ruilhandel rules!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

HOPPAH
ruilhandel rules!

Bericht door HOPPAH » vr apr 25, 2008 7:30 pm

Ha!

zoals sommigen van jullie al reeds vernomen hebben ben ik begonnen met ruilhandel. het doel is om iemand te helpen die op zoek is naar net dat ene schroefje of boutje wat jij over hebt en waar je niet van weet wat je er voor zou moeten vragen.

zo heb ik al witte derailleur kabel opgestuurd en tot twee keer toe boutjes voor magura hs33, het leuke is dat ik vaak niet wil weten wat de ander terugstuurt zodat het een soort sinterklaas gehalte krijgt :D

eigenlijk wil ik jullie aanzetten om mijn initiatief te volgen we zijn hier tenslotte met allemaal mensen bijeen die de zelfde passie delen en ik vind dat niet alles per se met cash afgehandeld moet worden.

wat ik alleen wel kwijt wil is dat het natuurlijk geheel afhangt van wederzeids vertrouwen iets wat ik van nature heb maar toch door sommigen niet gehandhaafd wordt, zo heb ik ruim een maand geleden brakeboosters en boutjes opgestuurt naar een zekere KLEIDUIF maar tot op heden nog NIETS ontvangen :ban:
het is normaal niet mijn ding om iemand met naam te vermelden maar na meerdere PB's reageerd hij nog steeds niet terwijl hij mijn berichten wel gehad heeft!!

dit is dus niet zoals ik het graag zou zien ik vind het cool om iemand weer op weg te helpen zonder dat het me winst op moet leveren het idee dat iemand er erg blij mee is is ook een soort winst toch?

al met al vind ik dat ruilhandel regeerd :arms: wat vinden jullie?

greetz wout
hoezo?

Caramba

Bericht door Caramba » vr apr 25, 2008 7:48 pm

Leuk initiatief :arms:

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr apr 25, 2008 8:36 pm

Dit principe wordt ook bij Geocaching toegepast, waar je een verborgen kistje zoekt, met daarin kleine frulletjes... daar doe je dan iets van jezelf in en je neemt er wat anders uit...

Het idee van voor wat hoort wat is heel goed! Wat heb jij nog nodig Hoppah?

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr apr 25, 2008 9:04 pm

Handig, enzo zie je maar hoe je aan je stuff kan komen :thumbsup:
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » vr apr 25, 2008 10:02 pm

@steelboy bij ons in de ardennen liggen idd erg veel van die kistjes :).

tja wat ik nodig heb?! rood geanodiseerde boutjes en/of balhoofd dopje, lock on grips en buitenbandjes met genoeg grip voor 4x 2,3".

dit forum is er volgens mij ook om elkaar te helpen in plaats van elkaar af te zeiken en overal geld voor te vragen (begrijp me niet verkeerd sommige zaken zijn hun geld meer dan waard) ik vind het te koop topic ook super relaxed als je iets zoekt wat in de winkel een fortuin kost en je hier voor minder kan krijgen, maar het gaat mij juist om de dingen die te klein zijn om een prijskaartje aan te hangen.

greetz Wout
hoezo?

jojo

Bericht door jojo » vr apr 25, 2008 10:18 pm

heb nog wel een paar bandjes voor je (check mijn tekoop topic), zeg maar waar je het voor wilt ruilen!

set binnenbandjes?
keybone collector!!!

Wytze

Bericht door Wytze » vr apr 25, 2008 10:45 pm

Als trouwe ruil buddy van Hoppah, kan ik zeggen dat het echt wel werkt en leuk is.
Het begon eens met een chainguide in winterberg en we zitten inmiddels al wel op het
niveau van frames :D
Als je kleine dingetjes verkoopt, krijg je er later weer spijt van omdat je het toch
weer nodig blijkt te hebben, maar dat probleem heb je niet als je het tegen iets ruilt
wat je gelijk nodig hebt.

Ik kom midden mei weer een paar dagen werken in de ardennen, Hoppah. Neem ik
gelijk je frame en bash mee.

ott

Bericht door ott » za apr 26, 2008 8:34 am

Leuk initiatief, had zoiets al geopperd met een kofferbak verkoop.
Ik zet dingen te koop op dit forum om een mede biker een plezier te dien, niet om geld te verdienen want anders had ik ze wel op marktplaats gezet

Hoe sluit ik me aan??
een begin
Aanbod: Zie hier mijn recente ad http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
En ik heb nog een zak met van alles HS, a. der, banden, Singlespeed kransjes enz.
Gezocht: veras me maar, (ik rij tegenwoordig alleen Singlespeed en fixed dus der. heb ik niet zoveel mee)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

King Zeus @ DirtE19

Re: ruilhandel rules!

