdat ik een andere fiets wil en het zonde vind om die oude (die als nieuw is) te laten staan.
En voor dat probleem geld is de oplossing simpel, hard werken, overuren maken en de juiste mensen leren kennen zodat je niet alles volle bak moet betalen.

Gène

Bericht door Gène » di mar 11, 2008 1:55 pm

Ik vind dat die mensen die jaarlijks nieuwe spullen voor hu bike kopen dat gewoon moeten blijven doen. Anders kunnen wij nooit goeie deals slaan. Regelmatig kom je erg goed spul tegen voor weinig geld. Ik noem Tune en King wielsetjes voor 400 a 300 euro, Sid voor weinig, frames voor een rot prijs etc etc. Het heeft mij veel geld bespaard en daardoor kan ik sommige parts gewoon nieuw kopen. Je moet alleen slim inkopen en weten wat je inkoopt.

Als ik zie hoe mijn fietsen de afgelopen zijn geevolueert van "simpele" afmontages, naar semi-pro spul, mag ik blij zijn. Uiteraard moet je wel liefhebber zijn en zin hebben om toch wel veel geld erin te steken.

Maar als je dan op die warme zonnige dag in Alpen of Ardenne aan het genieten bent van je sport, is het me iedere cent waard.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » di mar 11, 2008 4:00 pm

genoeg geld staat er niet bij als optie...alleen teveel of te weinig...ik heb genoeg....kan m'n fiets kopen en onderhouden, dus ben tevreden...

my 2 cents

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo mar 12, 2008 5:31 pm

Mech schreef: Aan een crosser gaat veel minder kapot om de simpele reden dat zo'n ding een stuk beter en degelijker gebouwd is dan een fiets.
op een crosser moet je ook minder naar het gewicht kijken natuurlijk. 't is niet helemaal onbelangerijk, maar een paar grammetjes meer op een mx merk je veel minder dan op een DH.

maar minder kapot... weet ik zo niet. als je niet valt ja. maar bij de minste crash kan je je voetsteuntjes vervangen, en een stuur staat ook meteen krom.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo mar 12, 2008 5:32 pm

fucking bullshit van dat krom stuur en pedaaltjes.
dat ligt ook voor een gedeelte aan de snelheid, het soort zand, en de klap.

Mech

Bericht door Mech » wo mar 12, 2008 10:52 pm

Als je een Renthal Twinwall krom valt met je crosser en je voetsteunen krom zijn ben je zo gruwelijk hard afgestapt dat je tijd zat hebt om te sparen voordat je weer kan rijden. En dat van gewicht dat klopt ook niet helemaal, ook bij een crosser proberen ze elk grammetje kwijt te worden. Denk dan aan bijvoorbeeld standaard titaniuim shock veren, titanium voetsteunen, titanium uitlaten gaat wel iets sneller kapot dan een stalen exepmplaar maar ook hier wordt kritisch naar gewicht gekeken. En voor de gemiddelde hobby downhiller maakt een kilo meer of minder op zijn fiets ook niks uit. Ik denk dat ie sam hill niet bij houdt als die een fiets van 25kg heeft en de hobby rijder een van 16kg, talent is belangrijker dan kilos

Plaats reactie