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » za apr 26, 2008 11:13 am

HOPPAH schreef:... zo heb ik ruim een maand geleden brakeboosters en boutjes opgestuurt naar een zekere KLEIDUIF maar tot op heden nog NIETS ontvangen :ban:
het is normaal niet mijn ding om iemand met naam te vermelden maar na meerdere PB's reageerd hij nog steeds niet terwijl hij mijn berichten wel gehad heeft!!
Hij woont 2 huizen naast mij, ik zal hem eens aanporren om hem eraan te herinneren!
Hij checkt DP ook niet altijd, eigenlijk zelden, maar ik zal hem er ff aan doen denken :)

Cheerio

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » za apr 26, 2008 1:22 pm

heb er nog wel eentje

wil eventueel een FOX 40 ruilen voor een recente boxxer world cup. Goeie staat voor goeie staat weliswaar. Geen gewurgde boel.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

trek

Bericht door trek » za apr 26, 2008 8:38 pm

De Jean schreef:heb er nog wel eentje

wil eventueel een FOX 40 ruilen voor een recente boxxer world cup. Goeie staat voor goeie staat weliswaar. Geen gewurgde boel.
Zo das wel meteen het echte werk

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » za apr 26, 2008 9:37 pm

@king zeus thanx! het gaat me gewoon om het princiepe ;)

greetz wout
hoezo?

ott

Bericht door ott » zo apr 27, 2008 8:15 am

Iemand nog wat old skool wielershirts (peugot tijdperk of TVM) te ruilen of tegen klein bedrag?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo apr 27, 2008 12:24 pm

Iemand een VPX voor mijn M3?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo apr 27, 2008 12:30 pm

ruilen is inderdaad goed!
Hoppah wilde geen geld voor de magura shit maar wel onderdelen.
goed want ik heb wel spullen maar minder euro's.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » zo apr 27, 2008 6:04 pm

N I E L S schreef:Iemand een VPX voor mijn M3?
Niels, VRIEND

Welke demper had jij in die m3, PM please
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » zo apr 27, 2008 6:36 pm

@ niels en de jean..

volgens mij streven we het doel voorbij op deze manier :D het gaat echt enkel om klein spul waar geen directe waarde van te bepalen is dus een fox 40 of m3 gaat net ff te ver 8)

greetz wout
hoezo?

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » zo apr 27, 2008 10:50 pm

HOPPAH schreef:@ niels en de jean..

volgens mij streven we het doel voorbij op deze manier :D het gaat echt enkel om klein spul waar geen directe waarde van te bepalen is dus een fox 40 of m3 gaat net ff te ver 8)

greetz wout
das cool.
maar zolang betrokken partijen zich goed voelen bij de ruil.....

Chmod

Bericht door Chmod » ma apr 28, 2008 8:44 am

ok, maar laten we alle pistes open houden, ik wil ook wel m'n totem ruilen tegen een Boxxer team.

Heb anders ook wel wat klein/oud spul liggen waar ik geen waarde meer kan op plakken.

ott

Bericht door ott » ma apr 28, 2008 8:46 am

De Jean schreef:
HOPPAH schreef:@ niels en de jean..

greetz wout
das cool.
maar zolang betrokken partijen zich goed voelen bij de ruil.....
Cool, maar gaat mij meer om het verrasings effect, gewoon kleine leuke dingen.

Ik denk dan aan dingen die het verkopen niet waard zijn maar waar iemand anders toch wat aan heeft. Bv. Kleding waar je op uit gekeken bent of van oude sponsor
Sport als levenskunst

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma apr 28, 2008 11:19 am

juist ...

dis leuk om te zien , ik ben zo al een tijdje bezig..

ik heb toen spullen verstuurd voor shims..de shims..heb ik wel weer verkocht dacht ik :oops:

maar dan heb ik spacers nodig (die op dit moment met de post zijn (>dank U :worship: )

en heb ik net weer een base plate weg gegeven aan de ander...

zo blijft het allemaal weer in evenwicht..

idem is zo met spullen versturen voor betaling binne is
gaat 4 op de 5 x goed...duzz

wie wou er nou een rode top cap ?

Afbeelding int rood dan... ;)

zit er nog een alu bout bij ook ! int zwart...

PB me... :arms:

npj

Bericht door npj » ma apr 28, 2008 4:14 pm

Wie ruilt zijn platte boxxer kroon tegen een hoge boxxer kroon.

de lynx

tja zo heb ik ook nog wat

Bericht door de lynx » ma apr 28, 2008 8:37 pm

stuurpennen,derri's kettingen en tandwielen zgan, downhill zadel, zadel pen en zo nog wat dingetjes moet ik eens gaan kijken. Zo wil ik zelf van mijn oude stalen racefietsje een fixie maken en daar heb ik ook nog wat voor nodig (fixed wiel) 700c

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » ma apr 28, 2008 9:48 pm

Goed idee dit 8)

Mijn bijdrage: Wie ruilt zijn 20" On One inbred 456 tegen mijn babyblauwe in goede staat verkerende 18" ruilen?
Ijzeren paarden eten geen haver....

didadunlop

Bericht door didadunlop » di apr 29, 2008 8:45 am

Goed initiatief!!

Wat heb ik nog liggen:

setje groene michelin Jet-S en Mud-S 2.1 26 inch banden (totaal 4 stuks) en 2 stuks 2.1 michelin slicks voor de 26 inch. Alles een beetje gebruikt staat is 7 a 8. 3 banden zijn compleet nieuw.
blauw geanodiseerde cantilever Gorilla brakebooster met bevestigingsmateriaal
blauw american eagle 21 inch death valley alu frame met voorvork en cane creek headset. Non disc/non suspension corrected. af fabriek deukje in het midden van de onderbuis (wel goed in de lak). Leuk voor een beatertje ofzo voor in de stad tesamen met de michelin slicks?

Wat ik nog zoek:
Wat dikke binnenbandjes voor de 26 inch (tot 2.50) met presta ventiel.
Een soort van frametas (zon tas die je in je frame driehoek vastzet).
spatborden voor de 26 inch en tot 2.4 breed (Big Apples)

Ik zal vanavond mijn volledige onderdelen doos eens doorlopen.
Laatst gewijzigd door didadunlop op di apr 29, 2008 8:59 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie